2018-06-07, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
För du vill sätta Forsberg på bänken eller vadå?

Olssons insats mot Danmark överskattas något oerhört. En träig träningsmatch där han kom fram i banan ganska bra, absolut, men han saknade ju all kvalité i världen när inlägg och inspel skulle slås. När han väl hamnade i ett riktigt bra läge i slutet av matchen slutade det med något konstigt skottinlägg som Schmeichel plockade upp enkelt i sin famn.
Håller med. Olsson är som Durmaz. Spelare som är riktigt bra i 35-40m men sedan droppar ganska tydligt. De är perfekta subs, men inte i närheten av Claesson / Ludde i helhet.
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Forsberg släpande bakom Berg eller Toivonen. Olsson gjorde en fullt godkänd insats mot Danmark och jag tycker sällan han gör bort sig. Skulle kännas tryggt med honom och Ludde på vänsterkanten.

Så du vill byta till 4-3-1-2 eller 4-3-3 2v innan VM?

Olsson är så himla överskattad som helhet tycker jag. Det är inte bara du som vill flytta foppa och spela Olsson som vänsterytter av någon anledning men jag ser 0 anledning varför det skulle vara mer värt än att spela Sam eller någon, som faktiskt är bra ytter på heltid, istället OM man skulle göra så.

Olsson va grym EM 2016 och hade en ok match mot Danmark i träningsmatch. Thats about it.

Våran starkaste kvalité är just väldigt disciplinerad och synchad defensiv med Ludde-Granen-Vnl-Lustig/Krafth och sedan 2 hungriga kreative yttrar i Forsberg/Claesson.

Att ändra på detta bara för att knöka in Olsson i en position han inte spelar, är helt över mitt huvud.
Citera
2018-06-07, 01:06
Medlem
TeenageFanclubs avatar
Citat:
Forsberg släpande bakom Berg eller Toivonen. Olsson gjorde en fullt godkänd insats mot Danmark och jag tycker sällan han gör bort sig. Skulle kännas tryggt med honom och Ludde på vänsterkanten.
Vore otroligt dumt att ändra på hela vårt spelsätt när vi har tagit oss igenom en grupp med Holland och Frankrike och slagit ut Italien på samma grundprinciper; ett hårdmurat 4-4-2 med en Forsberg på vänsterkanten med en i princip fri roll. För att sätta Forsberg i en sån roll som du föreslår behövs ett 4-2-3-1 eller 4-3-3, och vi har sett under Hamren att det inte fungerar. Jag tror att du underskattar våra forwards brutala defensiva jobb som försvinner i ett sådant system. Olsson på ett vänstermittfält? Han har aldrig tidigare i sin karriär spelat på en sådan position; varför ens försöka under ett världsmästerskap?

Skillnaden mellan Olsson och Augustinsson som vänsterback är också monumental då Augustinsson bidrar med så jävla mycket till defensiven så att Forsberg får utrymme, att på många sätt, ha en fri roll.

Nej, det är fan världsmästerskap; nu ska fan ingenting nytt testas. Nu gäller det att det säkra före det osäkra och lita på det spel Sverige hade i kvalet. Till nästa kval där får man gärna testa nya spelare och nya sätt att spela fotboll. Men jag hoppas verkligen att 4-4-2 kommer gälla även i framtiden.

Nu är nu och sen är sen!
Senast redigerad av TeenageFanclub 2018-06-07 kl. 01:10.
Citera
2018-06-07, 01:12
Medlem
SilviaNights avatar
Fan inte så jävla populärt med Olsson som vänstermitt då Sitter bara och funderar på lite alternativa laguppställningar. Tycker Ludde och Olsson är två starka kort vi har och klura på hur man kan ha båda på planen samtidigt. Nackdelarna kanske är fler än fördelarna dock.
Citera
2018-06-07, 01:22
Medlem
Citat:
Fan inte så jävla populärt med Olsson som vänstermitt då Sitter bara och funderar på lite alternativa laguppställningar. Tycker Ludde och Olsson är två starka kort vi har och klura på hur man kan ha båda på planen samtidigt. Nackdelarna kanske är fler än fördelarna dock.
Anledningen till min starka reaktion är för att du är typ den 15e som tycks ha denna idé och den är så skum att jag inte förstår att fler tänker på den haha.

Vad gäller nya spelare och alternativ kommer de ske direkt efter VM då vi har många som är very likely att lägga av.

Olsson är perfekt att ha som inhoppare till Ludde men inte mycket mer i mitt tycke. Ska även tilläggas att jag läste att Luddes vänsterkant i bottenlaget Bremen var den vänsterkant i hela BL som släppt till minst. Det är rätt märkvärt med tanke på hur bra han endå är offensivt med.

