2018-06-15, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag frågar dig om tvåsamhet, för att det helt uppenbart är en begränsning av ens frihet. När du väl är i förhållande måste två personer reservera sig själva enbart till varandra. Alltså så begränsas individens möjligheter när det gäller sex.

Jag pushar på ad absurdum på den här "sex är bara sex"-narrativet som man ofta hör från extrema sexliberaler, som om det inte säger något om djupa karaktärsdrag hur en människa för sitt sexuella liv, dessutom tycks man inte vilja se det djupa i sex; genom sex så är vi med att skapa framtiden, kvinnans makt ligger i att främst vara den som valt vilka genetiska drag som förtjänar att föras vidare till framtiden.

Vidare, så finns det skapandet av en familj, och en enhet som ska hålla samman genom alla typer av svårigheter. En gammalmodig ide, jag vet, men det är likväl en ide som jag av någon anledning inte kan släppa taget kring.

Tror du på allvar att svenska män ska nöja sig med pyttipannafamiljer och bonusbarn och allt annat modern trams som kommer från din banala syn på sexualitet?

Att överhuvudtaget vara familjefader är ju en jävla uppoffring för en man, och du har idag alfasnubbar eller alfawannabes i playerkulturen som pekar långfingret och säger att de bara vill knulla i all evighet, och sedan finns betatyper och omegalosers som är MGTOW och inte ens vill ha att göra med kvinnor. Män som bara tittar på porr hela dagarna och snart dockknullare, är inte denna sexliberala mentaliteten underbart?

Nu är jag extremt liberal när det gäller att människor ska ha frihet att göra vad fan de vill, men jag råkar nu bara vara så liberal att jag även vill att människor formar de ideal som de nu än vill ha, och jag är gärna med att slåss för att människor genom fri vilja väljer att anama traditionella ideal (vill inte att staten överhuvudtaget ska vara med att skapa några ideal). Det vill säga, vi som ser sex med traditionella glasögon och inte vill skapa familjer med kvinnor - som alltid är familjens rot och kärna - som levt Paradisehotel-liv genom ungdomen. Herregud, vi har ju till och med en prins som gift sig med en sådan. Lite jävla stolthet ska man ju ha, eller har män blivit så dumma att de inte fattar att de kan så enkelt ha sex med sådana kvinnor utan att sätta en ring runt deras ringfinger?

Hela den här idén att alla ska få knulla hur och med vem de vill verkar ju enbart gälla kvinnor. För män ska ju inte få ha preferenser och välja de kvinnor de vill ha. De ska nöja sig med en promiskuös kvinna.
Samma inom alla områden. En kvinna kan uttrycka hon ej gillar korta män men nåde den man som uttrycker att han ej gillar kvinnor med extrakilon. Och i USA har det ju blivit rasistanklagelser för att många vita bögar väljer bort svarta bögar som sexpartners. Men att många kvinnor väljer bort asiatiska män är enbart en preferens och ej rasism.

Tror problemet med oss svenska män att vi suger åt oss de moraliska pekpinnarna vilket gör att pekpinnarna blir väldigt effektiva och bara kommer användas ännu mer. Det är som med rasist, en stämpel svenskar varit livrädda för.
Många andra män suger inte åt sig sådant. De bryr sig inte om det är PK eller ej att ragga på en snygg tjej. De gör det oavsett och därför har olika stämplar ingen effekt på dem. Medan en svensk man undviker ragga för han hör från feminister att män måste lämna kvinnor ifred och ett oönskat ord är harassment, samtidigt som han är förvirrad då han hör andra kvinnor beklaga sig över de blyga, stela och tråkiga svenska männen medan männen på soligare breddgrader är så mycket mer maskulina och romantiska.

