2018-06-03, 17:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Karta.

Tittar man på kartan så verkar Forsgren ha gått en ganska bra bit. Från Vågbro till Forsbacka/Fridsbacka. Taxichauffören tyckte att där han med stor sannolikhet såg honom var för långt bort från Shell bensinstation i Vågbro för att det skulle kunna vara honom till en början.

Undrar vad han hade därute att göra mitt i den vintriga natten?

https://kartor.eniro.se/s%C3%B6k/s%C3%B6derhamn-forsbacka
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-06-03 kl. 17:42.
Citera
2018-06-03, 18:03
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tittar man på kartan så verkar Forsgren ha gått en ganska bra bit. Från Vågbro till Forsbacka/Fridsbacka. Taxichauffören tyckte att där han med stor sannolikhet såg honom var för långt bort från Shell bensinstation i Vågbro för att det skulle kunna vara honom till en början.

Undrar vad han hade därute att göra mitt i den vintriga natten?

https://kartor.eniro.se/s%C3%B6k/s%C3%B6derhamn-forsbacka

Ja, det är minst ett par km från Vågbro samhälle till byn/bebyggelsen Forsbacka. Fridsbacka ligger strax intill Forsbacka, ytterligare åt sydost mot havet. Nyhem ligger mellan Vågbro och Forsbacka.

Det är nog en vanlig "miss", att man underskattar folks rörlighet.

Taxiföraren körde via Vågbro, eftersom bron mer nedströms inte var för bilar på den tiden.
(FB) Metallarbetaren som försvann: Benny Forsgren, Söderhamn, 1976
B kunde alltså ha haft planen att gå hem via Forsbacka. Som vi vet var han relativt tunt klädd, men det var inte särskilt bistra vintertemperaturer den natten. Kanske kom han över bron i Forsbacka tillbaka in i Söderhamn?
Citera
2018-06-03, 21:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Återigen ca 00.45 den 12 december 1976 i Forsbacka.

Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Ja, det är minst ett par km från Vågbro samhälle till byn/bebyggelsen Forsbacka. Fridsbacka ligger strax intill Forsbacka, ytterligare åt sydost mot havet. Nyhem ligger mellan Vågbro och Forsbacka.

Det är nog en vanlig "miss", att man underskattar folks rörlighet.

Taxiföraren körde via Vågbro, eftersom bron mer nedströms inte var för bilar på den tiden.
(FB) Metallarbetaren som försvann: Benny Forsgren, Söderhamn, 1976
B kunde alltså ha haft planen att gå hem via Forsbacka. Som vi vet var han relativt tunt klädd, men det var inte särskilt bistra vintertemperaturer den natten. Kanske kom han över bron i Forsbacka tillbaka in i Söderhamn?

Tack för dessa upplysningar.

Visst kan det vara möjligt att Forsgren i sitt omtöcknade tillstånd hade tänkt sig att ta sig hem via Forsbacka och då använt sig av bron tillbaka in till Söderhamn. Fanns det ingen genare väg för honom att ta sig hem?

Citerar ytterligare en promemoria daterad 1976-12-15. Denna gång är det en fru G själv boende i Forsbacka som berättar om sina iakttagelser. Fetningen i den citerade texten är gjord av mig.

"På kvällen den 11 december 1976 hade fru G tillsammans med sin make L varit hos en broder till fru G i Söderhamn och hälsat på. Ungefär vid midnatt hade de lämnat fru Gs broders bostad och åkt ner på staden i makarna Gs personbil av märket Saab 96 och röd till färgen. De hade vid en korvkiosk inhandlat korv, som de ätit i bilen i närheten av korvkiosken. Sedan detta var gjort hade de begivit sig mot bostaden i Forsbacka.

Då makarna G haft cirka 300 meter kvar till kiosken i Forsbacka, hade de på vägbanan framför bilen sett en yngling, som gick på vägens västra sida i samma riktning som de färdades. Av mannens uppträdande fick fru G den uppfattningen , att han var påverkad, enär han vinglade en del. Fru G uppger, att hon först trodde att det var en granne vid namn LN och hade yttrat detta till maken och denne hade därför signalerat med billjusen och saktat in. Då de kom ikapp den person som gick på vägbanan, hade de sett att det icke var nämnde LN utan någon för dem okänd. Båda hade givetvis undrat vem den okände var och fru G hade även yttrat detta till maken.

Fru G uppger, att klockan vid denna iakttagelse torde ha varit cirka 00.45 söndagen den 12 december 1976. Fru G fastställer den tidpunkten genom att de 00.55 befunnit sig hemma i bostaden och då redn hunnit klä av sig och var i färd med att lägga sig.

Beträffande den iakttagna ynglingens klädsel, uppger fru G, att denne varit ikldd midjekort brun eller svart jacka samt blå jeans, eventuellt kan han ha haft en skjorta, som var öppen i halsen.