Jag ser fram emot vad vi lär få se centralt i landslaget efter VM samt anfallare. För jag tror inte THelin/Guidetti är garanterade att ersätta Toivonen/Berg heller om inte de har strålande höstsäsonger Ska bli kul!
Citera
2018-06-07, 01:51
Medlem
TeenageFanclubs avatar
Citat:
Du spekulerar ju om de två spelarna som, enligt mig, är de som är mest gjutna i det svenska landslaget, såklart det kommer reaktioner då Då kan man ju spekulera om lagdelar där det inte är riktigt klart om vem som ska spela; innermittfältet. Nu vet vi troligtvis att Ekdal och Larsson är förstaval, men om Ekdal går sönder vem spelar bredvid Larsson; Hiljemark vs Svensson. Hur skulle laget fungera med Ekdal bredvid Hiljemark resp. Svensson? Det tycker jag är mer intressant än en diskussion om Olsson på vänstermittfält.
Citera
2018-06-07, 02:01
Medlem
P-stavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Vem fan är Emil Bergström?

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Tidigare DIF:are som gick till Ryssland. Senast utlånad till Grasshoppers i Schweiz

Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Förmodligen en BP back som var i området och kunde komma in på träning med kort varsel.

Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
En okänd sopa!

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var det ingen av reserver som kunde rycka in? Hur pass allvarligt är det med Helander?
Haha, jag känner igen detta och det lovar gott. Minns när Janne Eriksson skadade sig på lägret innan VM-94 och att samma resonemang fördes när Teddy Lucic kallades in. Väldig få hade hört talas om TL innan dess och förvåningen var stor. VM den gången blev ju en succé, och även om TL inte spelade en enda minut blev han bofast i landslaget längre fram.
Citera
2018-06-07, 07:15
Medlem
Sverige har gjort det bra med Janne A men laget är förutsägbart i VM. Laget kommer spela stenhårt i gruppen och i bästa fall ta sig vidare men sedan är det stopp tyvärr och anledningen är att laget kommer vara slutkört redan i åttondelen. Det saknas riktiga toppspelare för att kunna gå långt. Zlatan hade varit perfekt som inhoppare men nu valde man en Pyrrhus seger strategi.
Citera
2018-06-07, 07:23
Medlem
När laget är slutkört i en åttondel det är då man slänger in en taggad Z som kan röra om på egen hand och sätta skräck i brassarna. Absolut ingen annan kan det i det svenska laget. Jannes lag kommer inte göra bort sig men aldrig gå långt i turneringen det är helt säkert.
Citera
2018-06-07, 08:07
Medlem
mishimas avatar
Emil Bergström har väl gjort det rätt bra i Schweiz? Jag trodde faktiskt att han var aktuell för en av reservplatserna.
Citera
2018-06-07, 09:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Emil Bergström har väl gjort det rätt bra i Schweiz? Jag trodde faktiskt att han var aktuell för en av reservplatserna.

Spelade matcher: Ligan = 35, Cupen = 5.
Mål: Ligan = 2, Cupen = 0.
Pass: Ligan = 2, Cupen = 0.
Spelade minuter: Ligan = 3150, Cupen = 434.

9 Grasshoppers 36 10 9 17 43-52 39

Inget topplag men han har spelat allt utom 1 match + 16 min. Grasshoppers var 45 poäng efter YB och 4 poäng från sista platsen

Han har varit bra i Schweiz.
Citera
2018-06-07, 16:00
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:

Precis det jag varit inne på tidigare att försöka få in Olsson och Ludde samtidigt. Lyssna ej på nötterna som skriver här dem kan inget om Fotboll. Olsson är kvalite rakt igenom, svårt för folk att se bara då dem inte tittar på hans spel utan snarare hans hudfärg. Durmaz och Olsson är dåliga defensivt säger ni!? samtidigt tugg om Forsberg och Claesson vore Beckenbauer typer, sånt jävla skämt.
Citera
2018-06-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Precis det jag varit inne på tidigare att försöka få in Olsson och Ludde samtidigt. Lyssna ej på nötterna som skriver här dem kan inget om Fotboll. Olsson är kvalite rakt igenom, svårt för folk att se bara då dem inte tittar på hans spel utan snarare hans hudfärg. Durmaz och Olsson är dåliga defensivt säger ni!? samtidigt tugg om Forsberg och Claesson vore Beckenbauer typer, sånt jävla skämt.

Fan vad utmattande det är när man inte kan skilja åsikter om en spelares talang utan att bli kallad rasist.

Men men.. 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in