Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 15:57
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du vet väl att dina idoler i ledningen också tjänar bigga pengar?

Alla riksdagsledamöter har ju samma ersättning, det är en del av att ett parti kommer in i riksdagen.

Det vet du. Men vilken typ av människor och den typ dom är sedan innan som sedan ingår i ett parti påverkar såklart partiets politik. Om man lyfter in mycket borgerliga personer så blir man också ett parti med den nischen och får den synen på sig.
Citera
2018-03-27, 15:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Du är så fel ute man kan bli. Den fetade passagen är just den retorik som kommer leda SD in i ett passivt tillstånd, där man på kort tid kommer förvandlas till ett parti med samma spännande attraktionskraft som KD.
Genom en statisk syn på samtiden, kan man inte förstå vart vi är på väg. Verklighetens uteveckling, respektive SD:s retorik konvergerade en gång i tiden. Det gjorde partiets lycka. Men nu divergerar de två. SD mjäkar sig lydigt till förmån för en stödpartifunktion till M. Samtidigt spår kommunerna nu själva den ekonomiska genomklappningen i sina offentliga dokument. SD kommer tvunget att hamna i kläm.
Kommer inte Afs in till hösten, så blir det till valet 2022.
När sanningen kommer fram om Afs, att de är ett extremt högerparti för överklassen, lett av ett gäng avhoppade SDU:are som knappt fyllt 30 (erfarenhet hallå...) som vill ha platt skatt, montera ned stora delar av statsförvaltningen (vad ska alla dessa arbetslösa göra?), lämna EU, och massutvisa invandrare som varit här i decennier, tror jag inte att stödet kommer bli särskilt stort. Motståndarna kommer göra slarvsylta av dessa (allt för) unga och vilsna utopister.
Citera
2018-03-27, 16:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Ok tack, ungefär när postades det, för det är ju trots allt 340 sidor?
Det känns som om det var rätt nyligen, efter att AfS hade hintat om att en ny avhoppare skulle värvas.

Kanske någon med bättre minne än mig kan hjälpa till att rota fram en länk?
Citera
2018-03-27, 16:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Problemet för SD är bara att det är dom duktiga som lämnar och det är lössen som blir kvar.
Det beror nog på hur man definierar ordet "duktig"... Goebbels var väl rätt duktig på propaganda, var han inte?
Citera
2018-03-27, 16:03
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Tycker det är skönt att du är här och visar upp hur sossiga och smygkommunistiska SD är. Bra valarbetare för AfS.

Ja, hela Sverige lär gilla din och ditt partis Stockholmsfixering, elitistiskt tänkande fånar som du som vill slakta välfärden med sänkta skatter för rika i innerstan i Stockholm. Borgare och kapitalistsvin är du väl också då antar jag.

Tvi!
Citera
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Alla riksdagsledamöter har ju samma ersättning, det är en del av att ett parti kommer in i riksdagen.

Det vet du. Men vilken typ av människor och den typ dom är sedan innan som sedan ingår i ett parti påverkar såklart partiets politik. Om man lyfter in mycket borgerliga personer så blir man också ett parti med den nischen och får den synen på sig.

Du vet väl att din idol Jimmie lyfter en extra ersättning...?
Citera
Medlem
Rika personer med hög utbildning korrelerar högt med kompetens och intelligens, förstår inte varför detta skulle vara något dåligt för personer i ett parti, som aspirerar på att styra ett land.
Citera
2018-03-27, 16:04
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elarvedico
Men jag tror inte Ahl är någon vidare rekrytering. Han sägs vara impulsiv och konfliktsökande.

[quote=ShariaInstructor|63618141]
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Dom två nyförvärven är säkert bra personer och trivdes inte Jeff Ahl i SD är det bra för alla att han går över.

Men med tiden kommer AfS (även här har jag lärt mig) att få stora problem med sammanhållningen. Det sägs att Jeff Ahl är "konfliktsökande" men det kan vara enbart smutskastning.

Den som säger det är mig veterligen Henrik Vinge, som kommentar efter att Ahl gått över till AfS. Men det kan ju mycket väl stämma att han är för passiv för SD..
Citera
2018-03-27, 16:07
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Du vet väl att din idol Jimmie lyfter en extra ersättning...?

Som inte är särskilt hög egentligen för det arbetet och det är mer eller mindre likt dom flesta andra partier där flera har betydligt mer. Det är bakgrunden som är viktig, inte att alla sedan får samma arvode i riksdagen. Satsar man på en Stockholmscentrerad och borgerlig slagsida så får man den politiken och den typen av personer. Sverigedemokraterna satsar istället brett i hela samhället i många olika grupper nu för tiden vet du. Det kanske det här partiet också inser en dag fungerar bättre.
Citera
2018-03-27, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
När sanningen kommer fram om Afs, att de är ett extremt högerparti för överklassen, lett av ett gäng avhoppade SDU:are som
Citat:
knappt fyllt 30 (erfarenhet hallå
...) som vill ha platt skatt, montera ned stora delar av statsförvaltningen (vad ska alla dessa arbetslösa göra?), lämna EU, och massutvisa invandrare som varit här i decennier, tror jag inte att stödet kommer bli särskilt stort. Motståndarna kommer göra slarvsylta av dessa (allt för) unga och vilsna utopister.

Hoppas du förstår att de övriga politikerna i gemen är extremt lågutbildade? Kolla lite på nuvarande Regering t.ex.
Citera
2018-03-27, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ja, hela Sverige lär gilla din och ditt partis Stockholmsfixering, elitistiskt tänkande fånar som du som vill slakta välfärden med sänkta skatter för rika i innerstan i Stockholm. Borgare och kapitalistsvin är du väl också då antar jag.

Tvi!

Var har du fått det ifrån?
Citera
2018-03-27, 16:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Förstår du inte svenska? Du har fått svaret på det flera gånger.

I samband med att man lade fram sin lista i Stockholm, ja den typen av högborgerliga, det är en typ av person jag avser sen om man är högborgerlig eller vad man vill kalla det är sak samma för min del. Man är borgerligt lagda själva och det lär synas i partiets politik, ja. Framtiden lär visa vilka förslag man lägger i skattepolitik och fördelningspolitik och liknande.
Det vet du redan. Afs vill ha 20% platt skatt och avveckla statsförvaltningen. I stort sett ett nattväktar-stats-parti a la extrema nyliberaler, som vill kombinera den soppan med Nord-Korea-gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in