2018-06-08, 12:11
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
"Ni" i Sverige menar jag, kan inte säga "vi" då jag inte kommer härifrån. I USA samlar vi bevis först innan vi frihetsberövar misstänkta så vi tänker "kvalitet" när vi jobbar inte att vi ska ha bråttom men det går inte riktigt här med häktningar.
Ok, ursäkta mig, hade glömt att du har skrivit att du kommit hit från USA.

Tror dock att det inte stämmer riktigt det du säger om "kvalitet" i USA och att inga frihetsberövningar sker innan alla bevis har samlats in o s v. Men det är en annan diskussion.

Väldigt hemskt för alla inblandade anhöriga så hoppas inget tvivel kvarstår när det här är över - att det inte blir ett oavslutat fall - svårt att säga att man hoppas att det inte är han även om... För vem som än är skyldig så har den personen säkerligen anhöriga som det är synd om. Vikigast är att det är rätt man/kvinna som man har fått fatt i.
Senast redigerad av Gusselby 2018-06-08 kl. 12:14.
Citera
2018-06-08, 12:18
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om han har fortsatt att trakassera LW efter anmälningarna
så visste givetvis hennes anhöriga om det
och informerade polisen när hon försvann.

Hon kände väl att det inte var någon ide´
att göra fler anmälningar eftersom hon ändå inte
fick någon hjälp.
Ja så kan det ju vara, vi får se om det går vidare till domstol så vi får en förundersökningsrapport att läsa.
Citera
2018-06-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag tror absolut han är skyldig och att det handlar om intriger och svartsjuka mellan de tre inblandade.
Det kommer visa sig i sms och mobilkontakterna mellan SD och LW och något fick till slut bägaren att rinna över för honom.
Hon gjorde inte som han ville av någon anledning. Kanske hon stalkade honom och HD eller så handlar det om svartsjuka från HDs sida. Därav maskningen på fotot för han fick inte vara på samma plats eller ha kontakt på något sätt med Lena.
Vilket jag tror skett och HD blivit skogstokig. Han går över till henne på kvällen för att konfrontera det som hänt och Lena säger kanske något eller gör något som inte passar honom och han ser svart.
Jag är fortfarande övertygad om att det är ett nytt Sturebyfall fast med vuxna människor inblandade.

Det är nästan 1,5 år sedan detta hände.
Hur förklarar du att dom efter detta bl.a åker skridsko tillsammans, att dom är ute på FTF jakt alla tre?
Dom är vuxna i sitt beteende och gått vidare.
LW haft flera relationer, varför briserade inte SD innan?
Citera
2018-06-08, 12:30
Medlem
Åklagaren måste få upp misstankegraden till sannolika skäl, annars släpps han. Han får inte omhäktas som skäligen misstänkt igen.
TR ger då automatiskt 2 veckor, men åklagaren kan begära längre tid och få det utan att det ska upp i rätten varannan vecka. Mål på indicier och utan teknisk bevisning får generellt inte gå till sannolika skäl.
Citera
2018-06-08, 12:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag tror absolut han är skyldig och att det handlar om intriger och svartsjuka mellan de tre inblandade.
Det kommer visa sig i sms och mobilkontakterna mellan SD och LW och något fick till slut bägaren att rinna över för honom.
Hon gjorde inte som han ville av någon anledning. Kanske hon stalkade honom och HD eller så handlar det om svartsjuka från HDs sida. Därav maskningen på fotot för han fick inte vara på samma plats eller ha kontakt på något sätt med Lena.
Vilket jag tror skett och HD blivit skogstokig. Han går över till henne på kvällen för att konfrontera det som hänt och Lena säger kanske något eller gör något som inte passar honom och han ser svart.
Jag är fortfarande övertygad om att det är ett nytt Sturebyfall fast med vuxna människor inblandade.
.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det är nästan 1,5 år sedan detta hände.
Hur förklarar du att dom efter detta bl.a åker skridsko tillsammans, att dom är ute på FTF jakt alla tre?
Dom är vuxna i sitt beteende och gått vidare.
LW haft flera relationer, varför briserade inte SD innan?
Vad lever du i för tidräkning?
Citera
2018-06-08, 12:36
Bannlyst
Citat:
Åklagaren måste få upp misstankegraden till sannolika skäl, annars släpps han. Han får inte omhäktas som skäligen misstänkt igen.
TR ger då automatiskt 2 veckor, men åklagaren kan begära längre tid och få det utan att det ska upp i rätten varannan vecka. Mål på indicier och utan teknisk bevisning får generellt inte gå till sannolika skäl.

Tror och hoppas SD blir häktad på sannolika skäl sen förlängs det fram tills rättegången.
Ganska säker att SD är rätt GM.
Citera
2018-06-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Ponera att Stefan kommer ut idag , Vad ska han då ta vägen?? Dricka kaffe hemma på gatan? Att han är mördaren är ju solklart, ska han åka och hälsa på mamma och pappa? Kompisar? Geocachingevent? Gå ner på stan?
Nej det bästa för hans skull är ju en fortsatt häkning..

Om dom släpper honom så ska han väl kunna röra sig helt fritt?! Då är han fri!

Det kan ju vara så att tingsrätten med bedömer att det åklagaren har, är som ni här dömt honom för mord för är när han tvingade ut en manisk kvinna ur sin bil.
Kanske åklagaren har med byggt vidare med hur hans ögon liknar en annan mördare eller hur han skrev en logg för 15 år sedan....

Drevet här inne bygger bara på detta, väldigt skumt.
Citera
2018-06-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Citat:
.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..

Vad lever du i för tidräkning?
Vad är det du missat? Jag hjälper gärna till och räknar åt dig!
Citera
2018-06-08, 12:43
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Polismyndigheten och Säkerhetspolisen är ju sedan några år tillbaka två separata myndigheter. De har vad jag förstår överenskommelser om utbyte av underrättelseinformation. Detta för att förebygga och förhindra våldsbejakande extremism och terrorism. Jag funderar kring om det finns någon form av ”immunitet” vad gäller de anställda inom Säpo och eventuella brottsutredningar av oegentligheter inom organisationen? Jag påstår absolut inte att någon under Säkerhetspolisens tak missköter sig men OM någon någonsin skulle göra det, vilka utreder i så fall det? Någon som vet?
Citera
2018-06-08, 12:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ok, ursäkta mig, hade glömt att du har skrivit att du kommit hit från USA.

Tror dock att det inte stämmer riktigt det du säger om "kvalitet" i USA och att inga frihetsberövningar sker innan alla bevis har samlats in o s v. Men det är en annan diskussion.

Väldigt hemskt för alla inblandade anhöriga så hoppas inget tvivel kvarstår när det här är över - att det inte blir ett oavslutat fall - svårt att säga att man hoppas att det inte är han även om... För vem som än är skyldig så har den personen säkerligen anhöriga som det är synd om. Vikigast är att det är rätt man/kvinna som man har fått fatt i.

Nej inte alla bevis men åtminstone för sannolika eller t o m för att åtal ska kunna väckas. Då plockar man in misstänkte i väntan på rättegång men även då får de möjlighet ibland att komma ut och vara "fria" mot en viss borgensumma i väntan på rättegång. Sedan kan det vara vissa skillnader från stat till stat men säkerligen inte så stora.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-08 kl. 12:48. Anledning: Rätta stavfel
Citera
2018-06-08, 12:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Om dom släpper honom så ska han väl kunna röra sig helt fritt?! Då är han fri!

Det kan ju vara så att tingsrätten med bedömer att det åklagaren har, är som ni här dömt honom för mord för är när han tvingade ut en manisk kvinna ur sin bil.
Kanske åklagaren har med byggt vidare med hur hans ögon liknar en annan mördare eller hur han skrev en logg för 15 år sedan....

Drevet här inne bygger bara på detta, väldigt skumt.

Är det vad han sagt till dig?
Att hon var manisk?
Eller var har du fått det ifrån?
Citera
2018-06-08, 12:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej inte alla bevis men åtminstone för sannolika eller t o m för att åtal ska kunna väckas. Då plockar man in misstänkte i väntan på rättegång men även då får de möjlighet ibland att komma ut och vara "fria" mot en viss borgensumma i väntan på rättegång. Sedan kan det vara vissa skillnader från stat till stat men säkerligen inte så stora.

Men inte om det finns risk för att de ska
lämna landet väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in