Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Det finns inget som talar att dom INTE hittat massor med teknisk bevisning. Troligen massor, och jag kopplar skriken till LW i och med att det fanns lösa klädesplagg så tolkar jag det som att det var en strid på platsen.
Däremot så får dom inte träff mot SD på dessa tekniska bevis, annars hade dom slängt nyckeln.
Vad yrar du om??
Precis ALLT talar för att ingen teknisk bevisning finnes. T om åklagaren säger ju detta när du läser mellan raderna: "Det är inte enskilda bevis som gjort att misstankarna mot MGM förstärkts utan det är den sammantagna bilden..."
Och med tanke på att MGM fortfarande är skäligen misstänkt. Inget har förändrats här så har inga uppslag om teknisk bevisning kommit som pekar i någon annan riktning heller. Skulle vi ha en mängd blod/besudlingar/hår/hud/DNA ifrån någon annan så skulle han ju avskrivas.
Kläderna och de andra fynden har inte givit någonting matnyttigt vad det verkar.
Någon strid på fyndplatsen verkar osannolikt då det i sådana fall skulle ha funnits mer att hämta därifrån.
Nu lär ju utredningen stå och stampa på tomgång ett tag. Ja kanske för alltid.
Jag är otroligt nyfiken på vad det är man har egentligen. Vad det är som Åklagare och Tingsrätten värderar så olika.