Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Noggrann*
Men jeeesus christ, faktum är att det fullständigt kryllar av kvinnor på Tinder och andra appar som skriver kravlistor gällande utseende och annat som kan få vilken man som helst att känna sig otillräcklig. Det var väl egentligen bara det Fomalhaut sa och det påståendet har han rätt i trots att han är man.
Eller har du själv bläddrat igenom tusentals tjejprofiler kanske? Jag har inte kollat in speciellt många män men har väldigt svårt att tänka mig att det är vanligt att krav på viss längd, vikt, bröststorlek, hårfärg, osv uttrycks i deras profiltexter. Men visst, jag kan ha fel. Det kanske är jättevanligt med fraser som "Väger du mer än 60 kg kan du svepa <----

" i männens profiler. Jag vet inte. Och du vet uppenbarligen inte hur kvinnornas ser ut så då kanske du ska låta bli att uttala dig så tvärsäkert om saken.
Nu tar jag lite citatet ur sitt kontext för diskussionen, men anledningen till att tjejerna sitter och skriver såna här kravlistor är ju helt enkelt för att de KAN. Tinder är ju helt enkelt deras marknad, finns ju inte en vettig människa som kan hävda motsatsen.
Den rationella delen av mig hade egentligen velat göra exakt samma sak, men samtidigt ger det ju ett förbaskat oskönt och trångsynt intryck att tydligt definiera hur man vill att ens partner ska vara. Är faktiskt konsekvent här och sveper vänster på ALLA tjejer som spaltar upp hur killen ska vara såvida det inte är skrivet på ett snyggt och charmigt sätt dvs.
Eftersom det är rimligt att anta tjejer resonerar precis likadant vore det ju också hål i huvudet rent strategiskt att skriva sådana listor, eftersom varje högerswipe som kille är guld värd då den förbättrar din Tinder-rating och gör att du får bättre och fler matchningar.
Någon frivillig försökskanin som vill testa skriva en kravlista och föra statistik på hur mycket bättre/sämre det går?