2018-06-11, 07:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
En halv miljon personer bor där, men du får väl ta och fråga Melange vad han menar med stora delar om du nu är så nyfiken.
Han har redan svarat: "Det finns 132 legaliserade bosättningar på Västbanken, vilka är de facto annekterade, d.v.s de tillhör enligt israelisk lagstiftning Israel även om det internationella samfundet inte godkänner det." Och du har inget att invända, vilket bara bekräftar min tro att dina påståenden om en palestinsk stat bara är en rökridå.
Citat:
Det räcker med att 10-25% av Västbanken kontrolleras av Israel. Antingen genom annektering eller gemensamt säkerhetssamarbete. Resten får bli Palestina, vilket absolut kan bli en självständig stat. Det finn s många självständiga stater som inte har militär.
Visst, vi vet hur det där går. Om bara Litauen avträder Klaipėda till Tyskland, Finland avträder området kring Leningrad till Sovjet så blir allt frid och fröjd, eller hur? historien, även den i Israel, visar hur stater som agerar på det sättet att de kräver landavträdelser inte ger upp, får de en bit ser de snart en ursäkt för att ta nästa.

Kan du sen ge exempel på självständiga stater som förhindras ha militär?
Citera
2018-06-11, 08:03
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Han har redan svarat: "Det finns 132 legaliserade bosättningar på Västbanken, vilka är de facto annekterade, d.v.s de tillhör enligt israelisk lagstiftning Israel även om det internationella samfundet inte godkänner det." Och du har inget att invända, vilket bara bekräftar min tro att dina påståenden om en palestinsk stat bara är en rökridå.

Visst, vi vet hur det där går. Om bara Litauen avträder Klaipėda till Tyskland, Finland avträder området kring Leningrad till Sovjet så blir allt frid och fröjd, eller hur? historien, även den i Israel, visar hur stater som agerar på det sättet att de kräver landavträdelser inte ger upp, får de en bit ser de snart en ursäkt för att ta nästa.

Kan du sen ge exempel på självständiga stater som förhindras ha militär?
Han har fel. Samtliga invånare lever under militärlag. Om området vore annekterat skulle de leva under civillag.

Skillnaden är att Israel har rätt att annektera vad de vill eftersom samtliga områden erövrades i försvarskrig. Ingen ifrågasatte det 1949, ingen kommer heller ifrågasätta det om hela Västbanken annekteras och evakueras, så att inget område fortsätter vara ockuperat. Dessutom är det i enlighet med res. 242. Israel har dock föredragit att förhandla av humana och strategiska skäl, men snart tar tålamodet slut.

Island, Costa Rica, Panama m.fl.
Citera
2018-06-11, 08:19
Avstängd
Citat:
Han har fel. Samtliga invånare lever under militärlag. Om området vore annekterat skulle de leva under civillag.
Ta upp det med Melange, inte med mig.
Citat:
Skillnaden är att Israel har rätt att annektera vad de vill eftersom samtliga områden erövrades i försvarskrig. Ingen ifrågasatte det 1949, ingen kommer heller ifrågasätta det om hela Västbanken annekteras och evakueras, så att inget område fortsätter vara ockuperat. Dessutom är det i enlighet med res. 242. Israel har dock föredragit att förhandla av humana och strategiska skäl, men snart tar tålamodet slut.
Lögn och förbannad dikt från början till slut. Det är bara ni inom judisk maktrörelsen som tror på det där.
Citat:
Island, Costa Rica, Panama m.fl.
Och vilka länder är det som tvingat dessa att inte ha en militär?
Citera
2018-06-11, 08:28
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ta upp det med Melange, inte med mig.

Lögn och förbannad dikt från början till slut. Det är bara ni inom judisk maktrörelsen som tror på det där.

Och vilka länder är det som tvingat dessa att inte ha en militär?
Vilka var det som klagade år 1949 då? Och har du läst res. 242. från Sexdagarskriget?

De har militära avtal med andra länder, precis som jag hoppas att PA kommer skriva på med Israel. Du verkar dock föredra globalism á la internationella påtryckningar.
Citera
2018-06-11, 10:28
Avstängd
Citat:
Vilka var det som klagade år 1949 då?
De som fördrevs av de sionistiska invandrarna, vad nu det har med vad jag skrev att göra. Och var går nu Israels gränser? Ni är två israeler aktiva här och ni är inte överens. Ser du inte problemet med det? Uppenbarligen inte eftersom du inte tar upp det med Melange, vilket får mig att misstänka att ni egentligen är rätt eniga.
Citat:
Och har du läst res. 242. från Sexdagarskriget?
Och? Vad anser du att denna bevisar, och är det sen inte du som brukar uttala ditt förakt för FN, så varför bryr du dig ens? Du skrev just att du t o m anser att Israel har rätt till etnisk rensning av Västbanken (eufemistiskt kallad "evakuering"=). Du har noll respekt för någon form av folkrätt eller vanlig anständighet. Vad sägs om att evakuera dem till Madagaskar, det finns ju prejudikat...
Citat:
De har militära avtal med andra länder, precis som jag hoppas att PA kommer skriva på med Israel. Du verkar dock föredra globalism á la internationella påtryckningar.
Du talar inte om avtal utan om ultimatum, att enbart om de går med på att inte ha ett eget försvar utan istället upplåta territorium till IDF så finns en möjlighet att ockupationen avbryts. (Fast egentligen är sionisterna är alldeles för pigga på att behålla "Judea och Samarien" så inte ens det är realistiskt utan påtryckningar utifrån) Jag vill ha påtryckningar för att Israel skall sluta med sina folkrättsbrott, du vill ha påtryckningar för att få palestinierna att totalt underkasta sig israelisk överhöghet och bli, som bäst, en lydstat.
Citera
2018-06-11, 11:45
Medlem
Memestars avatar
Citat:
De som fördrevs av de sionistiska invandrarna, vad nu det har med vad jag skrev att göra. Och var går nu Israels gränser? Ni är två israeler aktiva här och ni är inte överens. Ser du inte problemet med det? Uppenbarligen inte eftersom du inte tar upp det med Melange, vilket får mig att misstänka att ni egentligen är rätt eniga.

Och? Vad anser du att denna bevisar, och är det sen inte du som brukar uttala ditt förakt för FN, så varför bryr du dig ens? Du skrev just att du t o m anser att Israel har rätt till etnisk rensning av Västbanken (eufemistiskt kallad "evakuering"=). Du har noll respekt för någon form av folkrätt eller vanlig anständighet. Vad sägs om att evakuera dem till Madagaskar, det finns ju prejudikat...

Du talar inte om avtal utan om ultimatum, att enbart om de går med på att inte ha ett eget försvar utan istället upplåta territorium till IDF så finns en möjlighet att ockupationen avbryts. (Fast egentligen är sionisterna är alldeles för pigga på att behålla "Judea och Samarien" så inte ens det är realistiskt utan påtryckningar utifrån) Jag vill ha påtryckningar för att Israel skall sluta med sina folkrättsbrott, du vill ha påtryckningar för att få palestinierna att totalt underkasta sig israelisk överhöghet och bli, som bäst, en lydstat.
Idiot.
Jag skrev att Israel bör (och troligen kommer att) evakuera bosättarna från ca 85% av Västbanken, dvs. den delen som inte blir annekterad. Etnisk rensning av judar (och den procenten av boästtarna som är icke-judar) alltså, i syfte att skydda dem från palestinsk statsterrorism.

FN res. 242.:
...right to live in peace within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force...
Tror du 15km bredd är "säkra" gränser eller?

Och du tror inte att de andra internationella avtalen var resultaten av diverse olika ultimatum?
Citera
2018-06-11, 12:14
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Enkelt svar: om Israel skulle vilja ha ett stor-Israel skulle de göra det. Israel skulle kunna bomba sönder alla sina grannar och asfaltera skiten om de skulle känna för det. Israel förvandlade istället öknen till en skog, som palestinierna i sin kärlek till öknen gång på gång försöker bränna ner.

Men varför gör man inte det? Varför mördar man i små skalor? Jag vill gärna se Israel köra över araberna där nere! Vad är det ni väntar på? Vad är judarna rädda för? Jag vill även påpeka att vi hjälper båda sidorna med att skeppa er ner ditt och araberna samt säljer svenska vapen till er!

Jag ser bara mycket prat och liten verkstad av er judar och araber!
Citera
2018-06-11, 12:30
Avstängd
Citat:
Idiot.
Jag skrev att Israel bör (och troligen kommer att) evakuera bosättarna från ca 85% av Västbanken, dvs. den delen som inte blir annekterad.
Snarare du som är idioten här. Du skrev "ingen kommer heller ifrågasätta det om hela Västbanken annekteras och evakueras, " Du kan ju försöka lura i någon annan att det skulle vara bosättarna som evakuerades om Västbanken annekterades.
Citat:
FN res. 242.:
...right to live in peace within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force...
Tror du 15km bredd är "säkra" gränser eller?
Så ni måste stjäla mer, och då dessa områden för nära gränsen så de är osäkra så ni måste stjäla mer för att säkra dessa också i all evighet. Hur är det sen med palestiniernas säkerhet? Om 15 km inte räcker för att vara säker måste nog folket i Gazaremsan expandera en hel del
Citat:
Och du tror inte att de andra internationella avtalen var resultaten av diverse olika ultimatum?
Panama var väl i alla fall delvis en följd av krav efter USA:s invasion, men vilka menar du ställt ultimatum till Island och Costa Rica?
Citera
2018-06-11, 17:31
Medlem
Citat:
Skillnaden är att Israel har rätt att annektera vad de vill eftersom samtliga områden erövrades i försvarskrig. Ingen ifrågasatte det 1949, ingen kommer heller ifrågasätta det om hela Västbanken annekteras och evakueras, så att inget område fortsätter vara ockuperat. Dessutom är det i enlighet med res. 242.

Snälla citera vilken del i resolution 242 som ger stöd för ditt påstående!!!
Är det 'omedelbart israeliskt tillbakadragande från ockuperade områden' eller en 'rättvis lösning på flyktingfrågan' du syftar på?
Citera
2018-06-11, 22:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Men varför gör man inte det? Varför mördar man i små skalor? Jag vill gärna se Israel köra över araberna där nere! Vad är det ni väntar på? Vad är judarna rädda för? Jag vill även påpeka att vi hjälper båda sidorna med att skeppa er ner ditt och araberna samt säljer svenska vapen till er!

Jag skrev ju precis varför. Israel försvarar gång på gång sina gränser från mordiska grannar, de gånger Israel har angripit har det handlat om försvarskrig där man slagit ut anfallande enheter. Om Israel skulle vilja skulle de ta över alla sina grannländer utan vidare problem. Det faktum att de inte gör det borde sätta punkt för dina konspirationsteorier.
Citera
2018-06-12, 00:21
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018

Hoppas du inser att Israel har världens tredje största kärnvapenarsenal. Jag ser mycket prat och lite verkstad från Hamas sida, men lite prat och lite verkstad från Israels sida, det är nämligen ingen som varken hotar eller vill förgöra Gaza.

P.S. Sverige köper fler vapen av Israel än vice versa.
Citat:
Snarare du som är idioten här. Du skrev "ingen kommer heller ifrågasätta det om hela Västbanken annekteras och evakueras, " Du kan ju försöka lura i någon annan att det skulle vara bosättarna som evakuerades om Västbanken annekterades.

Så ni måste stjäla mer, och då dessa områden för nära gränsen så de är osäkra så ni måste stjäla mer för att säkra dessa också i all evighet. Hur är det sen med palestiniernas säkerhet? Om 15 km inte räcker för att vara säker måste nog folket i Gazaremsan expandera en hel del

Panama var väl i alla fall delvis en följd av krav efter USA:s invasion, men vilka menar du ställt ultimatum till Island och Costa Rica?
Läs klart hela meningen istället: "så att inget område fortsätter vara ockuperat". T.ex. att Israel annekterar 15% av Västbanken och evakuerar resterande 85%. Fattar du nu, eller har du fått för dig att jag förespråkar misshandel av marsianer nu också?

Islamisterna kan ju alltid välja att inte göra gränsområdena osäkra. Du skriver som om det vore en självklarhet att Israels samhällen där alltid kommer att hotas, när det i själva verket är upp till Hamas & Co.
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Snälla citera vilken del i resolution 242 som ger stöd för ditt påstående!!!
Är det 'omedelbart israeliskt tillbakadragande från ockuperade områden' eller en 'rättvis lösning på flyktingfrågan' du syftar på?
Se (FB) Israel - Palestina
Senast redigerad av Memestar 2018-06-12 kl. 00:31.
Citera
2018-06-12, 07:58
Avstängd
Citat:
Läs klart hela meningen istället: "så att inget område fortsätter vara ockuperat". T.ex. att Israel annekterar 15% av Västbanken och evakuerar resterande 85%. Fattar du nu, eller har du fått för dig att jag förespråkar misshandel av marsianer nu också?
Nej, du är totalt obegriplig. Först skriver du att "hela Västbanken annekteras och evakueras", då naturligtvis inget återstår att ockupera, och sen försöker du nu få det till att "hela" motsvarar 15%.
Citat:
Islamisterna kan ju alltid välja att inte göra gränsområdena osäkra. Du skriver som om det vore en självklarhet att Israels samhällen där alltid kommer att hotas, när det i själva verket är upp till Hamas & Co.
Det fanns inget Hamas när ni erövrade Västbanken! Nii skapar fiender med er koloniseringspolitik och sen använder ni dessa fiender som argument för att fortsätta koloniseringen.
Citat:
Se (FB) Israel - Palestina
Brännvinsadvokatyr där ni plockar ut enstaka ord ur texter och misstolkar dem är något av en sionistisk paradgren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in