• 46 969 online
  • 1 202 838 medlemmar
  • 62 244 916 inlägg
2018-06-01, 23:56
Medlem
hej

Jag och mina väninnor kom in på ämnet flashback, efter lite snack blev det klart att alla(!) så fort
det kom fram att dom var kvinnor, fick massvis med obehagliga, kränkande, sexistiska PM.

Det förekom hot om våldtäkt och dylikt. Detta ledde till att ingen av dessa använder Flashback längre, det blev för mycket helt enkelt. De hade inte ens skrivit mycket, utan väldigt lugna saker i de lugnare delarna av forumet. D.v.s. inte argumenterat med någon.

Tanke om detta? Någon fler tjej som upplevt detta?
Citera
2018-06-02, 00:01
Medlem
20152015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
hej

Jag och mina väninnor kom in på ämnet flashback, efter lite snack blev det klart att alla(!) så fort
det kom fram att dom var kvinnor, fick massvis med obehagliga, kränkande, sexistiska PM.

Det förekom hot om våldtäkt och dylikt. Detta ledde till att ingen av dessa använder Flashback längre, det blev för mycket helt enkelt. De hade inte ens skrivit mycket, utan väldigt lugna saker i de lugnare delarna av forumet. D.v.s. inte argumenterat med någon.

Alla har möjligheten att inte röja sitt kön.
Citera
2018-06-02, 00:04
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
hej

Är kille
Jag tror att det finns en jävla massa troll här med flera konton som jävlas på alla olika sätt.
Kan inte tänka mej att de vanliga aktiva användarna skriver att de ska våldta någon så fort en tjej syns till på forumet.

Anmäl de som skriver sånt till en moderator !
Citera
2018-06-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Alla har möjligheten att inte röja sitt kön.

Så om man skriver om att vattna blommor eller föda barn i ett forum så ska man helt enkelt acceptera att man kommer spammas med hot om våldtäkt? Du tycker inte det reflekterar en dålig bild av Flashback?
Citera
2018-06-02, 00:06
Medlem
321js avatar
Jag blir mordhotad varje dag på denna sajt.
Citera
2018-06-02, 00:08
Medlem
20152015s avatar
Citat:
Så om man skriver om att vattna blommor eller föda barn i ett forum så ska man helt enkelt acceptera att man kommer spammas med hot om våldtäkt? Du tycker inte det reflekterar en dålig bild av Flashback?

Jag är inte en av dom som gör sånt du beskriver, men ja helt klart gör dom personerna att Flashback får ett sämre rykte och skrämmer bort kvinnor.
Citera
2018-06-02, 00:09
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Tror du att ni är ensamma om att få mordhot och alla möjliga sorters hot i PM?
Vet inte hur många PM jag fått med löften om att jag ska mördas, våldta, dränkas som en katt och så vidare. Det är bara att rycka på axlarna och skratta åt de tragiska idioterna.
Desto fler som ogillar mig, ju bättre är det. All reklam är bra reklam.
Citera
Medlem
StigAllans avatar
Att trolla är kul för vissa, inte för mig.
Om det du påstår hade varit verklighet hade jag nog fått reda på detta för länge sedan.
Citera
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:

Skriv till en moderator om vilka det e

Tror ingen kan hjälpa dej här
Alla forum har sina problem
Som sagt många troll som skriver så för å jävlas
Citera
2018-06-02, 00:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Så ska det givetvis inte vara om det är så. Anmäl till mods. Jag har sedan 2008 endast fått ett otrevligt PM. Kanske då beroende på att man givet klart att man var kille. Inte så där extremt farligt heller.

Jag har funderat på att skapa ett andra konto där man nu utger sig för att vara tjej för att se om detta återkommande dilemma faktiskt stämmer. Men om så som sagt anmäl.
Citera
2018-06-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Tror du att ni är ensamma om att få mordhot och alla möjliga sorters hot i PM?
Vet inte hur många PM jag fått med löften om att jag ska mördas, våldta, dränkas som en katt och så vidare. Det är bara att rycka på axlarna och skratta åt de tragiska idioterna.
Desto fler som ogillar mig, ju bättre är det. All reklam är bra reklam.

Nu är det ju inte det jag har påstått heller, däremot ser man tendenser. Att man spammas med hot och kränkningar via PM för att man skrivit att man fick x dos av x när man skulle föda, d.v.s. utan att ha argumenterat EN enda gång på forumet är väldigt konstigt.

Därför jag frågar om fler kvinnor upplevt detta hat från ingenstans. Självklart är det ju intressant att jämföra med hur män upplever detta också, men jag utgick utifrån uppgifterna jag hade att arbeta med.
Citera
2018-06-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Kan du ge lite exempel. Just nu är det bara ditt påstående som hänger fritt i luften. Går inte att ha en diskussion utan att veta bredden. Är det enstaka PM så kanske man borde fundera på att bättra på skinnet på näsan. Är det dagliga dylika påhopp så är det illa.

Från det jag fick höra från dom så var det efter de hade skrivit då de fick ta emot spam. Det kunde variera från ett tio - 20tal från olika, ibland löjligt högt antal från några enstaka. Olika varje gång, men absolut förskräckligt högt antal i relation till sammanhanget.
Citera