2018-06-14, 17:33
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Sånt här gör fan livet omöjligt för en att leva. Det är alldeles för mycket nuförtiden man måste sålla ut hos en partner, alldeles för mycket bagage hos alldeles för många. Det fanns liksom inte på tapeten för 50 år sen att kvinnan som man tyckte verkade vara en potentiell 23-årig drömfru 5 år tidigare hade horat ut sig bokstavligt talat för att kunna köpa dom senaste Acne-jeansen...

Jag orkar inte. Världen är sjuk och jag vill inte vara med mer.

Du kan aldrig vara säker på en tjejs förflutna, vet en del brudar som lever det perfekta familjelivet och r passar in väldigt bra där som var helt crazy i 13 - 25 års åldern och minst sagt experimenterade. Allt ser perfekt ut på bilderna på facebook/ insta en stabil man, volvo, villa, vovve och ett par småbarn. Istället för att festa så är det myskväll och bullbakning. Det är bara att lära sig och leva med det helt enkelt
Men att många tjejer säljer sex är ju inte sant, du ska ha otur att få en sån på kroken.
2018-06-14, 17:37
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Du kan aldrig vara säker på en tjejs förflutna, vet en del brudar som lever det perfekta familjelivet och r passar in väldigt bra där som var helt crazy i 13 - 25 års åldern och minst sagt experimenterade. Allt ser perfekt ut på bilderna på facebook/ insta en stabil man, volvo, villa, vovve och ett par småbarn. Istället för att festa så är det myskväll och bullbakning. Det är bara att lära sig och leva med det helt enkelt
Men att många tjejer säljer sex är ju inte sant, du ska ha otur att få en sån på kroken.

Jag tror dock att jag kan snappa upp det mesta och känna av sånt, och jag är inte emot att kvinnor har upplevt lite äventyr, tvärtom, fast ändå inom någorlunda rimliga gränser.

Men när potentiella äventyr börjar omfatta att man har sålt sig själv under studietiden eller vad fan folk gör nuförtiden, så kan man lätt bli lite matt i själen. Det var nog mest det jag menade. Jag är ingen puritan, men någon jävla klass får man ju ändå ha.
2018-06-14, 17:37
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Kan kanske vara att man ser tråd efter tråd med hysteriska män klaga på dagens kvinnor som minsann vågar ta för sig sexuellt.

Men väldigt sällan trådar där kvinnor klagar på män. Dessa brukar i så fall komma som svar på ovan trådar.

Vad är trådar i någon anonym forum gentemot riksmedia och politiker som babblar om alla petiteser som män gör fel varje dag?

Sedan så får män givetvis döma kvinnor som tar för sig sexuellt precis som de vill, det är ju en del av frihetskonceptet. Män får givetvis välja ideal kring kvinnor de ska ha förhållande med.
2018-06-14, 18:18
Medlem
Mooons avatar
Det är klart att vi alla har olika preferenser när det gäller partners. Det är det nog få som kritiserar.

Men lägger man en kritik mot kvinnor på ett mer strukturellt plan, att det är fel att njuta och utöva sin sexualitet, då är det klart att du mötet motstånd. Inget konstigt med det för då är det inte längre en privat fråga utan en politisk.

Sedan blir hela diskussionen löjlig för läser man undersökningar som gjorts på antal "sexpartners" så är det mycket få extremer utan de flesta - både män och kvinnor - har haft ett blygsamt antal partners. Det är endast på forum som detta man kan läsa om 13-åringar som haft hundratals knullkompisar och 25 åringar som knullat med tusentals män och ... idioter som läser om det och tror på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Vad är trådar i någon anonym forum gentemot riksmedia och politiker som babblar om alla petiteser som män gör fel varje dag?

Sedan så får män givetvis döma kvinnor som tar för sig sexuellt precis som de vill, det är ju en del av frihetskonceptet. Män får givetvis välja ideal kring kvinnor de ska ha förhållande med.
2018-06-14, 18:20
Avslutad
Citat:
Män gör också som de vill, är inte feminismen en politisk röst åt kvinnlig bitterhet kring att män gör som de vill?

Vad är det för skillnad på att klaga på typ porrskadade män eller "eviga grabbar" som inte tar ansvar jämfört med att klaga på kvinnlig horeri? Vi har nog båda rört oss bort från varandras ideal.
Fast nu är det ju inte kvinnor som sitter här och orerar bittert för döva öron om hur män måste sluta att ligga runt för annars vill kvinnorna minsann inte gifta sig med dem.

