2018-06-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Det stämmer att intygen var förfalskade av en vän till O som är läkare i Tyskland.
Det rör sig om många intyg....

Citat:
Men bara den äldsta som O sålt och anmält stulen.

Citat:
Delvis tömningen av O datorer telefon där han haft kontakt med sin Tyska läkare vän...
Läkaren diagnoser på Moa ♥️ Agnes var många

Citat:
Nu var det försäkringsbolaget då det hade sökts om ersättning pga alla diagnoser.
- Försäkringsbedrägeri -

Citat:
Hanna levde med O blev både pysiskt och fysiskt misshandlad under många många år.
Hanna levde i det och när Hanna försökte ta sig ifrån det - Vad hände?

Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Rockkungen!

Jag förstår om du inte vill svara på detta och det respekterar jag i så fall.

Är tacksam för allt du delgett.

Fanns det ingen inspelad video?
Var H sjuk? Varit sjuk?
Videoövervakade O sin familj och styrde med järnhand?
Förfalskade O intyg?
Rensade O bort sig från internet innan?
Var någon i familjen psykiskt sjuk? Sjuk i något annat?
Sålde O sin bil men anmälde den som stulen?
Tillrättavisade (slog) O, H ibland?
Var barnen friska?
Var A dödligt sjuk?
Hade barnen inte långt kvar?
Var M verkligen sjuk?
Hade O spelskulder? Spelberoende?
Lämnade H och O något annat till nära anhöriga där de förklarar varför de mördat?
Var de verkligen överens om detta beslut?
Varför fick H:s mamma inte träffa henne och flickorna?
Var det nåt infekterat mellan de båda släkterna?
Behövde båda flickorna ha hemundervisning, egentligen?
Skulle H börja på en kurs nu i januari?
Var flickorna någonsin ute i friska luften?
Träffade de varandras släkt?
Var flickan/flickorna sängliggande? Palliativ vård för nån av dem?
Mycket sjukhusbesök?
Var familjen aldrig ute tillsammans?

Det bubblar bara upp fler frågor hela tiden. För hela den här händelsen är liksom svårsmält. Förstår ju att det är mer svårsmält för er anhöriga såklart. Får be om ursäkt för alla min frågor känner jag.

Dom flesta frågorna har du redan svar på i tråden.
Citera
2018-06-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Fick dem att tro att syftet var något helt annat än det faktiskt var, tror jag.
Syftet med testamentet? Dom trodde att det var nåt annat dokument eller ett testamente ifall någon inte skulle dö?
Citera
2018-06-08, 16:13
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Dom flesta frågorna har du redan svar på i tråden.

Ja tack, det vet jag. Jag vill dock bara veta om de första uppgifterna som kom stämmer. För det tror jag på.
Citera
2018-06-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Men paret Hanssons som bevittna signeringen kan omöjligt ha sett vad som stod på pappret.
För ingen normal förälder hade ju testamenterat bort 75% av sina tillgångar till sina syskon ( inte i min värld i alla fall)
Arvslotten är väl 25% som inte går att testamentera bort från sina barn?

Hade Hanssons läst testamentet borde dem troligtvis reagerat va? Det hade nog jag gjort om vänner till mig skrev ett liknande testamente.

Medhåll, alternativt är de inte det minsta juridiskt insatta (vilket är högst otroligt då de flesta i vuxen ålder har koll på basic arvsskifte)

Läser man dokumentet så är det ju tydligt att antingen så förutsätts barnen vara döda vid deras eget frånfälle eller så tänker de av nån orsak göra sina egna avkommor näst intill arvslösa. Men å andra sidan, OM de läste och reagerade på det, så kanske de ändå misstänkte det sistnämnda, men inte ville ställa till med en scen, utan bara tyst undertecknade.
Senast redigerad av Florman 2018-06-08 kl. 16:18.
Citera
2018-06-08, 16:22
Medlem
Grafologen i mig tycker att Hanna. Anna och Daniels handstil är misstänkt lika.

