Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 16:30
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Haha varför just kvinnokontakter om du är ute efter tjänster?

Man får anpassa sig liiiiiiite till feminismen.

Svårt att hitta manliga veterinärer t ex.
Citera
2018-06-13, 16:33
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Man får anpassa sig liiiiiiite till feminismen.

Svårt att hitta manliga veterinärer t ex.
Bara söka upp på andra håll. Något är ruttet i staten Danmark här hah
Citera
2018-06-13, 16:45
Medlem
Citat:
Det handlar om att kvinnan är tråkig och vill att mannen ska göra allt.
Ja.

Som kvinna är det extremt långtråkigt att träffa lågbegåvade män som tror att kvinnor ska springa efter dem av desperation. Klart som fan att man är "tråkig". Vill du ha en clown, gå till en cirkus. Ju högre faktiskt värde, ju mer lär du arbeta. Kaka söker maka.

Satsa lågt och få ingenting eller det sämsta. Det gäller oss alla.
Citera
2018-06-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Fast jag kommer inte spela.

Nej inte ironisk. Bland dom yrkena jag raddade upp, har jag ingen vidare lust att fördjupa mig i och sen blir det bara mediokert av det hela.

Bättre att faktiskt få "expert råd" från dom som jobbar inom fältet. Flashback kan faktiskt försvinna, vem ska man då fråga om råd?
Ja jag har alltid haft tre yrken som är särskilt usla val. Som jag alltid sa åt mina systrar att
hålla sig ifrån. Kockar, långtradarchaufförer och musiker. Nu är jag inte så fördomsfull att jag inte träffat sådana och de var precis som jag förstått innan. Bottenskrapet av män.

Lite har man själv kollat gällande män med ordentliga framtider och tycker inte alls att det är konstigt att män själva gör detsamma.

Sedan klagar vissa över friendzoner men vill ha kk's, dubbelmoral om något. Bara olika synvinklar på samma sak, man stadgar sig inte med vem som helst.
Citera
2018-06-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Nu är ju det faktiskt så att den du quotar
" är extremt (med betoning på extremt) verbal och intellektuell". Ord från honom själv och han ljuger aldrig, så tänk dig för.

Givetvis kan man vara smart och råka skriva fel på samma sätt som man kan vara grym på just skriftspråket men ändå inte speciellt begåvad.

Inläggen kan ju skrivas under lång tid(man hinner kolla sin text hur mycket som helst, om man vill) så det säger egentligen ingenting.

Apropå Ord-möjligt. *wow*
Över nätet är vi alla lika blåsta. Smartare människor gör verkliga prestationer.

Nja... O-möjligt. Men jag gillar att stå för mig. Sedan får folk tycka att det är hur korkat de vill. Givetvis är nicket en outning. Jag har ingenting att dölja.
Citera
2018-06-13, 17:25
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Bara söka upp på andra håll. Något är ruttet i staten Danmark här hah

Kommer bara agera professionellt. Vill hon ha vidare kontakt så får hon vänta tills jag behöver henne.
Citera
2018-06-13, 17:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Högmod? Stavning och nogrann korrektur bevisar knappast intelligenskvoten. Isåfall skulle jag inte ligga långt ifrån medelpersonerna. Jag har dessutom redan förklarat det med att skriva från mobiler, touch och autokorrekt. Missklädsamt är snarare att försöka göra sken av att intelligens går att avläsa genom texten på ett forum. Särskilt inte när gemene man där förövrigt missar tydliga mönster. Hellre högfärdig än inskränkt och placerad i en intellektuell fyrkantig låda utan möjlighet att ta sig ut ur.

Noggrann*

Citat:
Ni män har oftast fel i de flesta påståenden ni gör.

Men jeeesus christ, faktum är att det fullständigt kryllar av kvinnor på Tinder och andra appar som skriver kravlistor gällande utseende och annat som kan få vilken man som helst att känna sig otillräcklig. Det var väl egentligen bara det Fomalhaut sa och det påståendet har han rätt i trots att han är man.

