2018-06-06, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Slog på och kollade på del två nu av kanal 5 dokumentär.

Ja det är märkligt att han ändrar historia hela tiden och att det även hittade massa stick hål i underlivet samt att man hittat filmer på när kvinnor mördas i hans dator...

Så jag vet inte...

Du kan gärna få pma mig vad du tror dödsorsaken var... men det sades även förgiftning vilket borde ha varit tämligen enkelt att avskriva då giftet borde ha funnits kvar i kroppen på henne.
Båda PMs olycksförklaringar är motbevisade. Inget kranium brott på skallen samt ingen förgiftning.
Det är en lång indiciekedja med bevis på hur brottet gått till. Hur det arma offret varit bundet,-huvud,armar och ben osv. Jag tror att dödsorsaken var upprepad kvävning samt kanske slutligen halsavskärning. Offrets skador tyder på det. Det var iallafall inte självmord och det var en ung, frisk kvinna som steg ombord.
EDIT: Kan också vara kombinerad dödsorsak kvävning samt halsavskärning.Detaljer vill jag ej gå in på.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-06 kl. 03:03.
Citera
2018-06-06, 03:05
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Båda PMs olycksförklaringar är motbevisade. Inget kranium brott på skallen samt ingen förgiftning.
Det är en lång indiciekedja med bevis på hur brottet gått till. Hur det arma offret varit bundet,-huvud,armar och ben osv. Jag tror att dödsorsaken var upprepad kvävning samt kanske slutligen halsavskärning. Offrets skador tyder på det. Det var iallafall inte självmord och det var en ung, frisk kvinna som steg ombord.

Okej ingen förgiftning och ja båda hans historier debunkade...

Mja självmord tror jag vi är överens om att det inte är iafall.

Då var det en våldtäkt som gick överstyr... eller så var det så att han tystade henne för att inte prata om våldtäkten...

Är ganska säker på att det är en våldtäkt det handlar om av det du beskriver.

Samt att man sa i programmet att det var stickhål i underlivet som var där före döden.
Citera
2018-06-06, 03:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Att hon fått halsen avskuren är ju tämligen säker då hon blivit styckad... men är det dödsorsaken?

Är du knäpp? Varför skall han dömas för mord? När man inte vet dödsorsaken? Det kan ju ha varit en olycka så isåfall vållande till annans död och brott mot griftefriden...
Tråden har haft sin beskärda del av mördarkramare. Behövs ta mig fanken inga fler!

Peter den onde var fixerad vid filmer, fiktiva som verkliga, som skildrade kvinnor som fick
halsarna avskurna, huvudena avtagna. Så sent som kvällen innan han mördade Kim tittade
han just på en sån film. Han tittade inte på nån kvinna som blev strypt.
Precis allt talar för att han avslutade vidrigheterna han begick mot Kim nere i sin farkost
med att skära halsen av henne och på så sätt avled hon.
Hon kunde dock ha dött av det han gjorde inne i hennes underliv. Då han rände en halv meter
lång tillvässad skruvmejsel in där och perforerade bukhålan till och med.
Begrip vilken massiv blödning redan detta torde ha åstadkommit. Han skar och stack för övrigt i hennes kropp och anlete ett otal gånger.
Det han utsatte sin kvinnliga besökare för finns det knappt några ord för.
Det är hårresande grymt och det blir rena hånet mot detta mordoffer att komma babblandes
om en "olyckshändelse" och allt som går att bevisa är ett griftefridsbrott.

Det gick emellertid att bevisa mer än så ty nu är Peter Madsen befunnen skyldig till mord
och dömd till det strängaste straffet som man håller sig med i Danmark.
Man "köpte" inte hans förklaringar. Man gjorde tummen ner för allt skit han kom med.
Och absolut ingenting talar för att nästa rättsinstans skulle se det på ett annat vis.
Senast redigerad av Grandioso 2018-06-06 kl. 04:00.
Citera
2018-06-06, 03:11
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tråden har haft sin beskärda del av mördarkramare. Behövs ta mig fan inga fler!

