Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-07, 20:34
Medlem
apanola IIs avatar
Det kan mycket väl vara så, tror också att det är en klok taktik och inte satsa hårt på ett Riksdagsval då man vet att man inte kan få ihop tillräckligt med röster än. Bättre då att köra på i en kommun. Och med den logiken så får man rösta på SD istället för AsF
Citera
2018-06-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
AFS är resultatet av ett misslyckat SD, kortfattat. Hur kan man påstå sig själv vara nationalist när man röstar för ett parti som kramar ihop sig med gamla partier som är skyldiga till den utveckling vi ser idag?

Vore det logiska inte då att man istället skrotar det gamla och tar en ny riktning? Logiken är självklar för mig men inte för SD väljare, de lever kvar i det förflutna. De kan gott och väl kramas och skapa allianser med förbrytare och kriminella politiker, det är inte min kopp av te. Jag vill se en riktig förändring, en förändring åt det bättre för Sverige. AFS är den riktningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
SD har blivit för mjuka.
Dom borde återgå till sina rötter, om ej annat så efter valet. Alla ickeeuroper ska ut.

Ovan kan man se typexempel på icke rationell främlingsfientlighet och allmän oresonlighet som kanske 2-3 %-enheter av de som röstar SD hyser. Jag är ytterst tacksam för att den här typen av individer inte representerar SD

För att få inflytande så måste man kompromissa lite i taget tills man i stort sett fått sin vilja igenom.

Vi skall ha en ytterst restriktiv migrationspolitik. De som inte har skyddsskäl skall avvisas/utvisas. Kriminella skall obönhörligen utvisas. Människor som inte har ambition eller förmåga att bli välintegredade och produktiva samhällsmedborgare skall också avvisas. Men att ALLA ickeeuroper skall ut, det är bara
Citera
2018-06-07, 20:50
Medlem
Jag kommer rösta AfS, det är alltid bra med konkurrens så SD skärper sig.

30% SD med 5% AfS är bättre än 35% SD.

Att tro AfS är nazistiska är larvigt, AfS är SDU med SD´s politiken från 2014, innan SD blev mainsteam.
Citera
2018-06-07, 20:52
Medlem
StillaHavets avatar
Det kan vara bra att konkretisera frågeställningen utifrån fakta.

Meneske Mermer har dubbla medborgarskap, i Sverige och Turkiet. Hennes inställning är att hon ser bra och dåliga saker i båda länderna och att hon själv har rätt att bestämma att hon därför enbart vill vara medborgare men vill varken bli svenska eller vara turkiska.

Det är en debattartikel och hon skriver att många kommer känna sig provocerade.

https://unv.is/aftonbladet.se/debatt/a/a2xM74/nej-tack-jag-vill-inte-bli-svensk

Jeff Ahl, AfS, blev provocerad och svarade då följande:

”Vilken tur för dig då att Alternativ för Sverige för eller senare kommer att styra Sverige. Då kommer du få hjälp att flytta härifrån, vare sig du vill eller inte. Då slipper du Sverige och vi slipper dig. Alla nöjda.”

https://mobile.twitter.com/Jeff_Ahl/status/1004309643492052992

Enligt AfS partiprogram som är grunddokumentet står att för att bli medborgare måste man vara en del av den svenska kulturella gemenskapen men det står inte att det är en enskild grund för omprövning av medborgarskap om man tycker som Mermer.

https://alternativforsverige.se/atervandring/

Frågor:

Kan Meneske Mermer bli medborgare i Sverige om AfS får bestämma. Svar: Nej
Kan Meneske Mermer få indraget medborgarskap enbart för sin åsikt enligt
AfS partiprogram? Svar: Nej

Jeff Ahl har således som representant för AfS gjort ett uttalande som åtminstone idag saknar grund i partiprogrammet om jag har läst partiprogrammet rätt.

