2018-06-13, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Om det inte framgått har jag sambo och hon var inte oskuld när vi träffades. Det är oseriöst att dra till med extremer och bygga upp halmgubbar för att påvisa sin poäng. Bara för att man inte vill ha en tjej som legat runt eller spelat in porrfilmer till fru betyder inte man kräver att hon ska vara oskuld.

Att en kvinna inte legat runt betyder inte att hon är präktig, det finns en drös av seriösa kvinnor med sunda värderingar. Att du drar till dessa extremer visar bara på att du likt många andra inte klarar av nyanser utan allt är svart eller vitt. Det finns ett sunt mellanting mellan oskuld och thot och de flesta kvinnor befinner sig i det spannet, trots Flashbacks dystopiska syn på kvinnan. Däremot förändras dynamiken på tinder och krogen exempelvis.

Ja, många av er hade mått bra eller bättre av ett samhälle med mer traditionella värderingar, allt runtliggande gynnar knappast kvinnan utan istället oss män. Ilskan och vreden många av er kommer känna för feminismen när ni inser att den ljugit för er och förstört era chanser till ett lyckligt familjeliv kommer inte vara nådig.
“Ain’t no fury like a woman scorned”.

kan du överhuvudtaget definiera vad "legat runt" står för i din värld?

och kan du förklara om du tycker denna definition skiljer mellan män och kvinnor?
och om så, varför? och då duger inte: för jag tycker så...det äcklar mig...eller dylikt utan jag vill ha ett logiskt hållbart argument varför just kvinnors sexliv ska kritiseas, ev. begränsas men inte mäns i ett samhälle.
2018-06-13, 15:43
Medlem
Citat:
Om det inte framgått har jag sambo och hon var inte oskuld när vi träffades. Det är oseriöst att dra till med extremer och bygga upp halmgubbar för att påvisa sin poäng. Bara för att man inte vill ha en tjej som legat runt eller spelat in porrfilmer till fru betyder inte man kräver att hon ska vara oskuld.

Att en kvinna inte legat runt betyder inte att hon är präktig, det finns en drös av seriösa kvinnor med sunda värderingar. Att du drar till dessa extremer visar bara på att du likt många andra inte klarar av nyanser utan allt är svart eller vitt. Det finns ett sunt mellanting mellan oskuld och thot och de flesta kvinnor befinner sig i det spannet, trots Flashbacks dystopiska syn på kvinnan. Däremot förändras dynamiken på tinder och krogen exempelvis.
Det var inte en seriös kommentar utan en spegling av din kommentar om prinsar och att kvinnor inte kan ha några krav efter 30.
2018-06-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Skulle det där vara ett argument?
Du är en bigott. Gör något åt din dubbelmoral.
Vad baserar du det på?
2018-06-13, 19:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja vi har sexualundervisning i Sverige. Det påvisar fortfarande inget om vad du påstår.

Påstår jag att svenska kvinnor är oskyldiga prinsessor? Och definiera varför du anser att svenska kvinnor sätter eld på hela bygget för att de har samtyckande sex.
De skiter i det blå skåpet, säljer ut sina egna pojkar för lite makt och pengar, öppnar upp för en muslimsk invasion och försöker ge den vite cis-mannen skulden för det så småningom. Vänta bara.
Men jag är beredd.
2018-06-13, 19:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Vad baserar du det på?
Det du kommenterar med "det är därför du kallas äckel" som svar på;
"Det är bara nya tag som gäller. Hade funnits bordeller så jag både sparat sms och onödigt prat =)"
Jag är för bordeller så länge de som arbetar där gör det frivilligt. Jag vet att även svenska tjejer skulle ta tjänst där någon tid av sina liv för glöm inte vad tråden heter.
Sverige har faktiskt historiskt varit ganska flitiga just på det området och har ett rykte om sig fortfarande flera generationer senare som hänger kvar.
Men den Sverigebilden börjar nog de flesta överge nu.
För att såna som du tagit över och har förvandlat landet till en dystopi, en omoralisk härdsmälta där tjejers sexualitet oavsett vilka former den tar, HBTQ-rörelsens sexualitet hyllas som hjältemod, där transpersoner och queera hålls som härliga och frigjorda, men där män är äckel för att även de vill ha sex.
2018-06-13, 19:20
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
De skiter i det blå skåpet, säljer ut sina egna pojkar för lite makt och pengar, öppnar upp för en muslimsk invasion och försöker ge den vite cis-mannen skulden för det så småningom. Vänta bara.
Men jag är beredd.
Beskriv hur de gör detta.
2018-06-13, 19:34
Medlem
Citat:
Om det inte framgått har jag sambo och hon var inte oskuld när vi träffades.
Ja just ja du nämnde ju henne i en annan tråd, att det var bra när slampor gav sig av frivilligt efter sexet eftersom du slapp jobbigheterna med att de blev arga när de fick veta att du hade sambo.
2018-06-13, 19:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Beskriv hur de gör detta.
Hur tidigt i en ung pojkes liv vill du börja?
Dagis? Förskola? Skolan? Ända upp till högstadiet är de helt i händerna på idel kvinnor. Kvinnor med uppdrag att kastrera dem och göra mer som kvinnor. De vilda leksakerna tas bort och byts mot middagslur och mjukisdjur, de ska hjärntvättas in i normer som är skräddarsydda för kvinnor, direkt från genusvetenskapen. Se sidan 34: https://www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer/visa-enskild-publikation?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.skolverket.se %2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2Fwpubext%2Ft rycksak%2FBlob%2Fpdf3124.pdf%3Fk%3D3124

