2018-05-30, 22:36
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckliga-sisyfos
Hej!

Använder nord VPN genom firefox på min Mac. Om jag samtidigt har på safari utan att ha nån plugg på den, lämnar jag spår efter mig på det jag gör med firefox läsaren då? Eller får jag 2 separata IP-adresser? Tacksam för svar. Är novis inom IT men spännande är det
Hur kör du NordVPN? Via deras program? Då ska all trafik till/från datorn krypteras. Då spelar det ingen roll om du sitter på Safari eller Firefox. Går dock att split-tunneling men tror ej du gjort det.
Citera
2018-05-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Hur kör du NordVPN? Via deras program? Då ska all trafik till/från datorn krypteras. Då spelar det ingen roll om du sitter på Safari eller Firefox. Går dock att split-tunneling men tror ej du gjort det.

Kör det via ett tillägg i firefox webbläsare. Klickar bara på en liten knapp så kan jag logga in och ”autoconecta” till serven med bäst hastighet (antar jag).

Men då borde alltså aktiveringen på firefox göra att jag får annan IP-Adress på safari med?
Citera
2018-05-30, 23:29
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Kör det via ett tillägg i firefox webbläsare. Klickar bara på en liten knapp så kan jag logga in och ”autoconecta” till serven med bäst hastighet (antar jag).

Men då borde alltså aktiveringen på firefox göra att jag får annan IP-Adress på safari med?
Tillägget till Firefox agerar bara proxy. Så allt du gör i Firefox går under NordVPN. Allt annatdu gör går utanför NordVPN.
Citera
2018-05-31, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Tillägget till Firefox agerar bara proxy. Så allt du gör i Firefox går under NordVPN. Allt annatdu gör går utanför NordVPN.

Ah okej, ska läsa på lite om proxy då Då är det alltså bättre att skaffa nått mer ”heltäckande” program som tar all internettrafik? Tack för hjälpen
Citera
2018-05-31, 00:06
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ah okej, ska läsa på lite om proxy då Då är det alltså bättre att skaffa nått mer ”heltäckande” program som tar all internettrafik? Tack för hjälpen
NordVPN har ett eget program som du bara slår på. Då går all trafik igenom NordVPN
Citera
2018-06-05, 13:28
Medlem
Kan någon rekommendera Bahnofs VPN? Precis beställt den där för 40 kr i månaden.
Citera
2018-06-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j_e_s_p_e_r_
Kan någon rekommendera Bahnofs VPN? Precis beställt den där för 40 kr i månaden.
Får man ip med alla portar öppna hos Bahnhofs VPN?
Citera
2018-06-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Får man ip med alla portar öppna hos Bahnhofs VPN?

Nej tyvärr inte!

Skaffa Mullvad.net istället.

Pris: 50kr i månad.
Citera
2018-06-05, 21:21
Medlem
AzireVPN.com kan vara också bra.

Pris: 49kr i månad.
Citera
2018-06-16, 08:58
Medlem
Utländska VPN-tjänster

Är dt någon som vet vilken/vilka VPN-tjänster som har sina servrar lokaliserade i östtaterna/Ryssland etc?

Dvs. min fråga är inte vilken VPN-tjänst som är bäst/snabbast/stabilast utan vilka som inte är lokaliserade i Sverige, utan i öststaterna.

Just det; OCH har betalning med PayPal.

Tacksam för svar.
Senast redigerad av Slaktaren! 2018-06-16 kl. 09:00.
Citera
2018-06-16, 22:37
Medlem
Forzos avatar
Har sökt lite men det är ju lite av en djungel med alla olika VPNer som finns nuförtiden. Jag har tänkt skaffa en men vet inte riktigt vilken jag ska ta så tips mottages tacksamt!

Mina krav:
1. Ska vara OpenVPN så jag bara kan ställa in det i routern och inte behöva krångla med varje enhet.
2. Ska gå att se BBC Play och Netflix USA. Så brittiska och amerikanska servrar krävs.
3. Ska vara säker och pålitlig, inte spara massor av uppgifter som lämnas ut åt höger och vänster. Kommer inte göra något olagligt så behöver inte vara extremt supersäkert men vill ändå ha en viss nivå av säkerhet.
4. Behöver vara någorlunda snabb. Helst ska man inte märka av att man sitter bakom en VPN vid normal surfning och den behöver klara av streaming.

Har tittat lite på NordVPN och den verkar vid en snabb koll uppfylla mina krav men såg att någon avrådde från den på någon tidigare sida. Erfarenheter?
Citera
2018-06-19, 20:46
Medlem
deadhead.s avatar
För dom som är sugna på PIA (Private Internet Access) så har Humble Bundle bra erbjudande på både 1 månad samt 1 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in