2018-06-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
UW får väl ses som prio 1, med tanke på att han är hennes x.
Förmodligen väl kollad, sannolikt med ett hållbart alibi, enligt uppgift
befann han sig i ett annat län.

Nummer 2, sannolikt SD, antagligen inget alibi, inget DNA heller
på LW från honom, inte ännu i alla fall.

Nummer 3, borde vara HD tycker jag, vi får väl ändå utgå ifrån
att hon är väl kontrollerad.

Fler kandidater, förslag???

Säga vad man vill men jag tror inte att jag sett en utredning tidigare
som läckt så lite.
Man kan ju hoppas på en och annan missnöjd polis som börjar glappa lite.

Kandidat och kandidat...men den här JG känns ju åtminstone lite småljummen.
Citera
2018-06-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det finns inget som talar att dom INTE hittat massor med teknisk bevisning. Troligen massor, och jag kopplar skriken till LW i och med att det fanns lösa klädesplagg så tolkar jag det som att det var en strid på platsen.

Däremot så får dom inte träff mot SD på dessa tekniska bevis, annars hade dom slängt nyckeln.

Jag tror inte att det varit någon "strid". Då borde dom ha hittat DNA på LW, under hennes naglar tex. Eller eventuella rivmärken på SD. Antar att dom kollade upp det i första läget. Och om dom fått någon träff skriver du som inte matchar med SD, då borde SD blivit avskriven.
Citera
2018-06-09, 10:07
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag håller med, iofs vet vi ju inte alls hur polisen jobbat med fallet. Jag och många fler här med mig får känslan att dom från början enbart riktat in sig på EN person. Måste ju funnit mer underlag för det än endast misshandelsanmälan kan jag tycka. Så frågan är ju hur mycket mer dom hittat på SD, som kunde binda honom till brottet? Sedan kanske det är fel att skylla på åklagaren. Utan DNA spår blir ju fallet svåruppklarat, i vilket fall som helst. Jag instämmer med föregående "talare", om DNA går att fastställa på likdelar som hittats efter 25 år borde dom väl ändå kunnat hitta DNA på BO...allt måste ju gått väldigt snabbt, hon kan ju inte ha kämpat emot...& hur GM kunde hantera kroppen efter dådet utan att lämna minsta spår känns för mig som ett mysterium.

Eller så har den lämnat DNA men att hon har DNA på sig från denne uppfattas som av naturliga skäl.
Citera
2018-06-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Shit vilket fiasko detta ser ut att sluta med han blir släppt det trodde jag aldrig. Undrar vart SD tagit vägen nu? Har han åkt hem till sig ? Fan vad obehagligt för hans grannar att se han där. Hoppas jag har fel men jag tror detta blir svårlöst nu när dom inte hade tillräckligt för häktning !!

Jag har trott och tror fortfarande på SD som GM. Efter att ha följt fallet här på FB. Men vad vet vi egentligen, vi "hobbyspanare" på FB. Sålänge han inte blivit dömd har vi ingen aning. Och isåfall är det fruktansvärt tragiskt för hans del + nära&kära. Han/deras liv lär aldrig bli sig likt efter detta...folk kommer aldrig sluta spekulera. Speciellt inte om fallet aldrig klaras upp...och är han skyldig och går fri så är allt ännu mer fruktansvärt.
Citera
2018-06-09, 10:23
Bannlyst
Citat:
Det finns inget som talar att dom INTE hittat massor med teknisk bevisning. Troligen massor, och jag kopplar skriken till LW i och med att det fanns lösa klädesplagg så tolkar jag det som att det var en strid på platsen.

Däremot så får dom inte träff mot SD på dessa tekniska bevis, annars hade dom slängt nyckeln.

Så du vet om den tekniska bevisningen är klar?
Då hade nog inte Stefan Davidsson fortfarande varit skälig misstänkt.
Citera
2018-06-09, 10:23
Medlem
Citat:

Vad yrar du om??

Precis ALLT talar för att ingen teknisk bevisning finnes. T om åklagaren säger ju detta när du läser mellan raderna: "Det är inte enskilda bevis som gjort att misstankarna mot MGM förstärkts utan det är den sammantagna bilden..."

Och med tanke på att MGM fortfarande är skäligen misstänkt. Inget har förändrats här så har inga uppslag om teknisk bevisning kommit som pekar i någon annan riktning heller. Skulle vi ha en mängd blod/besudlingar/hår/hud/DNA ifrån någon annan så skulle han ju avskrivas.

Kläderna och de andra fynden har inte givit någonting matnyttigt vad det verkar.
Någon strid på fyndplatsen verkar osannolikt då det i sådana fall skulle ha funnits mer att hämta därifrån.

Nu lär ju utredningen stå och stampa på tomgång ett tag. Ja kanske för alltid.

Jag är otroligt nyfiken på vad det är man har egentligen. Vad det är som Åklagare och Tingsrätten värderar så olika.
Citera
2018-06-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag tror inte att det varit någon "strid". Då borde dom ha hittat DNA på LW, under hennes naglar tex. Eller eventuella rivmärken på SD. Antar att dom kollade upp det i första läget. Och om dom fått någon träff skriver du som inte matchar med SD, då borde SD blivit avskriven.

Det som tyder på strid är kläderna och skrik. Man avskriver inte lättvindigt en person ur en utredning om det inte finns en klar annan bild.
Det kan vara så att dom hittat SD:s DNA på BP, men på naturliga ställen. Exempelvis en gps som han hanterat eller hon lånat av honom, men ”that’s it”.
Citera
2018-06-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Eller så har den lämnat DNA men att hon har DNA på sig från denne uppfattas som av naturliga skäl.

Givetvis kan det vara så. Men uppenbarligen så har dom inte funnit DNA från någon potensiell GM.
Citera
2018-06-09, 10:28
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Precis! Ingen DNA träff på SD av LW och ingen DNA träff på LW sv SD.
Klart dom hittat massa DNA men inget som föll mot SD.

Jag tror ungefär som du. Man har inte funnit LW:s DNA på SD och tvärtom. Det DNA man funnit på BO gissar jag endast vara DNA som ”borde” kunnat finnas på denne. Vad gäller FP (ev. MP) så var det ett perfekt valt ställe från GM:s sida, så som jag ser det. Hen har, vad jag gissar, befunnit sig på denna plats oräkneliga gånger förut, i andra ärenden. Således är det inte alls märkligt om GM:s DNA återfinns där och heller inget polisen skulle reagera över om de skulle finna/funnit det, gissar jag. BO och GM gick tillsammans till BP. Om inte FP är BP så är BP ännu ej betänkt på och genomsökt av polisen, tror jag. Tyvärr. Jag kan ha fel. Alldeles fel. Det ska villigt erkännas.
Citera
2018-06-09, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vad yrar du om??

Precis ALLT talar för att ingen teknisk bevisning finnes. T om åklagaren säger ju detta när du läser mellan raderna: "Det är inte enskilda bevis som gjort att misstankarna mot MGM förstärkts utan det är den sammantagna bilden..."

Och med tanke på att MGM fortfarande är skäligen misstänkt. Inget har förändrats här så har inga uppslag om teknisk bevisning kommit som pekar i någon annan riktning heller. Skulle vi ha en mängd blod/besudlingar/hår/hud/DNA ifrån någon annan så skulle han ju avskrivas.

Kläderna och de andra fynden har inte givit någonting matnyttigt vad det verkar.
Någon strid på fyndplatsen verkar osannolikt då det i sådana fall skulle ha funnits mer att hämta därifrån.

Nu lär ju utredningen stå och stampa på tomgång ett tag. Ja kanske för alltid.

Jag är otroligt nyfiken på vad det är man har egentligen. Vad det är som Åklagare och Tingsrätten värderar så olika.

Svarade izzisbell på samma sak egentligen.
Självklart finns det massor med bevis. Även avsaknad av bevis är ett bevis på tvättad BP.
Men med bevisen dom har, kan dom inte knyta SD till lik eller BP.
Dom avskriver självklart inte honom, då det inte heller finns bevis att han är oskyldig.
Citera
2018-06-09, 10:33
Medlem
Citat:
Svarade izzisbell på samma sak egentligen.
Självklart finns det massor med bevis. Även avsaknad av bevis är ett bevis på tvättad BP.
Men med bevisen dom har, kan dom inte knyta SD till lik eller BP.
Dom avskriver självklart inte honom, då det inte heller finns bevis att han är oskyldig.

BP är inte fastställd, endast FP.
Citera
2018-06-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Så du vet om den tekniska bevisningen är klar?
Då hade nog inte Stefan Davidsson fortfarande varit skälig misstänkt.
Självklart är inte allt material testat men dom prioriterade. Blodet i bil och SD:s hem var inte från LW (annars hade han varit häktad). Inget DNA på LW eller BP har kunnat knytas till SD.
Men bara för dom inte hittat nått mot SD betyder inte det att han är oskyldig, dom indicier och bevis dom har som räckte till häktning dom skäligen misstänkt har ju inte försvunnit. M.a.o han är kvar som skäligen misstänkt tills annat bevisas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in