Eller har du själv bläddrat igenom tusentals tjejprofiler kanske? Jag har inte kollat in speciellt många män men har väldigt svårt att tänka mig att det är vanligt att krav på viss längd, vikt, bröststorlek, hårfärg, osv uttrycks i deras profiltexter. Men visst, jag kan ha fel. Det kanske är jättevanligt med fraser som "Väger du mer än 60 kg kan du svepa <---- " i männens profiler. Jag vet inte. Och du vet uppenbarligen inte hur kvinnornas ser ut så då kanske du ska låta bli att uttala dig så tvärsäkert om saken.
Citera
2018-06-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Noggrann*

Men jeeesus christ, faktum är att det fullständigt kryllar av kvinnor på Tinder och andra appar som skriver kravlistor gällande utseende och annat som kan få vilken man som helst att känna sig otillräcklig. Det var väl egentligen bara det Fomalhaut sa och det påståendet har han rätt i trots att han är man.

Eller har du själv bläddrat igenom tusentals tjejprofiler kanske? Jag har inte kollat in speciellt många män men har väldigt svårt att tänka mig att det är vanligt att krav på viss längd, vikt, bröststorlek, hårfärg, osv uttrycks i deras profiltexter. Men visst, jag kan ha fel. Det kanske är jättevanligt med fraser som "Väger du mer än 60 kg kan du svepa <---- " i männens profiler. Jag vet inte. Och du vet uppenbarligen inte hur kvinnornas ser ut så då kanske du ska låta bli att uttala dig så tvärsäkert om saken.
Bokstavligen...

Ibland går jag in och rättar inlägg, det ser du om du går igenom gamla inlägg.. jävligt drygt dock och onödigt. Sedan så är det patetiskt att anmärka på ord när det finns extremt mycket variabler gällande individers olika förutsättningar och förmågor. Alla slags människor finns på nätet. Jag maxade i skolan och var alltid den med maxresultat på alla prov gällande rättstavning. Förmågan är inte i närheten av lika bra, precis som ordbetydelse. Eftersom ni inte förstår grundläggande helheter kan jag meddela att det för dem med högre IQ inte handlar om så mycket mer än vad man gör annars. Jag läste böcker förr och idag gör jag det jag gjort i många år, klickar över nätet och skriver texter från mobiltelefoner, något som knappast kan överblickas när det går undan. Varsågod smartskaft... Tillägger att man inte ska kasta sten i glashus. Jag såg felet och sket i det, du kan uppenbarligen inte skriva själv utan att använda svengelska och det utan att stava rätt. Men då är du ju häftig

Jag tänker snarare på alla män som oavsett vad påtvingar oönskad information om deras preferenser och hur de anser att jag som kvinna ska se ut. Använder inte Tinder. Tråkig app och jag är för gammal för den. Självklart föredrar jag snyggare män. Varför ska män välja ut mig och enbart baserat på mitt utseende medan jag ska vara ett tacksamt objekt utan motkrav? Inte som om män är ödmjuka dem själva. Tvärtom så gör inte män annat än bedömer kvinnors utseenden. Kolla bara på Flashback, inte fan är det kvinnor som nedvärderar män för hur de ser ut, utan tvärtom. Precis som i verkliga livet.
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-06-13 kl. 17:53.
Citera
2018-06-13, 18:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Bokstavligen...

Ibland går jag in och rättar inlägg, det ser du om du går igenom gamla inlägg.. jävligt drygt dock och onödigt. Sedan så är det patetiskt att anmärka på ord när det finns extremt mycket variabler gällande individers olika förutsättningar och förmågor. Alla slags människor finns på nätet. Jag maxade i skolan och var alltid den med maxresultat på alla prov gällande rättstavning. Förmågan är inte i närheten av lika bra, precis som ordbetydelse. Eftersom ni inte förstår grundläggande helheter kan jag meddela att det för dem med högre IQ inte handlar om så mycket mer än vad man gör annars. Jag läste böcker förr och idag gör jag det jag gjort i många år, klickar över nätet och skriver texter från mobiltelefoner, något som knappast kan överblickas när det går undan. Varsågod smartskaft...

Vi fattar, du är supersmart.

Citat:
Jag tänker snarare på alla män som oavsett vad påtvingar oönskad information om deras preferenser och hur de anser att jag som kvinna ska se ut. Använder inte Tinder. Tråkig app och jag är för gammal för den. Självklart föredrar jag snyggare män. Varför ska män välja ut mig och enbart baserat på mitt utseende medan jag ska vara ett tacksamt objekt utan motkrav? Inte som om män är ödmjuka dem själva. Tvärtom så gör inte män annat än bedömer kvinnors utseenden. Kolla bara på Flashback, inte fan är det kvinnor som nedvärderar män för hur de ser ut, utan tvärtom. Precis som i verkliga livet.

