2018-06-13, 09:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Exakt vad i brås statistik påvisar att kvinnor är mer våldsamma:
1. Över hela linjen
2. Att samkönade relationer är i paritet med våld män utsätter kvinnor för i heterosexuella relationer
Jag är ledsen, men att du skiftar fokus och försöker sätta villkor för tillgänglig statistik är inget giltigt argument. Du får helt enkelt ta datan som den är. Det finns fler källor och länken till världens största undersökning har jag postat flera gånger. Tjejer är mer benägna att ta till våld i nära relationer är fakta. Din uppgift är ett förstå den, inte ifrågasätta den.
Citat:
Vidare: hur många kvinnor i Sverige blir mördade, enligt statistiken, av sina lesbiska partners varje år?
För något år sen tittade jag på det där och sen slutet på 80-talet eller början på nittiotalet och fram tills ca 2012 var det 136 kvinnor som mördats av sin kvinnliga partner i Sverige.
Bekräftade tal.
Citat:
Nu är vi alla och seglar utifrån det härliga ämnet ”kvinnor är horor”. Antar att korrelationen är skuld. Klassiskt nog är en kvinna som har sex någon som har skuld.
Det är precis som vanligt påtaget av kvinnor själva.

För män är det där sällan något problem, speciellt inte för det vi kallar "spelare".
Den som tror att han funnit en keeper, efter en ONS med en kvinnlig player är de som startar trådar som den här.
Och de som kan ta lite perspektiv och se samhällsfenomenet med ONS'r.
De som kan smålé en smula åt de rekordmånga könssjukdomar som drabbar landet. Speciellt efter semestertiderna till värmen.
2018-06-13, 09:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Och just därför blev du kallad för äckel.
Skulle det där vara ett argument?
Du är en bigott. Gör något åt din dubbelmoral.
2018-06-13, 09:15
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag är ledsen, men att du skiftar fokus och försöker sätta villkor för tillgänglig statistik är inget giltigt argument. Du får helt enkelt ta datan som den är. Det finns fler källor och länken till världens största undersökning har jag postat flera gånger. Tjejer är mer benägna att ta till våld i nära relationer är fakta. Din uppgift är ett förstå den, inte ifrågasätta den.För något år sen tittade jag på det där och sen slutet på 80-talet eller början på nittiotalet och fram tills ca 2012 var det 136 kvinnor som mördats av sin kvinnliga partner i Sverige.
Bekräftade tal.Det är precis som vanligt påtaget av kvinnor själva.

För män är det där sällan något problem, speciellt inte för det vi kallar "spelare".
Den som tror att han funnit en keeper, efter en ONS med en kvinnlig player är de som startar trådar som den här.
Och de som kan ta lite perspektiv och se samhällsfenomenet med ONS'r.
De som kan smålé en smula åt de rekordmånga könssjukdomar som drabbar landet. Speciellt efter semestertiderna till värmen.
Citerar BRÅ: Att gärningspersonen ör närstående gäller för kvinnor i 40% av fallen, medan en motsvarande andel för männen är 3%".

Problemet är väl varför man diskuterar våld i nära relationer i en tråd som handlar om att svenska kvinnor skulle vara horor. Det blir liksom i vanlig mening "Kvinnor är sämst, vi hatar er och vi hatar er lite extra för att ni har sex med andra än oss, men vi vill ändå inte ha er"
2018-06-13, 09:19
Medlem
Om man menar att promiskuöst leverne är = hora kan man väl anse att alla som frivilligt har sexuellt umgänge med någon annan än den man är gift med är horor.
Även män.
Det kanske kallas horkarlar?
Det är pga samhället är som det är och varit i många decennier som vi har det såhär.
Människor påverkas ju.
Förut när vi var troende kristna betedde vi oss inte såhär!
Kom tillbaka till Herren.
Gud välsigne er.
2018-06-13, 09:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Citerar BRÅ: Att gärningspersonen ör närstående gäller för kvinnor i 40% av fallen, medan en motsvarande andel för männen är 3%".

Problemet är väl varför man diskuterar våld i nära relationer i en tråd som handlar om att svenska kvinnor skulle vara horor. Det blir liksom i vanlig mening "Kvinnor är sämst, vi hatar er och vi hatar er lite extra för att ni har sex med andra än oss, men vi vill ändå inte ha er"
Märklig citering och en ännu märkligare tolkning av vad du ville säga med den. Det visar varför det är viktigt att ha med sammanhanget OCH vad som avses visa med siffran.
Till den delen du ville säga har du inte trovärdig statistik på brå.

Det är därför världens största undersökning just nu är den mest trovärdiga källan.
Jag pekar gärna ut de delar av brå som är biased till förmån för kvinnor. Medvetet eller omedvetet, låter jag vara osagt. Detta borde skärpas i deras uppdrag.
2018-06-13, 09:27
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Märklig citering och en ännu märkligare tolkning av vad du ville säga med den. Det visar varför det är viktigt att ha med sammanhanget OCH vad som avses visa med siffran.
Till den delen du ville säga har du inte trovärdig statistik på brå.

