2018-04-04, 12:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
23.22 ut på internet en kort stund
00.17 S försöker ringa PM
08.33 uppdatering iCloud
Är han ute i samma veva som han skickar sms till exfrun?
Citera
2018-04-04, 12:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Jag har ett minne av att han skickade ett sms till hustrun att "... journalisten är död". Är det något jag bara läst här och en trådsanning, eller har nån annan läst det i liven under dessa förhandlingsdagar?
Inget via rättegången mig veterligt iaf?
Citera
2018-04-04, 12:44
Medlem
Citat:
23.22 ut på internet en kort stund
00.17 S försöker ringa PM
08.33 uppdatering iCloud

Vad gjorde han på internet och vad var det för uppdatering på iCloud? Varför gavs inte den informationen när allt annat angavs?
Citera
2018-04-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är han ute i samma veva som han skickar sms till exfrun?

Ja enl BT iaf, 23.25 har man sagt om SMS till S.

Anklageren påpeger, at kl. 23.22 10. august var Peter Madsens telefon på internettet. Det var en kortvarig forbindelse, siger anklageren, da forsvareren beder ham oplyse, hvor længe forbindelsen til internettet varede.
Citera
2018-04-04, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
PM förefaller vara en ytlig sjöman, som fulseglar, snubblar på däck osv. Nautilus var nog avsedd för annat än vetenskapliga äventyr, ja.

Ja! det var nog för honom en privat jätte stor dildo i det danska kungliga dy bräckta vattnet.
Han kände sig som en svart smurf och tänkte mest "Gnapp Gnapp!".
Inne i denna perverterade smurf psykosen blev allt runt han groteskt och extravaganta, Pörr Pörr Pörr och mera Pörr
Ja lille svartsmurf Pmad njöt i sin svartdildo in och ut i Östersjöns in och utlopp.
Han såg allt med den perverterade psykiska dvärgens ögon.
Tror inte resten av danska folket kommer sakna honom.
Citera
2018-04-04, 12:51
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Bra iakttagelse. De där 300 bar som jag skrev och länkade till tidigare var kanske bara tryckklassningen på tuberna och inte vad kompressorn klarade. Kanske man fyllde dem till det högre trycket med hjälp av kompressor i hamn. Det skulle möjligen kunna finnas en till kompressor ombord men den har inte jag heller sett till på någon bild.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag instämmer helt i din kommentar om typen av kompressor, jag har noterat exakt samma sak. Dock förevisar PM i en av filmerna som länkades (av kugutt möjligen?) ett par flaskor som mycket väl ser ut som 80x200 och PM nämner också just dessa siffror. Men det kan ju vara så att han använder sådana flaskor, men bara pumpar dem till 10 bar. Det skulle ge honom 1600 liter luft och på 100 meter så är trycket i flaskorna inte tillräckligt för att få in ens en bubbla luft i tankarna, vatten skulle istället tränga in i flaskorna, och volymen motsvarar inte mer än runt 140 liter (alltså mindre än flaskornas absoluta volym, varför vatten tränger in i flaskan istället för tvärtom ), så det kan absolut inte stämma.

Två frågor uppstår (eller ja, de har ju funnits hela tiden egentligen, vi har bara inte pratat om dem )
1. Var finns kompressorn som måste finnas för att pumpa flaskorna med tillräckligt tryck och volym?
2. Vad har han industrikompressorn till?

Det är nog tuberna som PM visar i videon nedan ni tänker på. Det är ett säkerhetssystem som infördes på den renoverade ubåten. Mao inget som används vid normala dykningar. Min gissning är att dessa fylls på vid behov i land, möjligtvis på en dykfirma.

Var de "normala" tryckluftstankarna finns vet jag ej. Min gissning är att de är integrerade i konstruktionen, möjligtvis under durken eller ute i gavlarna. Barlasttankarna är på 8 kubikmeter så det behövs samma luftmängd av rätt tryck (beroende av vilket djup båten befinner sig på) för att tömma dem.

För att ta sig upp från de påstådda 100 meterna tror jag inte ubåtens tryckluftstankar räcker. Då måste man köra kompressorn från batterierna och använda luften som finns i personalutrymmet.

https://vimeo.com/199309495
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Huruvida det går att ropa till nån som är inuti ubåten, går ju att undersöka på tio min. Ubåten är ännu inte skrotad, och det är bara att experimentera med den.

Madsen ljuger såklart, men det skadar ju inte att testa hans lögn irl.

Går det att jämföra hur ev. konversation hörs när ubåten var i vattnet mot på landbacken? På utsidan vid ytläge inbillar jag mig det är en hel del ljud från vattnet. Ingen aning om såna ljud hörs in men det borde göra det svårare att höra varandra gissar jag. Omöjligt är förmodligen mer rätt ord. Tillsammans med alla ljud inifrån ubåten. Men det är klart, hörs det inget på landbacken hörs det ännu mindre in eller ut ute på havet.
Citera
Medlem
Citat:
Ja enl BT iaf, 23.25 har man sagt om SMS till S.

Anklageren påpeger, at kl. 23.22 10. august var Peter Madsens telefon på internettet. Det var en kortvarig forbindelse, siger anklageren, da forsvareren beder ham oplyse, hvor længe forbindelsen til internettet varede.
23.22. Det var då han skickade ett mess till hustrun att han är ute och seglar med Nautilus, att han inte dyker och att hälsa till katterna, samt "knus till katterna" och en massa hjärtan. Han erkände i samband därmed att Kim Wall redan var död då. Och enligt tidigare utsago var han ju en "suicidal psykos".
Citera
2018-04-04, 12:54
Medlem
Fy fan för denna patetiska människa, jag hoppas han ruttnar i helvetet.

Tycker så jävla synd om Kims pojkvän som kommer behöva dras med skuldkänslor resten av sitt liv för att han i sista sekunden valde att inte följa med. Då hade inte detta hänt.
Citera
2018-04-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Går det att jämföra hur ev. konversation hörs när ubåten var i vattnet mot på landbacken? På utsidan vid ytläge inbillar jag mig det är en hel del ljud från vattnet. Ingen aning om såna ljud hörs in men det borde göra det svårare att höra varandra gissar jag. Omöjligt är förmodligen mer rätt ord. Tillsammans med alla ljud inifrån ubåten. Men det är klart, hörs det inget på landbacken hörs det ännu mindre in eller ut ute på havet.

Ja, precis... När det mesta av ubåten är under vatten bör Madsens påstådda konversation ha varit omöjlig.

Och om han kunde skrika order genom plåten, varför skulle Wall dö?

Äh, jag orkar inte sätta mig in i hans skitsnack längre...
Citera
2018-04-04, 12:57
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Känns som ytterligare en frustrerande dag för PM:s mördar-groupies. Om vi har någon sån i tråden misstänker jag att denna kommer a) ifrågasätts kvaliteten på de klipp PM hade av våld/mord/tortyr. Om ej perfekt kvalitet: bevis för att han är oskyldig, enär ett riktigt psykopat-pervo aldrig skulle nöja sig med något annat än det bästa.
B) att åklagaren verkar fixerad av våld och hatar PM.
C) att PM sökt på 'gulliga katter' och inte till 100% fokuserat på äckel diskvalificerar honom som mördare.
D) att åklagare och polis är jäviga eftersom dom uppenbarligen kände på sig att PM:s datorer innehöll makabert material. Ännu ett exempel på 'förutfattad mening'.
E) att dagens bevisning är det slutgiltiga tecknet på att PM är utsatt för en feministisk PK-komplott.
F) att Kim, hennes pojkvän, familj, vänner, kollegor, åklagare, vittnen och experter alla är elaka, vidriga människor som bara tänker på sig själva.
Jag har redan fått några svar när jag undrade över dennes normaliserande av hans äckelfilmer. Stämmer rätt bra med en del av det du skrev.
Här t.ex:
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Angående de här våldsamma filmerna. Det framgår inget annat, än att M bara sökt på dem på vanliga Google. De ligger öppet på vanliga internet, vem som helst kan söka fram dem. Och det är dålig film-, ljud- och bildkvalitet på de äkta avrättningsvideorna (ja, jag har sett de som gick att identifiera från sökorden M använt). Kameran skakar, det är suddig bild och man ser knappast dragen på kvinnorna som blir avrättade. Om nu sådant tar upp en så väldigt stor del av ens liv som åklagaren vill ha det till, så lägger man väl mer resurser på det? Då skaffar man väl filmer av bättre kvalitet, även om man får betala en slant för att få tillgång till dem genom några skumma kanaler, som man tar sig tid att forska fram. Eller..?
M:s våldsfilmshistorik tycks mig inte vara något annat än vanligt slösurfande, om än med lite ovanligt innehåll.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast att du inte kan förstå detta, beror ju på att du själv saknar intellektuell vidd och rörlighet. Jag känner igen mig massor i Madsen! Om någon skulle vilja mig ont, skulle den bara behöva stjäla min hårddisk och lägga ur ett negativt urval av saker jag sökt på, och filmer och klipp som jag sett. Och förtiga de andra 98 procenten som handlar om andra saker...
Citera
2018-04-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
23.22. Det var då han skickade ett mess till hustrun att han är ute och seglar med Nautilus, att han inte dyker och att hälsa till katterna, samt "knus till katterna" och en massa hjärtan. Han erkände i samband därmed att Kim Wall redan var död då. Och enligt tidigare utsago var han ju en "suicidal psykos".

Nej så tolkar inte jag det, både BT och Eb skriver att han är ute på nätet, så har refererade Ekstrabladet:

Klokken 23.22 er Peter Madsens telefon på internettet.
- Men vi kan ikke se en position for det, siger anklageren.
- Hvad kan man reelt se ud af det. Hvor lang er den forbindelse til internettet?, bryder forsvareren ind og påpeger, at det jo kan være sket automatisk og ikke er en aktiv internetaktivitet.
- Jeg kan bare konstatere, at der er en internetforbindelse klokken 23.22, svarer anklageren
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in