Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Är lite intresserad av vad ni har för uppenbara dealbreakers. I termer om personlighet, alltså – inte utseende. Det är så klart mycket som ska stämma, men här tänker vi som sagt veritabla dealbreakers som alltså i princip inte går att väga upp för för med andra kvaliteter.

Här är min topp 5:

Feminist (eller motsvarande bigotteri ... men en nynazistisk tjej lär jag ju inte träffa på oavsett)
Religiös
Antiintellektuell
Kass stil (Jag har kommit fram till att jag föredrar tjejer som förstår trender men plockar ut bitar de gillar snarare än att okritiskt omfamna dem alla. Den här punkten har med yta att göra men är ändå en strikt personlighetsfråga på så vis att vi alla väljer hur vi utsmyckar oss.)
Överdrivet dekadent (t.ex. om hon har ägnat sig åt lebbsex, deltagit i trekanter eller dylikt)

Inser att mina tre översta punkter i princip är en och samma.
Instämmer i dessa.

Jag har också svårt för utlandsfödda, särskilt de som inte kan svenska. Särskilt östeuroper, det känns lite som det blir importfru-varning om man skulle börja släpa runt på en sådan. Eller att man utnyttjas av dem för att de ska få stanna i landet typ, vem vet vilka skrupler de har, drar kanske så fort de fått PU. Men då vissa är ganska fina så duger de till temporära förbindelser dock, men för något långsiktigt ser jag mest potential i de som man faktiskt har en kulturell gemenskap med.

Veganer tycker jag är jobbigt också, det är ju ingen fördel för ett ev. förhållande att inte kunna njuta av samma typ av mat, och det finns också ett lager av högfärdighet, samt de är ofta personer som utger sig för att vara feminister eller anti-rasister (hatar det uttrycket förresten, det antyder ju att alla andra som inte kallar sig för det är rasister).

Låglöneyrken. Typ undersköterska, barnskötare, kassapersonal. Jag ser mer potential i någon som man kan dela kostnader i hushållet mer jämställt med, och som inte behöver göra en budget för att se om de har råd att gå ut och käka en kväll. Jag tjänar själv hyfsat bra, så vill ha någon som är någorlunda likvärdig på den fronten, tror det minskar risken för klyftor i ett förhållande. Lika barn leka bäst så att säga. Och det påverkar ju också hur och var man kan bosätta sig i framtiden.

Har nog fler saker jag ryggar för, men kommer inte på just nu, så vi nöjer oss med detta så länge.
Citera
2018-06-12, 14:16
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Det är därför män sedan klagar på dåligt läge. Inaktivitet.

Inte för mig eftersom jag inte dejtar. Tinder blir en app för att nätverka när det gäller mig.
Citera
2018-06-12, 14:37
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Inte för mig eftersom jag inte dejtar. Tinder blir en app för att nätverka när det gäller mig.

Jag tycker det är en jättebra idé. Alla plattformar där det finns folk ger ju möjligheter till mys och olika utbyten. Man väljer ju själv hur man vill använda appen. De som letar sex eller kanske är avundsjuka på dem som hittar kärleken/vänner kommer nog alltid att stå och vråla sexapp för att överrösta de andra men än så länge är där ju inget tvång att ha sex för att man har Tinder.

Man skriver lixom inte under något tvångsavtal att ha sex med alla som swajpar höger på en. Eller det kanske står i de allmänna villkoren? Tänk va bra de skulle va för vissa…

#tindertlc
Citera
2018-06-12, 15:05
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Jag tycker det är en jättebra idé. Alla plattformar där det finns folk ger ju möjligheter till mys och olika utbyten. Man väljer ju själv hur man vill använda appen. De som letar sex eller kanske är avundsjuka på dem som hittar kärleken/vänner kommer nog alltid att stå och vråla sexapp för att överrösta de andra men än så länge är där ju inget tvång att ha sex för att man har Tinder.

Man skriver lixom inte under något tvångsavtal att ha sex med alla som swajpar höger på en. Eller det kanske står i de allmänna villkoren? Tänk va bra de skulle va för vissa…

#tindertlc
Adjooogle blir kär i någon där, eller?
Citera
2018-06-12, 19:59
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice

#tindertlc

Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Adjooogle blir kär i någon där, eller?
Det är ganska ultimat faktiskt. Inget krav på något och människor som har svårare socialt lär sig förbättra de sociala förmågorna.

Tycker det är riktigt nice att bara småprata med män och det är tråkigt att man måste sortera bort rent ytligt eftersom man inte kan ha kontakt med alla.