På särskild fråga uppger fru G, att det under färden hem endast iakttagit ett fordon och det var en taxibil som fru G inte kände igen men kan ha varit blå till och mötet med denna skedde ungefär vid Forsbacka-kiosken och således efter det att makarna G iakttagit den gående ynglingen. Några andra gående personer hade vare sig hon eller maken lagt märke till.

Något därutöver har fru G icke att berätta."

Precis ungefär samma tid som taxichauffören E hade uppgivit. Det måste ha varit E och den taxi han framförde denna natt. Bilen var en Plymouth som var blå till färgen.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-06-03 kl. 21:40.
Citera
2018-06-05, 15:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tredje vittnet som placerade Benny Forsgren gående mot Forsbacka.

Kommer här att ta upp ett tredje vittne som med mycket stor sannolikhet såg Forsgren i området av Forsbacka. Detta en butiksföreståndare vid namn GA och som bodde i Arbrå.

Promemorian är från 1976-12-22 och citeras. Fetningen gjord av mig.

"Lördagskvällen den 11 december 1976 hade A tillbringat i sitt föräldrahem i Forsbacka, Söderhamn. Föräldragården ligger efter den s. k. Skolvägen i Forsbacka och ett stycke bakom gamla skolan (norrut). A hade åsett ett TV-program som räckt till klockan varit c:a 00.30 på natten. En stund därefter - möjligen 00.45-01.00 - hade han i sin personbil begivit sig av mot Söderhamn. Då han kört Skolvägen från föräldrahemmet och kommit fram till korsningen med Forsbackavägen (stora vägen), där han skulle svänga höger mot Vågbro-Söderhamn, hade han då strålkastarljuset svepte över det obevuxna området mellan vägen och arder-skogen mot Forskbackaån fått se en yngling som stapplade fram utanför vägen. Ynglingen hade befunnit sig 10-15 meter utanför vägen i det obevuxna området. Ynglingen hade haft svårt att hålla balansen samt "flaxat" med armarna. Detta hade A tagit som ett tecken att ynglingen var berusad och A hade skrattat till för sig själv och tänkt hur tokigt det kunde bli då man drack för mycket. Ynglingen hade undet det strålkastarskenet svepte över honom hunnit ta ett par steg framåt och gångriktningen hade varit utåt Forsbacka. Tillfrågad uppger A att ynglingen icke ramlat under tiden A iakttagit honom men gången hade varit "vinglig" och "flaxig". Snö hade täckt marken där ynglingen uppehöll sig men det hade icke varit något djupt snötäcke.

I strålkastarskenet hade A kunnat se att ynglingen var iklädd en mörkbrun eller svart midjejacka samt blå eller mörka byxor. Under jackan (i halsöppningen) hade A skymtat en röd-rutig skjorta. Ynglingen hade varit barhuvad och haft halvlångt mörkt hår. A hade även tyckt sig märka att ynglingen hade lågsor av mörk färg och den modell som går något upp på ankeln (käng-modell).

Tillfrågad uppger A att han under den fortsatta färden in mot Söderhamn icke mött någon polisbil eller taxibil. Överhuvudtaget kan han icke påminna sig att han såg någon bil-trafik efter vägen. A själv färdades i en röd Volvo 142.

A hade först på måndag-kväll (13 december) då han pratat på telefon med sin moder i Forsbacka fått veta att en yngling kommit bort i området. Han hade då satt sina iakttagelser betr. den berusade ynglingen i samband med försvinnandet.

Tillägg

Vid senare telefonsamtal med A har denne uppgivit att han sett Benny Forsgrens foto i tidningarna. Han tycker då att anletsdragen klart överensstämmer med den yngling som han såg vinglande i snön på söndagsnatten den 12 december."
Citera
2018-06-05, 19:35
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Kommer här att ta upp ett tredje vittne som med mycket stor sannolikhet såg Forsgren i området av Forsbacka. Detta en butiksföreståndare vid namn GA och som bodde i Arbrå.

Promemorian är från 1976-12-22 och citeras. Fetningen gjord av mig.