Alla får ha vilka krav och preferenser man vill. Ingen som har sagt nåt annat.
Haha, skulle jag fått en krona för varje gång IRL jag har hört kvinnor nedvärdera mäns utseende, i skolan, på bussen, på arbetsplatser, på stan och på andra ställen så hade jag kunnat gå i pension redan nu.
Citera
2018-06-13, 18:21
Medlem
Citat:
Använder inte Tinder. Tråkig app och jag är för gammal för den.
Jaså, här låter det annorlunda
Citat:
Det är ganska ultimat faktiskt. Inget krav på något och människor som har svårare socialt lär sig förbättra de sociala förmågorna.

Tycker det är riktigt nice att bara småprata med män och det är tråkigt att man måste sortera bort rent ytligt eftersom man inte kan ha kontakt med alla.

De trevligaste männen fixar att småprata sporadiskt utan förväntningar och det ökar liksom deras möjligheter att klicka med någon.

Citat:
Självklart föredrar jag snyggare män. Varför ska män välja ut mig och enbart baserat på mitt utseende medan jag ska vara ett tacksamt objekt utan motkrav? Inte som om män är ödmjuka dem själva. Tvärtom så gör inte män annat än bedömer kvinnors utseenden. Kolla bara på Flashback, inte fan är det kvinnor som nedvärderar män för hur de ser ut, utan tvärtom. Precis som i verkliga livet.

Det finns ofta en ganska påtaglig bitterhet i det du skriver. Du verkar lite skärpt så men du verkar lite småtrött på män? Och du verkar ofta dra alla över samma kam, alla är si, alla bör ha samma krav, lite sådan jargong.
Citera
2018-06-13, 21:09
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Med det resonemanget så ska man hoppa över ätardagarna för man blir ju rätt dåsig efteråt. Och helt bortse från den mentala tillfredsställelse som det ger att äntligen få sätta tänderna i något onyttigt.

Och man ska hoppa de få spontanfyllor man har för dagen efter är det ju oftast inte så kul.

Och man ska inte heller göra sköna, spontana grejer mitt i natten, för efteråt så kanske det inte är lika kul.

Bra filosofi. Köp inte en hund, för det är så tråkigt när den dör.

Min poäng var INTE att allt alltid är svart eller vitt. Är ju svin-nice att ibland trycka i sig en riktigt lökig pizza och sedan däcka i matkoma i soffan, men är inte lika nice göra en rutin av det.

Givetvis måste man ju leva lite också lite då och då! Däremot när ens tinderdejtande börjar gå ut över jobbet och när det handlar om upprepande rena knullträffar så balanserar det ju på gränsen till sexmissbruk.

Har själv suttit och tuggat kommunaltrafik hem från en bortamatch tillsammans med pöbeln kl. 06.00 på morgonen helt tuffsig i håret, för att sedan halvsova mig igenom arbetsdagen för att slutligen komma hem och totaldäcka i sängen med kläderna på. Ångest!

Nä, sånt där har jag nu lämnat bakom mig men blev ändå glad när jag läste grabbenutanskills inlägg eftersom det är en skön och smutsig känsla när man är på väg mitt i natten till en riktigt härlig slaskdejt!!
Citera
2018-06-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Min poäng var INTE att allt alltid är svart eller vitt. Är ju svin-nice att ibland trycka i sig en riktigt lökig pizza och sedan däcka i matkoma i soffan, men är inte lika nice göra en rutin av det.

Givetvis måste man ju leva lite också lite då och då! Däremot när ens tinderdejtande börjar gå ut över jobbet och när det handlar om upprepande rena knullträffar så balanserar det ju på gränsen till sexmissbruk.

Har själv suttit och tuggat kommunaltrafik hem från en bortamatch tillsammans med pöbeln kl. 06.00 på morgonen helt tuffsig i håret, för att sedan halvsova mig igenom arbetsdagen för att slutligen komma hem och totaldäcka i sängen med kläderna på. Ångest!

Nä, sånt där har jag nu lämnat bakom mig men blev ändå glad när jag läste grabbenutanskills inlägg eftersom det är en skön och smutsig känsla när man är på väg mitt i natten till en riktigt härlig slaskdejt!!
Precis, lite sans och balans i det hela. Inte helt oviktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in