Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Ja visst är det obehagligt men det var så det var, föräldrarna var överens om att avsluta barnens och sina egna liv. Det var planerat sedan i höstas och inget som skedde i plötsligt vredesmod.
Ja, fruktansvärt. Man undrar vad vittnena fick veta om varför testamentet skulle skrivas. Känns som att O och H på något sätt borde ha pratat kring dokumentet även om man dolde det exakta innehållet. Det är ju liksom inget man gör särskilt ofta, både att skriva testamente och att bevittna det. Har jag förstått det rätt att detta testamente enbart hade gällt om båda föräldrarna dog samtidigt? Sen tycker jag det är märkligt att vara så mån om vem som skulle ärva. Varför öht bry sig om det? Har inte fått uppfattningen, egen ej underbyggd, teori, att någon av familjerna hade det knapert ekonomiskt.
Med tanke på hur makabert endast detta testamente är ur flera perspektiv anar jag att den samlade bilden av vad som hänt innehåller mycket hemska detaljer. Jag tror det är därför polisen lagt locket på, för att info som kommer ut kommer leda till stor uppmärksamhet. Hade det varit inom vad vi vanligtvis kan föreställa oss kring mord och självmord tror jag mer info kommit ut snabbt, så att familjerna sen kunde gå vidare. Tror absolut att journalister är redo att börja skriva om fallet. Ev kanske det dyker upp artiklar och fler läckor i höst tänker jag.