2018-06-06, 01:17
Medlem
Jag får en envis association, som kanske är helt åt skogen, nämligen till den s k Grizzly Man. Han var en hängiven forskare, som tillbringade tretton somrar (om jag minns rätt) med grizzlybjörnar i en nationalpark. Han ansåg sig inte bara förstå dem och deras sätt att tänka utan även ha uppnått deras respekt och acceptans. Från den trettonde säsongen återfanns en videoinspelning utan bild (p g a att linsskyddet inte var avtaget). Den lär ha avlyssnats av en enda person, som bedömde den så fasansfull att han lät förstöra den (om jag minns rätt). Björnarna tyckte verkligen att de lärt känna en god människa...
Citera
2018-06-06, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Nej, jag minns inte. Det var troligen i USA. Förekom i någon av alla dokumentärer, som det funnits mängder av under många år. Man minns uppseendeväckande fall utan att minnas detaljerna.
På tal om misslyckanden.
Man misslyckades med de första hjärttransplantationen också. Den första ägde rum 1967.
Och jag minns det från min barndom. Om någon överlevde ett par dagar så tyckte man att bara det var ett mirakel.
Men för varje transplantations misslyckande lärde man sig något nytt. Och idag är det en rutinoperation.

När det gäller psykopater så har man testat tortyr. Med fasligt resultat. Man har lobotomerat dem med gott resultat dvs förvandlat dem till ett hjälplöst kolli (men då tyckte man nog att man lika gärna kunde avrätta dem.) Man har testat dalt och kramar. Och man har testat att lära ut empati (till någon som saknar empati!?).
Men för det så behöver man inte vara pessimist inför framtiden.
I så fall kan vi ALDRIG bota cancer heller.
- Ingen mening att behandla cancer.- De dör ju bara ändå.
Så skulle väl ingen någonsin tänka.
Det är ju bara genom fallstudier och forskning som man kan komma vidare.
Citera
2018-06-06, 01:40
Medlem
Citat:
Jag får en envis association, som kanske är helt åt skogen, nämligen till den s k Grizzly Man. Han var en hängiven forskare, som tillbringade tretton somrar (om jag minns rätt) med grizzlybjörnar i en nationalpark. Han ansåg sig inte bara förstå dem och deras sätt att tänka utan även ha uppnått deras respekt och acceptans. Från den trettonde säsongen återfanns en videoinspelning utan bild (p g a att linsskyddet inte var avtaget). Den lär ha avlyssnats av en enda person, som bedömde den så fasansfull att han lät förstöra den (om jag minns rätt). Björnarna tyckte verkligen att de lärt känna en god människa...
Björnarna kanske svalt? Eller så var det kanske en skadad Björn som såg människorna som ett lättfångat byte.
Något hände. Annars hade forskaren varit uppäten tretton ggr om, tror jag.
Eller så kom det in en främmande psykopatbjörn i reviret.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-06 kl. 01:43.
Citera
2018-06-06, 01:58
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Har du källa på att Madsen erkänt mordet? Det enda jag vet är att han erkänt brott mot griftefriden...

Av det jag läst så ta gärna fram länkarna där han erkänt mord...

Ditt första argument är egentligen ett icke argument då det har hänt att man blivit dömd fast man egentligen varit oskyldig.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/peter-madsen-overklagar-straffets-langd

Nej tydligen var det inte fakta att han erkänt mordet så hur känns det med en papperspåse över huvudet själv?
Vem tror du det är som har strypt/skurit halsen av Kim?
Citera
2018-06-06, 02:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Den mänsklighet som PM har rätt att vänta sig i ett civiliserat samhälle är att få behålla det fysiska livet men förlora sin frihet för alltid - tycker jag. Då har man minimerat skaderisken.
Kan bara instämma!
Det är det pris han får betala för det oerhörda han tillät sig att göra. I en annan tid hade han
fått betala ett än högre pris än så.

Det är förresten mycket Aces förtjänst att PM sitter där han nu sitter.
Utan just Aces insatser vet man inte hur det kunde slutat. Ett stort tack riktas till ACE!
Vilken baddare till jycke alltså! Bild på Ace i spanartagen nedan:

Citat:
Tjänstehunden Ace blev avgörande i sökandet efter Kim Walls kvarlevor
Citat:
– Det kändes som att leta efter en nål i en höstack. Men redan efter 1,5 timme markerade hunden, säger Lars-Göran Eriksson i programmet.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-van-da-insag-jag-sanningen/
Senast redigerad av Grandioso 2018-06-06 kl. 02:16.
Citera
2018-06-06, 02:07
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Vem tror du det är som har strypt/skurit halsen av Kim?

