2018-06-05, 13:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det vette fan. Om någon man aldrig haft kontakt med helt plötsligt skickar ett PM med "du är en jävla pk-hora som förtjänar att bli våldtagen av ett gäng gambianer" så kan det nog gå under OT.
Har fått för mig att jag anmält liknande och fått min vilja igenom.

Men som sagt, det här anser jag inte vara värt en diskussion. Anmäl allt.
Jo, men det är svårt att få det till att fällas i ett PM. Visst är det tråkigt att läsa det men samtidigt så är det ju bara en plattnacke som inte vet vem du är. Det är ju inte så mycket du som ska "våldtas" som personan Dofterna.
Citera
2018-06-05, 13:44
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det vette fan. Om någon man aldrig haft kontakt med helt plötsligt skickar ett PM med "du är en jävla pk-hora som förtjänar att bli våldtagen av ett gäng gambianer" så kan det nog gå under OT.
Har fått för mig att jag anmält liknande och fått min vilja igenom.

Men som sagt, det här anser jag inte vara värt en diskussion. Anmäl allt.

Det går inte att att gå OT i ett PM, går inte heller att välja regel 0.03 när man rapporterar ett PM.

Sen bör det tilläggas att även om man väljer fel regel när man rapporterar något så brukar moderatorerna ändra detta om det går till en eventuell åtgärdsomröstning.

Det är ju inte så att moderatorerna skippar åtgärd bara för att en användare råkat välja fel regel.
Citera
2018-06-05, 13:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det går inte att att gå OT i ett PM, går inte heller att välja regel 0.03 när man rapporterar ett PM.

Sen bör det tilläggas att även om man väljer fel regel när man rapporterar något så brukar moderatorerna ändra detta om det går till en eventuell åtgärdsomröstning.

Det är ju inte så att moderatorerna skippar åtgärd bara för att en användare råkat välja fel regel.

Så kan det vara, minns ej. Kan tom ha drömt, vad vet jag?
Citera
2018-06-05, 13:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Ungefär så ja. Jag anser att man bör kunna uttrycka för Flashback avvikande åsikter som att "antifeminister är desperata efter kvinnor som tar deras parti", utan att behöva ta emot PM om hur man ska "straffknullas". Om du menar att det är att "kräva större rätt än andra" så vet jag inte vad mer jag ska säga.
Först: eftersom jag läst dig länge så vet jag att din liksom Sheldons verklighetsbeskrivning är något udda.
Second: En annan sak ni verkar ha gemensamt är oförståelse för det sexuella. Med tanke på att den vanligaste sexfantasin är våldtäkt och att efterfrågan på dominanta män är stooor så är det ovannämnda en belöning. Positiv förstärkning helt enkelt.
Rent statistiskt går många feminister igång på deepthroat (egna bekännelser här) för att inte tala om en djup önskan om att bli straffknullade så det är ett honest misstake att tro att du skulle nappa. Ditt nick kan hu tolkas på två sätt.
Så straffknulladet är alltså ett erbjudande man kan ta eller tacka nej till.

Citat:
Hot om sexuellt våld är inte på riktigt, det är "bildligt" menat. Herregud, dina försök att förminska problemet blir bara mer verklighetsfrånvända för varje inlägg.
Tja en Sheldon med tolkningsföreträde. Who would have thought that...

Det finns ett talesätt. Kvinnor säger snälla saker de inte menar. Män säger elaka saker de inte menar. Kulturkrocken är total. Eller menar du att du har blivit straffknullad av dessa män????

Ge mig deras nick please!!!

En annan del av manlig kultur Sheldon är att inte vara seriös. Det är att ha humor på en metanivå, vilket kräver självdistans och att inte ta sig själv på så djävla blodigt allvar hela tiden. Är man traumatisetad så är kanske inte flashback rätta platsen.

Tar man sig själv på för stort allvar så är flashback inte heller rätta platsen och ju mer du försöker göra om flashback till ett safe space ju mer pm som driver med dig får du. Fan till och med jag blir sugen på att drivamed dig.(mer än vad jag gör.. )

Citat:
Man har väl prövat men min erfarenhet säger mig att det för det mesta inte leder någonvart. Som sagt, allt som inte är regelrätta hot är i praktiken tillåtet här.

