2018-06-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Grejen är ju att vi inte gör något särskilt för någon. Det spelar ingen roll om man är man, kvinna, från Venus eller Mars.

Men titta, det verkar ju som att du förstår. Man skriver saker för att mottagaren ska bli illa till mods, inte för att man faktiskt planerar att utföra det. Är det bekant att tomma tunnor skramlar mest?
Ja, man trakaserar och hotar sina medmänniskor med avsikten att göra dem illa till mods. Det kan handla om att man har för avsikt att utpressa eller skrämma mottagaren tll tystnad eller helt enkelt att man önskar tillfoga mottagaren obehag. En del av poängen är alltså att de handlingar man beskriver inte nödvändigtvis behöver bli verklighet. Har man för avsikt att utföra handlingen oavsett vad försvinner stora delar av poängen med att utfärda hot.

Du har den här märkliga vanan att påpeka självklarheter och bete dig som att du precis gjort en poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du framstår främst som butthurt över att vi anser att the needs of the many outweighs the needs of the few. Som forumet fungerar idag kanske inte passar just dig, men det är inte till för just bara dig.
Nej, synbarligen är forumet snarare tänkt som en arena för de som skickar meddeleanden med sexuella tillmälen till kvinnliga skribenter i tid och otid än för kvinnor som blir obekväma av detta beteende. Vad jag gör i den här tråden är just att ifrågasätta varför det är så mycket viktigare att forumet ska tillahndahålla det föregående framför det senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
edit appropå lösning så rapporterade jag just att de män som beter sig illa på riktigt, och har avsikt att skada, lyfts här ifrån, antingen av mods admin eller andra. Att mod inte rättar sig efter dina tantrums ser jag som ett bevis på att forumet fungerar, för det ska inte gå att grina sig till att få som man vill, mods skall vara objektiva.
Okej, det här är faktiskt lite intressant. Menar du på allvar att ett rapporterat PM där en person skrev något så oskyldigt som att du hade "sand i fittan" skulle ha resulterat i moderatorsåtgärder mot skribenten? I så fall har vi uppenbarligen skilda erfarenheter av hur det här forumet fungerar.
Senast redigerad av Disciplina 2018-06-05 kl. 15:56.
Citera
2018-06-05, 17:17
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Okej, det här är faktiskt lite intressant. Menar du på allvar att ett rapporterat PM där en person skrev något så oskyldigt som att du hade "sand i fittan" skulle ha resulterat i moderatorsåtgärder mot skribenten? I så fall har vi uppenbarligen skilda erfarenheter av hur det här forumet fungerar.
Nej jag rapporterade inte det.
Den personen gjorde samma sak som du, skrev pm för att det var jobbigt att diskutera och ville få mig att sluta, men använde ett grovt och ovårdat språk där han frågade om jag hade sand i fittan.

Nu hakar jag inte upp mig på människors ordval utan vad de egentligen kommunicerar vilket var plz stop, som du också gjorde även om du inte fattar det själv

Det var fråga om en bullie som hade trakasserat människor länge här, som jag läxade upp. Ni har faktiskt vissa likheter, eller många. Jag blev visst kallad Fittrud också, det har jag glömt.
En användares svar i tråden kunde gälla dig också.

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jovisst är det så. Så viktig är du säkert..

Herregud människa. Du är i varje tråd och ska ge din mörka syn på saken. Ifrån en punkt som du tvingat dig själv till. Där sitter du och kollar på mänskligheten med dyster blick och funderar på hur överlägsen du är alla andra. Hur allt du säger stämmer till punkt och pricka. För du har aldrig fel eller hur? Åtminstone skulle du aldrig erkänna det för dig själv.

Tycker snarare hon borde ha en eloge för att hon fortfarande orkar diskutera med dig, när alla andra vet att du är en lost cause.

Kallar henne fittrud och blir förvånad över att hon ger svar på tal? Var lite kreativare nästa gång. FittLudd?
(FB) Varför flirtar aldrig killar?

Pm'et och beteendet föranledde sedvanlig manlig kamratuppfostran så personen lärde sig en läxa. Problemet är att när detsamma händer kvinnor så blir de manipulativa och utnyttjar att många ser dem som svaga. De utger sig för att vara offer.

Du kan inte skylla på att de reagerade på beteende med att jag håller med män, detta var inne på R&S och tråden handlade om flirt. Män i allmänhet är gentlemen. De tycker inte kvinnor får skylla sig själva, det där har ni hittat på.

Jag vet inte hur mod skulle bedöma pm'et, allt sker i en kontext och jag gick hårt på honom. Ingen är trakasserad eller mobbad som kan försvara sig. Vare sig du eller jag är trakasserade.

Det som föranledde moderatorsåtgärder var av helt annan karaktär, och handlade inte bara om pm.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-05 kl. 17:27.
Citera
2018-06-05, 17:18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nej det är det inte. Jag spann vidare på diskussionen om varför det sker, helt i enlighet med ts.
Ja jag sade ju det, du ljög vidare.
Citera
2018-06-05, 17:22
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja jag sade ju det, du ljög vidare.
Du påstår att jag ljuger, jag säger att jag inte gör det. Är du utsedd av Flashbacks egen gudom månne? Inte senast jag kollade
Citera
2018-06-05, 17:24
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Du påstår att jag ljuger, jag säger att jag inte gör det. Är du utsedd av Flashbacks egen gudom månne? Inte senast jag kollade

I flashbackkulturen finns det som sagt två fraser.
Pic or it didn't happen, samt Källa på det,

och där står vi nu och stampar.
Citera
2018-06-05, 17:26
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
I flashbackkulturen finns det som sagt två fraser.
Pic or it didn't happen, samt Källa på det.

och där står vi nu och stampar.
När detta hände mig hade jag ingen anledning att spara bilder för en ev framtida tråd. Det finns åtskilliga trådar där människor skriver om ämnen som inte kräver bildbevis.
Citera
2018-06-05, 17:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
När detta hände mig hade jag ingen anledning att spara bilder för en ev framtida tråd. Det finns åtskilliga trådar där människor skriver om ämnen som inte kräver bildbevis.

Det spelar ingen roll, om du skall bli tagen på allvar här, så måste du backa upp dina påståenden helt oavsett ditt kön. Vad du och Disciplina rapar upp från feministkursen är det ingen som tar seriöst. Och uppenbarligen så kommer ingen ta påståenden om att flashbackkillar är så obehagliga på allvar heller. Eftersom ingen har bättre källa än feministpropaganda, vet du överhuvudtaget vart du är?
Citera
2018-06-05, 18:24
Medlem
Citat:
Nej jag rapporterade inte det.
Den personen gjorde samma sak som du, skrev pm för att det var jobbigt att diskutera och ville få mig att sluta, men använde ett grovt och ovårdat språk där han frågade om jag hade sand i fittan.

Nu hakar jag inte upp mig på människors ordval utan vad de egentligen kommunicerar vilket var plz stop, som du också gjorde även om du inte fattar det själv

Det var fråga om en bullie som hade trakasserat människor länge här, som jag läxade upp. Ni har faktiskt vissa likheter, eller många. Jag blev visst kallad Fittrud också, det har jag glömt.
En användares svar i tråden kunde gälla dig också.

(FB) Varför flirtar aldrig killar?

Pm'et och beteendet föranledde sedvanlig manlig kamratuppfostran så personen lärde sig en läxa. Problemet är att när detsamma händer kvinnor så blir de manipulativa och utnyttjar att många ser dem som svaga. De utger sig för att vara offer.

Du kan inte skylla på att de reagerade på beteende med att jag håller med män, detta var inne på R&S och tråden handlade om flirt. Män i allmänhet är gentlemen. De tycker inte kvinnor får skylla sig själva, det där har ni hittat på.

Jag vet inte hur mod skulle bedöma pm'et, allt sker i en kontext och jag gick hårt på honom. Ingen är trakasserad eller mobbad som kan försvara sig. Vare sig du eller jag är trakasserade.

Det som föranledde moderatorsåtgärder var av helt annan karaktär, och handlade inte bara om pm.
Okej... vad jag ser är egentligen att en enda person, som förmodligen inte ens sett "sand i fittan"-kommentaren, kritiserade Kaffekannan för att han var en bitter gnällspik. Vad var egentligen poängen med att ta upp det här exemplet?
Citera
2018-06-05, 18:29
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ja, man trakaserar och hotar sina medmänniskor med avsikten att göra dem illa till mods. Det kan handla om att man har för avsikt att utpressa eller skrämma mottagaren tll tystnad eller helt enkelt att man önskar tillfoga mottagaren obehag.
Det här är ju nåt som du sysslar med på daglig basis. Vad är ditt problem med det? Att det här även drabbar dig själv?
Citat:
En del av poängen är alltså att de handlingar man beskriver inte nödvändigtvis behöver bli verklighet. Har man för avsikt att utföra handlingen oavsett vad försvinner stora delar av poängen med att utfärda hot.
Regelrätta hot åtgärdar modsen. Sedan finns det ju hotet att om man diskuterar med personen igen så får man mer däng. Det verkliga våldet sker här. Om man inte har theory of mind kan det vara svårt att förstå hur ens eget våld landar. Härskartekniker är våld. Liksom ett ständigt tilltal som dryper av förakt vilket är plågsamt för alla som utsatts för verbal misshandel mobbing eller liknande.
Våld är våld och du är en våldsam person. Det går inte att sw dig som offer då du är en förövare se nedan

Citat:
Du har den här märkliga vanan att påpeka självklarheter och bete dig som att du precis gjort en poäng.
Du totalt dumförklarar och förnedrar den här personen publikt.
Citat:
Nej, synbarligen är forumet snarare tänkt som en arena för de som skickar meddeleanden med sexuella tillmälen till kvinnliga skribenter i tid och otid än för kvinnor som blir obekväma av detta beteende. Vad jag gör i den här tråden är just att ifrågasätta varför det är så mycket viktigare att forumet ska tillahndahålla det föregående framför det senare.
Det är ju uppenbart att flashback prioriterar yttrandefrihet. Det har vissa baksidor men fördelarna överväger utifrån syftet att låta alla komma till tals. Det här har du fått förklarat för dig för bara några veckor sedan. Vad är problemet? Du utnyttjar ju själv förmånen att bete dig grisigt.
Citera
2018-06-05, 18:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Okej... vad jag ser är egentligen att en enda person, som förmodligen inte ens sett "sand i fittan"-kommentaren, kritiserade Kaffekannan för att han var en bitter gnällspik. Vad var egentligen poängen med att ta upp det här exemplet?

Att dåligt beteende inte är könsbundet och att det får konsekvenser oavsett kön. Don efter person och donet var uppenbaligen värre för mannen eftersom det inte som i ditt fall inte rann av som vatten på en gås. Individen är kvar men har tonat ned sin framtoning.

Du gör försök men misslyckas och får då svar på tal.

Och jo jag hade publicerat skärmdumpen. Tråden är rensad från off topic så den var inte kvar. Om du fortsätter i tråden så ser du har diskussionen om vad som finns i min fiffy fortlöper.

Om du vill kan du ju lära dig ett bättre sätt att hantera dylika angrepp än att öka din egen aggressivitet gentemot män i allmänhet.

Om du inte hade varit så föraktfull och nedlåtande mot gruppen män så vore användare mer välvilligt inställd mot dig och beskydda dig. Now you're on your own.
Ditt val.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-05 kl. 18:41.
Citera
2018-06-05, 19:28
Medlem
Citat:
Det här är ju nåt som du sysslar med på daglig basis. Vad är ditt problem med det? Att det här även drabbar dig själv?

Regelrätta hot åtgärdar modsen. Sedan finns det ju hotet att om man diskuterar med personen igen så får man mer däng. Det verkliga våldet sker här. Om man inte har theory of mind kan det vara svårt att förstå hur ens eget våld landar. Härskartekniker är våld. Liksom ett ständigt tilltal som dryper av förakt vilket är plågsamt för alla som utsatts för verbal misshandel mobbing eller liknande.
Våld är våld och du är en våldsam person. Det går inte att sw dig som offer då du är en förövare se nedan

Du totalt dumförklarar och förnedrar den här personen publikt.
Okej, jag vet att jag redan påpekat det här nu, men allt det här tjänar till är att ännu en gång visa upp vilken totalt urlöjlig måttstock du använder dig av. Nej, mitt inlägg är inte våld. Det är en sarkastisk kommentar av en skribents argumentationsteknik. Är det föraktfullt, rentav elakt? Ja. Men å det hela taget är det som mest en dryg kommentar. Det är inte ett försök att hota eller trakassera skribenten, och det är inget rättfärdigande av, eller överhuvudtaget jämförbart med att jag ska behöva ta emot PM med kommentarer om hur någon ska våldta mig eller klyva mig itu med en yxa.