Vi svenskar verkar ha väldigt konformistiska drag som vi måste börja träna bort.
2018-06-15, 08:01
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Vet inte I vilken värld du lever i eller vad för slags folk du omger dig med men det du skriver är för mig rena ordbajseriet utan ngn som helst verklighetsförankring.
Är nyfiken på var allt kommer ifrån? Har du haft en svår uppväxt utan sunda kvinnliga förebilder och/eller brist på kvinnlig ömhet och kärlek?
Du är så fast i dina övertygelser att det inte går att resonera med dig.
Skrämmande likt vissa fundamentalistiska fanatiker som hotar vårt samhälle.
Självklart hotar mina ord ert samhälle. Det är själva poängen. Erat samhälle är ett där svenska folket avvecklas. Det samhället vill jag se försvinna och ersättas med ett där familjeenheten återupprättas. Då gäller att markera avståndstagande från allt vad lösaktighetsförespråkare som du månglar.

Att vara en hora, ett luder och en slampa är inte att vara en god förebild för unga tjejer - tvärt om!
2018-06-15, 08:22
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag kanse är det. Alltid varit intreserad av det att jag gör vad jag själv vill och få uppleva massa saker , fri het.. trygghet att ha en familj vet jag inte.. Har haft vänner som jag haft gemenskap med
Kunde störa mig på att jag kunde vara bra på vissa saker och då ville jag ha uppmärksamhet för det istället för att jag bara är en kvinna , sånt som gör mig glad av iaf att få ses som en person och inte bara att jag ska föda en barn eller vara snygg
2018-06-15, 10:55
Medlem
Citat:
Nu är jag extremt liberal när det gäller att människor ska ha frihet att göra vad fan de vill, men jag råkar nu bara vara så liberal att jag även vill att människor formar de ideal som de nu än vill ha, och jag är gärna med att slåss för att människor genom fri vilja väljer att anama traditionella ideal (vill inte att staten överhuvudtaget ska vara med att skapa några ideal). Det vill säga, vi som ser sex med traditionella glasögon och inte vill skapa familjer med kvinnor - som alltid är familjens rot och kärna - som levt Paradisehotel-liv genom ungdomen.

Vänd din blick mot alkoholkulturen då som är intimt förknippad med Paradisehotelliv. Vad hade Paradisehotelliv varit ens utan alkohol? Knullandet är till stor del bara en del av festandet. Alkohol förvränger människors naturliga instinkter. En sexualliberal syn är knappast ens en tiondel av orsaken av vad en alkoholliberal syn är.
2018-06-15, 11:17
Medlem
Citat:
Men det finns ju inget som är "rätt", när alla vill ha saker som går tvärs emot varandra.

Sociala normer för hur män ska närma sig kvinnor kan aldrig få några gemensama nämnare då kvinnor, precis som du säger, alla är väldigt annorlunda och några vet kanske inte själva vad de själva vill ha.

Visst kan man tolka undermedvetna begär så som det behagar en själv, men det betyder inte att man inte ska försöka tolka dessa undermedvetna begär, ifall en man inte klarar av det är han bara steget från att bli en eunuck.
Bättre att tolka sina egna begär och attrahera människor som stämmer överens än att försöka tolka kvinnors begär som om kvinnor var ett kollektivt medvetande, det finns ju viss sanning i det (och samma med män) men inte tillräckligt mycket för att man ska kunna relatera till kvinnor enbart som en grupp.

Citat:
Problemet med svenskar är uppenbart för lite manlighet, för lite av glimten i ögat och "ta initiativt", för mycket moraliska murar.
Ja det är ett problem. Kvinnor generaliserar också för mycket och slåss ofta mot manlighet i stort istället för att lyfta vissa frågor som hör till vissa sammanhang.
2018-06-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Vänd din blick mot alkoholkulturen då som är intimt förknippad med Paradisehotelliv. Vad hade Paradisehotelliv varit ens utan alkohol? Knullandet är till stor del bara en del av festandet. Alkohol förvränger människors naturliga instinkter. En sexualliberal syn är knappast ens en tiondel av orsaken av vad en alkoholliberal syn är.

