Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vi fattar, du är supersmart.

Alla får ha vilka krav och preferenser man vill. Ingen som har sagt nåt annat.
Haha, skulle jag fått en krona för varje gång IRL jag har hört kvinnor nedvärdera mäns utseende, i skolan, på bussen, på arbetsplatser, på stan och på andra ställen så hade jag kunnat gå i pension redan nu.
Sluta försök betygsätta via stavningen istället. Det är ett forum, inte en lektion i svenska.

Jag tror knappast att utseendefixeringen för män är i närheten av vad den är för oss kvinnor.
Citera
2018-06-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag tror knappast att utseendefixeringen för män är i närheten av vad den är för oss kvinnor.
Snacka om Tinder nu, om dina samlag där. Om de som varit trevliga, korkade, ja vad fan som helst. Men inte om män och kvinnor generellt.

Har denna app varit en länk mellan dig och en utlöst orgasm av en man från Tinder?
Citera
2018-06-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jaså, här låter det annorlunda

Det finns ofta en ganska påtaglig bitterhet i det du skriver. Du verkar lite skärpt så men du verkar lite småtrött på män? Och du verkar ofta dra alla över samma kam, alla är si, alla bör ha samma krav, lite sådan jargong.
Jag använder appar men Tinder är enbart flöde av bilder. Pratat mycket på happypancake och Badoo och sånt med män.

Jag lider av depressioner och sviktar neråt i negativa tankemönster. De överensstämmer inte alltid med verkligheten och färgar inlägg när det "bryter ut". Finns samtidigt otroligt många trevliga män etc som jag talat med under åren och känt mm.

Ja jag är extremt trött på män då min preferens för typen är vad som inte kommer funka. Verkar som hjärnan sorterar bort allt som skulle kunna bli positivt resultat av.

Men jag håller fast vid att det är givande för människor att prata, lära känna etc utan stress att "det måste bli något". Vi kan alla utvecklas plus att omöjliga personkombinationer kan undvikas. De trevligaste männen är dem som inte tar det på blodigt allvar. Finns en mängd bra därute också. Jag däremot älskar att begå misstag. Det är min lilla grej i livet
Citera
2018-06-13, 21:34
Medlem
Citat:
Snacka om Tinder nu, om dina samlag där. Om de som varit trevliga, korkade, ja vad fan som helst. Men inte om män och kvinnor generellt.

Har denna app varit en länk mellan dig och en utlöst orgasm av en man från Tinder?
Nej jag provade appen och till min förskräckelse så dök antalet killar upp ur mitt liv, som jag träffat tidigare. 😂

Många män som jag har dumpat eller bara gått vidare ifrån, använde Tinder förr. Vet inte hur det ser ut nu. Kanske hittade de alla kärleken i sina liv och jag blev kvar med fel app eller något sådant.
Citera
2018-06-13, 21:36
Medlem
Citat:
Nej jag provade appen och till min förskräckelse så dök antalet killar upp ur mitt liv, som jag träffat tidigare. 😂

Många män som jag har dumpat eller bara gått vidare ifrån, använde Tinder förr. Vet inte hur det ser ut nu. Kanske hittade de alla kärleken i sina liv och jag blev kvar med fel app eller något sådant.
Oj så det kan bli.
Citera
2018-06-13, 21:39
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Noggrann*

Men jeeesus christ, faktum är att det fullständigt kryllar av kvinnor på Tinder och andra appar som skriver kravlistor gällande utseende och annat som kan få vilken man som helst att känna sig otillräcklig. Det var väl egentligen bara det Fomalhaut sa och det påståendet har han rätt i trots att han är man.

Eller har du själv bläddrat igenom tusentals tjejprofiler kanske? Jag har inte kollat in speciellt många män men har väldigt svårt att tänka mig att det är vanligt att krav på viss längd, vikt, bröststorlek, hårfärg, osv uttrycks i deras profiltexter. Men visst, jag kan ha fel. Det kanske är jättevanligt med fraser som "Väger du mer än 60 kg kan du svepa <---- " i männens profiler. Jag vet inte. Och du vet uppenbarligen inte hur kvinnornas ser ut så då kanske du ska låta bli att uttala dig så tvärsäkert om saken.

Nu tar jag lite citatet ur sitt kontext för diskussionen, men anledningen till att tjejerna sitter och skriver såna här kravlistor är ju helt enkelt för att de KAN. Tinder är ju helt enkelt deras marknad, finns ju inte en vettig människa som kan hävda motsatsen.

Den rationella delen av mig hade egentligen velat göra exakt samma sak, men samtidigt ger det ju ett förbaskat oskönt och trångsynt intryck att tydligt definiera hur man vill att ens partner ska vara. Är faktiskt konsekvent här och sveper vänster på ALLA tjejer som spaltar upp hur killen ska vara såvida det inte är skrivet på ett snyggt och charmigt sätt dvs.

Eftersom det är rimligt att anta tjejer resonerar precis likadant vore det ju också hål i huvudet rent strategiskt att skriva sådana listor, eftersom varje högerswipe som kille är guld värd då den förbättrar din Tinder-rating och gör att du får bättre och fler matchningar.

