2013-08-13, 14:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Personligen får jag inte ut något alls av att ägna mig åt dylikt rövslickeri inför totala främlingar.

De är främlingar trots allt, och deras åsikter och humör är irrelevant för min vardag. Jag kommer aldrig att träffa dem igen, så det finns ingen anledning att ens låtsas om att de existerar ärligt talat.

För övrigt så tror jag inte ett skvatt på ert (Stylewars, The Elizas, Fittruds) tjat om att det bara är lite "oskyldig vardagsflirt". Denna terminologi skriker om en avsaknad av ryggrad.

Stylewars intalar bara sig själv om att han inte är "seriös" med sitt flirtande för att det ska bli lättare att hantera en eventuell diss sen. Hans agerande är endast till för att "testa vattnet" så att säga. Se vad han får för gensvar. Är det negativt så kan han alltid trösta sitt ego med lögnen att han ändå bara var "oseriös från början". Är gensvaret positivt så kan han skrida till verket och försöka få den främmande slynan i säng.

Som sagt: ryggradslöst och egocentrerat beteende. Och väldigt skenheligt med med tanke på hur ni försöker få det till att ni gör det för den ANDRA personens skull.

Surt sa räven

För om man sätter det här i perspektiv på din oförmåga att läsa och tolka kvinnliga signaler så blir ju ditt ställningstagande i denna frågan rätt uppenbart.

Och det är ju också uppenbart att du aldrig upplevt det som de talar om.

Så du gör bort dig lite i vanlig ordning.

Trist att du fastnat i den här rollen.
Citera
2013-08-13, 15:01
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Surt sa räven

För om man sätter det här i perspektiv på din oförmåga att läsa och tolka kvinnliga signaler så blir ju ditt ställningstagande i denna frågan rätt uppenbart.

Det är snarare du som fastnat i rollen som tvångsmässig kritiker av mig då du nödgat måste besvara just mig i varje tråd. Svårt att ta något du säger på större allvar då som du kanske förstår.
Citera
2013-08-13, 15:03
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Nej, det stämmer inte alls. Det gör mig sorgsen att du ser världen på det sättet.

För att blåsa i min egen trumpet (höhö) vill jag nog påstå att den ultimata ryggraden är att vara så pass trygg i sitt eget skinn att sånt här inte är något speciellt.

Det har synergieffekter som gör att man glider fram enkelt i sociala sammanhang. Människor känner sig bekväma i mitt sällskap. För att "få en slyna i säng" höjer man bara temperaturen lite. Dock intresserar det inte mig, för det är om något ett egocentriskt beteende. Jag letar inte efter skåror (höhö) att rista in i sänggaveln längre.

Nej jag ser inte "världen" på det sättet. Men jag ser DIG för vad du är: en ryggradslös lögnare med bräckligt ego. Viss skillnad.
Citera
2013-08-13, 15:05
Bannlyst
Citat:
Surt sa räven

Fast jag håller med honom i hans inlägg.
Varför är det så viktigt med flirtande ifrån en främling? Det känns bara väldigt jobbigt samt att man slösar någon annans tid även om det är oskyldigt flirtande. Visst kan det höja andras självförtroende men jag ser det endast som ett lögnaktigt spel för att komma innanför mina trosor på något sätt. Varför i hela fridens namn skulle en främling vilja flirta med en okänd tjej?
Citera
2013-08-13, 15:08
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Nej jag ser inte "världen" på det sättet. Men jag ser DIG för vad du är: en ryggradslös lögnare med bräckligt ego. Viss skillnad.
Jag har satt åt dig hårt och smulat sönder dina argument tidigare (och nu), vilket kanske varit taskigt. Men försök att inte ta det personligt. Jag har inte menat något illa egentligen.

Ryck upp dig Coffe! Hamna i gruppen som är mottaglig för flirt, så ska du få se på grejer! Det kan vara jättetrevligt!
Citera
2013-08-13, 15:13
Bannlyst
Citat:

Du behöver öppna fönstret och se upp emot himlen.
Citera
2013-08-13, 15:18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelphieMonkey
Varför är det så viktigt med flirtande ifrån en främling? Det känns bara väldigt jobbigt samt att man slösar någon annans tid även om det är oskyldigt flirtande. Visst kan det höja andras självförtroende men jag ser det endast som ett lögnaktigt spel för att komma innanför mina trosor på något sätt. Varför i hela fridens namn skulle en främling vilja flirta med en okänd tjej?

Du resonerar väldigt mycket som en kille, som en "snäll kille" som inte förstår hur man leker fram en relation, utan ser det som en affärsmässig förbindelse.

Om man inte har den där lekfullheten så blir det svårt. Och leker- gör man väl för att det är roligt att leka

Men har man inte fått med sig rätt grejor i bagaget hemifrån så kan det både vara svårt och obegripligt ibland.

Om man tror att en sådan grej som StyleWars gav prov på var för att komma innanför ens trosor så tar man sig själv på alldeles för stort allvar faktiskt.

Jag tycker att det är det Coffe gör också, fast han kallar det nåt annat
Citat:
Det är snarare du som fastnat i rollen som tvångsmässig kritiker av mig då du nödgat måste besvara just mig i varje tråd. Svårt att ta något du säger på större allvar då som du kanske förstår.

Jag upprepar, detta är ett diskussionsforum, skriver du uppenbart korkade saker så får du tåla att folk ifrågasätter, även jag.