Det är därför världens största undersökning just nu är den mest trovärdiga källan.
Jag pekar gärna ut de delar av brå som är biased till förmån för kvinnor. Medvetet eller omedvetet, låter jag vara osagt. Detta borde skärpas i deras uppdrag.
Det framkommer ju enligt BRÅ att det förhåller sig så. Sitter du inne på någon annan statistik än BRÅ:S och varför är den inte tillförlitlig? Och vad heter "världens största undersökning"? - Och framför allt vad har den med ts att göra?
2018-06-13, 09:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Om man menar att promiskuöst leverne är = hora kan man väl anse att alla som frivilligt har sexuellt umgänge med någon annan än den man är gift med är horor.
Även män.
Det kanske kallas horkarlar?
Det är pga samhället är som det är och varit i många decennier som vi har det såhär.
Människor påverkas ju.
Förut när vi var troende kristna betedde vi oss inte såhär!
Kom tillbaka till Herren.
Gud välsigne er.
Nu låter du som genusvetarna om "patriarkatet" här.
Gå tillbaks till mamma med dig och be henne sluta skrämma sina barn.
Så kan jag försöka be feministerna sluta skrämma småflickor.
2018-06-13, 09:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det framkommer ju enligt BRÅ att det förhåller sig så. Sitter du inne på någon annan statistik än BRÅ:S och varför är den inte tillförlitlig? Och vad heter "världens största undersökning"? - Och framför allt vad har den med ts att göra?
Nej, du påstår det för att du inte förstått vad brås rapport säger eller om vad.
Jag säger att den är fel för att de vägrar ta in fakta eller medvetet väljer bort de delar av verkligheten som visar hela bilden.
Det finns andra delar av brå som är mycket bättre, men de har sina blinda fläckar.
Siffror de inte vill eller ska publicera. Ett exempel är ursprung på gärningsmän vid sexbrott eller kvinnors brott mot män, då dikotomin de lever efter är "det är män som begår brotten".
Och då är vi redan inne och tangerar på det jag försöker säga dig.

Om du jämför deras siffror med denna så blir bristerna mycket tydligare:
https://domesticviolenceresearch.org/domestic-violence-facts-and-statistics-at-a-glance/

Eller tror du att västerländska kvinnor är så olika att du får helt andra siffror fast lagstiftningen är ungefär jämförbar?

Jag föreslår att du startar en tråd om detta vid sidan om denna tråd där all den här statistiken är ett symptom på ungefär samma sak som det som leder till varför svenska tjejer är horor.

Det kallas självrättfärdigande och "ansvarsfrihet". Den syns absolut bäst när tjejer börjar resa utomlands på egen hand eller i tjejgäng. När de tror att "ingen ser dem" eller dömer dem för vad de gör.
Svenska tjejer är bland dem som beter sig allra värst och är välkända på alla semesterorter som "lättfotade".
Så, cirkeln är sluten om man ska ta det väldigt kortfattat.
2018-06-13, 10:01
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Nej, du påstår det för att du inte förstått vad brås rapport säger eller om vad.
Jag säger att den är fel för att de vägrar ta in fakta eller medvetet väljer bort de delar av verkligheten som visar hela bilden.
Det finns andra delar av brå som är mycket bättre, men de har sina blinda fläckar.
Siffror de inte vill eller ska publicera. Ett exempel är ursprung på gärningsmän vid sexbrott eller kvinnors brott mot män, då dikotomin de lever efter är "det är män som begår brotten".
Och då är vi redan inne och tangerar på det jag försöker säga dig.

Om du jämför deras siffror med denna så blir bristerna mycket tydligare:
https://domesticviolenceresearch.org/domestic-violence-facts-and-statistics-at-a-glance/

Eller tror du att västerländska kvinnor är så olika att du får helt andra siffror fast lagstiftningen är ungefär jämförbar?

Jag föreslår att du startar en tråd om detta vid sidan om denna tråd där all den här statistiken är ett symptom på ungefär samma sak som det som leder till varför svenska tjejer är horor.

Det kallas självrättfärdigande och "ansvarsfrihet". Den syns absolut bäst när tjejer börjar resa utomlands på egen hand eller i tjejgäng. När de tror att "ingen ser dem" eller dömer dem för vad de gör.
Svenska tjejer är bland dem som beter sig allra värst och är välkända på alla semesterorter som "lättfotade".
Så, cirkeln är sluten om man ska ta det väldigt kortfattat.
På vilket sätt är man ”ansvarsfri” för att två vuxna har sex med varandra som båda samtycker till? Och för vad ska man ta ansvar för annars än vara säker på att partnern vill ha sex med en samt använda skydd? På vilket sätt beter man sig illa för att man har sex?
2018-06-13, 10:14
Medlem
Citat:
Nu låter du som genusvetarna om "patriarkatet" här.
Gå tillbaks till mamma med dig och be henne sluta skrämma sina barn.
Så kan jag försöka be feministerna sluta skrämma småflickor.

Jag bodde hos mor för många år sedan.
Men det är sant det jag skrev.
2018-06-13, 10:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
På vilket sätt är man ”ansvarsfri” för att två vuxna har sex med varandra som båda samtycker till? Och för vad ska man ta ansvar för annars än vara säker på att partnern vill ha sex med en samt använda skydd? På vilket sätt beter man sig illa för att man har sex?
Den frågan bollar jag gärna vidare till sexköpslagsivrarna. ATt de inte har skyddat sex kan du se i t.ex: https://www.expressen.se/halsoliv/sverige-toppar-listan-over-konssjukdomar/

"Alla vet" att det är oansvarigt att ha oskyddat sex, men ändå är de svenska kvinnorna värst och sen smittar de sina män och pojkvänner när de kommer hem.
Som rubriken påstår.
2018-06-13, 10:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla

Jag bodde hos mor för många år sedan.
Men det är sant det jag skrev.
Det är lite OT, men starta gärna en tråd om det, så kan vi ta arvssynden där i stället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in