Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Vilka var det som klagade år 1949 då?
De som fördrevs av de sionistiska invandrarna, vad nu det har med vad jag skrev att göra. Och var går nu Israels gränser? Ni är två israeler aktiva här och ni är inte överens. Ser du inte problemet med det? Uppenbarligen inte eftersom du inte tar upp det med Melange, vilket får mig att misstänka att ni egentligen är rätt eniga.
Citat:
Och har du läst res. 242. från Sexdagarskriget?
Och? Vad anser du att denna bevisar, och är det sen inte du som brukar uttala ditt förakt för FN, så varför bryr du dig ens? Du skrev just att du t o m anser att Israel har rätt till etnisk rensning av Västbanken (eufemistiskt kallad "evakuering"=). Du har noll respekt för någon form av folkrätt eller vanlig anständighet. Vad sägs om att evakuera dem till Madagaskar, det finns ju prejudikat...
Citat:
De har militära avtal med andra länder, precis som jag hoppas att PA kommer skriva på med Israel. Du verkar dock föredra globalism á la internationella påtryckningar.
Du talar inte om avtal utan om ultimatum, att enbart om de går med på att inte ha ett eget försvar utan istället upplåta territorium till IDF så finns en möjlighet att ockupationen avbryts. (Fast egentligen är sionisterna är alldeles för pigga på att behålla "Judea och Samarien" så inte ens det är realistiskt utan påtryckningar utifrån) Jag vill ha påtryckningar för att Israel skall sluta med sina folkrättsbrott, du vill ha påtryckningar för att få palestinierna att totalt underkasta sig israelisk överhöghet och bli, som bäst, en lydstat.