Citat:
Instämmer i dessa.Är lite intresserad av vad ni har för uppenbara dealbreakers. I termer om personlighet, alltså – inte utseende. Det är så klart mycket som ska stämma, men här tänker vi som sagt veritabla dealbreakers som alltså i princip inte går att väga upp för för med andra kvaliteter.
Här är min topp 5:
Feminist (eller motsvarande bigotteri ... men en nynazistisk tjej lär jag ju inte träffa på oavsett)
Religiös
Antiintellektuell
Kass stil (Jag har kommit fram till att jag föredrar tjejer som förstår trender men plockar ut bitar de gillar snarare än att okritiskt omfamna dem alla. Den här punkten har med yta att göra men är ändå en strikt personlighetsfråga på så vis att vi alla väljer hur vi utsmyckar oss.)
Överdrivet dekadent (t.ex. om hon har ägnat sig åt lebbsex, deltagit i trekanter eller dylikt)
Inser att mina tre översta punkter i princip är en och samma.
Här är min topp 5:
Feminist (eller motsvarande bigotteri ... men en nynazistisk tjej lär jag ju inte träffa på oavsett)
Religiös
Antiintellektuell
Kass stil (Jag har kommit fram till att jag föredrar tjejer som förstår trender men plockar ut bitar de gillar snarare än att okritiskt omfamna dem alla. Den här punkten har med yta att göra men är ändå en strikt personlighetsfråga på så vis att vi alla väljer hur vi utsmyckar oss.)
Överdrivet dekadent (t.ex. om hon har ägnat sig åt lebbsex, deltagit i trekanter eller dylikt)
Inser att mina tre översta punkter i princip är en och samma.
Jag har också svårt för utlandsfödda, särskilt de som inte kan svenska. Särskilt östeuroper, det känns lite som det blir importfru-varning om man skulle börja släpa runt på en sådan. Eller att man utnyttjas av dem för att de ska få stanna i landet typ, vem vet vilka skrupler de har, drar kanske så fort de fått PU. Men då vissa är ganska fina så duger de till temporära förbindelser dock, men för något långsiktigt ser jag mest potential i de som man faktiskt har en kulturell gemenskap med.
Veganer tycker jag är jobbigt också, det är ju ingen fördel för ett ev. förhållande att inte kunna njuta av samma typ av mat, och det finns också ett lager av högfärdighet, samt de är ofta personer som utger sig för att vara feminister eller anti-rasister (hatar det uttrycket förresten, det antyder ju att alla andra som inte kallar sig för det är rasister).
Låglöneyrken. Typ undersköterska, barnskötare, kassapersonal. Jag ser mer potential i någon som man kan dela kostnader i hushållet mer jämställt med, och som inte behöver göra en budget för att se om de har råd att gå ut och käka en kväll. Jag tjänar själv hyfsat bra, så vill ha någon som är någorlunda likvärdig på den fronten, tror det minskar risken för klyftor i ett förhållande. Lika barn leka bäst så att säga. Och det påverkar ju också hur och var man kan bosätta sig i framtiden.
Har nog fler saker jag ryggar för, men kommer inte på just nu, så vi nöjer oss med detta så länge.