2018-06-07, 17:12
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Precis det jag varit inne på tidigare att försöka få in Olsson och Ludde samtidigt. Lyssna ej på nötterna som skriver här dem kan inget om Fotboll. Olsson är kvalite rakt igenom, svårt för folk att se bara då dem inte tittar på hans spel utan snarare hans hudfärg. Durmaz och Olsson är dåliga defensivt säger ni!? samtidigt tugg om Forsberg och Claesson vore Beckenbauer typer, sånt jävla skämt.
Man kan ha olika saker om den saken utan att behöva ta in hudfärg i ekvationen tycker jag. Själv ser jag gärna att vi provar Ludde och Olsson på vänsterkant och sedan Forsberg som släpande bakom Berg mot Peru.
Citera
2018-06-07, 17:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Precis det jag varit inne på tidigare att försöka få in Olsson och Ludde samtidigt. Lyssna ej på nötterna som skriver här dem kan inget om Fotboll. Olsson är kvalite rakt igenom, svårt för folk att se bara då dem inte tittar på hans spel utan snarare hans hudfärg. Durmaz och Olsson är dåliga defensivt säger ni!? samtidigt tugg om Forsberg och Claesson vore Beckenbauer typer, sånt jävla skämt.

Ludde eller Martin är likgiltigt för mig. Durmaz borde inte ens vara med i truppen. Han är en tunnellöpare och inget annat. Forsberg är given i startelvan och Claesson har en klart bättre defensivt.
Citera
2018-06-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Man kan ha olika saker om den saken utan att behöva ta in hudfärg i ekvationen tycker jag. Själv ser jag gärna att vi provar Ludde och Olsson på vänsterkant och sedan Forsberg som släpande bakom Berg mot Peru.
Grejjen är dock varför man någonsin skulle ta Olsson över en av våra duktiga naturliga yttrar? Det finns 0 anledning till det.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ludde eller Martin är likgiltigt för mig. Durmaz borde inte ens vara med i truppen. Han är en tunnellöpare och inget annat. Forsberg är given i startelvan och Claesson har en klart bättre defensivt.
Jag får det svårt att få det till likgiltligt när man jämnför hur de presterar i klubbar osv. Det måste ju väga in. Och där går Ludde om ganska tydligt imo.

Sen är ludde likgiltlig offensivt men bättre defensivt imo.
Citera
2018-06-07, 19:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Grejjen är dock varför man någonsin skulle ta Olsson över en av våra duktiga naturliga yttrar? Det finns 0 anledning till det.

Jag får det svårt att få det till likgiltligt när man jämnför hur de presterar i klubbar osv. Det måste ju väga in. Och där går Ludde om ganska tydligt imo.

Sen är ludde likgiltlig offensivt men bättre defensivt imo.

Jag använde kanske fel ord men jag anser att de är nästan jämbördiga så jag bryr mig inte så mycket om vem som spelar.
Citera
2018-06-08, 19:48
Medlem
Intrumpadors avatar
Martin Olsson är på tok för liten och klen för att klara försvarsspelet mot stora tunga internationella forwards. Titta på tv-bilder när han gör sina offensiva löpningar längs kanten, han är hälften så stor som motståndarna som jagar honom. Han är dock snabb och ganska bra på att slå inlägg ifrån sin kant.

Däremot är han som sagt för klen och liten i försvarsspelet, missar nickbollar, tappar markeringen då de sliter sig loss ifrån honom.
Citera
2018-06-08, 19:52
Medlem
Idealisten.s avatar
Startelvan har släppts till matchen mot Peru imorgon. Durmaz ut, Claesson in, Olsson ut, Augustinsson in, Krafth ut, Lustig in.

Seb Larsson startar imorgon med kaptensbindeln på armen (100 landslagsmatcher). Förmodar att han får spela bredvid Ekdal.

Blir en intressant match imorgon, jag är lite smått nervös trots att det "bara" är träningsmatch.
Citera
2018-06-08, 19:59
Medlem
Idealisten.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intrumpador
Martin Olsson är på tok för liten och klen för att klara försvarsspelet mot stora tunga internationella forwards. Titta på tv-bilder när han gör sina offensiva löpningar längs kanten, han är hälften så stor som motståndarna som jagar honom. Han är dock snabb och ganska bra på att slå inlägg ifrån sin kant.

Däremot är han som sagt för klen och liten i försvarsspelet, missar nickbollar, tappar markeringen då de sliter sig loss ifrån honom.
Hur många ytterbackar i världsklass är avsevärt längre och allmänt större än Olsson?
Sen är det väl ganska vanligt att ytterbackar ligger på en något blygsammare kroppslängd än resten av försvararna eller kanske till och med resten av laget.

Edit: Jag kan ha fel angående kroppslängden hos många framgångsrika ytterbackar, har ej någon superkoll.
Senast redigerad av Idealisten. 2018-06-08 kl. 20:06.
Citera
2018-06-08, 20:02
Avslutad
Så Guidetti fortfarande borta, synd skulle vara bra för honom att kanske få lyckas göra ett mål under en träningsmatch så kunde kanske det börja lossna under vm.
Citera
2018-06-08, 20:06
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Så Guidetti fortfarande borta, synd skulle vara bra för honom att kanske få lyckas göra ett mål under en träningsmatch så kunde kanske det börja lossna under vm.
Den mannen har otur. Han tränar och kämpar som en galning, men får inte utdelning. Ingemar Stenmarks uttalande att "ju mer jag tränar desto mer tur har jag" (eller liknande) stämmer inte på Guidetti.
Citera
2018-06-08, 20:07
Medlem
Idealisten.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ja, hade varit kul att se. Jag brukar svära lite inombords varje gång Janne skickar in Kiese Thelin.
Citera
2018-06-08, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idealisten.
Hur många ytterbackar i världsklass är avsevärt längre och allmänt större än Olsson?
Sen är det väl ganska vanligt att ytterbackar ligger på en något blygsammare kroppslängd än resten av försvararna eller kanske till och med resten av laget.

Edit: Jag kan ha fel angående kroppslängden hos många framgångsrika ytterbackar, har ej någon superkoll.
Finns några långa ytterbackar på toppnivå:
Benjamin Mendy
Marcos Alonso (mördare)
Joe Gomez
Citera
2018-06-08, 22:22
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intrumpador

Nonsens han har flertalet säsonger i BPL bakom sig , tuffaste ligan i världen. Om han hade varit klen och tappat markeringar osv så hade han inte fått ny speltid/kontrakt osv . Olsson är ett respekterat namn i England. Det är bara i Sverige han ej uppskattas för dem kan inte fotboll helt tappade när det kommer till analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in