Peter den onde var fixerad vid filmer, fiktiva som verkliga, som skildrade kvinnor som fick
halsarna avskurna, huvudena avtagna. Så sent som kvällen innan han mördade Kim tittade
han just på en sån film. Han tittade inte på nån kvinna som blev strypt.
Precis allt talar för att han avslutade vidrigheterna han begick mot Kim nere i sin farkost
med att skära halsen av henne och på så sätt avled hon.
Hon kunde dock ha dött av det han gjorde inne i hennes underliv. Då han rände en halv meter
lång tillvässad skruvmejsel in där och perforerade bukhålan till och med.
Begrip vilken massiv blödning redan detta torde ha åstadkommit. Han skar och stack för övrigt i hennes kropp och anlete ett otal gånger.
Det han utsatte sin kvinnliga besökare för finns det knappt några ord för.
Det är hårresande grymt och det blir rena hånet mot detta mordoffer att komma babblandes
om en "olyckshändelse" och allt som går att bevisa är ett griftefridsbrott.

Det gick emellertid att bevisa mer än så ty nu är Peter Madsen förklarad skyldig och dömd
till det strängaste straffet som man håller sig med i Danmark.
Man "köpte" inte hans förklaringar. Man gjorde tummen ner för allt skit han kom med.
Och absolut ingenting talar för att nästa rättsinstans skulle se det på ett annat vis.

Navv trampa jag på dina känslor?

Visst jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag haft fel och ändrat min åsikt till att det mer lutar åt ett mord efter ha sett ifrån ikväll från kanal 5...

Och fått vetat att förgiftning var skitsnack.

Det lutar åt en våldtäkt som han sedan beslutat sig för att tysta kvinnan ifråga med.
Citera
2018-06-06, 03:33
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:

Då var det en våldtäkt som gick överstyr... eller så var det så att han tystade henne för att inte prata om våldtäkten...

Samt att man sa i programmet att det var stickhål i underlivet som var där före döden.

Be till vad eller vem du nu tror på i livet att du eller någon du bryr dig om aldrig råkar ut för en person med Madsen et al's patologi, "våldtäkt som gick överstyr", nja, den gick nog alldeles helt precis som det var tänkt dessvärre, läs mer här:

Citat:
The Criminal Sexual Sadist

Any investigator who has taken a statement from a tortured victim or who has worked the crime scene of a sexually sadistic homicide will never forget the experience. Human cruelty reveals itself in many kinds of offenses, but seldom more starkly than in the crimes of sexual sadists. This article describes the more commonly encountered actions of sexual sadists and differentiates sexual sadism from other cruel acts. It also describes the common characteristics of sexually sadistic crimes and offers investigators suggestions that they should follow when confronted with the crimes of the sexually sadistic offender.

http://www.criminalprofiling.com/the-criminal-sexual-sadist/
Senast redigerad av MegaSkurt 2018-06-06 kl. 03:36.
Citera
2018-06-06, 03:37
Medlem
Citat:

Det är bevisat att det var planerat. PM hade en mordplan redo i Nautilus. Den 8 augusti försökte han få med tre olika kvinnor på ubåtstur i helgen 12-13 augusti. Det var två kvinnor som PM nyligen träffat och en som han var ytligt bekant med. Den 9 augusti ställde PM in sitt raketuppskjut på Bornholm. Det var ett stort misslyckande för honom. Närmast ett psykiskt trauma. Den 10 augusti var han helt avslagen och talade konstigt med en kvinna i ett filmteam -att han kände sig som någon som mördat grannen och inte kunde hålla tyst om det. Att han måste lära sig att hålla tyst. (obs ej ordagrant citerat.) Efter filminspelningen fick han tydligen ett infall att ringa KiM. Intervjun kunde bli av. Men bara samma kväll på en ubåtstur. Det märkliga var att KiM stött på PM då och då om intervjun sedan mars men han hade hållit henne ifrån sig hela tiden. Jag tror att PM insåg att det inte var lämpligt att förverkliga sin mordsexfantasi med en journalist. Men nu tycks han helt tappat sans och vett.
Ett vittne såg PM samma eftermiddag bära ombord en såg. En praktikant upptäckte att det saknades en kökskniv på kvällen. PM hade uppenbarligen haft med flera saker ombord som ej brukade vara där. Förutom såg och kökskniv även två tillspetsade 50 cm långa skruvmejslar samt spännband (några hittades avskurna, fästa i en brits i mässen,matchande avskurna lika dana spännband tillsammans med kvarlevorna som även hade märken av desamma runt handled och ben) 15 m rep,buntband samt 11 järnrör mm. PM har inte kunnat ge någon trovärdig förklaring till att dessa grejer fanns ombord.
På kroppen fanns ca 47 skador, på hals och ansikte 11 skador (mitt läsminne). Pm har inte trovärdigt kunnat förklara hur dessa skador uppkommit. Men enligt rättsmedicin finns det en del skador med blodsutgjutelse. De måste ha uppkommit medans blodet fortfarande cirkulerat i kroppen. Senast kring dödens inträdande. Det var i korthet. Domslutet kan du nog söka efter i sökrutan här på FB men det är på danska.