Kvinnorna ligger runt istället och gifter sig när de är redo.
Senast redigerad av Ipsi 2018-06-14 kl. 18:23.
2018-06-14, 18:27
Avslutad
Citat:
Det är klart att vi alla har olika preferenser när det gäller partners. Det är det nog få som kritiserar.

Men lägger man en kritik mot kvinnor på ett mer strukturellt plan, att det är fel att njuta och utöva sin sexualitet, då är det klart att du mötet motstånd. Inget konstigt med det för då är det inte längre en privat fråga utan en politisk.

Sedan blir hela diskussionen löjlig för läser man undersökningar som gjorts på antal "sexpartners" så är det mycket få extremer utan de flesta - både män och kvinnor - har haft ett blygsamt antal partners. Det är endast på forum som detta man kan läsa om 13-åringar som haft hundratals knullkompisar och 25 åringar som knullat med tusentals män och ... idioter som läser om det och tror på det.
Fast att ligga runt här menas "ligga med andra män än mig, och får inte jag ligga vill jag inte att andra män få det heller".
2018-06-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast att ligga runt här menas "ligga med andra män än mig, och får inte jag ligga vill jag inte att andra män få det heller".

Nej. Ligga runt är att du ligger med män du inte har ett förhållande med. Du ger det intimaste du har till någon som inte behövt jobba för det. En icke attraktiv egenskap för en framtida fru och moder till barnen.
2018-06-14, 18:30
Medlem
Mooons avatar
Ja, precis. Det är tydligen det som skaver. Mycket sura rönnbär under detta träd.

Citat:
2018-06-14, 18:32
Medlem
Mooons avatar
Men välj då inte just den tjejen då. Strunta i henne och välj bland alla andra som inte heller vill ligga runt, precis som du uppenbarligen inte heller vill göra. Då är ni två med samma inställning.

Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Nej. Ligga runt är att du ligger med män du inte har ett förhållande med. Du ger det intimaste du har till någon som inte behövt jobba för det. En icke attraktiv egenskap för en framtida fru och moder till barnen.
2018-06-14, 18:40
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Du har fel; merapi har tex ständigt försökt argumentera om det omoraliska kring att män väljer bort kvinnor som ligger runt som dåligt förhållandematerial.

Anledningen till att kvinnor fortfarande irriteras över slampstämpeln är att det givetvis är attraktiva män som sorterar kvinnor i fack; "dugger enbart för att ligga med" och "riktigt bra tjej".

Därför feminister klagar på så kallad "dubbelstandard" som sitter i att alfamän som ligger omkring får status och kan inte tryckas ner från hans höga ställning i sexuella hierarkin - snarare så attraherar det fler kvinnor, då han måste ha något värt att "ha" ifall han lyckas erövra så många kvinnor - medan kvinnor som ligger omkring snarare ger män avsmak då illusionen av exklusivitet försvinner.

Citat:

Det är inte fel, finns inget som objektivt är fel då objektiva moralsystem inte existerar, eller hur?

Det är bara oattraktivt för män att vara i relation och skaffa barn med sådana kvinnor.

Citat:

Visst ja, men dessa undersökningar visar framförallt inte vilka typer av män kvinnor haft relation med, något som faktiskt intresserar mig mer än hur många män de haft. Det vi talar om är ju trots allt en förutsägelse kring hur din genetiska framtid kommer bete sig sexuellt, jag är helt ointresserad i att investera tid och energi i en genetisk framtid som degenererar till något oigenkännligt.
2018-06-14, 18:45
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Fast nu är det ju inte kvinnor som sitter här och orerar bittert för döva öron om hur män måste sluta att ligga runt för annars vill kvinnorna minsann inte gifta sig med dem.

Kvinnorna ligger runt istället och gifter sig när de är redo.

Varför klagar ni då hela tiden på att män dömer ut kvinnor som ligger runt?

Ifall det bara är förlorare bland män som klagar behöver ni ju inte oroa er, då alla attraktiva män kommer vilja ha er trots att ni knullat med alla hans vänner och även Achmed och Abdullah.
2018-06-14, 18:50
Avslutad
Citat:
Varför klagar ni då hela tiden på att män dömer ut kvinnor som ligger runt?

Ifall det bara är förlorare bland män som klagar behöver ni ju inte oroa er, då alla attraktiva män kommer vilja ha er trots att ni knullat med alla hans vänner och även Achmed och Abdullah.
Tycker du kvinnor verkar oroa sig?

Däremot kan man ju tycka att det är jävligt korkat, fult och oförskämt att sitta och kalla kvinnor för äckliga horor bara för att man inte får som man vill.

Jag menar, skärp er. Lev med att kvinnor ligger runt och passar inte det så får ni förbli ensamma då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in