2014-02-11, 18:53
Avslutad
Alla människor är i princip horor så det är inte så farligt att vara en hora, eftersom att du är det.
2014-02-11, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Felinedevil
Jag har aldrig krävt något ifrån en man
Sedan har jag alltid varit den som tänker på mina handlingar men jag dömer inte ut någon annan för jag anser inte att jag har rätten till det.

Skulle du bli tillsammans med en som du vet har blivit dömd för mord/pedofili/seriemord? Jag är ytterst tveksam till att du iinte har några krav.
2014-02-11, 19:02
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av not_really
"Omvänt" biologiskt spelar ingen roll, det blir ändå samma förutsättningar. Det är ändå fel att stigmatisera riktiga prostituerade genom att kalla icke-horor för horor.
De är i själva verket kvinnans motsvarighet till players - de gör exakt samma sak som manliga players - så varför inte använda ordet player istället? Du säger ju själv att de som ligger med icke-horor slipper undan debitering för den tjänst de inte köpt. Således, icke-horeri.

Sluta göra så att riktiga prostituerade utsätts för stigma pga sitt yrke :S
Och jag är helt seriös, jag är 100% för att legalisera prostitution i Sverige, och detta är verkligen ett hinder för att det skall kunna gå igenom. Sluta kalla kvinnor horor obefogat. Antingen är man en hora eller en player(ska?).
Jag säger ju att jag har mer respekt för betalhoror eftersom det är deras jobb, jag tror knappast det är prostituerade som tar illa upp utan snarare alla horor som tror att de kan vara "players" utan konsekvenser. Jag tycker inte man ska använda omskrivningar jag använder ordet hora för att alla ska fatta att det är ett beteende som inte är okej.
2014-02-11, 19:08
Medlem
goran744s avatar
Helt j.... absurt att se er män, killar eller vad sjutton jag nu skall kalla er för? OSNYTNA SMÅPOJKAR. Sitta framför era datorer och tro att ni har rätten att prata om horor eller icke horor NÄR DET ÄR NI SOM BETALAR SKITEN? Vi skulle aldrig i h.....betala för ett nyp. Det är väl ni män som betalar som är horor? OCH det är ju ni som sitter här inne och talar om att ni minsann k....runt och använder oss som spermiehinkar! Ge f... i att sätta er över oss kvinnor och dela in oss i horor eller oskulder eller madonnor eller vad sjutton ni nu har lust med. TITTA PÅ ER SJÄLVA FÖR SJUTTON! Ni skämmer ut er själva. Skriver ena sekunden att ni endast k..... med de så kallade tillgängliga hororna som inte är horor i bemärkelsen, tar betalt horor, och resten är gratishoror eller oskulder. Vilket j.... förakt både för ert eget kön och kvinnans. Vad gör ni då anser ni när ni k..... runt? Vad är ni??????? Kan jag få ett klokt svar från en så kallade horalovers. Ni borde skämmas för era uttal, för i grund och botten är det era mammor och systrar ni snackar skit om.
2014-02-11, 19:18
Medlem
not_reallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Jag säger ju att jag har mer respekt för betalhoror eftersom det är deras jobb, jag tror knappast det är prostituerade som tar illa upp utan snarare alla horor som tror att de kan vara "players" utan konsekvenser. Jag tycker inte man ska använda omskrivningar jag använder ordet hora för att alla ska fatta att det är ett beteende som inte är okej.

Nej men om du läser vad jag skrev så säger jag att om ordet "hora" finns kvar som nedsättande term som används mot dina egna slinkor du råkat utför, så upphåller du och andra brukare av ordet "hora" det stigma som finns mot riktigaprostituerade. Jag vill bara att prostitution ska vara ett godkänt och understött fenomen i Sverige.

Så om du respekterar riktiga prostituerade, kalla inte tjejerna "hora".

Sen säger du att det inte är "okej" att vara en player. Varför inte? Har inte kvinnor rätt att ha sex med hur många de vill? Vem de vill? Fine, man kan bli sur om flickvännen är otrogen, och då kan diverse könsord slippa ut. Men då har det blivit något personligt, då har hon brutit mot ett avtal er sinsemellan bakom din rygg.
Du är ju bara lack för att tjejer har sex med andra än dig själv, verkar det som? Avundsjuka?

