Citat:
Ursprungligen postat av
dvara
Du återkommer konstant till tiden, det är inte det väsentliga, SOS bekräfra att dom fått in ett larm men era versioner är mycket olika.
Anders Karlström skriver i mail: "Platsen uppges vara Hjärsta, vid motorvägen och det ska gälla en skadad person/ett skrik". Anders får det att låta som en trafikolycka, är det så ni beskrivit skriken?
Polis Henrik Dahlström bekräftar att larmet nått dem men han i sin tur säger att din information var för knapphändig för att kunna vidta åtgärder. Mycket mer än så vill han inte säga om samtalet för det kan störa förundersökningen men det tycker inte du så som du predikar. Dahlström poängterar dock att man med facit i hand inte skulle agerat annorlunda på ditt samtal men tillägger klokt: "Det är lätt att i efterhand koppla ett ärende till en specifik händelse."
Varför ifrågasätta dalaan på ett sätt där det nästan låter som att det letas efter fel? Som om man uppgett fel information osv
Det är ju mycket möjligt att det är tidningarna som missuppfattar, ändrar osv och skriver utefter vad som säljer eller är intressant. I vissa fall kanske det tom skrivs utefter som tidningen tror, inte vad som finns att tillgå i information...
Ibland undrar jag om vissa är avundsjuka på att dalaan kan ge viktig och betydelsefull information!?
Han och sambon har verkligen gjort allt dom kunde för att hjälpa...
Och tro mig, det är ingen upplevelse att vara avundsjuk på...
Men många av inläggen här verkar nästan vilja lägga över på dalaan att dom inte gjorde tillräckligt, att informationen var knapphändig för att polisen sagt så, så tror man att det är så...
Varför inte ifrågasätta dom som tog emot informationen? Det är deras jobb, och dom borde inte skylla på att informationen är knapphändig, då borde dom ha ställt fler frågor till inringaren för att få ihop en information som inte var knapphändig/otillräcklig...
Säger inte att det är så att folk är avundsjuka, grälsjuka och letar fel - min tanke och känsla är så
Lite respekt och kärlek i tanken här så blir det trevligare