"Lördagskvällen den 11 december 1976 hade A tillbringat i sitt föräldrahem i Forsbacka, Söderhamn. Föräldragården ligger efter den s. k. Skolvägen i Forsbacka och ett stycke bakom gamla skolan (norrut). A hade åsett ett TV-program som räckt till klockan varit c:a 00.30 på natten. En stund därefter - möjligen 00.45-01.00 - hade han i sin personbil begivit sig av mot Söderhamn. Då han kört Skolvägen från föräldrahemmet och kommit fram till korsningen med Forsbackavägen (stora vägen), där han skulle svänga höger mot Vågbro-Söderhamn, hade han då strålkastarljuset svepte över det obevuxna området mellan vägen och arder-skogen mot Forskbackaån fått se en yngling som stapplade fram utanför vägen. Ynglingen hade befunnit sig 10-15 meter utanför vägen i det obevuxna området. Ynglingen hade haft svårt att hålla balansen samt "flaxat" med armarna. Detta hade A tagit som ett tecken att ynglingen var berusad och A hade skrattat till för sig själv och tänkt hur tokigt det kunde bli då man drack för mycket. Ynglingen hade undet det strålkastarskenet svepte över honom hunnit ta ett par steg framåt och gångriktningen hade varit utåt Forsbacka. Tillfrågad uppger A att ynglingen icke ramlat under tiden A iakttagit honom men gången hade varit "vinglig" och "flaxig". Snö hade täckt marken där ynglingen uppehöll sig men det hade icke varit något djupt snötäcke.

I strålkastarskenet hade A kunnat se att ynglingen var iklädd en mörkbrun eller svart midjejacka samt blå eller mörka byxor. Under jackan (i halsöppningen) hade A skymtat en röd-rutig skjorta. Ynglingen hade varit barhuvad och haft halvlångt mörkt hår. A hade även tyckt sig märka att ynglingen hade lågsor av mörk färg och den modell som går något upp på ankeln (käng-modell).

Tillfrågad uppger A att han under den fortsatta färden in mot Söderhamn icke mött någon polisbil eller taxibil. Överhuvudtaget kan han icke påminna sig att han såg någon bil-trafik efter vägen. A själv färdades i en röd Volvo 142.

A hade först på måndag-kväll (13 december) då han pratat på telefon med sin moder i Forsbacka fått veta att en yngling kommit bort i området. Han hade då satt sina iakttagelser betr. den berusade ynglingen i samband med försvinnandet.

Tillägg

Vid senare telefonsamtal med A har denne uppgivit att han sett Benny Forsgrens foto i tidningarna. Han tycker då att anletsdragen klart överensstämmer med den yngling som han såg vinglande i snön på söndagsnatten den 12 december."

Tack för denna information. Man märker på språkdräkten att det gått lång tid. Det är tråkigt att han aldrig hittades, vid ån eller i fjärden. Eller blev han mördad?

Quick/Bergwall erkände väl Charles Z i Piteå? Frikänd men likväl kunde han väl ge uppgifter om en såg som de hittade sedan?
Citera
2018-06-05, 21:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Något hände efter ca kl. 01.00 natten mot söndagen den 12 december 1976.

Citat:
Tack för denna information. Man märker på språkdräkten att det gått lång tid. Det är tråkigt att han aldrig hittades, vid ån eller i fjärden. Eller blev han mördad?

Quick/Bergwall erkände väl Charles Z i Piteå? Frikänd men likväl kunde han väl ge uppgifter om en såg som de hittade sedan?

Ja verkligen mycket tråkigt att han aldrig kom att anträffas. I första hand tror jag att det kom att ske en olycka och då efter ca kl. 01.00 denna natt. Det något märkliga är att hans kvarlevor aldrig kom att påträffas trots ett stort sökpådrag. Blev han påkörd av en bilist så kan denne ha tagit med hans kropp i bilen. Bilisten kan både ha varit berusad eller nykter. Forsgren verkar ha varit ganska ordentligt berusad och hade gått både vid sidan på vägen samt 10-15 meter från vägen i ett obevuxet område.

Det kan inte heller till 100% uteslutas att ett brott kan ha legat bakom. Kanske ett dråp?
Citera
2018-06-06, 05:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Radiobilar kl. 00.35 i Forsbacka.

Ur följande promemoria har det tidigare citerats uppgifter från. Hela denna har dock inte citerats och visar på Forsgrens från Vågbro/Norrala till ut mot Forsbacka.

Promemorian är från 1976-12-16 och citeras ordagrant förutom ett namn. Fetningen är gjord av mig.

"Söndagen den 12 december 1976 omkring 00.15 befann sig undertecknad i bostadsfastigheten Bergvägen 18 i Norrala. I fastigheten var alla ljus släckta.

Nämnda klockslag var det någon som bankade rätt så kraftigt på fastighetens altandörr, som är belägen på fastighetens nordvästra sida. Undertecknad, som sov, steg upp och fann då utanför dörren en ung okänd yngling i 18-20 års åldern. Ynglingen var mörkhårig och såg välvårdad ut samt var iklädd en mörk jacka. Undertecknad försökte samtala med med ynglingen under uppskattningsvis 2-3 min:s tid och bl. a. ställdes frågor om vem ynglingen var och likaså av vilken anledning han knackat på dörren. Ynglingen svarade endast med ett ord, nämligen namnet Forsgren. Genom hans enda detta svar framkom ej direkt om ynglingen hette Forsgren eller om ynglingen möjligen sökte någon i fastigheten med namnet Forsgren.

