Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Tror inte jag blev så mycket klokare... Hon valde ändå att anmäla honom men hade svårt att ta ett nej från honom? Vem eller vilka stollar menar du?
Det är faktiskt inte helt otroligt att det egentligen var SD som ville avsluta förhållandet, i syfte att återvända till HD och börja om på ny kula. De har ju visat de senaste veckorna att de umgås genom att planera resor, åka på geocaching tillsammans etc.
Att LW ändå var den som anmälde SD kan bero på att hon blev sårad och kränkt, förödmjukad och kanske rent av litet hämndlysten när han inte ville prata ut i bilen, inte ville stanna hos henne då hon ville bjuda på hembakade kakor. Detta kulminerade i det handgripliga bråket i bilen med efterföljande polisanmälan.
Dessutom har det framgått av utredarna/åklagaren som sade något i stil med "de har haft någon form av en kärleksrelation där den ene ville mer än den andre". Jag tror att de avser LW.
(I geocache-loggarna har jag fått känslan av att geocache-teamen delades upp i två läger månaderna innan LW dog, det ena med LW och hennes närmaste cachekamrater, det andra med SD, HD och deras närmaste. Jag såg tidigare idag en förtäckt, men ändock tydligt syrlig kommentar från en av LW's närmaste geocachekamrater, där den syrliga piken/insinuationen sannolikt avser SD. Jag tror flera av geocacharna i LW's krets tyckte/tycker att SD betedde sig "taskigt" mot LW när han spelade med hennes känslor. Ska ta fram mer info om detta imorgon, nu blir det nog dags att ta fredagkväll:-)).