Vilket är självklart på ett community som prioriterar yttrandefrihet framför safe space.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-05 kl. 13:58.
Citera
2018-06-05, 13:57
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Om man håller låg profil, dvs inte delar med sig av sina dåliga kvinnliga kulturella uttryck, så slipper man också ta del av mycket av de dåliga manliga kulturella uttrycken.
Dåliga kvinnliga kulturella uttryck som att skriva om sex, påstå att man är snygg, posta bild, delta i diskussioner om feminism eller andra ämnen som drar till sig aggressiva typer? Dessa dåliga kulturella uttryck ägnar sig även män åt men kvinnor ska till skillnad från män stå ut med sexuella, aggressiva eller hotfulla pm. Är det vad du menar?

Jag har bara fått ett riktigt aggressivt pm från en kille när jag skrev en kort kommentar i feminism Jag skickade rp men bara för sakens skull. Det handlade om att jag var ett äckligt hen och lite sånt. Är det här min kvinnliga kulturella yttring som möts av en manlig kulturell yttring? Men även män möts av dessa manliga kulturella yttringar. Är enbart obehagliga pm från män till kvinnor motiverade och kvinnors eget fel eller ger också dessa män uttryck för kvinnliga kulturella uttryck? Varför ligger skulden inte hos den som utför gärningen?

Citat:
Det är inte mer än fair game, och alla är införstådda med vad som gäller.

Om man sedan spelar dum och låtsas att inte förstå detta, för att sedan bli kränkt när man får skit tillbaka så får man helt enkelt skylla sig själv.
I laidback svarade jag på en fråga om mastrubering, oskyldigt i en lektråd och fick ett pm. Efter det skriver jag nästan aldrig om sex. PM 1.
  • PM 1:Hur gick du tillväga igår när du ägnade dig åt självbefläckelse?[/quote]
  • PM 2: Det är bara att kontakta mig vet du. Var inte blyg. Jag har sett att du går in och skriver i mina trådar tjejen.
Det andra är oskyldigt i jämförelse, men kan nog skrämma tjejer från fb. Jag har fått flera inviter och jag har i dessa fall på inga vis visat mina så kallade dåliga kulturella kvinnliga uttryck. Jag känner en manlig anv. och han har fått en invit i pm. Från en man.
Så vad är fair game? Var gör att jag får skylla mig själv? Att jag har uppgett mig vara kvinna?
Citat:
Det är lika dant med alla självömkare, de brukar straffas friskt oavsett könstillhörighet. Man får ta del av både ett och annat PM om man gör sig själv till ett offer
Har jag gjort mig till offer genom att skriva min åsikt? Hur har jag gjort mig till offer när män skriver inviter.
Ja, det är möjligt att alla incels och snyftande snälla kvinnohatare straffas med hotfulla pm.
Citera
2018-06-05, 13:58
Medlem
Dark_drivers avatar
Har varken blivit hotad eller trakasserad på Flasback har varit här sen 2007 dock får jag då och då erbjudande om att köpa och sälja droger brukar bara kasta dom pm
Citera
2018-06-05, 14:03
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Fast varför är kön relevant på ett diskussionsforum?
De som skyltar med att de är kvinnor är så gott som alltid ute efter manlig uppmärksamhet eller manligt beskydd.

Precisely
Det som förekommer är att vissa feminister beter sig grisigt och får grisiga pm. Det är nog inte så vanligt. Det är rätt att ta detta via pm tror jag eftersom det är off- topic?

Jupp, en del gör det som en protest efter att histroinikern blev konfronterad med det dumdristiga i det hela. Jag håller det fortfarande för dumdristigt. En del av knasfeministerna beter sig så hånfullt och aggressivt mot män så att förr eller senare så är det någon som sätter dem på plats i verkliga livet.

I övrigt är min upplevelse av flashback - som man ropar får man svar.
Det är tusentals pm som passerat min inkorg genom åren.
Otrevliga är nog bara 3 män, det har varit personligt, och inte beroende på kön. Desto fler kvinnor har varit otrevliga.
Jag har fått hundratals vänliga snälla pm med mycket kärlek.
Lite raggande har jag också fått, men eftersom jag inte framhäver hur kvinnlig jag är och så sexuell jag är minimerar jag sexraggandet för mer seriösa samtal.
Kära du. De enda som beter sig grisigt är de som skickar aggressiva eller obehagliga pm, så nj, man beter sig inte grisigt genom att skriva om feminism i forumet feminism eller ifrågasätta andra.

