2018-06-06, 00:11
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Vem fan är Emil Bergström?

Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Förmodligen en BP back som var i området och kunde komma in på träning med kort varsel.

Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
En okänd sopa!
Nu förväntar man sig ju ingen direkt koll från varannatårsexperter men ni får ta och skärpa till er. Det blir skämmigt.

Han är inte aktuell för truppen, endast inkallad för att fylla ut träningarna medan Helander är snurrig.

Men, det är en duglig mittback som just fyllt 26. Lämnade DIF för ryska Rubin Kazan för 10-13SEK och blev utlånad till schweiziska
Grasshoppers där han varit ordinarie i två säsonger. Nu tillbakakallad till Rubin inför kommande sässe.
Citera
2018-06-06, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Nu förväntar man sig ju ingen direkt koll från varannatårsexperter men ni får ta och skärpa till er. Det blir skämmigt.

Han är inte aktuell för truppen, endast inkallad för att fylla ut träningarna medan Helander är snurrig.

Men, det är en duglig mittback som just fyllt 26. Lämnade DIF för ryska Rubin Kazan för 10-13SEK och blev utlånad till schweiziska
Grasshoppers där han varit ordinarie i två säsonger. Nu tillbakakallad till Rubin inför kommande sässe.

Alltså en snubbe med lite rysk erfarenhet? Kanske finns en liten baktanke med det?
Citera
2018-06-06, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Alltså en snubbe med lite rysk erfarenhet? Kanske finns en liten baktanke med det?

Dom har både Granen och CLaesson med mer och högre erfarenhet av Ryssland
Citera
2018-06-06, 09:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Många reservar är nog i respektive hemstad/hemland(där de bor nära sin klubb) och är väl inte för sugna på att avbryta en semester för att fylla en slot i 2-3 träningar.

Helander va bara lite sjuk vad jag förstog det.

Så dom tog väl någon som va i närheten och sugen.

Då hänger jag med. Jag hörde det av kompisar och uppfattade det som att det rörde sig om en skada.

Skönt att det inte var så. JG verkar vara på väg tillbaka åtminstone till VM och han behövs.
Citera
2018-06-06, 12:08
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

Lite ironi får du tåla, komigen kämpa! Bergström fyller säkerligen ut för Helander på träning alldeles utmärkt. Hoppas han får chansen i Kazan följande säsong.
Citera
2018-06-06, 13:06
Medlem
outback4s avatar
Marcus Rohden (Semas ersättare i vm truppen )linkar av träningen fotskadad efter en smäll från VNL.
Nu är Sema med tillfälligt som ersättare till Guidetti.Men Sema är ingen anfallare så den platsen kommer han knappast få.
Däremot om MR försvinner.
Är Sema och VNL nära kompisar?
Det luktar lite om detta.
Hmm🤔
Citera
2018-06-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Marcus Rohden (Semas ersättare i vm truppen )linkar av träningen fotskadad efter en smäll från VNL.
Nu är Sema med tillfälligt som ersättare till Guidetti.Men Sema är ingen anfallare så den platsen kommer han knappast få.
Hmm🤔

Är ingen fara. Händer väldigt ofta. Det är fart på mästerskaps-uppvärmningar.
Citera
2018-06-06, 17:37
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Hmm🤔

Ska inte vara någon fara alls, enligt landslagsledningen. Eftersom Tibbling ändå knappast är aktuell som ersättare hoppas jag att vi slipper fler skador på mittfältare. Och jag är extremt trött på allt tjat om Sema eftersom det handlar om så mycket mer än hans kvaliteter på planen. Jag vill inte ha in honom i truppen eftersom jag vet att varenda jämrans reportage i SVT, DN m.fl. då skulle inkludera honom även om han inte vore nära en plats i startelvan.
Citera
2018-06-06, 18:20
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ska inte vara någon fara alls, enligt landslagsledningen. Eftersom Tibbling ändå knappast är aktuell som ersättare hoppas jag att vi slipper fler skador på mittfältare. Och jag är extremt trött på allt tjat om Sema eftersom det handlar om så mycket mer än hans kvaliteter på planen. Jag vill inte ha in honom i truppen eftersom jag vet att varenda jämrans reportage i SVT, DN m.fl. då skulle inkludera honom även om han inte vore nära en plats i startelvan.

Så mkt mer än hans kvaliteter? skrivs väl om honom pgr utav hans kvaliteter på planen!? Ok om du hellre vill se Tibbling för du gillar honom bättre som spelare, men att du inte vill ha med en spelare för att det skrivs om honom i tidningen är ju bara trams, väx up.
Citera
2018-06-06, 23:43
Medlem
SilviaNights avatar
Hade gärna sett att vi startar med Augustinsson på vänsterback men Martin Olsson på vänstermitt mot Tyskland och Mexico.
Citera
2018-06-07, 00:06
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Hade gärna sett att vi startar med Augustinsson på vänsterback men Martin Olsson på vänstermitt mot Tyskland och Mexico.

För du vill sätta Forsberg på bänken eller vadå?

Olssons insats mot Danmark överskattas något oerhört. En träig träningsmatch där han kom fram i banan ganska bra, absolut, men han saknade ju all kvalité i världen när inlägg och inspel skulle slås. När han väl hamnade i ett riktigt bra läge i slutet av matchen slutade det med något konstigt skottinlägg som Schmeichel plockade upp enkelt i sin famn.
Citera
2018-06-07, 00:13
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
För du vill sätta Forsberg på bänken eller vadå?

Olssons insats mot Danmark överskattas något oerhört. En träig träningsmatch där han kom fram i banan ganska bra, absolut, men han saknade ju all kvalité i världen när inlägg och inspel skulle slås. När han väl hamnade i ett riktigt bra läge i slutet av matchen slutade det med något konstigt skottinlägg som Schmeichel plockade upp enkelt i sin famn.
Forsberg släpande bakom Berg eller Toivonen. Olsson gjorde en fullt godkänd insats mot Danmark och jag tycker sällan han gör bort sig. Skulle kännas tryggt med honom och Ludde på vänsterkanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in