Någon frivillig försökskanin som vill testa skriva en kravlista och föra statistik på hur mycket bättre/sämre det går?
Citera
2018-06-13, 21:51
Medlem
Jag tror det beror lite på utseendet på den som har en lista. En jävligt snygg kille har rätt att stapla upp det, men en mupp har det inte. Iaf inte på samma sätt.
Citera
2018-06-13, 21:57
Medlem
3dls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Matchade med en tjej ikväll vid 9 och har pratat rätt intensivt fram tills nu. Hon ville träffa mig redan nu och egentligen enbart ligga, så har suttit och funderat på om det är värt det. Skulle varit framme vid 1, och börjar jobbet halv 7. Tar cirka 40 till jobbet i från na. Fyfan.. så måste upp tidigare än planerat.

Edit; är på väg.

Haha så ska det låta!
Citera
2018-06-13, 22:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Sluta försök betygsätta via stavningen istället. Det är ett forum, inte en lektion i svenska.

Jag var medvetet dryg för att det var kul i sammanhanget, speciellt med en person som har ett så stort behov av att påpeka hur intelligent hon är i var och vartannat inlägg.

Nej, det tror inte jag heller. Dock upplever jag att mäns preferenser är mer önskningar än krav. Generellt sett är män inte speciellt kräsna, medan kvinnor kan ha 140 punkter som alla måste stämma in för att hon ens ska överväga saken.

Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Nu tar jag lite citatet ur sitt kontext för diskussionen, men anledningen till att tjejerna sitter och skriver såna här kravlistor är ju helt enkelt för att de KAN. Tinder är ju helt enkelt deras marknad, finns ju inte en vettig människa som kan hävda motsatsen.

Den rationella delen av mig hade egentligen velat göra exakt samma sak, men samtidigt ger det ju ett förbaskat oskönt och trångsynt intryck att tydligt definiera hur man vill att ens partner ska vara. Är faktiskt konsekvent här och sveper vänster på ALLA tjejer som spaltar upp hur killen ska vara såvida det inte är skrivet på ett snyggt och charmigt sätt dvs.

Eftersom det är rimligt att anta tjejer resonerar precis likadant vore det ju också hål i huvudet rent strategiskt att skriva sådana listor, eftersom varje högerswipe som kille är guld värd då den förbättrar din Tinder-rating och gör att du får bättre och fler matchningar.

Någon frivillig försökskanin som vill testa skriva en kravlista och föra statistik på hur mycket bättre/sämre det går?

Så är det. Tror de flesta män skulle vara helt chanslösa om de hade den där negativa taggarna utåt-tonen med kravlista i sina presentationer som många kvinnor har. Men även om jag skulle kunna komma undan med det så känns det bara allmänt svinigt och onödigt.
Citera
2018-06-13, 22:34
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Jag tror det beror lite på utseendet på den som har en lista. En jävligt snygg kille har rätt att stapla upp det, men en mupp har det inte. Iaf inte på samma sätt.

Jag tror faktiskt att om man är riktigt jäkla snygg som kille ska man inte skriva ett jäkla skit. Inte ett ord. Bara låta bilderna jobba så att man inte trasslar till det. Skriver man att man gillar träning kommer man tappa likes från de tjejer som hatar malliga gymråttor. Skriver man typ att man är go o glad, har utbildning, gillar resa till solen finns det säkert andra som stör sig på det...

Eftersom jag får kategorisera mig som muppen i det här fallet, så blir jag till skillnad mot alla snyggves tvungen att ha bio för att sälja in att jag faktiskt har en hyfsat ok personlighet och städat liv. Å andra sidan vette fan hur många som ens läser bion. Å tredje sidan tror jag Tinder-agoritmen kan straffa dom som inte har fyllt i bion såvida man inte är apsnygg eftersom man då får gräddfil i appen oavsett vilket kön man har mellan benen.
Citera
2018-06-13, 22:35
Medlem
precixs avatar
Har skaffat nya bilder. Har en bild som inte är på mig ens (lol) men den är bakifrån. Använder vad jag kan. Så har fyra bilder nu. Har med hjälp av filter neutraliserat alla bilder så de har samma typ av vibe. Ser knappt ut att vara redigerat men ger ändå en form av genomtänkt känsla. Får se hur det går.

Hade inte tinder på några dagar och det var så skönt att inte behöva vänta på att nån ska svara eller att man ska få någon matchning. Men ja, jag vill ju träffa någon och bli kär så gäller att ligga i.
Citera
2018-06-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Jag tror faktiskt att om man är riktigt jäkla snygg som kille ska man inte skriva ett jäkla skit. Inte ett ord. Bara låta bilderna jobba så att man inte trasslar till det. Skriver man att man gillar träning kommer man tappa likes från de tjejer som hatar malliga gymråttor. Skriver man typ att man är go o glad, har utbildning, gillar resa till solen finns det säkert andra som stör sig på det...

Eftersom jag får kategorisera mig som muppen i det här fallet, så blir jag till skillnad mot alla snyggves tvungen att ha bio för att sälja in att jag faktiskt har en hyfsat ok personlighet och städat liv. Å andra sidan vette fan hur många som ens läser bion. Å tredje sidan tror jag Tinder-agoritmen kan straffa dom som inte har fyllt i bion såvida man inte är apsnygg eftersom man då får gräddfil i appen oavsett vilket kön man har mellan benen.
Jag tror att en snärtig och bra/fyndig bio är bra oavsett.

Om inte, får man väl hitta på nåt annat. Till slut sitter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in