Folk drack betydligt mer förr än nu utan att släppa alla hämningar och bli påsatta på krogtoaletter.
2018-06-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Folk drack betydligt mer förr än nu utan att släppa alla hämningar och bli påsatta på krogtoaletter.
Alkohol har just den effekten att minska hämningarna och du tror ändå inte alkoholen är orsak? Förr fanns det inte ens en massa uteställen. Folk roade sig på dansbanor där det inte ens såldes någon alkohol. Det var vissa män som drack, inte mycket mer än så, baserat på min begränsade kunskap om förr.
2018-06-15, 11:43
Medlem
Det är ologiskt att tro att folk drack mer förr och släppte på hämningarna mindre. Men du föredrar antagligen de förklaringsmodeller som ursäktar ditt förakt
2018-06-15, 11:50
Medlem
Du har antagligen bjudit tjejer på alkohol och sen äcklats av dom för att du fick ligga med dem så jag förstår om du föredrar att tänka att de är slampor med dålig självkontroll än att alkoholen har något med saken att göra.
2018-06-15, 11:57
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Alkohol handlar till större delen om sex, i alla fall när vi har att göra med ungdomar. Varför vi som bor i civiliserade länder måste dricka så mycket och även ta kokain, speed, ecstassy och liknande droger är ju uppenbart för att släppa loss och bli lite som djur för att överhuvudtaget kunna spela ett sexuellt spel.

Grejen är att vi män har mest att förlora på relationer, och det är ju poänglöst att ge vår frihet billigt till kvinnor som inte är värda det. Allt jag försöker göra är att få övriga svenska män att öppna upp ögonen för deras styrka som förhandlare och inte låta känslor leda in dem till vad som helst.

Idag har vi playerkulturen och MGTOW som lär ut absoluta "gift dig inte! Skaffa inte familj!" ideal, men jag försöker som traditionalist skapa en middle ground där de absolut inte ska gifta sig förutom med tjejer som verkligen lever upp till ett ideal och inte fördärvats av moderniteten. Genom att ha höga ideal på motstående parter så höjs kvalitet på familjen och vidare på hela samhället.

Citat:
Bättre att tolka sina egna begär och attrahera människor som stämmer överens än att försöka tolka kvinnors begär som om kvinnor var ett kollektivt medvetande, det finns ju viss sanning i det (och samma med män) men inte tillräckligt mycket för att man ska kunna relatera till kvinnor enbart som en grupp.

Jag har tolkat mina egna begär, jag har tex med stor möda redan i sena tonåren gjort upp med porrvanor som jag insåg skulle fördärva min libido i längden och jag försöker överhuvudtaget inte masturbera. Jag anser att det finns massa problem med manliga så som kvinnliga begär i dagens samhälle och att frihet är inte en ursäkt för att släppa på våra förfäders högre ideal.

Vi lever i ett samhälle som badar i lust och att bara släppa taget och låta sig tas med av strömmen ser jag som tecken på svaghet i ens karaktär. Eftersom jag dessutom har ena foten i pessimistisk filosofi så undrar jag ifall det överhuvudtaget finns någon poäng i att vi ska ha barn, traditionalism är nog enda hoppet för någon värdighet i fortsättandet av detta experiment eller så föder vi bara vidare nihilism och dekadens blandat med ständig och outhärdlig begär, likt en Houellebecque roman.

Citat:
Ja det är ett problem. Kvinnor generaliserar också för mycket och slåss ofta mot manlighet i stort istället för att lyfta vissa frågor som hör till vissa sammanhang.

Jag uppskattar ändå att diskutera med dig då du verkar åtminstone ha självinsikt och förstånd kring att det även existerar en kvinnlig natur som inte fungerar likt den ideologiska mallen för hur människor beter sig.

Det finns en växande avgrund mellan det som män vill ha och det som kvinnor vill ha, men ingen kan sätta fingret på de verkliga problemen, istället så diskuteras påtvingad pappaledighet och andra triviala politikfrågor som inga vanliga människor efterfrågade.

Sanningen är att det som annalkar är familjens död, jag tror att generationen förre mig var den som öppethjärtat accepterade pyttipanna, bonusbarn och skilsmässa som norm för familjens öde och män som dessutom ofta beter sig som bonusmammor snarare än pappor med allt som det innebär.