Menar att det är bra att rannsaka sig själv istället, det är nog mer givande än att kalla tjejer för horor obefogat.
2014-02-11, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Helt j.... absurt att se er män, killar eller vad sjutton jag nu skall kalla er för? OSNYTNA SMÅPOJKAR. Sitta framför era datorer och tro att ni har rätten att prata om horor eller icke horor NÄR DET ÄR NI SOM BETALAR SKITEN? Vi skulle aldrig i h.....betala för ett nyp. Det är väl ni män som betalar som är horor? OCH det är ju ni som sitter här inne och talar om att ni minsann k....runt och använder oss som spermiehinkar! Ge f... i att sätta er över oss kvinnor och dela in oss i horor eller oskulder eller madonnor eller vad sjutton ni nu har lust med. TITTA PÅ ER SJÄLVA FÖR SJUTTON! Ni skämmer ut er själva. Skriver ena sekunden att ni endast k..... med de så kallade tillgängliga hororna som inte är horor i bemärkelsen, tar betalt horor, och resten är gratishoror eller oskulder. Vilket j.... förakt både för ert eget kön och kvinnans. Vad gör ni då anser ni när ni k..... runt? Vad är ni??????? Kan jag få ett klokt svar från en så kallade horalovers. Ni borde skämmas för era uttal, för i grund och botten är det era mammor och systrar ni snackar skit om.

Du får knulla runt hur mycket du vill. Men då får du vara beredd på att ingen (förutom hen-mes-feminist-killarna) vill ha dig (de vill egentligen inte ha dig heller, men de har inga andra val).
2014-02-11, 19:20
Bannlyst
Det framgår klart och tydligt att de enda i tråden som tar illa upp är de spermahinkarna som 99,9% av världens alla män inte vill ha som sina fruar/mamma till barnen samt några fittriddare/hen-mes-feminist-så-kallade-män som fjäskr med hopp om sleten fiskluktande fitta (de har inga andra val). Vem i helvete skulle gilla att ens barn fick smeknamnet "HORunge"? Man måste tänka på sina framtida barn först.
2014-02-11, 19:22
Medlem
Citat:
Tröttsamt oavsett om det är män eller kvinnor som pratar om att vara "bra i sängen", jag tycker det tyder på porrskada eller sexuell avtrubbning. Jag bryr mig inte så mycket om tjejerna är sexuellt erfarna eller inte, men visst det är sällan bästa sexet första gången med en ny partner

Allt handlar om preferenser. Porrskadad och sexuellt avtrubbad låter mer som pejorativ. Ungefär som att en tjej som ligger runt mycket (livsnjutare i mina ögon) skulle vara en "hora". Jag antar att konklusionen är att vi kanske bör låta preferenserna vara som de är. Men jag förstår frustrationen bland dem som vill ha tjejer som inte har legat med många. Snart är nog tidsmaskin tillbaka till 50-talet det bästa valet för dessa individer. För sex sträcker sig utanför sovrummet these days. Sex är i TV, radio, musik, filmer och böcker. Det är ungefär som om all kåthet som mänskligheten har ackumulerat under alla eoner av religiös restriktion, asketism and so on bara exploderar i en stor samhällsorgie. Jag är ledsen men när det gäller hora madonna komplexet så kommer madonnan snart försvinna och därmed också komplexet i sig. Again, börja bygg tidsmaskiner eller konvertera till någon restriktiv religion. Vaginalt missionären med samma tjej livet ut. Vilket öde. Men hey, ifall det är preferensen, go for it.

När vi ändå är inne på ämnet. Testkör ni bilar efter ni har köpt dem och kör med samma bil livet ut? Skulle ni köra en lambo med några mil på mätaren eller en ny saab?
Senast redigerad av Pooke 2014-02-11 kl. 19:25.
2014-02-11, 19:24
Medlem
not_reallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

Tagga ner så man kan läsa vad du skriver :S

Du är ju ännu dummare själv, har du inget vettigt att säga så kan du istället spara på energin.
Jag kommer sluta göra mina privata kategoriseringar när ni kvinnor slutar dela in män i "Sexig, player, snygg rumpa, manshora, fitta, jävla gubbslem, maktutövare" för även dessa ord, som ni kvinnor använder, är grova generaliseringar och ytliga beskrivningar utav män.

Ni kvinnor tycks ha jävligt svårt för juxtaposition, och ni vill verkligen, verkligen uppnå ett feministiskt samhälle enbart fyllt med privilegier för kvinnor. Allt är ju männens fel.
Som tack för att vi bara grundade världens första civilisationer. Idiot
2014-02-11, 19:31
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av not_really
Nej men om du läser vad jag skrev så säger jag att om ordet "hora" finns kvar som nedsättande term som används mot dina egna slinkor du råkat utför, så upphåller du och andra brukare av ordet "hora" det stigma som finns mot riktigaprostituerade. Jag vill bara att prostitution ska vara ett godkänt och understött fenomen i Sverige.

Så om du respekterar riktiga prostituerade, kalla inte tjejerna "hora".

Sen säger du att det inte är "okej" att vara en player. Varför inte? Har inte kvinnor rätt att ha sex med hur många de vill? Vem de vill? Fine, man kan bli sur om flickvännen är otrogen, och då kan diverse könsord slippa ut. Men då har det blivit något personligt, då har hon brutit mot ett avtal er sinsemellan bakom din rygg.
Du är ju bara lack för att tjejer har sex med andra än dig själv, verkar det som? Avundsjuka?

Menar att det är bra att rannsaka sig själv istället, det är nog mer givande än att kalla tjejer för horor obefogat.
Nu är det inte prostitution men du är fel ute om du tror att det kommer bli "fint" att vara prostituerad eller att köpa sexuella tjänster för den delen däremot ska det självklart vara lagligt, det handlar förresten inte om avundsjuka utan om att horor sänker värdet på kvinnors kroppar och det är dåligt för alla.

Det behövs en viss mängd horor inte samhället för balansens skull men när det spårar ur som i Sverige där i princip alla tjejer ligger runt då blir det skadligt för samhället som riskerar att gå under av dekadens
Senast redigerad av munsprut 2014-02-11 kl. 19:36.
2014-02-11, 19:40
Medlem
not_reallys avatar
Citat:
Nu är det inte prostitution men du är fel ute om du tror att det kommer bli "fint" att vara prostituerad eller att köpa sexuella tjänster för den delen däremot ska det självklart vara lagligt, det handlar förresten inte om avundsjuka utan om att horor sänker värdet på kvinnors kroppar och det är dåligt för alla.

Jag tror inte man kan "höja" eller "sänka" värden på kvinnors kroppar. Vad betyder det ens? Värde på en kropp? Att man tröttnar på att jaga kvinnor på krogen?
Är inte det skönt att slippa det om man är man och bara vill få utlösning?
Självklart gäller detsamma LGBT personer men för enkelhetens skull skriver jag utifrån heteroperspektiv.

Att ha statligt reglerad prostitution kommer däremot att
- ge fler arbetsmöjligheter för båda könen,
- minska antalet våldtäkter,
- öka folkhälsan generellt,
- se till att stigmat mot horor sakta men säkert försvinner.
Då kan kvinnor som vill jobba med sex göra det om de är i skiten ekonomiskt, utan att behöva göra det i hemlighet, och göra det utan att behöva skämmas för det.

Jag ser inte hur det är ogenomförbart?
2014-02-11, 19:43
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pooke
Allt handlar om preferenser. Porrskadad och sexuellt avtrubbad låter mer som pejorativ. Ungefär som att en tjej som ligger runt mycket (livsnjutare i mina ögon) skulle vara en "hora". Jag antar att konklusionen är att vi kanske bör låta preferenserna vara som de är. Men jag förstår frustrationen bland dem som vill ha tjejer som inte har legat med många. Snart är nog tidsmaskin tillbaka till 50-talet det bästa valet för dessa individer. För sex sträcker sig utanför sovrummet these days. Sex är i TV, radio, musik, filmer och böcker. Det är ungefär som om all kåthet som mänskligheten har ackumulerat under alla eoner av religiös restriktion, asketism and so on bara exploderar i en stor samhällsorgie. Jag är ledsen men när det gäller hora madonna komplexet så kommer madonnan snart försvinna och därmed också komplexet i sig. Again, börja bygg tidsmaskiner eller konvertera till någon restriktiv religion. Vaginalt missionären med samma tjej livet ut. Vilket öde. Men hey, ifall det är preferensen, go for it.

När vi ändå är inne på ämnet. Testkör ni bilar efter ni har köpt dem och kör med samma bil livet ut? Skulle ni köra en lambo med några mil på mätaren eller en ny saab?
Du har nog missförstått jag menar avtrubbad som att du kanske behöver mer och mer avancerat sex för att lilleman ska vakna, du har blivit en dopamin knarkare. Gällde det bilar skulle du bli tvungen att köpa ny och dyrare bil varje vecka. Gällde det heroin skulle du redan vara död av en överdos. Tjockis om det gällde mat etc, ja du fattar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in