Jeff Ahl bör fortsätta köra hårt men ibland kan det vara bra att ta ett par andetag innan man trycker på enter. T.ex. kunde samma sak sagts så här:

Vad bra att AfS förr eller senare kommer styra Sverige. Då kan man inte bli medborgare om man inte ingår i den svenska kulturella gemenskapen. Du verkar inte vilja göra det.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-07 kl. 21:02.
Citera
2018-06-07, 20:56
Medlem
Naturligtvis är inte AfS skapat för att sabotera SD! Det är rent konspirationsteoretiskt nonsens. AfS utgörs ju av delvis f.d. SD:are, varav en del uteslutna sådana. AfS har uppstått för att det finns ett missnöje med den kombination av flathet och inte åsiktsintolerans som präglar SD:s ledning.

Sverige är ju ett land, som i många avseenden skadats mycket svårt av massinvandringen. För att någonsin kunna göra landet fullt ut beboeligt för vettiga människor, kommer det att krävas hårda nypor - något Åkesson, Karlsson och Jomshof helt saknar. Därför är det viktigt att rösta på AfS. Det handlar om att rädda Sverige. När AfS kommer in i riksdagen kommer partiet att kunna radikalisera SD, vilket är en nödvändighet för att tids nog kunna städa upp i landet.
Citera
2018-06-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Det kan vara bra att konkretisera frågeställningen utifrån fakta.

Meneske Mermer har dubbla medborgarskap, i Sverige och Turkiet. Hennes inställning är att hon ser bra och dåliga saker i båda länderna och att hon själv har rätt att bestämma att hon därför enbart vill vara medborgare men vill varken bli svenska eller vara turkiska.

Det är en debattartikel och hon skriver själv att många kommer känna sig provocerade.

https://unv.is/aftonbladet.se/debatt/a/a2xM74/nej-tack-jag-vill-inte-bli-svensk

Jeff Ahl, AfS, blev provocerad och svarade då följande:

”Vilken tur för dig då att Alternativ för Sverige för eller senare kommer att styra Sverige. Då kommer du få hjälp att flytta härifrån, vare sig du vill eller inte. Då slipper du Sverige och vi slipper dig. Alla nöjda.”

https://mobile.twitter.com/Jeff_Ahl/status/1004309643492052992

Enligt AfS partiprogram som är grunddokumentet står att för att bli medborgare måste man vara en del av den svenska kulturella gemenskapen men det står inte att det är en enskild grund för omprövning av medborgarskap om man tycker som Mermer.

https://alternativforsverige.se/atervandring/

Frågor:

Kan Meneske Mermer bli medborgare i Sverige om AfS får bestämma. Svar: Nej
Kan Meneske Mermer få indraget medborgarskap enbart för sin åsikt enligt
AfS partiprogram? Svar: Nej

Jeff Ahl har således som representant för AfS gjort ett uttalande som åtminstone idag saknar grund i partiprogrammet om jag har läst partiprogrammet rätt.

Jeff Ahl bör fortsätta köra hårt men ibland kan det vara bra att ta ett par andetag innan man trycker på enter. T.ex. kunde samma sak sagts så här:

Vad bra att AfS förr eller senare kommer styra Sverige. Då kan man inte bli medborgare om man inte ingår i den svenska kulturella gemenskapen. Du verkar inte vilja göra det.
Det äger nog sin riktighet, samtidigt så har de flesta politiker sluntit när de hamnat i affekt någon gång. Svetsaren är vida berömd för sina snabba oöverlagda uttalanden. .. Självklart inte optimalt, men samtidigt ingen katastrof därför att vi förstår vad Ahl menar, även om orden blev lite fel. Man kan säga att han klev i en klassisk fälla då musselmanskan var ute enbart för att provocera för att få sina pengaklick.
Senast redigerad av Byggnet 2018-06-07 kl. 21:03.
Citera
2018-06-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Och så blir väl AFS största partiet.

Du är för rolig.
Att ett parti har vettigare politiker innebär inte att paritet blir större. Sossarna är förmodligen det parti som haft mest inkompetenta politiker av alla riksdagspartier i svensk historia. Rena nötter, speciellt om man tittar ute i kommunerna. Trots detta är det först nyligen det börjar gå dåligt för skiten.
Citera
2018-06-07, 21:05
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
De som röstar på AfS är inte SD väljare i alla fall. Det är personer som tidigare röstat på Svenskarnas parti, Nationaldemokraterna och liknande partier. Jag tror att det är bra att SD blir av med dessa personer.