Du sitter här och förringar faktiska hot och trakasserier som riktas mot enskilda individer samtidigt som du sitter och blir upprörd över sådana här lite elaka kommentarer. Allt jag skriver ska dissikeras till max och minsta hint till elakhet duger tydligen som förklaring till att jag förtjänar att få höra att jag ska våldtas och att inget jag säger är värt att lyssna på.

Citat:
Det är ju uppenbart att flashback prioriterar yttrandefrihet. Det har vissa baksidor men fördelarna överväger utifrån syftet att låta alla komma till tals. Det här har du fått förklarat för dig för bara några veckor sedan. Vad är problemet? Du utnyttjar ju själv förmånen att bete dig grisigt.
Well, problemet som jag ser det är att många mer känsliga personer helt enkelt kan välja att avstå från att våga berätta att de är kvinnor eller att diskutera vissa ämnen eller rentav att diskutera överhuvudtaget eftersom de då riskerar att motta diverse obehagliga PM. Se exempelvis SvartChillis tidigare inlägg i tråden. Jämfört med det som uteblir har jag själv svårt att se fördelarna som du vittnar om. Varför ska det vara så jävla viktigt att ett gäng bittra grabbar ska få skicka PM till kvinnor på forumet bara för att tala om att de är luder?

Citat:
Att dåligt beteende inte är könsbundet och att det får konsekvenser oavsett kön. Don efter person och donet var uppenbaligen värre för mannen eftersom det inte som i ditt fall inte rann av som vatten på en gås. Individen är kvar men har tonat ned sin framtoning.
Genom att visa en man som du tyckte betedde sig dåligt genom att fälla en kommentar som du själv inte ens tyckte var allvarlig nog att rapportera?

Om kaffekannan lärde sig så mycket är tveksamt, jag kan inte säga att jag tycker att han höjde sig så mycket från "sand i fittan" sedan dess.

Citat:
Om du vill kan du ju lära dig ett bättre sätt att hantera dylika angrepp än att öka din egen aggressivitet gentemot män i allmänhet.

Om du inte hade varit så föraktfull och nedlåtande mot gruppen män så vore användare mer välvilligt inställd mot dig och beskydda dig. Now you're on your own.
Ditt val.
Jovisst, hade jag varit snäll och hummat med i det misogyna tramsandet hade jag säkert fått mer bekräftelse från en selekt grupp pojkar, som jag skrev från början, men ärligt talat känns det som ett suboptimalt sätt att hantera det här problemet. Ska jag liksom börja printscreena mina PM och gå Off-topic i trådar för att andra män ska lösa problemen med "kamratuppfostran" och bara hoppas att hatarna tar till sig? Kom igen.
Citera
2018-06-05, 20:00
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Nej det säger jag inte. Mäns våld drabbar både män och kvinnor. Varför används just hot om sexuellt våld vad gäller kvinnor oftare är faktorn jag undrar över eftersom det antagligen påverkar vilka sorters pm man får.
Även kvinnor kan vara våldsamma mot både män och kvinnor.
Kvinnor använder psykisk tortyr mot män och mot kvinnor det är också våld och mycket, mycket svårare att " bevisa" och har då kvinnan samhället på sin sida så klarar hon sig undan sitt egna våld mot mannen( oftast)
Kvinnors våld drabbar också män, kvinnor och barn.
Män här inne får väl också hotfulla pm. Kanske till och med mer än oss kvinnor.
Det är bevisligen inte alla kvinnor här inne som får underliga pm.
Varför får vissa kvinnor det i ett diskussionsforum, kan det bero på vad man själv förmedlar? Ja antagligen.
Sedan är det ingen som sagt att det inte existerar men forumet är definitivt inte ett forum med hatande, hotande män.
Och kvinnor i form av änglar och offer i forumet.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-06-05 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in