EDIT: PM hade dessutom gömt KiMs svarta trosor under en metallplatta i maskinrummets golv.
En kamera i hans ryggsäck som hängde kvar i Ubåten. Så klart saknades minneskortet och deras mobiltelefoner hade han hivat överbord.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-06 kl. 03:54.
Citera
2018-06-06, 03:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Be till vad eller vem du nu tror på i livet att du eller någon du bryr dig om aldrig råkar ut för en person med Madsen et al's patologi, "våldtäkt som gick överstyr", nja, den gick nog alldeles helt precis som det var tänkt dessvärre, läs mer här:

Tyvärr är jag inte eller någon jag känner så dum att jag/jag känner följer med okända människor i en ubåt helt själv... hon skulle antagligen varit i livet nu om hennes pojkvän hade följt med.

Sen är jag inte troende...
Citera
2018-06-06, 03:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Navv trampa jag på dina känslor?

Visst jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag haft fel och ändrat min åsikt till att det mer lutar åt ett mord efter ha sett ifrån ikväll från kanal 5...

Och fått vetat att förgiftning var skitsnack.

Det lutar åt en våldtäkt som han sedan beslutat sig för att tysta kvinnan ifråga med.
Nej, ingen fara, du trampade inte på nåt.

Jättebra att du kunnat ändra dig nu när du sett det där programmet som väl var en repris?
Femman visade en dokumentär i två delar nån månad in på året och detta i kväll var väl
andra delen då antar jag.

Dock ska det inte ha varit frågan om en våldtäkt.

Om det där med avsaknaden av dödsorsak:

Citat:
Även Eva Smith, professor emerita i dansk rättsprocess, förväntade sig att Madsen skulle dömas för mord.
– Det fanns tydliga bevis för att det var planlagt och då spelar det ingen roll att de inte kunnat säga vad som var dödsorsaken, säger Eva Smith till TT.

Dagen när domen föll: https://www.sydsvenskan.se/2018-04-25/direkt-fran-rattegangen-mot-peter-madsen-idag-faller-domen
Citera
2018-06-06, 03:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det är bevisat att det var planerat. PM hade en mordplan redo i Nautilus. Den 8 augusti försökte han få med tre olika kvinnor på ubåtstur i helgen 12-13 augusti. Det var två kvinnor som PM nyligen träffat och en som han var ytligt bekant med. Den 9 augusti ställde PM in sitt raketuppskjut på Bornholm. Det var ett stort misslyckande för honom. Närmast ett psykiskt trauma. Den 10 augusti var han helt avslagen och talade konstigt med en kvinna i ett filmteam -att han kände sig som någon som mördat grannen och inte kunde hålla tyst om det. Att han måste lära sig att hålla tyst. (obs ej ordagrant citerat.) Efter filminspelningen fick han tydligen ett infall att ringa KiM. Intervjun kunde bli av. Men bara samma kväll på en ubåtstur. Det märkliga var att KiM stött på PM då och då om intervjun sedan mars men han hade hållit henne ifrån sig hela tiden. Jag tror att PM insåg att det inte var lämpligt att förverkliga sin mordsexfantasi med en journalist. Men nu tycks han helt tappat sans och vett.
Ett vittne såg PM samma eftermiddag bära ombord en såg. En praktikant upptäckte att det saknades en kökskniv på kvällen. PM hade uppenbarligen haft med flera saker ombord som ej brukade vara där. Förutom såg och kökskniv även två tillspetsade 50 cm långa skruvmejslar samt spännband (några hittades avskurna, fästa i en brits i mässen,matchande avskurna lika dana spännband tillsammans med kvarlevorna som även hade märken av desamma runt handled och ben) 15 m rep,buntband samt 11 järnrör mm. PM har inte kunnat ge någon trovärdig förklaring till att dessa grejer fanns ombord.
På kroppen fanns ca 47 skador, på hals och ansikte 11 skador (mitt läsminne). Pm har inte trovärdigt kunnat förklara hur dessa skador uppkommit. Men enligt rättsmedicin finns det en del skador med blodsutgjutelse. De måste ha uppkommit medans blodet fortfarande cirkulerat i kroppen. Senast kring dödens inträdande. Det var i korthet. Domslutet kan du nog söka efter i sökrutan här på FB men det är på danska.