AfS människor tenderar även att vara politiska nollor av episka proportioner så det är en vinst att SD blir av med dessa.
Snarare består AfS kärnväljare av sådana som en gång i tiden var med och fick in SD i riksdagen. Jag själv tillhör den skaran t.ex.

Det är bortom mitt förstånd hur någon som röstar SD kan vara negativ till att ett till invandringskritiskt parti siktar på riksdagen. Skulle AfS lyckas ta sig in i riksdagen så är fördelarna många. Det kommer t.ex. inte längre att vara Åkesson (om han nu sitter kvar efter valet) mot resten, SD normaliseras ytterligare och debattklimatet kan flytta ytterligare några steg i rätt riktning. Processen att ställa landet till rätta igen skulle snabbas på med ett energiskt AfS i riksdagen som är en ännu större nagel i ögat på 7-klövern än vad SD är.

Dessutom skulle AfS fungera som en garant för att SD inte ska kompromissa bort hela sin politik och bli ett totalt meningslöst parti.
Citera
2018-06-07, 21:10
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Det äger nog sin riktighet, samtidigt så har de flesta politiker sluntit när de hamnat i affekt någon gång. Svetsaren är vida berömd för sina snabba oöverlagda uttalanden. .. Självklart inte optimalt, men samtidigt ingen katastrof därför att vi förstår vad Ahl menar, även om orden blev lite fel.

Ja håller helt med, det har ingen större betydelse och hellre en aktiv Jeff Ahl som slinter ibland än en tyst Jeff Ahl som är passiv. Just i detta fall skenade det iväg och man kan få intrycket att AfS ska utvisa allt och alla baserat på åsikter och dessutom i efterhand, vilket inte stämmer. Partiprogrammet är tillräckligt skarpt och bra som det är och behöver i dagsläget inte några tillägg.
Citera
2018-06-07, 21:18
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Återigen är det mycket lättare att beskriva hur extremt godtyckliga ANDRAS kriterier för exkludering är än att försöka motivera sina egna för inkludering. Socialsekreteraren känner sig inte svensk för att hon inte gör det, som det passar henne själv.

Om Regulus kom dragande med sina bekymrade funderingar om klargöranden, så skulle hon be honom köra upp Herodotos i häcken. Hon bestämmer väl för fan vad hon identifierar sig som, utan att rådfråga honom.

Artikeln illustrerar ju precis det som jag flera gånger försökt förklara för dig:

1. Etnicitet är ett dynamiskt begrepp som definieras genom interaktion mellan människor, inte av vilka arvsanlag du bär på.

2. Det som ytterst avgör om du tillhör en etnisk grupp är vad du själv och andra anser.

Att en första generationens invandrare inte känner sig som etnisk svensk är inte konstigt alls. Sannolikheten är dock högre att hennes barn och barnbarn kommer att göra det.

Ingen ska naturligtvis påtvingas en etnicitet som han eller hon inte känner sig bekväm med.
Citera
2018-06-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Vi skall ha en ytterst restriktiv migrationspolitik. De som inte har skyddsskäl skall avvisas/utvisas.

Du är fan efterbliven.
ALLA syrier har skyddsbehov då det är krig där.
Enligt dig så ska vi alltså ta emot 500.000 syrier per år bara för att dom har skyddskäl.
Jo men rimligt.
Citera
2018-06-07, 21:23
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
De som röstar på AfS är inte SD väljare i alla fall. Det är personer som tidigare röstat på Svenskarnas parti, Nationaldemokraterna och liknande partier. Jag tror att det är bra att SD blir av med dessa personer.

AfS människor tenderar även att vara politiska nollor av episka proportioner så det är en vinst att SD blir av med dessa.

Fel, jag röstade på SD 2014, och kommer nu att rösta på AfS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in