2018-06-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
"Vad är väl en bal på slottet?"

AfS har sugit upp alla de mest kompetenta från SD. Bara att jämföra riksdagslistorna för att se att du sitter och dagdrömmer.

Så pass kompetenta att de blivit utkastade ur SD. Imponerande. Bara för att man sitter i riksdagen så betyder det inte att man är politiskt kunnig.
Senast redigerad av Kratatch 2018-06-09 kl. 00:07.
Citera
2018-06-09, 00:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Nu hittar du på egna saker igen. SD vill inte kasta ut några utan förespråkar endast frivillig återvandring. Förutom grovt kriminella invandrare.

"Att av ekonomiska skäl tvingas stanna i ett land där man inte trivs och inte vill leva är destruktivt för såväl landet som för den enskilde individen. Ett aktivt och generöst stöd skall därför ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer."

Du verkar tragiskt undvika sakargument:
- SD vill kasta ut alla som är här på falska grunder eller inte sköter sig
- Sen vill man aktivt bidra (ekonomiskt) till återvandring för personer som inte vill bo här

Och jag ser exakt samma text hos AfS:
Även den frivilliga återvandringen är viktig för oss. De personer som redan har svenskt medborgarskap men som längtar efter att återförenas med sitt hemland ska kunna få generös ersättning för att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och återvända till sitt hemland.

För 101:a (?) gången: Hur ska en icke-frivillig återvandring se ut i praktiken, för personer som sköter sig och bor och verkar i Sverige på legala grunder enligt våra gällande regler.
Citera
2018-06-09, 00:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du verkar tragiskt undvika sakargument:
- SD vill kasta ut alla som är här på falska grunder eller inte sköter sig
- Sen vill man aktivt bidra (ekonomiskt) till återvandring för personer som inte vill bo här

Och jag ser exakt samma text hos AfS:
Även den frivilliga återvandringen är viktig för oss. De personer som redan har svenskt medborgarskap men som längtar efter att återförenas med sitt hemland ska kunna få generös ersättning för att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och återvända till sitt hemland.

För 101:a (?) gången: Hur ska en icke-frivillig återvandring se ut i praktiken, för personer som sköter sig och bor och verkar i Sverige på legala grunder enligt våra gällande regler.

Tvångsutvisning?
Citera
2018-06-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Snarare består AfS kärnväljare av sådana som en gång i tiden var med och fick in SD i riksdagen. Jag själv tillhör den skaran t.ex.

Det är bortom mitt förstånd hur någon som röstar SD kan vara negativ till att ett till invandringskritiskt parti siktar på riksdagen. Skulle AfS lyckas ta sig in i riksdagen så är fördelarna många. Det kommer t.ex. inte längre att vara Åkesson (om han nu sitter kvar efter valet) mot resten, SD normaliseras ytterligare och debattklimatet kan flytta ytterligare några steg i rätt riktning. Processen att ställa landet till rätta igen skulle snabbas på med ett energiskt AfS i riksdagen som är en ännu större nagel i ögat på 7-klövern än vad SD är.

Dessutom skulle AfS fungera som en garant för att SD inte ska kompromissa bort hela sin politik och bli ett totalt meningslöst parti.

Jag är emot människor som vill föra tillbaka klockan en så där 25-30år och göra det omöjligt att vara invandringskritisk. Sverige är inte som östeuropa. Retoriken som förs där kommer inte fungera här tills man vänt opinionen helt och hållet. AfS är för på. De vill allt NU och inte imorgon. Problemet är att det redan är försent och deras hårdare retorik bara kommer få folk att distansera sig än mer och fortsätta med "DET HANDLAR OM BAAAAARN!" och annat trams.

AfS kommer som mest få 0.5% av rösterna och då är jag generös. Men som sagt jag har inget problem med att AsF rensar ut de värsta tokarna och politiskt okunniga människorna som sitter framför TV'n på söndagarna med en öl i handen och en prilla under läppen och vrålar om *valfritt fotbollslag* och sedan vill kasta ut alla invandrare.

AfS kunde funka om de hade ett hum om politiken, men de har dom inte. Som jag sa, politiska nollor.
Citera
2018-06-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Tvångsutvisning?

OK, vi pratar alltså om personer som är i Sverige på legala grunder, sköter sig och bor och verkar här, men är icke-nordiska.

Hur ska detta gå till i praktiken? Ska polis/militär gå in i deras hem och forsla bort dem?
Citera
2018-06-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Hahaha finns några sådana men 90% är nog fd SD sympatisörer som känner att SD har svikit dem.

Svikit hur då?
Citera
2018-06-09, 00:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
OK, vi pratar alltså om personer som är i Sverige på legala grunder, sköter sig och bor och verkar här, men är icke-nordiska.

Hur ska detta gå till i praktiken? Ska polis/militär gå in i deras hem och forsla bort dem?

Dessa personer kommer inte längre vara här på legala grunder när medborgarskapet och/eller uppehållstillståndet dragits in.
Citera
2018-06-09, 00:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Svikit hur då?

Genom att sälja ut sig till etablissemanget.
Citera
2018-06-09, 00:10
Medlem
udons avatar
Citat:
Tvångsutvisning?

Helt otänkbart. Vi bor inte i Kongo. Du kommer inte hitta en enda svensk polis eller militär som skulle genomföra tvångsutvisningar av legala medborgare som sköter sitt och bidrar lika mycket till samhällsekonomin som någon annan.
Citera
2018-06-09, 00:11
Medlem
Citat:
Genom att sälja ut sig till etablissemanget.

Du kanske ska försöka med en lite utförligare förklaring?
Citera
2018-06-09, 00:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Helt otänkbart. Vi bor inte i Kongo. Du kommer inte hitta en enda svensk polis eller militär som skulle genomföra tvångsutvisningar av legala medborgare som sköter sitt och bidrar lika mycket till samhällsekonomin som någon annan.

Fast personerna kommer inte längre att vara legala medborgare när utvisningarna ska ske.

Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du kanske ska försöka med en lite utförligare förklaring?

Jag har skrivit om det här. Och ja, jag kan belägga varenda påstående i inlägget.
Citera
2018-06-09, 00:21
Medlem
Citat:
Dessa personer kommer inte längre vara här på legala grunder när medborgarskapet och/eller uppehållstillståndet dragits in.

Nu gick du rakt in i fällan. AfS kommer inte att utvisa personer som fått Svenskt medborgarskap, det står på deras sida. Medan SD skriver att de som har fått medborgarskap på felaktiga grunder ska omprövas.

Där är en skillnad, att SD är tuffare än AfS.

Fortfarande har dock ingen lyckats (eller ens försökt) besvara min fråga hur det ska gå till att med tvång utvisa personer som är här på helt legala grunder sedan många år och sköter sig. För det är ju det som en del AfS'are här i tråden förespråkar, även om partiet inte skriver något sådant utan tvärt om är mjukare än SD i sin officiella skrivelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in