Citat:
Ja, man trakaserar och hotar sina medmänniskor med avsikten att göra dem illa till mods. Det kan handla om att man har för avsikt att utpressa eller skrämma mottagaren tll tystnad eller helt enkelt att man önskar tillfoga mottagaren obehag. En del av poängen är alltså att de handlingar man beskriver inte nödvändigtvis behöver bli verklighet. Har man för avsikt att utföra handlingen oavsett vad försvinner stora delar av poängen med att utfärda hot.Grejen är ju att vi inte gör något särskilt för någon. Det spelar ingen roll om man är man, kvinna, från Venus eller Mars.
Men titta, det verkar ju som att du förstår. Man skriver saker för att mottagaren ska bli illa till mods, inte för att man faktiskt planerar att utföra det. Är det bekant att tomma tunnor skramlar mest?
Men titta, det verkar ju som att du förstår. Man skriver saker för att mottagaren ska bli illa till mods, inte för att man faktiskt planerar att utföra det. Är det bekant att tomma tunnor skramlar mest?
Du har den här märkliga vanan att påpeka självklarheter och bete dig som att du precis gjort en poäng.
Citat:
Nej, synbarligen är forumet snarare tänkt som en arena för de som skickar meddeleanden med sexuella tillmälen till kvinnliga skribenter i tid och otid än för kvinnor som blir obekväma av detta beteende. Vad jag gör i den här tråden är just att ifrågasätta varför det är så mycket viktigare att forumet ska tillahndahålla det föregående framför det senare.
Citat:
Okej, det här är faktiskt lite intressant. Menar du på allvar att ett rapporterat PM där en person skrev något så oskyldigt som att du hade "sand i fittan" skulle ha resulterat i moderatorsåtgärder mot skribenten? I så fall har vi uppenbarligen skilda erfarenheter av hur det här forumet fungerar.
edit appropå lösning så rapporterade jag just att de män som beter sig illa på riktigt, och har avsikt att skada, lyfts här ifrån, antingen av mods admin eller andra. Att mod inte rättar sig efter dina tantrums ser jag som ett bevis på att forumet fungerar, för det ska inte gå att grina sig till att få som man vill, mods skall vara objektiva.
Senast redigerad av Disciplina 2018-06-05 kl. 15:56.
Senast redigerad av Disciplina 2018-06-05 kl. 15:56.
Det är en sarkastisk kommentar av en skribents argumentationsteknik. Är det föraktfullt, rentav elakt? Ja. Men å det hela taget är det som mest en dryg kommentar. Det är inte ett försök att hota eller trakassera skribenten, och det är inget rättfärdigande av, eller överhuvudtaget jämförbart med att jag ska behöva ta emot PM med kommentarer om hur någon ska våldta mig eller klyva mig itu med en yxa.