Och en könstillhörighet kan ha betydelse i vissa fall så sluta med ditt mästrande.
Citera
2018-06-05, 14:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Här är förvirringen total
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Dåliga kvinnliga kulturella uttryck som att skriva om sex, påstå att man är snygg, posta bild, delta i diskussioner om feminism eller andra ämnen som drar till sig aggressiva typer?
eh nej, manipulation, förtäckt aggressivitet och misandri.

Citat:
Jag har bara fått ett riktigt aggressivt pm från en kille när jag skrev en kort kommentar i feminism Jag skickade rp men bara för sakens skull. Det handlade om att jag var ett äckligt hen och lite sånt. Är det här min kvinnliga kulturella yttring som möts av en manlig kulturell yttring? Men även män möts av dessa manliga kulturella yttringar.
Är enbart obehagliga pm från män till kvinnor motiverade och kvinnors eget fel eller ger också dessa män uttryck för kvinnliga kulturella uttryck? Varför ligger skulden inte hos den som utför gärningen?

Personen tyckte förmodligen att du förde dig som ett äckligt hen och nyttjade sin rätt att uttrycka det.
Som du påpekar så är det inte bara kvinnor som får pm, men bara kvinnor ser ett problem med att de får pm.

Citat:
I laidback svarade jag på en fråga om mastrubering, oskyldigt i en lektråd och fick ett pm. Efter det skriver jag nästan aldrig om sex. PM 1.
  • PM 1:Hur gick du tillväga igår när du ägnade dig åt självbefläckelse?
  • PM 2: Det är bara att kontakta mig vet du. Var inte blyg. Jag har sett att du går in och skriver i mina trådar tjejen.

Människan är ett djur, vi fortplantar oss, kvinnliga djur som löper är i brunst placerar sig på kartan genom att visa sexuella signaler. På ett forum finns bara orden att gå på.

Citat:
Det andra är oskyldigt i jämförelse, men kan nog skrämma tjejer från fb. Jag har fått flera inviter och jag har i dessa fall på inga vis visat mina så kallade dåliga kulturella kvinnliga uttryck. Jag känner en manlig anv. och han har fått en invit i pm. Från en man.
Så vad är fair game? Var gör att jag får skylla mig själv? Att jag har uppgett mig vara kvinna?

Vem pratar om att skylla sig själv? Varför blandar du in inviter i hot och obehagliga pm?
Även du verkar vilja föra flashback till ett safe space för små drottningar som inte tål att tilltalas av pöbeln.

Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Kära du. De enda som beter sig grisigt är de som skickar aggressiva eller obehagliga pm, så nj, man beter sig inte grisigt genom att skriva om feminism i forumet feminism eller ifrågasätta andra.
Helt klart, det är sättet man diskuterar på som kan vara grisigt.

Citat:
Och en könstillhörighet kan ha betydelse i vissa fall så sluta med ditt mästrande.
Klart ens könstillhörighet har betydelse, men den koppling som påstås finns det inget belägg för.
Kvinnor blir inte straffade för att de är kvinnor tvärtom så får de mycket mer slack som kvinnor.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-05 kl. 14:25.
Citera
2018-06-05, 14:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Njae, jag tror att det går lite djupare generellt. Om man funderar över hur man pratar kring sexualitet gällande män och kvinnor så är sexuellt våld en rätt stor realitet för många irl, och män som hotar vet antagligen det. Att det kan te sig mer skrämmande i vissa fall eftersom det är troligare att jag blir våldtagen än mördad exempelvis.
Samtidigt är det förenat med skuld. Någon som blir utsatt för sexualbrott ifrågasätts mer än någon annan brottsoffeegrupp-attityderna i tråden speglar en del av den inställningen att kvinnor får skylla sig själva.

Så med andra ord påstående om hot via pm är bara ett trick för att få bedriva lite feministisk propaganda där du rapar upp andras påstående som saknar grund.

Sexuellt våld är inte en stor realitet för många, för ett fåtal, realiteten för många kvinnor är att de tycker att deras man är lite för lam, vilket sätter en press på män som de känner sig obekväma med.

Varför är fifty shades of gray en megahit om sexuellt våld vore en realitet för många kvinnor?

Hur man slår där det gör ont är något man lärt sig hemifrån, det är intuitivt, bortsett från hos psykopaterna som är helkassa på det. De måste lära sig varje människas triggers manuellt.

Och nej även ditt sista propagandagrepp faller platt.
Många kvinnor har reagerat på dina bilder med att vi kvinnor skall få göra som vi vill och sätter en bild på sig själva lika tankebefriat som man satte på sig en knytblus utan att veta varför.

Ja ni ska få visa nakenbilder utan att bli våldtagna ja, och mig veterligen har du inte blivit våldtagen av någon flashbackare. Helt bortsett från att du kräver uppmärksamhet så är din kamp helt missriktade eftersom du blandar ihop helt olika företeelser och framförallt dina psykiska problem.

Vill du diskutera frågan seriöst så har du nog valt helt fel approach och helt fel taktik. Att misskreditera män rent generellt hjälper dig som kvinna inte ett dugg. Du behöver de bra männens skydd mot de dåliga fåtaliga männen. Du är bara en användbar idiot för de som vill bryta ned den mest kvinnovänliga kulturen på jorden.

Det blir uppenbart att det är propaganda som pågår, annars skulle man kunna visa upp dessa hotfulla pm, och man skulle helt enkelt rapportera dem, för flashback är en del av den goda manliga kulturen och trakasserier och hot bestraffas med avstängning, det vet jag av erfarenhet. Den man som skickar pm med frågor om jag hade sand i fittan, fick också ett helt koppel arga män efter sig, så ditt narrativ håller inte.

Jag är också så pass erfaren att jag vet att det inte handlade om att jag är kvinna, det handlade om helt andra saker.

Sand i fittan pm'et har jag slängt tror jag men det finns som printscreen på forumet. Användaren är inte längre kvar här tror jag. De som inte passar in i en social grupp stöts ut, det drabbar båda könen. Men bara kvinnor hävdar att det beror på deras kön.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-05 kl. 14:58.
Citera
2018-06-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Konstigt nog så när jag pratar om dessa ämnen så är sexuellt våld visserligen förekommande men ingen skulle kalla det för en "stor realitet". Det är fascinerande hur det kan vara vardag för vissa kvinnor men fullständigt exotiskt för andra.

Det är nog rätt få som tycker att kvinnor här får skylla sig själva. Däremot verkar alla utom typ tre vara överens om att det bästa att göra är att rapportera, ignorera samt gå vidare med sitt liv. För det är bara ord. Från en främling till en annan. Det kanske är jag som är ball och hård och helt enkelt inte bryr mig om att nån okänd säger sig vilja döda mig. Saken är ju som så att det i stort sett bara är amatörer som inte tänker genomföra det som hotar.

Jaja, det är jobbigt för er. Men å andra sidan så behöver man ju heller inte läsa PM annat än från moderatorerna heller om man inte vill.
Som sagt, det är mer komplext än att alla kvinnor får en proportionerlig andel av skiten, men hur man hoppar därifrån till "det är inte ett problem" är för mig oklart. Eller jo, vänta, det är för att moderatorerna rättfärdigar skiten med att de som får dessa PM förtjänat det för att de är feministluder.

Och visst är det så att de alternativ man i praktiken har är att ignorera de konton som skickar skiten och gå vidare (rådet att rapportera är fortfarande kasst eftersom det i praktiken bara är slöseri med allas tid), eller att försvinna från forumet. Fast ärligt talat tycker jag att det är intressant att diskutera hur forumet i praktiken hanterar detta och hur ni moderatorer hittar på olika försvar för varför detnhär är ett inslag vi måste tillåta på forumet. Framför allt tycker jag att det är viktigt att påvisa hur verkligheten ser ut, för som moderatorerna svarar i den här tråden låter det som att det är en lösning att rapportera de sexuella trakasserier man mottar.

Citat:
Jag försöker inte förminska något, för det är uppenbarligen inte ett särskilt stort problem. Är du förresten på spektrumet eller nåt? Dom flesta andra människor använder nämligen ett målande och bildligt språk mest hela tiden.
Men lägg ner. Det är "uppenbarligen" inte ett stort problem för att du som manlig moderator säger det. Och försvaret att det skulle vara "bildligt" menat är för fan på samma nivå som när skolbarn blir konfronterade med att kalla varandra för diverse namn och försvarar sitt agerande med "jag bara skoja".

Nej, dessa meddelanden är inte "bildliga" och de är verkligen inte som "Gertrud" påstår menade att smickra. Det här är saker som skrivs med ett tydligt motiv att mottagaren ska känna sig illa till mods. Och inte bara försvarar moderatorerna skiten, de gör ett anmärkningsvärt dåligt jobb.
Senast redigerad av Disciplina 2018-06-05 kl. 15:10.
Citera
2018-06-05, 15:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Eller jo, vänta, det är för att moderatorerna rättfärdigar skiten med att de som får dessa PM förtjänat det för att de är feministluder.
Här hade vi en liten bump i theory of mind.
Ingen mod i tråden har uttryckt något som är ens i närheten av detta.

Citat:
Framför allt tycker jag att det är viktigt att påvisa hur verkligheten ser ut, för som moderatorerna svarar i den här tråden låter det som att det är en lösning att rapportera de sexuella trakasserier man mottar.
Fast du har inte tolkningsföreträde på hur verkligheten ser ut. Du är bara en av 1 173 629 medlemmar i skrivande stund. Och nej ditt sätt att beskriva en gemensam verklighet gör dig inte särskilt trovärdig.

Vi har nu gått från att diskutera hot till sexuella trakasserier. För att överhuvudtaget kunna diskutera det så måste man definiera var gränserna går, det skulle ju kunna vara en intressant diskussion men inte i denna tråden.

Citat:
Men lägg ner. Det är "uppenbarligen" inte ett stort problem för att du som manlig moderator säger det. Och försvaret att det skulle vara "bildligt" menat är för fan på samma nivå som när skolbarn blir konfronterade med att kalla varandra för diverse namn och försvarar sitt agerande med "jag bara skoja".
Av döma av tråden så är det uppenbarligen inte ett stort problem, det verkar vara ett stort problem för 2 feminister som inte mår så bra och har en agenda. Inte ens två flugor gör en sommar.
Vad är det för sexism att dra in bigfatcones kön i det hela?
Och jo han har rätt, de flesta av oss använder bildspråk, det kan vara svårt för Sheldon att läsa alla undertoner i en text, men så är det.

Citat:
Nej, dessa meddelanden är inte "bildliga" och de är verkligen inte som "Gertrud" påstår menade att smickra. Det här är saker som skrivs med ett tydligt motiv att mottagaren ska känna sig illa till mods. Och inte bara försvarar moderatorerna skiten, de gör ett anmärkningsvärt dåligt jobb.
Nej Gertrud avsåg inte att smickra, Gertrud skrev en text full av undertoner vilken får de som kan läsa undertoner att fnissa eftersom jag delvis trollar dig, driver, och får in en saklig poäng samtidigt.

Bold - där tappade du det faktiskt.
problemet är att de inte håller dig bakom ryggen och håller med om att de andra barnen är dumma mot dig, de är också dumma.

Det största problemet jag har med feminister av din sort är att ni faktiskt skadar kvinnor som grupp när ni sublimerar era egna psykiska problem i en förtäckt kvinnokamp.

edit appropå lösning så rapporterade jag just att de män som beter sig illa på riktigt, och har avsikt att skada, lyfts här ifrån, antingen av mods admin eller andra. Att mod inte rättar sig efter dina tantrums ser jag som ett bevis på att forumet fungerar, för det ska inte gå att grina sig till att få som man vill, mods skall vara objektiva.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-05 kl. 15:34.
Citera
2018-06-05, 15:34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Som sagt, det är mer komplext än att alla kvinnor får en proportionerlig andel av skiten, men hur man hoppar därifrån till "det är inte ett problem" är för mig oklart. Eller jo, vänta, det är för att moderatorerna rättfärdigar skiten med att de som får dessa PM förtjänat det för att de är feministluder.

Och visst är det så att de alternativ man i praktiken har är att ignorera de konton som skickar skiten och gå vidare (rådet att rapportera är fortfarande kasst eftersom det i praktiken bara är slöseri med allas tid), eller att försvinna från forumet. Fast ärligt talat tycker jag att det är intressant att diskutera hur forumet i praktiken hanterar detta och hur ni moderatorer hittar på olika försvar för varför detnhär är ett inslag vi måste tillåta på forumet. Framför allt tycker jag att det är viktigt att påvisa hur verkligheten ser ut, för som moderatorerna svarar i den här tråden låter det som att det är en lösning att rapportera de sexuella trakasserier man mottar.

Grejen är ju att vi inte gör något särskilt för någon. Det spelar ingen roll om man är man, kvinna, från Venus eller Mars.

Men titta, det verkar ju som att du förstår. Man skriver saker för att mottagaren ska bli illa till mods, inte för att man faktiskt planerar att utföra det. Är det bekant att tomma tunnor skramlar mest?

Du framstår främst som butthurt över att vi anser att the needs of the many outweighs the needs of the few. Som forumet fungerar idag kanske inte passar just dig, men det är inte till för just bara dig.
Senast redigerad av BigFatCone 2018-06-05 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in