Min egen generation (födda i mitten av 80-talet och framåt) är ju en som tvärtom ser familj som det mest tragiska tänkbara ödet för en man i sina bästa år och något att undvikas till varje pris. Först så hackades alltså idealen kring familj sönder till att bli något banalt och där mannen känns extremt omanlig inom relationen, en generation senare kommer det uppenbara; unga män avstår från skiten och bor hellre särbo och helst gärna undviker längre relationer med kvinnor.
2018-06-15, 12:13
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Hela den här idén att alla ska få knulla hur och med vem de vill verkar ju enbart gälla kvinnor. För män ska ju inte få ha preferenser och välja de kvinnor de vill ha. De ska nöja sig med en promiskuös kvinna.
Samma inom alla områden. En kvinna kan uttrycka hon ej gillar korta män men nåde den man som uttrycker att han ej gillar kvinnor med extrakilon. Och i USA har det ju blivit rasistanklagelser för att många vita bögar väljer bort svarta bögar som sexpartners. Men att många kvinnor väljer bort asiatiska män är enbart en preferens och ej rasism.

Tror problemet med oss svenska män att vi suger åt oss de moraliska pekpinnarna vilket gör att pekpinnarna blir väldigt effektiva och bara kommer användas ännu mer. Det är som med rasist, en stämpel svenskar varit livrädda för.
Många andra män suger inte åt sig sådant. De bryr sig inte om det är PK eller ej att ragga på en snygg tjej. De gör det oavsett och därför har olika stämplar ingen effekt på dem. Medan en svensk man undviker ragga för han hör från feminister att män måste lämna kvinnor ifred och ett oönskat ord är harassment, samtidigt som han är förvirrad då han hör andra kvinnor beklaga sig över de blyga, stela och tråkiga svenska männen medan männen på soligare breddgrader är så mycket mer maskulina och romantiska.

Vi svenskar verkar ha väldigt konformistiska drag som vi måste börja träna bort.

Vi är ju av naturen ultramoralister, som tror att livet handlar om att göra rätt för sig. Just konformismen gjorde att vi inte ens fick upp ögonen när vi bytte ut prästen mot neomarxister och feminister. Helt absurd att vi ska lyssna på moraliska läxor som inte har någon som helst objektiv värde för mäns liv.

Det första en man ska fråga sig inför varje livsval är; "Whats in it for me?" och ifall de ser med klara ögon vad familjeprojektet tex innebär och vad hans liv kommer förvandlas till, då kommer han inse att vi har att göra med en enorm personlig uppoffring, och till vilket syfte?

Feminister talar hela tiden om patriarkatet, men hela familjegrejen är en patriarkat uppfinning där män ska offra sig för sin avkomma. I förtida tribala samhällen var ju fadersrollen mycket svagare och kvinnor tog hand om hela uppfostran av ungarna, ska vi inte ha patriarkat kan vi ju lika gärna släppa på hela iden om en fader och kanske även iden att vi ska ha barn. Det är ju alltid kvinnan i alla relationer som vill ha barn, som drömmer om familjeprojekt, och trygg idyl i någon villaområde där mannen ska skuldsätta hela sin framtid för att kunan köpa.

Vi kan ju inte kasta bort ena sidan av myntet (höga ideal på kvinnor man uppoffrar sig för) och behålla andra sidan. Eller så har vi höga krav på kvinnor eller så släpper vi hela iden om att skaffa familj helt och avslutar experimentet Sverige här och nu, vi kan gott ge bort vår framtid till våra kära invandrare. Hur heter det nu? Svenskhet existerar ju knappt...
2018-06-15, 13:26
Medlem
Citat:

Det första en man ska fråga sig inför varje livsval är; "Whats in it for me?" och ifall de ser med klara ögon vad familjeprojektet tex innebär och vad hans liv kommer förvandlas till, då kommer han inse att vi har att göra med en enorm personlig uppoffring, och till vilket syfte?

Bara juridiskt sett är giftermål för en framgångsrik man rena katastrofen, men allt fler inser det ju.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in