Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Eller jo, vänta, det är för att moderatorerna rättfärdigar skiten med att de som får dessa PM förtjänat det för att de är feministluder.
Här hade vi en liten bump i theory of mind.
Ingen mod i tråden har uttryckt något som är ens i närheten av detta.
Citat:
Framför allt tycker jag att det är viktigt att påvisa hur verkligheten ser ut, för som moderatorerna svarar i den här tråden låter det som att det är en lösning att rapportera de sexuella trakasserier man mottar.
Fast du har inte tolkningsföreträde på hur verkligheten ser ut. Du är bara en av 1 173 629 medlemmar i skrivande stund. Och nej ditt sätt att beskriva en gemensam verklighet gör dig inte särskilt trovärdig.
Vi har nu gått från att diskutera hot till sexuella trakasserier. För att överhuvudtaget kunna diskutera det så måste man definiera var gränserna går, det skulle ju kunna vara en intressant diskussion men inte i denna tråden.
Citat:
Men lägg ner. Det är "uppenbarligen" inte ett stort problem för att du som manlig moderator säger det. Och försvaret att det skulle vara "bildligt" menat är för fan på samma nivå som när skolbarn blir konfronterade med att kalla varandra för diverse namn och försvarar sitt agerande med "jag bara skoja".
Av döma av tråden så är det uppenbarligen inte ett stort problem, det verkar vara ett stort problem för 2 feminister som inte mår så bra och har en agenda. Inte ens två flugor gör en sommar.
Vad är det för sexism att dra in bigfatcones kön i det hela?
Och jo han har rätt, de flesta av oss använder bildspråk, det kan vara svårt för Sheldon att läsa alla undertoner i en text, men så är det.
Citat:
Nej, dessa meddelanden är inte "bildliga" och de är verkligen inte som "Gertrud" påstår menade att smickra. Det här är saker som skrivs med ett tydligt motiv att mottagaren ska känna sig illa till mods. Och inte bara försvarar moderatorerna skiten, de gör ett anmärkningsvärt dåligt jobb.
Nej Gertrud avsåg inte att smickra, Gertrud skrev en text full av undertoner vilken får de som kan läsa undertoner att fnissa eftersom jag delvis trollar dig, driver, och får in en saklig poäng samtidigt.
Bold - där tappade du det faktiskt.
problemet är att de inte håller dig bakom ryggen och håller med om att de andra barnen är dumma mot dig, de är också dumma.
Det största problemet jag har med feminister av din sort är att ni faktiskt skadar kvinnor som grupp när ni sublimerar era egna psykiska problem i en förtäckt kvinnokamp.
edit appropå lösning så rapporterade jag just att de män som beter sig illa på riktigt, och har avsikt att skada, lyfts här ifrån, antingen av mods admin eller andra. Att mod inte rättar sig efter dina tantrums ser jag som ett bevis på att forumet fungerar, för det ska inte gå att grina sig till att få som man vill, mods skall vara objektiva.