Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 20:05
  #33217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Intressant ändå att grannarna anser att H har cancer.

Nej, besked om recidiv får man inte på ett besök. Trodde H ändå att hon hade cancer eller ville hon att folk skulle tro det? Eller ville O att folk skulle tro det? Endera vilket, varför hitta på?

Om H upptäckt någon knöl, och hon får göra en grundlig undersökning direkt, inte rutinkoll, då ser man ju om det finns något som inte stämmer direkt. Provsvaren skickas inte i brev efteråt, man får svaret direkt av läkaren. Det tror jag att man gör på fd cancerpatienter, eller?
Citera
2018-06-13, 20:08
  #33218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den användaren har ju konstant tolkat allt helt galet så varför blir man inte förvånad över de senaste galenskaperna, det kan ju inte bli värre med tokerier från det hållet, botten är nådd för länge sedan.

Inte ens den enkla saken att gärningen har skett i samförstånd mellan de vuxna verkar ha gått in än men vem vet, polletten kanske trillar ner till sist.

Vad jag mest önskar nu är att de kontakter som familjen haft med svensk sjukvård utreds noggrant, där ligger nyckeln till händelsen enligt min åsikt, alltför många negativa besked skickade dem över kanten.

Det minst galna är förstås enligt dig att en mamma och pappa inte klarar av några läkarbesked, bestämmer sig för att mörda barnen, skaffar fram testamente med underskrifter, visar uppenbar glädje när detta är gjort, och somnar med ett leende på läpparna. Ja, du, vem är det som är tokig?

Att ta livet av sig själv är en helt annan femma efter ett jobbigt besked, men förr eller senare trillar polletten ned hos dig med! Tänk lite nu. Var alla fyra döende?
Citera
2018-06-13, 20:10
  #33219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, ett besök på Bröst- och Melanommottagningen i Lund i slutet av augusti -17.

Här nedan ett inlägg av Picasso2 om dennes funderingar ang besöket.

Hur vet du det? Källa?
Citera
2018-06-13, 20:21
  #33220
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Nej, någon cancer hade hon knappast fått tillbaka. Hon hade bara ett läkarbesök 2017 och det var på onkologen.

Däremot kan man verkligen undra VARFÖR bokade HON besök hos onkologen? Mådde hon inte fysiskt bra? Trött?

Varken H eller O hade kontakt, åtminstone inte under 2017, med psykvården
Årlig mammografikontroll? Behöver inte vara mer än så.
Citera
2018-06-13, 20:25
  #33221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Alltså OM jag hade varit Os chef och OM jag hade fått höra alla historier om hur dåligt familjen mådde och hade beviljat en ansökan om nedsatt arbetstid för att tillbringa mer tid med familjen och så hade fått reda på att den tiden EVENTUELLT ha används för att detaljplanera (ensamt eller gemensamt med frun) att döda två barn som kanske var friska eller i alla fall inte allvarligt sjuka - då hade jag i alla fall känd mig lurad. Och mycket mer en så. Kan jag säga.

...

Och då kan man jo reagera på olika sätt.
Ingen kommentar.
Eller: Allt är jättetragiskt - vi har inte märkt något - går inte att förhindra.
Eller: Vi kommer i alla fall ihåg Os fantastiska akademiska arbetet
Eller: att medge att man ha inte genomskådat eller fattat någonting överhuvedtaget angående familjen och att man bidrar till att uppklara fallet.

Bra synpunkt, saknar punkt 3 tror jag. Verkar som att "släkten" träter mer än försöker bidra.
Citera
2018-06-13, 20:30
  #33222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Enligt Rockkungen så hade O berättat på jobbet att H hade cancer så hur det än var med den biten så var cancer i alla fall ”på tapeten”.


Om det kommer från O bör man nog ta det med en nypa salt... han verkar ha riggat för avskedsföreställning på många sätt. Den där skriften tillägnad barnen, påbörjad i samband med flytten till Bjärred. Skar det sig första gången för honom då, i karriären?

Tror ändå att detta är något karriärrelaterat då O valt att radera sig själv, sina barn, sin hustru, sin Facebook, sin linkedin, ingen grav, första punkten i testamentet handlar om intäkter från hans bok och det som är kvar av hans liv på jorden är hemsidan med sagan som han tillägnar barnen.

M hade kvar både Facebook och linkedin. Hon har inte döstädat digitalt.

Tror ändå att O var den som planlade allt, eftersom det är så konsekvent genomfört. Inget finns kvar av familjen, men bilden av hans karriär är kvar. Som kronan på verket fortsätter kollegorna hylla honom, har de dåligt samvete? Det måste de ha, menar jag.
Citera
2018-06-13, 20:31
  #33223
Medlem
[quote=rappytt|64329023]Om H upptäckt någon knöl, och hon får göra en grundlig undersökning direkt, inte rutinkoll, då ser man ju om det finns något som inte stämmer direkt. Provsvaren skickas inte i brev efteråt, man får svaret direkt av läkaren. Det tror jag att man gör på fd cancerpatienter, eller?[/QUOTE

Skulle inte tro att någon kan få direkt besked. Har erfarenhet av två recidiv. Blodprov för högt, läkarbesök, röntgen, läkarbesök båda gångerna.

Jag undrar om H kanske hade en hypokondrisk depression? En vanföreställning om att hon var sjuk? Först flickornas sjukdomar?
Citera
2018-06-13, 20:32
  #33224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Årlig mammografikontroll? Behöver inte vara mer än så.


Som O utnyttjar till att försöka sprida att H är sjuk?
Citera
2018-06-13, 20:33
  #33225
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Som O utnyttjar till att försöka sprida att H är sjuk?
Inte alls omöjligt.
Citera
2018-06-13, 20:33
  #33226
Medlem
Rockkungen, vet du hur relationen mellan de båda efterlevande föräldraparen är nu efter denna tragedi? Har man kontakt och hur är den?
Citera
2018-06-13, 20:35
  #33227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Om H upptäckt någon knöl, och hon får göra en grundlig undersökning direkt, inte rutinkoll, då ser man ju om det finns något som inte stämmer direkt. Provsvaren skickas inte i brev efteråt, man får svaret direkt av läkaren. Det tror jag att man gör på fd cancerpatienter, eller?[/QUOTE

Skulle inte tro att någon kan få direkt besked. Har erfarenhet av två recidiv. Blodprov för högt, läkarbesök, röntgen, läkarbesök båda gångerna.

Jag undrar om H kanske hade en hypokondrisk depression? En vanföreställning om att hon var sjuk? Först flickornas sjukdomar?

Hennes barn var i varje fall hemma från skolan i många år, så mycket vet man... och båda tjejerna var från början helt normala. Det som var avvikande var att O följde dem överallt, jag står fast vid det. Om det skulle ha varit en omsorgsfull far, på riktigt, hade han inte medverkat till att barnen dog. Aldrig! Därför tolkar jag hans närvaro överallt som att han var en kontrollfreak och det var han ända till slutet, där han regisserade familjens frånfälle. Han var nog jättestörd, bakom den perfekta ytan.
Citera
2018-06-13, 20:42
  #33228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hur vet du det? Källa?

Tänk att du ska misstro precis varenda inlägg jag gör!!!
Jag brukar så gott som alltid länka inlägg, men just
i det här fallet gjorde jag inte det, men lugn, bara lugn,
det kommer.

Hur ofta anger du källor till dina påståenden du kastar
ur dig om och om igen???

Är så innerligt trött på dig, nu lämnar jag tråden för gott.
__________________
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-13 kl. 20:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback