2018-06-11, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Men naturligtvis har inte MADsen något sinne för vad som är fånigt. MADsen har inget sinne för något överhuvudtaget. MADsen har märkligt nog däremot sex SINNEN: lukt, smak, hörsel, syn, känsel och rumsuppfattning. Märkligt, eftersom bara människor och djur har det och MADsen är inget av det.

Vill du ha bevis för Dets icke existerande sinne för vad som är löjligt? Kolla i så fall youtubeklippet när Det står på sin fula sardinburk och sjunger den ryska nationalsången. Falskt naturligtvis, eftersom MADsen inte har något sinne för toner.

Och i en parallell vacker värld dog MADsen vid födelsen och vilar under en matta av nässlor, medan Kim bor i Kina tillsammans med sin pojkvän. Livet leker för dem, Kim gör massor av spännande reportage och föräldrarna följer intresserat sin älskade dotters spännande liv.

Och i en parallell vacker värld föddes Madsen utan ärftliga störningar av kärleksfulla föräldrar, utan störningar. Och växte upp till biodlare med en stor vacker have där han studerade humlor och fjärilar. Och så gjorde han en viktigt upptäckt och fann ett botemedel mot bidöden som hotar oss alla med hungersnöd. Och om det varit så hade den 10/8 2017 aldrig inträffat.

Du är allt en liten hobbypsykopat Trollet.
Jag hoppas du kan somna gott till de rysliga poddarna iallafall.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-11 kl. 01:15.
Citera
2018-06-11, 02:15
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]Och i en parallell vacker värld föddes Madsen utan ärftliga störningar av kärleksfulla föräldrar, utan störningar. Och växte upp till biodlare med en stor vacker have där han studerade humlor och fjärilar. Och så gjorde han en viktigt upptäckt och fann ett botemedel mot bidöden som hotar oss alla med hungersnöd. Och om det varit så hade den 10/8 2017 aldrig inträffat.

Du är allt en liten hobbypsykopat Trollet.
Jag hoppas du kan somna gott till de rysliga poddarna iallafall.
Jo lite psykopatisk ibland 😈. Men du borde nog utveckla lite ondska du me, annars riskerar du bli blåst av en som varit liten och haft små barnaögon 😏. Lyssnar nu på Zodiak, men lite konstigt att så många seriemördare aldrig åkt fast. Tack och lov att PM inte klarade att sänka Kim riktigt..
Citera
2018-06-11, 02:38
Medlem
Citat:
Jo lite psykopatisk ibland 😈. Men du borde nog utveckla lite ondska du me, annars riskerar du bli blåst av en som varit liten och haft små barnaögon 😏. Lyssnar nu på Zodiak, men lite konstigt att så många seriemördare aldrig åkt fast. Tack och lov att PM inte klarade att sänka Kim riktigt..
Det har du nog rätt i. När jag var ung hade jag nog klarat av att golva en psykopat och binda händerna innan hen kom till sans. Men hade hen sedan satt igång och prata och gråta så hade jag säkert gått på det och släppt loss den "stackaren" av okunnighet då. Sedan hade det blivit synd om mig så klart.
Det är mest kvinnor som tycks intresserade av sådant här. Tror du att det beror på självbevarelsedrift?

Det är många seriemördare som inte åkt fast pga av att de slutat eller omkommit. Men tack vare DNA-teknik och släktforskning med DNA har iallafall EAR/ONS nu åkt fast! Trots att han slutade 1986.
Och jag tror nog att PM hade fortsatt om han inte åkt fast. Så det kan man vara tacksam för att liv i framtiden nu räddats.
Citera
2018-06-11, 02:54
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Det har du nog rätt i. När jag var ung hade jag nog klarat av att golva en psykopat och binda händerna innan hen kom till sans. Men hade hen sedan satt igång och prata och gråta så hade jag säkert gått på det och släppt loss den "stackaren" av okunnighet då. Sedan hade det blivit synd om mig så klart.
Det är mest kvinnor som tycks intresserade av sådant här. Tror du att det beror på självbevarelsedrift?

Det är många seriemördare som inte åkt fast pga av att de slutat eller omkommit. Men tack vare DNA-teknik och släktforskning med DNA har iallafall EAR/ONS nu åkt fast! Trots att han slutade 1986.
Och jag tror nog att PM hade fortsatt om han inte åkt fast. Så det kan man vara tacksam för att liv i framtiden nu räddats.
Jo det ör just det, de vet precis vilka tåtar de ska dra i - gråter inför empatiska personer, bestämda mot undergivna, smickrar de som går igång på det. ”Vad går denna människa igång på?” - en ständigt närvarande fråga hos den smarta psykopaten. Mig skulle Det nog berätta för hur många djur Det har räddat eller hur fin Det tycker min hund är.. Wojla! Och där lossar jag på repen..
Nattinatti Otto, sov gott om det går
Citera
2018-06-11, 03:13
Medlem
Citat:
Jo det ör just det, de vet precis vilka tåtar de ska dra i - gråter inför empatiska personer, bestämda mot undergivna, smickrar de som går igång på det. ”Vad går denna människa igång på?” - en ständigt närvarande fråga hos den smarta psykopaten. Mig skulle Det nog berätta för hur många djur Det har räddat eller hur fin Det tycker min hund är.. Wojla! Och där lossar jag på repen..
Nattinatti Otto, sov gott om det går
Japp. Psykopater är människokännare. Eller har någon inbyggd radar.
Samma, nattilinatt (jag somnar till sömnpillret, mordmisstänkte Victor Gunnarssons förhör i podden Palmemordet. Det var en mytomanisk man som kunde svamla det. Man somnar av mental utmattning. Stackars förhörsledare.)
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-11 kl. 03:44.
Citera
2018-06-11, 15:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Känslor.... så illa.

Vad försöker du lära! Dom får ingen esättning. Där står sig Byrätttens dom.
Du behöver inye hålla med, Min åsikt är klar. Äckliga föräldrar. Så illa att se .
Att du inte kan fördra känslor var inte otippat. Du är störd:
Äckliga föräldrar må du tycka men skjuta Kims föräldrar är (förutom att vara helt störd åsikt) en uppmaning till kriminell handling.

Föräldrarna har nu även skrivit en bok om Kim.
"”Boken om Kim Wall – när orden tar slut" kommer ut den 9 November:

"– Vi vill att Kim ska leva vidare och att det hon uträttade under sitt korta liv inte ska vara förgäves. Genom att berätta Kims historia vill vi ge andra människor som drabbats av katastrofer ett hopp om att livet kan gå vidare, på något sätt. Det har skrivits 10 000-tals artiklar om det dåd som ändade Kims liv, och om den man som dömts för detta. Nu är det dags att Kim får ta plats, att bilden av henne förändras från ett anonymt brottsoffer till den självständiga och fantastiska yrkesperson och kvinna hon var, säger Ingrid och Joachim Wall i ett pressmeddelande.".
https://24malmo.se/foraldrar-slapper-bok-om-kim-wall_5f47e3f5

Kims arbetsentusiasm lever vidare, PM kunde inte tysta hennes röst.
En dansk kvinna, Anne Kirstine Hermann, var första stipendiat till Kims minnesfond och hon ska skriva en bok om Danmarks assimileringspolitik efter WW2 och fram till 60-talet; ge en röst åt det förtrycka folket på Grönland:
Citat:
– Det är en berättelse som Kims föräldrar och vänner föreställer sig att hon också hade velat skriva om. Det är en berättelse om människor som aldrig har fått en röst. Tack vare det här stipendiet kan jag förmedla deras berättelse till omvärlden, säger Anne Kirstine Hermann.
http://tt.omni.se/c77c49f251318faef9b2679eeb91ffd59d29366c
Citera
2018-06-11, 22:14
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Snacka om att PM suger energi, kraft och självkänslan ur folk som jobbat gratis åt ärkesvinet. Och så är det han som ska ta åt sig äran för allt och trampar på gratismedhjälparna som gjort jobbet åt honom, som om de vore skräp. Genuin ondska, genuin egoism, genuin psykopat, genuint ärkesvin, oförbätterlig. Hoppas att han får smaka på sin egen medicin snart, både psykiskt och fysiskt.

HARE äger. Är den enda fanclub jag vill vara med i. <3 <3 <3
Instämmer i varendaste lilla bokstav. Må Det LIDA.
Citera
2018-06-12, 22:25
Medlem
Citat:
Fram till den första juni har ubåten stått på Nordhavn, ett av Köpenhamns industriområde. Nautilus har stått utanför en lagerlokal med under en grön presenning, fritt för allmänheten att skåda.
Nu har den flyttats, rapporterar Ekstrabladet.
Ett vittne berättar för tidningen om hur ubåten med hjälp av en kran flyttades upp på ett släp och bogserades bort.
– Efter att de lyft den på plats sattes en form av bur runtom och en röd presenning lades ovanpå så att ingen skulle se vad som flyttades, säger Mikkel Mortensen, som följde bogseringen, till Ekstrabladet.

Etiska skäl
Ubåten står nu gömd i en lagerlokal. Jens Møller, chef för mordenheten vid den danska polisen, berättar varför den flyttades:
– Det gör vi i samarbete med "By & Havn" (dansk myndighet), som har beslutat att flytta ubåten. Det är både av etiska skäl och på grund av det stora medieintresset i fallet. Det är ju en arbetsplats för folk, säger Jens Møller till Ekstrabladet.
– Vi har flyttat den så att den knappt är synlig, men den är inte destruerad. Vi inväntar en eventuell destruktion till att hovrättsdomen meddelas.

https://www.expressen.se/kvallsposten/madsens-ubat-har-flyttats-nu-avslojar-polisen-varfor/
Citera
2018-06-13, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Att människan som art skulle kunna fullända sig själv är inte så enkelt som en fåfäng tanke. Jag skulle istället välja att kalla det ett hot mot hela mänskligheten. Historien borde ha lärt oss något, om inte annat. Mångfald tillhör samhället och berikar detta.

Att det sen finns några ytterst få, sällsynta avarter, som är genuint onda, som medvetet begår och vill fortsätta begå ondskefulla gärningar för sin njutnings skull - är tyvärr något vi måste acceptera, anser jag. Ren ondska, för ondskans egen skull. En personlighet med så grava störningar att det genuint ondskefulla, det medvetet ondskefulla är det normala tillståndet för den personen.
Som Peter Madsen. Pure Evil.

En sådan sällsynt farlig, ondskefull och störd person, som själv anser sig vara den Grandiose, den som står över allt annat - ska naturligtvis låsas in, för all framtid. Här är det de kvinnor som skulle bli hans offer om han var ute, som ska skyddas. Madsen har för alltid raderat bort sina mänskliga egenskaper med detta bestialiska dåd. Kvinnor ska skyddas, monstret ska vara inlåst.

Människor som inser att de har sjuka, perversa behov som kan skada andra och är motiverade att bli hjälpta, ska givetvis få all hjälp som går att frambringa, även om de sitter i fängelse för grova brott. Det handlar om sjukdomsinsikt och motivation, att inse att man måste ha hjälp. Till den kategorin hör inte Madsen och kommer aldrig att göra.

Delar du in världen i ont och gott? Det gör "President" Donald Trump också. Själv är han en väldigt empatisk person ,samt rik och framgångsrik, laglydig medborgare. Men fattiga Mexikaner är ONDA!!! Pure Evil! Våldtäktsmän hela bunten. Trump är ingen våldtäktsman. Han trycker en fet bunt sedlar i näven på offret som han förnedrat/tafsat på.

Förr i tiden kände man inte till ärftliga störningar, parafiler samt påverkan av olika droger,miljö osv.
Så man delade in människor i gott och ont.
Idag kan man med hjälp av vetenskap åtminstone förklara ondskan. Och genuint "goda" människor finns inte heller.

Självklart ska en person som går över gränsen straffas för sitt brott. Och självklart ska en individ som har farliga störningar och parafilier inte vistas ute i samhället. Och mord är det grövsta brottet och förtjänar det hårdaste straffet.

Inom den medicinska vetenskapen finns flera konkurrerande förklaringar till hur parafilier uppkommer, till exempel klassisk betingning och trauman under barndomen. Parafilier är vanligare bland män än kvinnor, varför testosteron ibland antagits vara en orsak. Att det är fler män som är drabbade av störningen kan också bero på olika rådande könsroller och att det finns olika förväntningar på män och kvinnor i samhället. Det finns ingen kausalitet mellan testosteron och parafili.

Hur som helst är en EJ önskvärd sexuell läggning inte något som individen medvetet har valt av "ondska".

https://www.femina.se/sa-vet-du-om-ditt-barn-har-psykopatiska-drag-5-tecken-att-ha-koll-pa/

Barn med dessa personlighetsdrag kan – i extrema fall – bli kriminella psykopater senare i livet. I vissa fall kan en mild form av denna personlighetsstörning vara en tillgång, som till exempel som en elitidrottares förmågan att fokusera på sin träning och resultat eller det mått av narcissism som det kanske kan krävas av en ledande politiker, skriver The Atlantic. I andra fall kan ditt barn bli isolerat eftersom det har svårt att relatera till andra. Men upptäcks personlighetsstörningen i tid kan ditt barn få hjälp av dig som förälder och lärare att utveckla normala sociala relationer.
Men vad är det då som karaktäriserar ett barn med denna personlighetsstörning?
Enligt Stephen Scott finns det flera tecken som kan tyda på att ett barn bär psykotiska drag.

Har du funnit vittnesmål/omdömen på PMs "ondska" före detta helt fruktansvärda/omänskliga mord? Hur jag än rotat har jag inte det iallafall. (?)
Citera
2018-06-13, 17:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Delar du in världen i ont och gott? Det gör "President" Donald Trump också. Själv är han en väldigt empatisk person ,samt rik och framgångsrik, laglydig medborgare. Men fattiga Mexikaner är ONDA!!! Pure Evil! Våldtäktsmän hela bunten. Trump är ingen våldtäktsman. Han trycker en fet bunt sedlar i näven på offret som han förnedrat/tafsat på.

Förr i tiden kände man inte till ärftliga störningar, parafiler samt påverkan av olika droger,miljö osv.
Så man delade in människor i gott och ont.
Idag kan man med hjälp av vetenskap åtminstone förklara ondskan. Och genuint "goda" människor finns inte heller.

Självklart ska en person som går över gränsen straffas för sitt brott. Och självklart ska en individ som har farliga störningar och parafilier inte vistas ute i samhället. Och mord är det grövsta brottet och förtjänar det hårdaste straffet.

Inom den medicinska vetenskapen finns flera konkurrerande förklaringar till hur parafilier uppkommer, till exempel klassisk betingning och trauman under barndomen. Parafilier är vanligare bland män än kvinnor, varför testosteron ibland antagits vara en orsak. Att det är fler män som är drabbade av störningen kan också bero på olika rådande könsroller och att det finns olika förväntningar på män och kvinnor i samhället. Det finns ingen kausalitet mellan testosteron och parafili.

Hur som helst är en EJ önskvärd sexuell läggning inte något som individen medvetet har valt av "ondska".

https://www.femina.se/sa-vet-du-om-ditt-barn-har-psykopatiska-drag-5-tecken-att-ha-koll-pa/

Barn med dessa personlighetsdrag kan – i extrema fall – bli kriminella psykopater senare i livet. I vissa fall kan en mild form av denna personlighetsstörning vara en tillgång, som till exempel som en elitidrottares förmågan att fokusera på sin träning och resultat eller det mått av narcissism som det kanske kan krävas av en ledande politiker, skriver The Atlantic. I andra fall kan ditt barn bli isolerat eftersom det har svårt att relatera till andra. Men upptäcks personlighetsstörningen i tid kan ditt barn få hjälp av dig som förälder och lärare att utveckla normala sociala relationer.
Men vad är det då som karaktäriserar ett barn med denna personlighetsstörning?
Enligt Stephen Scott finns det flera tecken som kan tyda på att ett barn bär psykotiska drag.

Har du funnit vittnesmål/omdömen på PMs "ondska" före detta helt fruktansvärda/omänskliga mord? Hur jag än rotat har jag inte det iallafall. (?)

Folk anvender olika termer på saker, men om man anvender termen god/ond på människor är Madsen ungefär så ond man kan bli. Om du inte förstår detta beror det nog på en bristande förmåga att bearbeta vad som i realiteten har gått före sig på Nautulius (och även dom konsekvenser det har för familien/samhället.) Du säger ju själv att du är känslig och blundar för tex brutala bilder/ beskrivningar. Jag tror du " are i denial" här otto, du förtrenger vad som i värkligheten har händt.
Madsen är ingen varulv häller, han blev inte ond över natten.
Citera
2018-06-13, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Folk anvender olika termer på saker, men om man anvender termen god/ond på människor är Madsen ungefär så ond man kan bli. Om du inte förstår detta beror det nog på en bristande förmåga att bearbeta vad som i realiteten har gått före sig på Nautulius (och även dom konsekvenser det har för familien/samhället.) Du säger ju själv att du är känslig och blundar för tex brutala bilder/ beskrivningar. Jag tror du " are i denial" här otto, du förtrenger vad som i värkligheten har händt.
Madsen är ingen varulv häller, han blev inte ond över natten.
Fakta kvarstår Kugutt. Det finns inget bakåt i PMs historia som bevisar något antisocialt,kriminellt beteende.

Om vi ska ta seriemördaren Kill seven som exempel. Han hade aldrig brukat våld eller mördat någon människa före hans baby dog. Jo, han hade misshandlat (gjort motstånd mot) poliser som försökt att gripa honom.
Till skillnad från PM så hade Kill seven en diger kriminell bakgrund med brott från uppväxten samt ungdomen.
Men inte våld mot vanliga människor. https://www.youtube.com/watch?v=7BRClrw79Rg podd

PM hade haft tillgång till KiM från mars. Hon bodde i närheten och ville hemskt gärna ha en intervju med Raket-Madsen, säkert vilken dag som helst. Så under mars,april,maj,juni,juli, så var KiM hela tiden ett lätt offer. Men enligt polisen hade PM hållit henne ifrån sig. Vad tror du om detta?

EDIT: Jag har fullständigt klart för mig vad PMs brott innebar. Det finns bevis som berättar om händelseförloppet på det stora hela taget. Men det som EJ går att bevisa (i vilken ordning osv) tycker jag inte nödvändigtvis att man ska fantisera om. Vad ska det tjäna till? Om man inte kan leda sina vilda fantasier i bevis?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-13 kl. 19:28.
Citera
2018-06-13, 19:54
Medlem
Reimers avatar
Kim Wall,s mor ska sommarprata i P1 på årsdagen av dotterns död, kan bli intressant att höra vad hon har att säga om livet efter det fruktansvärda dådet.

Citat:
Journalisten Kim Wall mördades ombord på Peter Madsens ubåt UC3 Nautilus.

På årsdagen av hennes död, den 10 augusti, kommer hennes mamma Ingrid Wall sommarprata i P1.

– Trots det här eländet ser vi ändå att livet måste segra. Kanske kan vår historia hjälpa andra som drabbas av katastrofer, säger Ingrid Wall.

https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-walls-mamma-sommarpratar-i-p1/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in