Dödsorsaken är ju inte fastställd... så hur vet du att hon blivit stryp eller fått halsen avskuren?
Citera
2018-06-06, 02:18
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Dödsorsaken är ju inte fastställd... så hur vet du att hon blivit stryp eller fått halsen avskuren?

Va? Nej, dödsorsaken är inte fastställd men att hon fått halsen avskuren är ju fastslaget.
Citera
2018-06-06, 02:18
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Nej dödsorsaken är inte fastställd eftersom de inte vet om PM ströp eller skar halsen av Kim. Men PM fick livstids fängelse för att Det ströp eller skar halsen av Kim. Varför anser du att Det endast ska dömas för brott mot griftefriden? Är du knäpp?
Citera
2018-06-06, 02:19
Medlem
Citat:
Om man genom motbevis kan utesluta de två olycksscenarier som PM målat upp,vad kvarstår då? Självmord?
Citera
2018-06-06, 02:20
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Va? Nej, dödsorsaken är inte fastställd men att hon fått halsen avskuren är ju fastslaget.
Att hon fått halsen avskuren är ju tämligen säker då hon blivit styckad... men är det dödsorsaken?

Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Nej dödsorsaken är inte fastställd eftersom de inte vet om PM ströp eller skar halsen av Kim. Men PM fick livstids fängelse för att Det ströp eller skar halsen av Kim. Varför anser du att Det endast ska dömas för brott mot griftefriden? Är du knäpp?

Är du knäpp? Varför skall han dömas för mord? När man inte vet dödsorsaken? Det kan ju ha varit en olycka så isåfall vållande till annans död och brott mot griftefriden...
Citera
2018-06-06, 02:35
Medlem
Citat:

Är du knäpp? Varför skall han dömas för mord? När man inte vet dödsorsaken? Det kan ju ha varit en olycka så isåfall vållande till annans död och brott mot griftefriden...
Men varför berättar PM inte om den olyckan då? Varför ljuger han ihop två historier med lögnaktiga olyckor som han blivit överbevisad om.

Man brukar säga att ett mordoffer är ett tyst vittne. Skadorna på kroppen berättar vad de blivit utsatta för. Och den listan med vittnesmål från offrets kropp är väldigt lång.
Dödsorsak: Lungorna tyder på kvävning. När man satte ihop halsen med torson kunde man se en sårkant som man tror uppkommit i livet. Tyvärr kan man inte säkert bevisa det. Men det indikerar på det iallafall. PMs främsta favorit runkfilm -halsavskärning. Jag tänker inte skriva hur jag tror att KiM dog.
Det är över gränsen nämligen.
Citera
2018-06-06, 02:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men varför berättar PM inte om den olyckan då? Varför ljuger han ihop två historier med lögnaktiga olyckor som han blivit överbevisad om.

Man brukar säga att ett mordoffer är ett tyst vittne. Skadorna på kroppen berättar vad de blivit utsatta för. Och den listan med vittnesmål från offrets kropp är väldigt lång.
Dödsorsak: Lungorna tyder på kvävning. När man satte ihop halsen med torson kunde man se en sårkant som man tror uppkommit i livet. Tyvärr kan man inte säkert bevisa det. Men det indikerar på det iallafall. PMs främsta favorit runkfilm -halsavskärning. Jag tänker inte skriva hur jag tror att KiM dog.
Det är över gränsen nämligen.

Slog på och kollade på del två nu av kanal 5 dokumentär.

Ja det är märkligt att han ändrar historia hela tiden och att det även hittade massa stick hål i underlivet samt att man hittat filmer på när kvinnor mördas i hans dator...

Så jag vet inte...

Du kan gärna få pma mig vad du tror dödsorsaken var... men det sades även förgiftning vilket borde ha varit tämligen enkelt att avskriva då giftet borde ha funnits kvar i kroppen på henne.

Kan ju ha varit en våldtäkt som gick överstyr han gav henne för mycket av någon drog som hon sedan dog utav han får panik och styckar kroppen även fast jag inte riktigt förstår hur man kan stycka en kropp... själv kunde jag inte disikera en fisk på biologin utan att bli svimfärdig.

Fick ingen förklaring om man avskrivit förgiftning som dödsorsaken... isåfall kan det ju stämma fast i en mer skönmålad version av den Madsen återgav.
Senast redigerad av nousernameneeded 2018-06-06 kl. 02:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in