Varför skall du specielbehandlas av mig. Verkar ju vara du som är besatt, smeknamn och allt får jag
Senast redigerad av Gertrud1 2013-08-13 kl. 15:37.
Citera
2013-08-13, 15:31
Bannlyst
Citat:

Jovisst är det så. Så viktig är du säkert..

Herregud människa. Du är i varje tråd och ska ge din mörka syn på saken. Ifrån en punkt som du tvingat dig själv till. Där sitter du och kollar på mänskligheten med dyster blick och funderar på hur överlägsen du är alla andra. Hur allt du säger stämmer till punkt och pricka. För du har aldrig fel eller hur? Åtminstone skulle du aldrig erkänna det för dig själv.

Tycker snarare hon borde ha en eloge för att hon fortfarande orkar diskutera med dig, när alla andra vet att du är en lost cause.

Kallar henne fittrud och blir förvånad över att hon ger svar på tal? Var lite kreativare nästa gång. FittLudd?
Citera
2013-08-13, 15:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Men

Om man skall styra upp diskussionen på det som den kommit att handla om nu. Så ligger det givetvis ett ansvar i hur man beter sig.

Som jag skrev så gör man en konsekvensanalys av sina ageranden om man har social kompetens oavsett vad det handlar om.

Om man skall lägga ihop två plus två här så är det så att vissa som inte kan leken, då tar varje kontaktförsök strikt personligt och känner inte till att dansen till en relation går i flera steg.

Det börjar i flirtstadiet och sedan om båda är med på det så tas det i nästa stadie. Det mesta interaktionen stannar i det första stadiet, särskilt om det är en främling på stan DUH

Flirtande är en lek, lite grann som kull. För att kulla någon måste man vara rapp i benen. För att flirta så måste man ha en viss elegans med ord, eller ögonen.

Man blir inte elegant över en natt, man måste öva.

Men man övar inte på folk som missförstår, om man inte är en attentionwhore eller player.
Det är en helt annan sysselsättning än att få människor på gott humör
Man flirtar med främmande för att bli på gott humör

Ju mer man känner någon desto mer allvar i det hela, och ju mer förhoppning att det skall leda till nåt mera.

Eller nåt

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Kallar henne fittrud och blir förvånad över att hon ger svar på tal? Var lite kreativare nästa gång. FittLudd?

Men helvete vad ni tror det finns plats för grejer där. Sand och ludd och fan vet allt.
Men jag får väl ta det som en komplimang att den är ett hett samtalsämne på forumet
Senast redigerad av Gertrud1 2013-08-13 kl. 15:38.
Citera
2013-08-13, 15:32
Bannlyst
Citat:

Jovisst är det så. Så viktig är du säkert..

Herregud människa. Du är i varje tråd och ska ge din mörka syn på saken. Ifrån en punkt som du tvingat dig själv till. Där sitter du och kollar på mänskligheten med dyster blick och funderar på hur överlägsen du är alla andra. Hur allt du säger stämmer till punkt och pricka. För du har aldrig fel eller hur? Åtminstone skulle du aldrig erkänna det för dig själv.

Tycker snarare hon borde ha en eloge för att hon fortfarande orkar diskutera med dig, när alla andra vet att du är en lost cause.

Dags att vakna upp snart. Du drar ner dig själv djupare i skiten.
Citera
2013-08-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelphieMonkey

Är det inte viktigt för dig, så är det väl inte det. Själv har jag svårt att låta bli det. En gammal tant går inte säker, och där gäller definitivt inte att komma innanför trosorna. För den delen är seriösa killar extremt roliga måltavlor. Det är sånt som hör hemma på youtube, fast man får passa sig noga... (tänk om någon blir allvarligt intresserad! Jävlar vad man skulle springa... )
Citera
2013-08-13, 15:38
Bannlyst
Citat:
Du resonerar väldigt mycket som en kille, som en "snäll kille" som inte förstår hur man leker fram en relation, utan ser det som en affärsmässig förbindelse.

Om man inte har den där lekfullheten så blir det svårt. Och leker- gör man väl för att det är roligt att leka

Men har man inte fått med sig rätt grejor i bagaget hemifrån så kan det både vara svårt och obegripligt ibland.

Om man tror att en sådan grej som StyleWars gav prov på var för att komma innanför ens trosor så tar man sig själv på alldeles för stort allvar faktiskt.

Jag tycker att det är det Coffe gör också, fast han kallar det nåt annat

Jag upprepar, detta är ett diskussionsforum, skriver du uppenbart korkade saker så får du tåla att folk ifrågasätter, även jag.

Varför skall du specielbehandlas av mig. Verkar ju vara du som är besatt, smeknamn och allt får jag

Hur kom du fram till att jag var en kille?
Bara för att jag inte vill ha bekräftelse ifrån främmande människor? Jag känner inte att dessa människor tillför mig något i min vardag när dom flirtar. Sedan ser jag ingen anledning alls till varför någon skulle flirta med någon ( i mitt fall en kvinna) som man knappast känner och ger henne så mycket uppmärksamhet. Uppenbarligen är mitt utseende det enda som främlingen ser men jag kan lika gärna vara den jäkligaste människan som satt sin fot på denna planet. Då är det alltså för att komma innanför mina trosor. Vad skulle det annars vara? Jag kan förstå en vän eller en bekant som flirtar men en främling?
Nu menar jag inte någon annans inlägg men enbart främlingar som flirtar. Varför ska man annars slösa sin tid på någon som kan visa sig en idiot?
Senast redigerad av SelphieMonkey 2013-08-13 kl. 15:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in