2018-06-09, 10:41
Medlem
Mest sannolikt, så slutar detta som ytterligare ett cold case, som aldrig kommer att klaras upp.
Citera
2018-06-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
BP är inte fastställd, endast FP.
Är inte en FP även en BP? Tappades hon från ett flygplan? Jag skrev inte MP.

Men jag håller det som 99% att FP är MP.
Citera
2018-06-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
BP är inte fastställd, endast FP.

Men det vet vi väl inte, det har väl inte polis/åkl uttalat sig om?
Citera
2018-06-09, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vad yrar du om??

Precis ALLT talar för att ingen teknisk bevisning finnes. T om åklagaren säger ju detta när du läser mellan raderna: "Det är inte enskilda bevis som gjort att misstankarna mot MGM förstärkts utan det är den sammantagna bilden..."

Och med tanke på att MGM fortfarande är skäligen misstänkt. Inget har förändrats här så har inga uppslag om teknisk bevisning kommit som pekar i någon annan riktning heller. Skulle vi ha en mängd blod/besudlingar/hår/hud/DNA ifrån någon annan så skulle han ju avskrivas.

Kläderna och de andra fynden har inte givit någonting matnyttigt vad det verkar.
Någon strid på fyndplatsen verkar osannolikt då det i sådana fall skulle ha funnits mer att hämta därifrån.

Nu lär ju utredningen stå och stampa på tomgång ett tag. Ja kanske för alltid.

Jag är otroligt nyfiken på vad det är man har egentligen. Vad det är som Åklagare och Tingsrätten värderar så olika.

Här är en till som är jävligt nyfiken.
Kan inte vara helt vanligt att en åklagare går på pumpen
sådär, två gånger på raken.
Citera
2018-06-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Är inte en FP även en BP? Tappades hon från ett flygplan? Jag skrev inte MP.

Men jag håller det som 99% att FP är MP.

Jo, tänkte fel. FP=BP. Tänkte på MP...och det vet vi ju som skrivet inte om dom lyckats fastställa.
Citera
2018-06-09, 10:52
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Eller att han är helt oskyldig, vilket det mesta pekar på av det vi vet?!

Neee, det tror jag inte. Oavsett om det inte räckte till fortsatt häktning så pekar allt hittills på honom.

Sen kan det finns saker vi inte vet som pekar på något annan.

Det vi vet är att de haft ett förhållande och att det varit bråk samt att åklagare tror sig ha rätt person.

Det tycker inte jag pekar på att han är oskyldig, speciellt inte då vi inte har något som pekar på någon annan förutom ev skvaller.
Citera
2018-06-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Svenskamerikanen?
Han som skjutsade på SD och HD.
Vad det skrivits i tråden så hade han nåt slags vänskaps(?)förhållande till BO. Har även synts på bilder tillsammans med både BO och SD i geocachsammanhang.
Citera
2018-06-09, 10:55
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Mest sannolikt, så slutar detta som ytterligare ett cold case, som aldrig kommer att klaras upp.

Sorgligt nog, ja. Jag tror dessutom att det finns fler, förutom GM, som inte önskar att det ska klaras upp. Om ingen blir gripen och dömd för detta ohyggliga brott betyder det att den/de skyldiga personen/personerna kommer att röra sig fritt ute i samhället. I just detta fall befarar jag starkt att GM är kapabel till återfallskriminalitet. Fruktansvärt allt detta...
Citera
2018-06-09, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men det vet vi väl inte, det har väl inte polis/åkl uttalat sig om?

Åklagaren svarade på några frågor igår.
Många var svaret det kan jag inte berätta.
Hon sa att dom kom att fortsätta med förhör och teknisk undersökning, vad dom mer gör och hur dom jobbar uttalade hon sig inte om.
Citera
2018-06-09, 10:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Sorgligt nog, ja. Jag tror dessutom att det finns fler, förutom GM, som inte önskar att det ska klaras upp. Om ingen blir gripen och dömd för detta ohyggliga brott betyder det att den/de skyldiga personen/personerna kommer att röra sig fritt ute i samhället. I just detta fall befarar jag starkt att GM är kapabel till återfallskriminalitet. Fruktansvärt allt detta...

Håller tyvärr med. Får GM ingen påföljd för det här brottet lär hen hamna inom den kriminella banan igen. Förr eller senare.
Citera
2018-06-09, 10:59
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det kan vara helt fel att utgå från antagandet om ett impulsmord. Möjligen kan det vara planerat men iscensatt som ett impulsbrott?

Efterförloppet tyder snarast i den riktningen.

Nja. Det känns som att dra det långt. Det är ju inte cluedo det här så jag väljer att tro att det var ett mord i affekt tills jag blir motbevisad...
Citera
2018-06-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Neee, det tror jag inte. Oavsett om det inte räckte till fortsatt häktning så pekar allt hittills på honom.

Sen kan det finns saker vi inte vet som pekar på något annan.

Det vi vet är att de haft ett förhållande och att det varit bråk samt att åklagare tror sig ha rätt person.

Det tycker inte jag pekar på att han är oskyldig, speciellt inte då vi inte har något som pekar på någon annan förutom ev skvaller.

Allt? Vad pekar på honom?
Det ända jag konstaterat i denna tråd är en nästan 1,5 år gammal anmälan dom dessutom visades att han hade fog för sitt agerande?! (Personligen tycker jag han verkar agerat fel, men jag var inte där).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in