Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 00:22
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du verkar tragiskt undvika sakargument:
- SD vill kasta ut alla som är här på falska grunder eller inte sköter sig
- Sen vill man aktivt bidra (ekonomiskt) till återvandring för personer som inte vill bo här

Och jag ser exakt samma text hos AfS:
Även den frivilliga återvandringen är viktig för oss. De personer som redan har svenskt medborgarskap men som längtar efter att återförenas med sitt hemland ska kunna få generös ersättning för att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och återvända till sitt hemland.

För 101:a (?) gången: Hur ska en icke-frivillig återvandring se ut i praktiken, för personer som sköter sig och bor och verkar i Sverige på legala grunder enligt våra gällande regler.

Jag har gått in på ditt partis hemsida. Ingenstans står något om vad du påstår. Varför skriver man inte det på sin huvudsida? Kan du länka till ett partiprogram där det du påstår står?

Varför har SD inte återvandring som en punkt? Man har enskilda avsnitt om bensinskatt, Ipred, gruvnäringen och deltidsarbetslösa men har inte bemödat sig om ett eget avsnitt om återvandring,

Var god länka till ditt partis program vad gäller det du påstår. Tack.
Citera
2018-06-09, 00:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Nu gick du rakt in i fällan. AfS kommer inte att utvisa personer som fått Svenskt medborgarskap, det står på deras sida. Medan SD skriver att de som har fått medborgarskap på felaktiga grunder ska omprövas.

Där är en skillnad, att SD är tuffare än AfS.

Fortfarande har dock ingen lyckats (eller ens försökt) besvara min fråga hur det ska gå till att med tvång utvisa personer som är här på helt legala grunder sedan många år och sköter sig. För det är ju det som en del AfS'are här i tråden förespråkar, även om partiet inte skriver något sådant utan tvärt om är mjukare än SD i sin officiella skrivelse.

AfS skriver på hemsidan att personer som fått medborgarskap på felaktiga grunder kommer att förlora dessa så jag fattar inte vad du svamlar om nu.
Citera
2018-06-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
”Etniskt främmande” låter luddigt.

Det är skillnad på att låta folk stanna och att dra in ett givet medborgarskap. Ska man verkligen behöva förklara det för dig?

Ta alla från utanför Norden efter 1970 då. Eller bara använd en färgkarta...
Citera
2018-06-09, 00:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
AfS skriver på hemsidan att personer som fått medborgarskap på felaktiga grunder kommer att förlora dessa så jag fattar inte vad du svamlar om nu.

Kan du länka till den exakta texten?
Citera
2018-06-09, 00:29
Medlem
Citat:
Fullständigt omöjligt att genomföra. Det skulle i princip krävas en militär operation där man på några grunder selekterar ut dom som ska ut. Man ju lugnt säga att det var betydligt lättare för nazisterna att gripa judar än det kommer bli för försvarsmakten att gripa.....”icke etniska svenskar”

Det kommer finnas gott om frivilliga till tjänstgöring i återvandringsmilisen.
Citera
2018-06-09, 00:31
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Kan du länka till den exakta texten?

Det gjorde jag för ungefär en halvtimme sedan i ett svar till din okunniga partikamrat FlashyBear: (FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Citera
2018-06-09, 00:33
Medlem
Fortfarande har dock ingen lyckats (eller ens försökt) besvara min fråga hur det ska gå till att med tvång utvisa personer som är här på helt legala grunder sedan många år och sköter sig. För det är ju det som en del AfS'are här i tråden förespråkar, även om partiet inte skriver något sådant utan tvärt om är mjukare än SD i sin officiella skrivelse.
Citera
2018-06-09, 00:35
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
”Etniskt främmande” låter luddigt.

Det är skillnad på att låta folk stanna och att dra in ett givet medborgarskap. Ska man verkligen behöva förklara det för dig?

Människor som har svårt att skilja på närliggande etniciteter och främmande etniciteter är mer luddiga än tanken om att skicka iväg etniskt främmande folkslag från Sverige och Europa. Har du på fullaste allvar svårt att se skillnaden mellan en svensk och en gambian? Har du svårt att se en skillnad på en svensk och en iranier? Har du svårt att se skillnad på en svensk och kines? Har du svårt att se skillnad på en svensk och en italienare?! Eller ens en svensk och fransos? Jag skulle personligen gå så långt att säga att jag kan se skillnad på svenskar, finnar och engelsmän relativt enkelt.

Det är mycket enkelt att i de allra flesta fall, kanske uppåt 85-90% av fallen att avgöra det hela. Sen kanske en närmare granskning kan behövas - men då är det ändå ytterst sällan fråga om rasfrämmande etniciteter varför det inte är lika allvarligt heller.
Citera
2018-06-09, 00:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Nej, AfS är hårdare än SD i sin officiella skrivelse. Läs på.
Citera
2018-06-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ta alla från utanför Norden efter 1970 då. Eller bara använd en färgkarta...

Nu blir jag nyfiken. Är detta AfS politik och önskemål egentligen?

- Alla som har kommit till Sverige efter 1970 ska utvisas
- Samt alla som är mörkhyade (misstänker jag att du menar) enligt en färgkarta, ska utvisas

Jag har förstått att många här i tråden som sympatiserar med AfS har ungefär en sådan åsikt. Men är det Kasselstrands linje också (även om det inte skrivs ut på hemsidan)
Citera
2018-06-09, 00:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Nu blir jag nyfiken. Är detta AfS politik och önskemål egentligen?

- Alla som har kommit till Sverige efter 1970 ska utvisas
- Samt alla som är mörkhyade (misstänker jag att du menar) enligt en färgkarta, ska utvisas

Jag har förstått att många här i tråden som sympatiserar med AfS har ungefär en sådan åsikt. Men är det Kasselstrands linje också (även om det inte skrivs ut på hemsidan)

Kasselstrands linje hittar du på hemsidan och i de intervjuer han genomfört som partiledare.
Citera
2018-06-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kasselstrands linje hittar du på hemsidan och i de intervjuer han genomfört som partiledare.

Man blir så trött på detta. Varje gång man ställer en lite knepigare/känsligare fråga så blir det länkar till en sida som inte besvarar frågan, eller luddiga uttalanden av ovanstående karaktär.

Man frågar sig verkligen, vågar inte AfS anhängare stå för partiets politik? Eller projicerar man en annan politik på partiet än de på riktigt förespråkar officiellt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in