Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 00:36
  #10009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tack

Jag hittade faktiskt en intressant (och även sorglig) logg nyss. Det handlar om en cache (i Stockholm) som av någon anledning gått sönder, saknats eller annan felrapportering, så den behövde någon form av underhåll (maintenance). Det intressanta är att denna maintenance gjordes med hjälp av LW (Softpoc*hont*s) den 14 maj, dvs. samma dag som hon troligtvis mördades.

Av loggen att döma hjälpte hon förmodligen till via telefon/mail eller liknande. Loggen lyder "Fixad mha Softpoc*hont*s." och strax därefter skriver den som äger cachen "Nu".

https://www.geocaching.com/geocache/...b-c35c2bf5ddc3

Kan detta innebära att hennes hjälp att fixa cachen var bland det sista (eller tom. det allra sista?) livstecknet/kontakten någon (förutom GM) hade med henne?

Om du kollar loggen igen så upptäcker du att LW sökt cachen på nyårsdagen utan att hitta den. Efter det var det flera som inte heller fann den och LW antog att den fått fötter. Hon placerade därför hjälpsamt ut en ny den 7 maj varefter cashägaren återaktiverade den en vecka senare. Följande skriver LW den 7e:

Den här letade jag efter mycket noga på nyårsdagen, kammade noll. Flera efter mig loggade DNF och det såg dystert ut för den. Var i kontakt med CO i mars (åkte till och med i hans flotta bil!) och tänkte återplacera, men då blev det inte av att gå hit alls. Nu hade jag förberett med riktig burk och remsa och tredje gången gillt blev det burk placerad och remsa signerad. Originalburken måste ha haft lite annan utformning, för den här gick inte att placera särskilt lågt och samtidigt mugglarskyddat, så det blev nog snarare midjehöjd. Skönt att få släcka den blåa gubben! Promenaden fortsätter i morgonsolen och humöret är prima.

Tack self1sh för den [] och tack igen för skjutsen, jag skrattar fortfarande!


Här har vi alltså en spelare till.
Citera
2018-06-16, 00:41
  #10010
Medlem
Mordvapnet???

https://www.tradera.com/item/344384/...ocook-kanna-1l

Kolla köpdatum och alias på köparen.......

Scenario: HD vill ge sin vänstrande man en ny chans men störs av att hans gamla flinga bor granne med henne, så nära att hon ser ut på hennes uteplats. Hon bestämmer sig för att göra sig av med rivalen, kommer ihåg att hon har ett gammalt konto på Tradera som hon aldrig använt tidigare, i tron att det inte är lika lätt att spåra köpet än om hon langar fram visakortet i någon butik. En rejäl känna i hårdplast, funkar utmärkt att dänga i huvudet på någon, ett rejält stadigt handtag på köpet. Hon pinnar över till grannen LW, frågar om hon vill låna kannan till morgondagens barnkalas, och när LW minst anar det, vänder ryggen till, så dänger HD med all kraft kannan i skallen på LW. Hon klarar den första smällen, springer ut genom dörren, ner på gatan mot bullerplanket, skriker för sitt liv, försöker ta sig till andra sidan där HD hinner i kapp och slår ett sista kraftigt slag mot sin rivals huvud

Tyck vad ni vill men det är I alla fall inte en galnare teori än allt annat här på flashback. Och sorry till nån oskyldig därute om det finns fler med samma alias som häxsyrran..
__________________
Senast redigerad av TimFa 2018-06-16 kl. 00:47.
Citera
2018-06-16, 00:44
  #10011
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Någon delade inlägg (instagram?) där hon beskriver sina benskador och vägen tillbaka. Hon skriver om tacksamhet och ödmjukhet för all hjälp från vänner o bekanta. Noterar att hon behövde färdtjänst för transport under sin skadeperiod vilket för mig signalerar att hon ändå inte hade någon riktigt nära att be om skjuts. Varför är det så många som verkar ha ett horn i sidan till henne? Avundsjuka?
Det undrar jag också?
Angående sjuktransporten så var hon beviljad den för att ta sig till och från sitt arbete. Hon började arbeta tidigare trots heltidssjukskrivning. Jag kan tänka mig att det kan vara svårt att som vän och anhörig skjutsa till och från någon annans arbete då man har egna och/eller andra arbetstider att passa.
Citera
2018-06-16, 00:51
  #10012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvara
Så säger dalaan och honom tror du men inte polisens regionledningscentralchef.

90 % dalaan.

Nej, jag misstror inte honom. Däremot dig och ett antal skribenter som dykt upp på senare tid.

Med det gemensamma att ingen kan klargöra sina syften med att konstant misskreditera dalaan och fiska efter detaljer. Gång på gång. Snarast maniskt, typ som ett kontrollfreak.

Dessutom på ett synnerligen aggressivt sätt. Det är naturligt att man undrar Varför?
Citera
2018-06-16, 00:51
  #10013
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det undrar jag också?
Angående sjuktransporten så var hon beviljad den för att ta sig till och från sitt arbete. Hon började arbeta tidigare trots heltidssjukskrivning. Jag kan tänka mig att det kan vara svårt att som vän och anhörig skjutsa till och från någon annans arbete då man har egna och/eller andra arbetstider att passa.