De trevligaste männen fixar att småprata sporadiskt utan förväntningar och det ökar liksom deras möjligheter att klicka med någon.
Citera
2018-06-12, 20:02
Medlem
Citat:
Oh, the irony. Kolla in min dealbreaker-lista ovan.

Apropå att män uttalar sig om kvinnors utseende så är det väl bara att jämföra Tinder-presentationer. Det är betydligt vanligare med kvinnor som fläker ut utseendemässiga dealbreaker-listor än män som gör detsamma, eh?
Det vet du eftersom du även chattar med män eller ville du bara bevisa hur antiintelektuell du är? Oroa dig inte, du har inte en chans här.
Citera
2018-06-12, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Det vet du eftersom du även chattar med män eller ville du bara bevisa hur antiintelektuell du är? Oroa dig inte, du har inte en chans här.
Jag tror han gärna ville visa det motsatta.
Citera
2018-06-12, 22:00
Medlem
Citat:

Varför då, vad får du ut av det?
Ser inte riktigt hur det skulle ge en någonting själv att spendera tid på att chatta och bli friendzonad av massa selfieglada kvinnor liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Tinder, Tinder, Tinder. Roliga tjejer eller mestadels hinder? Smala som fan eller kramgoa kinder?

Frågorna är många, svaren äro få.

"Ok".
Du orkar m.a.o. inte läsa mer djupgående analyser här som dissekerar dummare påståenden från dig därför att vi ska istället spammas av sånt här?

Att du klarat dig kvar så pass länge på forumet är faktiskt ett mindre under trots en och annan feminazimoderator.
Citera
2018-06-12, 22:44
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Är lite intresserad av vad ni har för uppenbara dealbreakers. I termer om personlighet, alltså – inte utseende. Det är så klart mycket som ska stämma, men här tänker vi som sagt veritabla dealbreakers som alltså i princip inte går att väga upp för för med andra kvaliteter.

Här är min topp 5:

Feminist (eller motsvarande bigotteri ... men en nynazistisk tjej lär jag ju inte träffa på oavsett)
Religiös
Antiintellektuell
Kass stil (Jag har kommit fram till att jag föredrar tjejer som förstår trender men plockar ut bitar de gillar snarare än att okritiskt omfamna dem alla. Den här punkten har med yta att göra men är ändå en strikt personlighetsfråga på så vis att vi alla väljer hur vi utsmyckar oss.)
Överdrivet dekadent (t.ex. om hon har ägnat sig åt lebbsex, deltagit i trekanter eller dylikt)

Inser att mina tre översta punkter i princip är en och samma.

Intressant frågeställning faktiskt då jag just gällande personlighet har blivit betydligt mer öppen på senare år. Vet inte om det kommer med åldern, men i takt med att man blir mer bekväm i sig själv och vad man söker så har jag insett att jag inte vill att en tjej ska vara på exakt ett visst sätt. (förutom jävligt tajt)

Är ju flera grejer som är lite halvjobbiga absolut och givetvis har man preferenser, men väldigt få just dealbreakers för mig som INTE är utseenderelaterade. Dessa grejer är dock riiiiiktigt jäkla jobbiga om man plockar bort uppenbara grejer som dum och schizofren:

- Vänster, Fi eller annat trams
- Osäker på sig själv
- Vegan (jag älskar laga mat för mycket)
- Ointellektuell och humorbefriad (ja, det finns såna)
- Inga ambitoner (ej synonymt med karriärsfokuserad)
- Intimitetsissues/asexuell (såklart, det är ju fabula som skriver)
Citera
2018-06-12, 23:13
Medlem
Inget dejtsnack idag, vad är detta? Inga erövringar heller?

Tråden behöver besudlas.
Citera
2018-06-13, 00:09
Medlem
Vet nån när avståndet uppdateras? Är det så fort man flyttat på sig och gått in på appen eller räcker det med att man flyttar på sig och låter bli att gå in på appen? Alltså att appen ändå läser av ens plats trots att man inte är inne på den?
Citera
2018-06-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Inget dejtsnack idag, vad är detta? Inga erövringar heller?

Tråden behöver besudlas.
Matchade med en tjej ikväll vid 9 och har pratat rätt intensivt fram tills nu. Hon ville träffa mig redan nu och egentligen enbart ligga, så har suttit och funderat på om det är värt det. Skulle varit framme vid 1, och börjar jobbet halv 7. Tar cirka 40 till jobbet i från na. Fyfan.. så måste upp tidigare än planerat.

Edit; är på väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in