Sedan: Hur i helskotta kan folk ha vidminerat kopian när de varit döda i ett par månader?

https://cdn-06.minfil.com/T2LbM2e2be/31f869bd-1528466967/73462957-7871-4632-87A5-FCE7A41EF54E.png
Citera
2018-06-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Medhåll, alternativt är de inte det minsta juridiskt insatta (vilket är högst otroligt då de flesta i vuxen ålder har koll på basic arvsskifte)

Läser man dokumentet så är det ju tydligt att antingen så förutsätts barnen vara döda vid deras eget frånfälle eller så tänker de av nån orsak göra sina egna avkommor arvslösa. Men å andra sidan, OM de läste och reagerade på det, så kanske de ändå misstänkte det sistnämnda, men inte ville ställa till med en scen, utan bara tyst undertecknade.
Basic är att det inte går att göra sina barn arvslösa hur gärna man än vill. Dom har rätt till sin laglott. Men man kan testamentera resten till sina syskon, särskilt om man tror att dom kan förvalta pengarna bättre än barnen och deras godemän.
Citera
2018-06-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ja tack, det vet jag. Jag vill dock bara veta om de första uppgifterna som kom stämmer. För det tror jag på.
Rockungen har väl inte backat ifrån eller ändrat några uttalanden? Tror man på det ena så får man alltså tro även på det andra och viceversa. Hen har i alla fall fixat testamentet från Skattemyndigheten och det är bra.
Citera
2018-06-08, 16:26
Medlem
Om vi nu utgår ifrån att Rockkungen inte suttit och förfalskat testamentet och är alltigenom en skojare, så skulle flickorna alltså erhållit falska läkarintyg av en tysk läkardoktor, kompis till O. Rena rama deckaren alltså. Släng upp de förfalskade läkarintygen i så fall tycker jag. De är ju mest relevanta. Finns ingen orsak att skydda kvacksalvaren till läkare som i så fall bidragit till döttrarnas isolering och senare död.
Citera
2018-06-08, 16:32
Medlem
Citat:
Grafologen i mig tycker att Hanna. Anna och Daniels handstil är misstänkt lika.

Sedan: Hur i helskotta kan folk ha vidminerat kopian när de varit döda i ett par månader?

https://cdn-06.minfil.com/T2LbM2e2be/31f869bd-1528466967/73462957-7871-4632-87A5-FCE7A41EF54E.png
Vidimera betyder att man intygar att kopian stämmer överens med originalet. Om du söker jobb så blir det jobbigt att skicka originalbetygen till alla så du ber någon vidimera/intyga att kopior stämmer med dina original och så skickar du dom i stället. I det här fallet så har någon kopierat testamentet och två vittnen intygat att kopian och det riktiga testamentet är likadana. Det kan göras i all evig tid så länge testamentet finns kvar.
Citera
2018-06-08, 16:32
Medlem
Daniel Klein i Lund som ska ha vidimerat testamentet arbetar på polisväsendet! Så det förklarar väl vidimeringen så långt senare.
Citera
2018-06-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vidimera betyder att man intygar att kopian stämmer överens med originalet. Om du söker jobb så blir det jobbigt att skicka originalbetygen till alla så du ber någon vidimera/intyga att kopior stämmer med dina original och så skickar du dom i stället. I det här fallet så har någon kopierat testamentet och två vittnen intygat att kopian och det riktiga testamentet är likadana. Det kan göras i all evig tid så länge testamentet finns kvar.

Ja, jag insåg just att en polis vidimerat.
Citera
2018-06-08, 16:36
Medlem
Citat:
Om vi nu utgår ifrån att Rockkungen inte suttit och förfalskat testamentet och är alltigenom en skojare, så skulle flickorna alltså erhållit falska läkarintyg av en tysk läkardoktor, kompis till O. Rena rama deckaren alltså. Släng upp de förfalskade läkarintygen i så fall tycker jag. De är ju mest relevanta. Finns ingen orsak att skydda kvacksalvaren till läkare som i så fall bidragit till döttrarnas isolering och senare död.
Testamentet blev en inkommen handling hos Skatteverket så fort det togs upp från deras brevlåda. Det innebär att vem som helst kan skicka ett mejl och be dom skicka en kopia. Dom scannar den och du får den i din e-post ganska omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in