Citat:
Håller med. Olsson är som Durmaz. Spelare som är riktigt bra i 35-40m men sedan droppar ganska tydligt. De är perfekta subs, men inte i närheten av Claesson / Ludde i helhet.För du vill sätta Forsberg på bänken eller vadå?
Olssons insats mot Danmark överskattas något oerhört. En träig träningsmatch där han kom fram i banan ganska bra, absolut, men han saknade ju all kvalité i världen när inlägg och inspel skulle slås. När han väl hamnade i ett riktigt bra läge i slutet av matchen slutade det med något konstigt skottinlägg som Schmeichel plockade upp enkelt i sin famn.
Olssons insats mot Danmark överskattas något oerhört. En träig träningsmatch där han kom fram i banan ganska bra, absolut, men han saknade ju all kvalité i världen när inlägg och inspel skulle slås. När han väl hamnade i ett riktigt bra läge i slutet av matchen slutade det med något konstigt skottinlägg som Schmeichel plockade upp enkelt i sin famn.
Citat:
Så du vill byta till 4-3-1-2 eller 4-3-3 2v innan VM?
Olsson är så himla överskattad som helhet tycker jag. Det är inte bara du som vill flytta foppa och spela Olsson som vänsterytter av någon anledning men jag ser 0 anledning varför det skulle vara mer värt än att spela Sam eller någon, som faktiskt är bra ytter på heltid, istället OM man skulle göra så.
Olsson va grym EM 2016 och hade en ok match mot Danmark i träningsmatch. Thats about it.
Våran starkaste kvalité är just väldigt disciplinerad och synchad defensiv med Ludde-Granen-Vnl-Lustig/Krafth och sedan 2 hungriga kreative yttrar i Forsberg/Claesson.
Att ändra på detta bara för att knöka in Olsson i en position han inte spelar, är helt över mitt huvud.
Sitter bara och funderar på lite alternativa laguppställningar. Tycker Ludde och Olsson är två starka kort vi har och klura på hur man kan ha båda på planen samtidigt. Nackdelarna kanske är fler än fördelarna dock.
Ska bli kul!