Skillnaderna ska utjämnas MEN "fokus på pojkars resultat kan göra att flickor med sämre resultat riskerar att inte bli sedda". Pojkar har halkat ur i skolan i över 30 år, men fokusera inte på det, vad ni än gör.
Fokusera på flickor.
Normer, normperspektiv, könsnormativa roller, "sätta normer i fokus" och den typen av rappakalja, HELA de 190 sidorna igenom. I stället för sex och samlevnadsundervisning. I häftet sex och samlevnad. Vad migrationen ger för utslag ekonomisk och på hela samhällen och brottsstatistik kan du se på nyheterna varje dag.

Ingen är oberörd och de mest desperata vänsterdemagogerna tycker att "man måste börja prata om något annat". Kör huvudet i sanden, så kanske vi kan vinna valet en gång till med samma lögner som senast (inga skattehljningar) som alla vet är en oändligt lång rad av nya skattehöjningar.
Så många att de bäst skickade att bygga i landet flyttar ut och tar sina pengar med sig.
2018-06-13, 21:12
Medlem
Citat:
"Det är bara nya tag som gäller. Hade funnits bordeller så jag både sparat sms och onödigt prat =)"
Jag är för bordeller så länge de som arbetar där gör det frivilligt. Jag vet att även svenska tjejer skulle ta tjänst där någon tid av sina liv för glöm inte vad tråden heter.
Sverige har faktiskt historiskt varit ganska flitiga just på det området och har ett rykte om sig fortfarande flera generationer senare som hänger kvar.
För att såna som du tagit över och har förvandlat landet till en dystopi, en omoralisk härdsmälta där tjejers sexualitet oavsett vilka former den tar, HBTQ-rörelsens sexualitet hyllas som hjältemod, där transpersoner och queera hålls som härliga och frigjorda, men där män är äckel för att även de vill ha sex.
Beskriv gärna hur jag och sådana som mig tagit över ett Sverige vi nu enligt dig förlorar genom att anse att andra människor inte är handelsvaror?
2018-06-13, 21:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Att referera till trådens namn är riktigt lågt då namnet från början är fruktansvärt fjantigt. Varje gång jag tror att man kan föra någon vettig diskussion dyker det upp kommentarer som är helt urblåsta. Fan vad trist det är.

Att tjejer i allmänhet skulle välja att arbeta på bordell är rent nonsens. Tror att en kvinna kan göra det uttalandet med större säkerhet än en man. Baserat på att män själv påstår att deras sexdrift är omättlig och att "de vill sprida sin säd, det är biologiskt". Och kvinnor vill enligt naturen inte ligga runt eftersom de föder barn. Så brukar det låta här.
Hur hänger det ihop med att tjejer skulle vilja jobba med att sälja sex? Nä blev fel i resonemanget där nånstans. Finns fåtal som vill det möjligtvis, men de absolut flesta vill inte ligga med okända män av vilken sort som.
Dessutom, det faktiskt absolut mest störda av allt är, hur Fan kan man som man vilja ligga med någon som man vet inte egentligen vill ligga med en själv? Det är höjden av förnedring mot sig själv.
Dessa män besitter någon allvarlig empatistörning. Riktigt motbjudande.
2018-06-13, 22:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja, det är samma brott enligt mig.
Och du, visst är det kvinnor som brukar säga till män att storleken inte har någon betydelse och inte tvärtom?
Om du vänder på rollerna i den tidiga delen av ditt resonemang ska du se att den funkar precis lika väl på kvinnor. Eller finns det inte kvinnor som vill hävda sig? Dominera? Bestämma? trycka till lite bakom ryggen? Osv?

Givetvis finns det kvinnor av samma sort, det har jag aldrig påstått. Kärnan i det jag säger är att en man kan åstadkomma otroligt mycket allvarligare skada på en kvinna om han misshandlar henne än tvärt om. Det borde vara nog argument för att förstå att där finns en skillnad mellan att en man slår en kvinna och att en kvinna slår en man. Det ena är inte mer rätt än det andra, och det är samma brott, men utgången av situationen blir ofta betydligt mer ödesdiger när mannen slår. DET är kärnan i varför mäns våld mot kvinnor är ett större problem än tvärtom.
Jag kan inte göra detta tydligare och om du vägrar förstå vad jag menar får vi helt enkelt agree to disagree.
2018-06-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Det var inte en seriös kommentar utan en spegling av din kommentar om prinsar och att kvinnor inte kan ha några krav efter 30.

Nja. Krav kan man väl ha, frågan är om de kan mötas. Det är ju inte kvinnornas marknad efter 30 direkt när det kommer till seriösa förhållanden. Det inser väl till och med du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in