2018-06-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Så är det nog.

Är det dags att inse att paret Henkow Brenton har varit så rådiga som vem som helst kan vara och handlat i berått mod när de planlagt och mördat sina barn. Vi pratar om ren och skär ondska. Kallsinnighet utan motstycke. Lättare att förstå varför Goebbels barn måste dö i den osäkerhet de skulle möta efter nazismen. Eller hur?

Du gör bara bort dig med dina löjliga paralleller till Goebbels och nazismen. Du är uppenbarligen helt historielös och saknar fullständigt sinne för proportioner.
Citera
2018-06-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hur kan testamentet vara bevittnat i mars 2018?
Det är kopian som är vidimerad, dvs det är styrkt att kopian överensstämmer med orginalet. Det kan göras när som helst när en kopia behöver skickas. Det är förmodligen så att man har gjort en släktutredning och skickat kopior till ett antal släktingar.
Citera
2018-06-07, 21:34
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Hemskt ledsen som du mf behandlat mej-
- med sorg lägger ja ut testamentet -
- för jag inte ljuget som andra -
- mer kommer ja inte dela här -
( Glöm aldrig 😰Moa ❤️ Agnes😰 ❤️ )
( Vila i frid älskade Moa Agnes Hanna)

- Testamentet- daterat 3 Januari 18 -

https://minfil.com/T2LbM2e2be/73462957-7871-4632-87A5-FCE7A41EF54E.png

Tack för att du kom tillbaka och för att du delar med dig av det du kan dela med dig av!

Även om du inte kan berätta mer så är det här tacksamt. Resten får vi undra vidare över.
Citera
2018-06-07, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du gör bara bort dig med dina löjliga paralleller till Goebbels och nazismen. Du är uppenbarligen helt historielös och saknar fullständigt sinne för proportioner.

Är du rädd för att se sanningen? Om det här paret är så kallblodiga som du menar så är de helt enkelt sanslösa. Går till världshistorien! Vad väntade barnen i Bjärred menar du som är värre än barnen Goebbels? Jag börjar undra på om det var något genetiskt fel på föräldrarna i Bjärred eller hur de vuxit upp som gjort dem så. Horribla människor.
Citera
2018-06-07, 21:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Deras antidrog-politik är helt baserad på moral, inte vetenskap.

De saknar kunskaper om olika droger. De kör med klassiska för längesedan avfärdade teorier om Cannabis. De menar att bruk kan göra personer homosexuella eller satanister. Detta får till följd att inga unga tar dem på allvar. De söker sin info på andra sätt. Den här sekten är världsfrånvänd.

De har till och med mordhotat Piratpartiets talesperson i drogfrågor. Inte friskt.

De tycks vilja vara säkra på att endast attrahera de riktigt tossiga då...

Inte att förakta kanske...

Jag tror paret H/O kan ha stått emot.
Citera
2018-06-07, 22:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har redan svarat. Det här handlar inte om vad du eller jag tycker. Det handlar om hur bedömningen skulle göras vid en prövning. Att man utför ett brott eller annan handling innebär förmodligen inte automatiskt att man inte skulle vara vid sina sinnens fulla bruk. När det gäller andra mord så förefaller det nästan som att planering bedöms som ett bevis på motsatsen. Jag vet inte om bedömningen vid arvstvister är likadan som vid brottsmål, men det handlar väl i grunden om samma sinnen?

Att begå lagbrott är inte psykiatriskt onormalt/patologiskt, det är alltså inte en form av sjukdom — utan det är helt enkelt förbjudet. En person som är psykiskt sjuk kan begå brott, men det kan en frisk också, det är principiellt oväsentligt.

Grundprincipen är kanske att vem som helst (även sjuka i en eller annan bemärkelse) förväntas förstå och känna till vad man får och inte får göra. Det finns inga ursäkter. Det skulle inte funka annars.

Sen finns undantagen då... Men detta är nog inte ett sånt.

En annan grundprincip är sannolikt att de flesta som har huvet på rätta stället inte med bästa vilja kan önska sig en ”kryssning” (den torrskodda i alla fall), eftersom det också innebär förlust av ens myndighet och medborgarrätt — dvs. man förlorar rätten att fritt röra sig i samhället.

Man gör så gott man kan.

La loi, c'est moi.

Eller borde vara.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-07 kl. 22:11.
Citera
2018-06-07, 22:29
Medlem
Händelsen i Bjärred blev inte lättare att förstå efter publiceringen av testamentet. Tidigare kunde man tänka sig att den ena föräldern drabbats av akut psykisk sjukdom och att det var där som förklaringen fanns.

Men, att två föräldrar agerar som de tycks ha gjort i Bjärred, är mer gåtfullt än någonting annat.

Var önskemålen om hemundervisning också ett utslag av föräldrarnas annorlunda sätt att tänka och handla?

Kanske går det helt enkelt inte att förstå dessa två personer.
Citera
2018-06-07, 22:35
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Deras antidrog-politik är helt baserad på moral, inte vetenskap.

De saknar kunskaper om olika droger. De kör med klassiska för längesedan avfärdade teorier om Cannabis. De menar att bruk kan göra personer homosexuella eller satanister. Detta får till följd att inga unga tar dem på allvar. De söker sin info på andra sätt. Den här sekten är världsfrånvänd.

De har till och med mordhotat Piratpartiets talesperson i drogfrågor. Inte friskt.

Ja, fy sjutton, de är så bristfälligt med kunskaper om droger från deras sida, nä de är inte riktigt friska! Det visste jag inte, att han blivit mordhotad....

De är en ulv i fårakläder!
Citera
2018-06-07, 22:42
Medlem
Men paret Hanssons som bevittna signeringen kan omöjligt ha sett vad som stod på pappret.
För ingen normal förälder hade ju testamenterat bort 75% av sina tillgångar till sina syskon ( inte i min värld i alla fall)
Arvslotten är väl 25% som inte går att testamentera bort från sina barn?

Hade Hanssons läst testamentet borde dem troligtvis reagerat va? Det hade nog jag gjort om vänner till mig skrev ett liknande testamente.
Citera
2018-06-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Att bevittna UNDERSKRIFT av ett testamente innebär att man endast bevittnar att personen/erna har samma identitet som är det namn som står som undertecknare, och att man är vid sina sinnens fulle bruk samt inte utsatt för hot vid undertecknandet.
Vittnena bevittnar inte själva innehållet.

Nej, detta diskuterades ju lite för ett tag sen, men nu när man ser handlingen känns det ju som att de lätt kunnat skumma igenom just innehållet medvetet eller halvt omedvetet när de skrev sina uppgifter + namnteckningar där precis under den rätt korta texten. Så lite creepy är det allt!
Citera
2018-06-07, 23:06
Medlem
Är det bara jag som tycker att ort och datum är konstigt skrivet? Stora och små bokstäver blandat och obeslutsam lutning i stilen.
Citera
2018-06-07, 23:49
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Hemskt ledsen som du mf behandlat mej-
- med sorg lägger ja ut testamentet -
- för jag inte ljuget som andra -
- mer kommer ja inte dela här -
( Glöm aldrig 😰Moa ❤️ Agnes😰 ❤️ )
( Vila i frid älskade Moa Agnes Hanna)

- Testamentet- daterat 3 Januari 18 -

https://minfil.com/T2LbM2e2be/73462957-7871-4632-87A5-FCE7A41EF54E.png

TACK, Kungen. Tack ! Jag svarar lite sent - nu i kväll, har aldrig betvivlat dina tidigare uppgifter. Har inte ens känt mig armklen....
Jag må få återkomma.... tack än en gång

Stackars barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in