Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-10, 01:33
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Dom gånger jag testat så har dom alltid haft klart sämre hastigheter än OVPN när man börjar komma upp i underliggande hastigheter på över 100 Mbit/s.

Håller med.
Citera
2017-11-11, 22:38
  #650
Avstängd
Marion86s avatar
Kan nån hjälpa en okunnig?
Jag behöver en vpn lr nåt som döljer ip och fungerar på äldre operativsystem.
Helst nåt där man inte behöver ladda ner nåt program.
Hastighet spelar ingen roll då jag bara ska ha den när jag skickar mail, typ 2 gånger i veckan.
Citera
2017-11-12, 00:43
  #651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Kan nån hjälpa en okunnig?
Jag behöver en vpn lr nåt som döljer ip och fungerar på äldre operativsystem.
Helst nåt där man inte behöver ladda ner nåt program.
Hastighet spelar ingen roll då jag bara ska ha den när jag skickar mail, typ 2 gånger i veckan.

https://www.guerrillamail.com/compose kanske?
Citera
2017-12-03, 09:18
  #652
Medlem
Jag sitter och letar efter en lämplig VPN-leverantör och har kommit fram till några alternativ som verkar likvärdiga i sekretess-avseende. Hastighet är föga intressant då jag sitter på ADSL för stunden och har ett par hundra meter till telestationen.

Mina krav är väl egentligen:
Relativt hög anonymitet och sekretess
Min 3 enheter (laptop, telefon och pfsense-router)
Möjlighet att köra privata trackers skulle vara ett plus så jag slipper confa en enhet för privata trackers och en för publika.

OVPN:
4 enheter
+ Transparens, anonymitet, möjlighet till publik ip, möjlighet till multihop, hyggliga priser, möjlighet att betala kontant(!), OpenVPN vilket fungerar i samtliga enheter.
- multihop kostar extra, 14 eyes

Mullvad:
5 enheter
+ anomymitet, port forward, bra pris, kontant betalning, genererat kontonr som i kombination med kontant betalning bör göra det väldigt anonymt, OpenVPN
- 14 eyes, ingen multihop

AirVPN:
5 enheter
+ port forward, bra pris, OpenVPN.
- 14 eyes, ingen multihop

ProtonVPN:
5 enheter
+ Bra pris ihop med mail, secure core(multihop) ingår i priset, utanför 14 eyes, TOR, OpenVPN
- ingen port forward, dyrt om man bara är intresserad av VPN.

Slutsatsen då.

OVPN verkar bäst om jag ska prioritera att komma åt mina enheter utifrån (om jag lyckas få tag i publik ip)

Mullvad är billiga

Magkänslan för AirVPN känns inte helt hundra. Men de borde vara bra.

ProtonVPN ger ju ett bra paketpris om man vill åt både multihop och mail. Dock stödjer de inte port forward vilket borde göra privata trackers omöjliga?

Någon som har lite åsikter och erfarenheter att dela med sig av?
Citera
2017-12-03, 10:02
  #653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimJongHussein
Jag sitter och letar efter en lämplig VPN-leverantör och har kommit fram till några alternativ som verkar likvärdiga i sekretess-avseende. Hastighet är föga intressant då jag sitter på ADSL för stunden och har ett par hundra meter till telestationen.

Mina krav är väl egentligen:
Relativt hög anonymitet och sekretess
Min 3 enheter (laptop, telefon och pfsense-router)
Möjlighet att köra privata trackers skulle vara ett plus så jag slipper confa en enhet för privata trackers och en för publika.

