2018-06-09, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
UW får väl ses som prio 1, med tanke på att han är hennes x.
Förmodligen väl kollad, sannolikt med ett hållbart alibi, enligt uppgift
befann han sig i ett annat län.

Nummer 2, sannolikt SD, antagligen inget alibi, inget DNA heller
på LW från honom, inte ännu i alla fall.

Nummer 3, borde vara HD tycker jag, vi får väl ändå utgå ifrån
att hon är väl kontrollerad.

Fler kandidater, förslag???

Säga vad man vill men jag tror inte att jag sett en utredning tidigare
som läckt så lite.
Man kan ju hoppas på en och annan missnöjd polis som börjar glappa lite.

Jag har noterat att de senaste fem åren har man använt mer strikt förundersökningssekretess. Åtminstone i grova våldsbrott typ mord. Gäller de mordfall jag följt noggrant.
Citera
2018-06-09, 11:09
Medlem
Varför analyseras inte dom tre konstaterade relationerna som LW haft efter SD i denna tråd?
En som jag bara sett fladdra förbi.
En viss m.g.l som tydligen var längre och djupare.
Sen den nuvarande som hon skulle till Norge med.

OM det är ett svartsjuke drama ligger väl dom närmast i tid?!
Jag tror/tycker fortfarande att modus med det vi vet tyder mest på en random, men alla ska granskas. Jag menar INTE hängas ut som SD.
Citera
2018-06-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Svarade izzisbell på samma sak egentligen.
Självklart finns det massor med bevis. Även avsaknad av bevis är ett bevis på tvättad BP.
Men med bevisen dom har, kan dom inte knyta SD till lik eller BP.
Dom avskriver självklart inte honom, då det inte heller finns bevis att han är oskyldig.

Vad fan snackar du om?
"självklart finns det massor av bevis..."

Det är ju just det som det INTE gör och därför är MGM nu släppt.

Och någon teknisk bevisning har vi BEVISLIGEN inte.

Du sitter och blåljuger i tråden och vet inte vad du pratar om. Du verkar heller inte veta vad ordet "bevis" betyder.

Citat:
Är inte en FP även en BP? Tappades hon från ett flygplan? Jag skrev inte MP.

Men jag håller det som 99% att FP är MP.

Skitsnack återigen.
99% chans att Fyndplats INTE är mordplatsen.
Kroppen har dumpats där.

Det här är ingen plats man slumpmässigt hamnar på. Hon måste aktivt ha gått hit och varför skulle två +40 åringar göra det mitt i natten mellan mån-tis?
Finns ingen anledning.

När kroppen gömts undan på detta sättet är det mer regel än undantag att MP varit någon annanstans.
Detta såg såklart rättsmedicin väldigt tidigt när man undersökte fyndplatsen. Man såg direkt att kroppen flyttats.
Därför tog man också bort avspärrningarna väldigt snabbt här. Medans de var kvar i +3 veckor i BO´s hem och i bilen.
Det är förstås ingen slump. Här har vi brottsplatsen. Här har man hittat saker som intresserat utredningen och man har ju också en relativt klar bild över hur detta har gått tillväga säger åklagaren. Även om dödsorsaken fortfarande bara är preliminär vad jag förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Här är en till som är jävligt nyfiken.
Kan inte vara helt vanligt att en åklagare går på pumpen
sådär, två gånger på raken.

Nä precis.

En usel åklagare och ett dåligt polisiärt arbete spelar ju också in i att fallet nu riskerar att hamna i högen av ouppklarade fall.
En annan åklagare, som lagt upp det på annat sätt, värderat saker annorlunda, kanske väntat en vecka (eller mer) innan första häktning kan ha varit det enda som behövts.

Det lär ju inte vara särskilt mycket som fattas för den starkare misstankegraden.

Polisens uttalanden om att "jag ser ingen som helst anledning till att fallet inte ska lösas", och nöjdheten över att så många vittnen kom och pratade, samt att man hade en kropp, diverse fynd, och att det enligt dem själva ser väldigt bra ut...
...riskerar nu att bli årets kalkon.

Ett uselt jobb med tanke på förutsättningarna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Självklart är inte allt material testat men dom prioriterade. Blodet i bil och SD:s hem var inte från LW (annars hade han varit häktad). Inget DNA på LW eller BP har kunnat knytas till SD.
Men bara för dom inte hittat nått mot SD betyder inte det att han är oskyldig, dom indicier och bevis dom har som räckte till häktning dom skäligen misstänkt har ju inte försvunnit. M.a.o han är kvar som skäligen misstänkt tills annat bevisas.

Du vet inte om blodet i bil eller SD”s hus vems det var. Bara som du gissar.
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Polisen har rubricerat Mordutredning.
Utan insyn vet vi inte dödsorsak eller MP. Vi vet FP och det är verkligen besynnerligt om kroppen legat där i 4 dgr. Har inte polisen tillräckliga resurser eller kompetens?

Har hon mördats?
På vilket sätt?
Ser det ut att vara ett impulsmord i stark affekt, dråp eller iskallt planerat?

Utifrån sett, så har de haft rätt MGM häktad. Är han ensam GM eller har han medhjälpare? Tänker på HD som följer med på resa och vännen JG som sägs bistått med skjuts - åtminstone vid hemkomsten. Om de alla är helt oskyldiga i fallet, så vore det intressant att höra deras teorier.

Jag tänker på historiken med relationen till BO. Åklagaren som lade ner fallet med misstänkta misshandeln i bilen, hade ord mot ord. Dock verkar det vara bekräftat att SD tog grepp och gnuggade sina knogar mot LW:s huvud för att han ville tvinga ut henne ur bilen. Besynnerligt sätt att få ut en människa ur en bil.

LW hade många vänner av manligt kön och en del kanske var mer än bara vän. Vi vet att hon inte drog sig för att ingå sexuell relation med den gifta SD. Hur många bedragna hustrur finns som potentiella GM?

Antar att många är och har varit under polisens lupp. Om det inte är en iskall ensam mördare, så lär fallet lösas inom sinom tid. En människa med samvete, kommer inte orka bära bördan. Ett erkännande kan då förväntas - tyst (självmord) eller öppet.

(Gjorde sammanfattningar om det övergripande i två inlägg innan MGM släpptes ur häktet. Kanske jag får anledning att uppdatera dessa framöver, men just nu känns det som ett "döläge", så det får vänta. Inläggen är nr #7533 och #7534 )
Citera
2018-06-09, 11:11
Medlem
Citat:
Allt? Vad pekar på honom?
Det ända jag konstaterat i denna tråd är en nästan 1,5 år gammal anmälan dom dessutom visades att han hade fog för sitt agerande?! (Personligen tycker jag han verkar agerat fel, men jag var inte där).

Nyss sade du att det var MASSOR av bevis precis överallt.

Nu säger du att ingenting pekar mot någonting.

Väx upp.
Citera
2018-06-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har noterat att de senaste fem åren har man använt mer strikt förundersökningssekretess. Åtminstone i grova våldsbrott typ mord. Gäller de mordfall jag följt noggrant.

Jag håller med dig, det är bara det att dom har lyckats
ovanligt bra i det här fallet.
Det som har läckt har ju inte haft något
vidare värde, tänker bl.a. på dom blodiga kläderna.
Citera
2018-06-09, 11:14
Medlem
Citat:
Varför analyseras inte dom tre konstaterade relationerna som LW haft efter SD i denna tråd?

Jag tror/tycker fortfarande att modus med det vi vet tyder mest på en random, men alla ska granskas. Jag menar INTE hängas ut som SD.

Finns ju absolut ingenting som tyder på random person.

Nyss sade du att fyndplatsen var mordplatsen.
Ett ställe dit du alltså aktivt måste ta dig. Det är ingen plats du bara hamnar på.
Du menar att LW skulle ha mött en random person här bakom planket?

Det där är ju bara trams ifrån din sida. Du har nu skrivit massor av dynga här inne där du motsäger dig själv i precis vartenda inlägg.

Lugna ner dig.

Andas tre gånger och kom sen tillbaka.
Citera
2018-06-09, 11:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag har försökt i flera inlägg skriva om att hennes nuvarande vänner och deras eventuella fruar/flickvänner är alternativa GM men får ett par stycken på mig direkt att jag hela tiden försvarar SD så jag har börjat ge upp nu.

Men jag anser fortfarande att nuvarande vänner är mer misstänkta än ex.
Citera
2018-06-09, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nja. Det känns som att dra det långt. Det är ju inte cluedo det här så jag väljer att tro att det var ett mord i affekt tills jag blir motbevisad...

Jag testar att prova annan utgångspunkt för att se om bilden blir annorlunda. Vi får se.
Citera
2018-06-09, 11:17
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Det är nästan 1,5 år sedan detta hände.
Hur förklarar du att dom efter detta bl.a åker skridsko tillsammans, att dom är ute på FTF jakt alla tre?
Dom är vuxna i sitt beteende och gått vidare.
LW haft flera relationer, varför briserade inte SD innan?

Nu vet jag inte vad du svarar på i mitt inlägg. Vad var det som hände för 1,5 år sedan?
Svartsjuka finns där alltid fast man träffas och lever livet. Förstod inte riktigt ditt svar där du försvarar SD
Jag står fast vid det jag tror och det är att det handlar om svartsjuka och något som hände den här kvällen.
Jag tror det slant i huvudet på SD när Lena sa något eller gjorde något
Det var inte planerat men han kunde inte kontrollera sin ilska.
Sedan vad som nu hände för 1,5 år sedan har inget med detta att göra och inte heller vad som hänt efter det.
Det är svartsjuka som alltid funnits där och som blommat upp
Citera
2018-06-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har försökt i flera inlägg skriva om att hennes nuvarande vänner och deras eventuella fruar/flickvänner är alternativa GM men får ett par stycken på mig direkt att jag hela tiden försvarar SD så jag har börjat ge upp nu.

Men jag anser fortfarande att nuvarande vänner är mer misstänkta än ex.

Polisen och utredningen håller dock inte med dig. De som verkligen har insyn i utredningen alltså.

Förmodligen har de du nämner väldigt bra alibi vilket är ganska lätt att ha mitt i natten/ sen kväll mellan mån-tis.
De flesta ligger ju i sängen med sin partner. En tredje kanske inte ens befann sig i området.
Mobilmasterna lär vara kollade sedan länge och några kan avfärdas.

Och man har ju heller inte hittat ett dyft som pekar mot dessa personer. Ingenting. Trots att man arbetat "brett" från första stund.

Det verka vara vara spöket Laban som gjort detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in