Du kände alltså LW? Känner du SD med?
__________________
Senast redigerad av Lt.Columbo 2018-06-16 kl. 00:54. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-16, 01:00
  #10014
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Du kände alltså LW? Känner du SD med?
Nej, jag kände inte LW. Det jag skriver om finns att läsa på hennes Instagram. Jag har träffat LW flera gånger då vi utövade samma sport (inte burkletande). Jag har absolut ingen nära relation till LW, endast ytlig. SD har jag aldrig träffat.
Citera
2018-06-16, 01:04
  #10015
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, jag misstror inte honom. Däremot dig och ett antal skribenter som dykt upp på senare tid.

Med det gemensamma att ingen kan klargöra sina syften med att konstant misskreditera dalaan och fiska efter detaljer. Gång på gång. Snarast maniskt, typ som ett kontrollfreak.

Dessutom på ett synnerligen aggressivt sätt. Det är naturligt att man undrar Varför?

Ja, vad kan vara deras motiv?

Är det några som vill misskreditera de enda
vittnen som finns för att skydda GM?
Om dvara försöker skydda GM så var mordet planerat
eftersom hen registrerade sitt konot månaden innan
LW blev mördad.

Eller försöker de skydda dem på SOS och polisen
som har gjort fel?
__________________
Senast redigerad av gloriouslife 2018-06-16 kl. 01:09.
Citera
2018-06-16, 01:13
  #10016
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, vad kan vara deras motiv?

Är det några som vill misskreditera de enda
vittnen som finns för att skydda GM?

Eller för att skydda dem på SOS och polisen
som har gjort fel?
SOS är väl vana vid hård kritik vid det här laget, det här vore inte första gången... Vad polisen kopplar ihop med aktuell utredning och inte, behöver de ju inte vara öppna med om de inte vill. Tyvärr. Jag tror de har missat kopplingen och gör sig lite obegripliga just nu. Blir intressant när vi har facit om ngn anmäler🧐
Citera
2018-06-16, 01:15
  #10017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, vad kan vara deras motiv?

Är det några som vill misskreditera de enda
vittnen som finns för att skydda GM?
Om dvara försöker skydda GM så var mordet planerat
eftersom hen registrerade sitt konot månaden innan
LW blev mördad.

Eller försöker de skydda dem på SOS och polisen
som har gjort fel?

Jag tror syftet är att skydda MGM eller möjligen sig själv.
Citera
2018-06-16, 03:43
  #10018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag har redan beskrivit vad som sades under samtalet. Hur det kan vara knapphändig/diffus information är obegripligt för mig iallafall men alla är vi olika.

Jag vet inte om du har tänkt på att du sannolikt blir offentlig person om
det här fallet går till åtal, troligtvis så hamnar du i FUP.
Citera
2018-06-16, 08:32
  #10019
Medlem
God morgon alla!

Vad ska dagens pajkastning fokusera på?

Sikta på nya tag och vad ska vi djupdyka i för detalj nu?

Jag tror att tråden skulle må bra av alternativa GM, motiv och tillvägagångssätt.

Jag är inte alls nöjd i hur LW kom till planket, 150m bort och lämnade allt vind för våg. Hållbara teorier? (Jag tror INTE att hon vart nedslagen i hemmet och förd till FP för att där vakna... såååå långsökt)
Citera
2018-06-16, 08:47
  #10020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Mordvapnet???

https://www.tradera.com/item/344384/...ocook-kanna-1l

Kolla köpdatum och alias på köparen.......

Scenario: HD vill ge sin vänstrande man en ny chans men störs av att hans gamla flinga bor granne med henne, så nära att hon ser ut på hennes uteplats. Hon bestämmer sig för att göra sig av med rivalen, kommer ihåg att hon har ett gammalt konto på Tradera som hon aldrig använt tidigare, i tron att det inte är lika lätt att spåra köpet än om hon langar fram visakortet i någon butik. En rejäl känna i hårdplast, funkar utmärkt att dänga i huvudet på någon, ett rejält stadigt handtag på köpet. Hon pinnar över till grannen LW, frågar om hon vill låna kannan till morgondagens barnkalas, och när LW minst anar det, vänder ryggen till, så dänger HD med all kraft kannan i skallen på LW. Hon klarar den första smällen, springer ut genom dörren, ner på gatan mot bullerplanket, skriker för sitt liv, försöker ta sig till andra sidan där HD hinner i kapp och slår ett sista kraftigt slag mot sin rivals huvud

Tyck vad ni vill men det är I alla fall inte en galnare teori än allt annat här på flashback. Och sorry till nån oskyldig därute om det finns fler med samma alias som häxsyrran..

Du har verkligen grävt ordentligt och lyckats hitta ett alias S*sterhax på Tradera!
Synnerligen fascinerande att läsa kreativiteten bakom diverse olika teorier. HD
hade alltså planerat att ta L av daga och letade desperat efter ett lämpligt
mordvapen som så att säga, skulle smälta in i miljön, födelsedagskalaset för
L:s son. Och vips, där dök en Micro Cook-kanna upp på Tradera, helt perfekt
mordvapen tänkte HD, lade resolut ett bud den 1/5 och vann auktionen,
ett steg närmare!

Jag tycker absolut inte att det är någon mer galen teori än alla andra som
presenterats i tråden, allt är möjligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback