Citat:
Ursprungligen postat av
me-we
Nej! Varför ska man kompromissa innan man sitter vid förhandlingsbordet. Om sjuklövern inte vill förhandla är det aldrig - aldrig någonsin - SD:s fel. Att man då börjar idka någon slags självreglering på sitt eget partiprogram för att röra sig mot en position där man så småningom kan bli föremål för en förhandling visar varthän det barkar. Alltså, om man redan på egen hand förhandlat bort delar av sina hjärtefrågor, hur mycket är man då inte beredd att ge upp när Tuffe Uffe väl bjuder in till diskussion?
Det är en förlorarmentalitet som heter duga. Nej, sikta på SD+AfS som egen majoritet 2022 efter att kartellbildningen som följer efter kommande val kommer bli en dödsstöt mot flera av de gamla partierna.
Vad har man kompromissat om på förhand? Ge ett exempel. Att man vill öka andelen kvotflykting samtidigt som man minskar all övrig invandring har varit på tapeten länge, sedan 2010 om jag förstått det rätt.
Angående afs så har jag inget problem att se dem i riksdagen eller för den delen stödrösta på dem i senare val, men.. då måste de dels göra sig av med alla de värsta rötäggen som gått över till afs från SD. De som skrivit att man ska hänga folkförädande politikerna, ge dem nackskott etc. etc. Jag vet personligen att en hel underliga typer röstar på afs, oavsett om partiet står för annat. Kan tom. finnas folk som stödjer NMR bland partiföreträdare. Sedan får man även utveckla vad man vill med återvandringen i detalj.
Jag tvekar att afs kommer kunna växa innan de gör upp med detta, eller för den delen samarbetar med SD, vilket även ni här bör förstå.