Tackar för detta! Då blir ju advokatens uttalanden minst sagt löjliga av det du återberättar här.
Citera
2018-06-06, 03:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, ingen fara, du trampade inte på nåt.

Jättebra att du kunnat ändra dig nu när du sett det där programmet som väl var en repris?
Femman visade en dokumentär i två delar nån månad in på året och detta i kväll var väl
andra delen då antar jag.

Dock ska det inte ha varit frågan om en våldtäkt.

Om det där med avsaknaden av dödsorsak:

Dagen när domen föll: https://www.sydsvenskan.se/2018-04-25/direkt-fran-rattegangen-mot-peter-madsen-idag-faller-domen

Fick för mig att det måste ha varit något våldtäkt relaterat eftersom det pratades om hans sexuella preferenser... men det låter mest bara sadistiskt och av vad otto berättat samt det jag såg på kanal 5 play av den där dokumentären så framstår olycka allt mer som otroligt och mord som än mer sannolikt. Då han försökte skylla ifrån sig på sina praktikanter och anställda om fynden på datorn.

Synd att dödsstraff är avskaffat i denna del utav världen...

Fattar inte varför hennes föräldrarna inte fick något skadestånd dessa är nog de som lider mest utav dotterns bortgång istället får pojkvännen och danska sjöfartsverket 😮.
Senast redigerad av nousernameneeded 2018-06-06 kl. 03:58.
Citera
2018-06-06, 04:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Om du sagt från början att du inte var insatt så hade Trollet eller vilken skribent som helst kunnat berätta det för dig.
Nu blev det ju missförstånd. Nåväl,huvudsaken är att vi rätade ut det.
PS: Läs min EDIT i förra inlägget.

Ännu mer bissart det där varför skulle han ens spara trosorna som någon trofé? Och ja att mobilerna och det andra grejorna var försvunnet var ännu mer konstigt... möjligt att han filmat/tagit kort på detta som han senare tänkt ha för sig själv och stimulera sin sjuka fantasi?

Nej jag har inte varit så intresserad utav detta fallet förrens jag såg dokumentären på 5an så jag googla och fick upp vad hans advokat sagt.

Men återigen tackar för att du delade med dig utav info som annars skulle tagit mig långtid att leta fram.
Citera
2018-06-06, 04:23
Medlem
Citat:
Ännu mer bissart det där varför skulle han ens spara trosorna som någon trofé? Och ja att mobilerna och det andra grejorna var försvunnet var ännu mer konstigt... möjligt att han filmat/tagit kort på detta som han senare tänkt ha för sig själv och stimulera sin sjuka fantasi?

Nej jag har inte varit så intresserad utav detta fallet förrens jag såg dokumentären på 5an så jag googla och fick upp vad hans advokat sagt.

Men återigen tackar för att du delade med dig utav info som annars skulle tagit mig långtid att leta fram.
PM var intresserad av att göra åtminstone fake snuff videos i ubåtsmiljö. Han hade pratat med några väninnor om det. Strumpbyxor och KiMs anteckningsblock fanns även de kvar på ubåten. Eftersom PM hade en bok om danska seriemördaren Amagermannen i verkstaden undrade åklagaren om PM möjligen inspirerats av dennes vana att plantera ut falska spår? PM påstod ju allra först att han släppt av KiM vid piren i natten.
Kanske han tänkt plantera ut spår för att försöka att få det att se ut som att KiM sexmördats på väg hem. Medans han själv var ute på äventyr med Nautilus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in