OVPN:
4 enheter
+ Transparens, anonymitet, möjlighet till publik ip, möjlighet till multihop, hyggliga priser, möjlighet att betala kontant(!), OpenVPN vilket fungerar i samtliga enheter.
- multihop kostar extra, 14 eyes

Mullvad:
5 enheter
+ anomymitet, port forward, bra pris, kontant betalning, genererat kontonr som i kombination med kontant betalning bör göra det väldigt anonymt, OpenVPN
- 14 eyes, ingen multihop

AirVPN:
5 enheter
+ port forward, bra pris, OpenVPN.
- 14 eyes, ingen multihop

ProtonVPN:
5 enheter
+ Bra pris ihop med mail, secure core(multihop) ingår i priset, utanför 14 eyes, TOR, OpenVPN
- ingen port forward, dyrt om man bara är intresserad av VPN.

Slutsatsen då.

OVPN verkar bäst om jag ska prioritera att komma åt mina enheter utifrån (om jag lyckas få tag i publik ip)

Mullvad är billiga

Magkänslan för AirVPN känns inte helt hundra. Men de borde vara bra.

ProtonVPN ger ju ett bra paketpris om man vill åt både multihop och mail. Dock stödjer de inte port forward vilket borde göra privata trackers omöjliga?

Någon som har lite åsikter och erfarenheter att dela med sig av?


https://www.azirevpn.com/sv// ? Ser du har inte test den ännu.
Citera
2017-12-08, 03:23
  #654
Medlem
kl4sseKocks avatar
Nordvpn verkar vara en bra kandidat med många severs och funktioner. https://nordvpn.com/sv/

Står själv och väger mellan Azirevpn, Mullvadvpn och Nordvpn.
Har dock märkt att när man har belasta servern ett tag med torrents så går de ner till sjukt låga hastigheter för att tillslut stanna upp helt...men det är så det funkar?
Citera
2017-12-08, 09:21
  #655
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Nordvpn verkar vara en bra kandidat med många severs och funktioner. https://nordvpn.com/sv/

Står själv och väger mellan Azirevpn, Mullvadvpn och Nordvpn.
Har dock märkt att när man har belasta servern ett tag med torrents så går de ner till sjukt låga hastigheter för att tillslut stanna upp helt...men det är så det funkar?

När jag seedar Linux-distar så maxar Mullvad konstant över flera veckor. Inget jag märkt med Mullvad alltså.
Citera
2017-12-08, 22:14
  #656
Medlem
Använt OVPN under ett år nu och det är en bra och stabil tjänst. Alltid fungerat. Aldrig haft några problem. Bra fart också. Enda nackdelen är att det inte finns så många utspridda servrar. Därför ska jag nog byta till NordVPN nästa 12 månader eftersom de har större utbud. Olika prisklasserna beror väl på hur länge du binder dig. Billigaste är att köpa tex 12 månader framåt. Värt det. Speciellt om man reser mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
hur är Ovpn.se ? och vad är igentligen skillnad på dom olika prisklasarna ? finns ett för 49 kr 59 kr och 89 kr?

Vilka andra tjänster finns det i samma prisklasser?
Citera
2017-12-13, 13:42
  #657
Medlem
kl4sseKocks avatar
När jag ansluter till en VPN tjänst och kolla på https://whoer.net/ så står de Proxy: yes/no, är det nåt man kan göra nånting åt eller bry sig om då det står yes? Det står trottsallt att jag är ansluten.
tex: Azire visar NO och Nordvpn YES.
__________________
Senast redigerad av kl4sseKock 2017-12-13 kl. 13:52.
Citera
2017-12-16, 15:38
  #658
Medlem
NightWalker1s avatar
tydligen så har avira något gratis vpn-tillägg. nån som har provat det? är det nått att ha?

tacksam för svar
Citera
2017-12-16, 18:57
  #659
Medlem
Los Angeles datacenter down - we are working on getting the servers back online.

While we are getting LA servers back online:
Choose "Select server manually" and choose a non Los Angeles server to be able to connect.

If you're seeing a blank connection tab in the desktop client: log in and out again and restart client.
Citera
2017-12-17, 00:57
  #660
Medlem
svampssons avatar
privatevpn.

svensk
sparar inga loggar
jag maxar min 250/10 lina
Bra & engagerad support
Var hyggligt pris när jag köpte min årsperenumeration
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback