Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Svarade izzisbell på samma sak egentligen.
Självklart finns det massor med bevis. Även avsaknad av bevis är ett bevis på tvättad BP.
Men med bevisen dom har, kan dom inte knyta SD till lik eller BP.
Dom avskriver självklart inte honom, då det inte heller finns bevis att han är oskyldig.
Vad fan snackar du om?
"självklart finns det massor av bevis..."
Det är ju just det som det INTE gör och därför är MGM nu släppt.
Och någon teknisk bevisning har vi BEVISLIGEN inte.
Du sitter och blåljuger i tråden och vet inte vad du pratar om. Du verkar heller inte veta vad ordet "bevis" betyder.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Är inte en FP även en BP? Tappades hon från ett flygplan? Jag skrev inte MP.
Men jag håller det som 99% att FP är MP.
Skitsnack återigen.
99% chans att Fyndplats INTE är mordplatsen.
Kroppen har dumpats där.
Det här är ingen plats man slumpmässigt hamnar på. Hon måste aktivt ha gått hit och varför skulle två +40 åringar göra det mitt i natten mellan mån-tis?
Finns ingen anledning.
När kroppen gömts undan på detta sättet är det mer regel än undantag att MP varit någon annanstans.
Detta såg såklart rättsmedicin väldigt tidigt när man undersökte fyndplatsen. Man såg direkt att kroppen flyttats.
Därför tog man också bort avspärrningarna väldigt snabbt här. Medans de var kvar i +3 veckor i BO´s hem och i bilen.
Det är förstås ingen slump. Här har vi brottsplatsen. Här har man hittat saker som intresserat utredningen och man har ju också en relativt klar bild över hur detta har gått tillväga säger åklagaren. Även om dödsorsaken fortfarande bara är preliminär vad jag förstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Här är en till som är jävligt nyfiken.
Kan inte vara helt vanligt att en åklagare går på pumpen
sådär, två gånger på raken.
Nä precis.
En usel åklagare och ett dåligt polisiärt arbete spelar ju också in i att fallet nu riskerar att hamna i högen av ouppklarade fall.
En annan åklagare, som lagt upp det på annat sätt, värderat saker annorlunda, kanske väntat en vecka (eller mer) innan första häktning kan ha varit det enda som behövts.
Det lär ju inte vara särskilt mycket som fattas för den starkare misstankegraden.
Polisens uttalanden om att "jag ser ingen som helst anledning till att fallet inte ska lösas", och nöjdheten över att så många vittnen kom och pratade, samt att man hade en kropp, diverse fynd, och att det enligt dem själva ser väldigt bra ut...
...riskerar nu att bli årets kalkon.
Ett uselt jobb med tanke på förutsättningarna.