Sedan dessa uppskattningsvis 3 min. förflutit hoppade ynglingen över altanräcket och halvsprang fram till staketet mot vägen, där han försökte att slita loss några staketspjälor från planket. Detta misslyckades han med varefter han gick Bergvägen direkt i sydlig riktning mot Shell bensinstation. Efter ca uppskattningsvis 200 m närmare bestämt intill korsningen med Vågbrovägen där en BJ är boende, svängde ynglingen till vänster från min fastighet sett ner mot den idrottsplan som finnes mellan Bergvägen-Djupviksvägen. När ynglingen gick visade han tecken på berusning, ävn om berusningen ej var av hög grad. Ynglingen skrek och tjoade samt viftade med armarna när han gick efter Bergvägen.

Sedan ynglingen lämnat min fastighet kontaktades polisen i Söderhamn, som kom till platsen efter endast uppskattningsvis 2-3 min. varefter undertecknad tillsammans med två radiobilar upptog sökandet efter Forsgren. Så gott som omedelbart erhölls kontakt från Taxi och dessa meddelade, att Forsgren varit synlig efter Utviksvägen, närmare bestämt någonstans intill där Humlegårdsstrandvägen svänger av från Utviksvägen.

Vi åkte ända ut till Forsbacka-affären och någon aktuell person syntes ej efter den vägen. Efter uppskattningsvis 35-40 min. avbröts spaningarna.

Med utgångspunkt från den tid jag ringde polisen, närmare bestämt kl. 00.22 kan här sägas att ynglingen kom till min fastighet omkring 00.17 och att vi senare befann oss i Forsbacka när kl var omkring 00.35.

Frånsett berusningen verkade ynglingen vara frisk fysiskt sett och under hans vistelse vid min fastighet framkom ej något som tydde på att yngingen var i behov av hjälp.

Söderhamn som ovan
Per Jonsson, krinsp/"

Hade dessa båda radiobilar varit i Forsbacka ca kl. 00.45 istället för kl.00.35 så hade de troligtvis påträffat Forsgren. Tänk vad en tidsrymd på endast 10 minuter kan vara av så stor betydelse.

Benny Forsgren verkar ha varit med förvirrad än berusad. Kan han på något sätt ha erhållit en hjärnskada? En hjärnskakning?
Citera
2018-06-07, 15:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Omkring 00.15 på Bergvägen i Vågbro.

Förhören med fröken Wiklander* där festen hölls i Vågbro har tidigare tagits upp i tråden.

Tar dock återigen upp ett speciellt avsnitt från detta promemoria från 1977-01-07 som citeras. Det fetstilta gjort av mig.

"Monika* erinrade sig att hon under gängets promenad genom Vågbro på återvägen hört rösten på någon som "tjoade" (skrek). Monika* och Karl-Erik* hade tyckt att den "tjoande" rösten var lik Bennys och även sagt att detta till de övriga. De hade emellertid icke sett till Benny. Tillfrågad uppger Monika* att "tjoandet" låtit som kommande från Bergvägen-hållet."

Detta måste ha varit Benny som hörde och bör ha skett omkring 00.15 då vi vet att Benny uppehöll sig på just Bergvägen.
Citera
2018-06-07, 19:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
XYZ-radion.

Här kommer nu det sista som jag kommer att ta upp från den polisutredning som jag har. Detta är ett brev till polisinspektören i Söderman 1977-01-04 som här citeras:

"Beträffande försvunne Benny Forsgren får jag härmed meddela, efter kollning med nyhetsredaktionen i Sundsvall, att XYZ-radion tre gånger haft försvinnandet omnämnt i sändningar, nämligen den 13/12 kl. 17, den 14/12 kl. 6.15 och 7.15."
Citera
2018-06-08, 12:57
Moderator
pudelluss avatar
Att han knackade på hos PJ är mycket märkligt. Varför har man inga närmare detaljer om "tjoandet"? Dvs hur det lät, huruvida det gick att uppfatta ett innehåll etc. Om man var ganska klar över att det var Benny som hördes i det lilla villaområdet, och man visste att han försvunnit, har man då knackat dörr i området för att försöka klarlägga mer? Det verkar inte som man gjort detta.

Citat:
Här kommer nu det sista som jag kommer att ta upp från den polisutredning som jag har. Detta är ett brev till polisinspektören i Söderman 1977-01-04 som här citeras:

"Beträffande försvunne Benny Forsgren får jag härmed meddela, efter kollning med nyhetsredaktionen i Sundsvall, att XYZ-radion tre gånger haft försvinnandet omnämnt i sändningar, nämligen den 13/12 kl. 17, den 14/12 kl. 6.15 och 7.15."

XYZ-radion låter som ett förstadium till lokalradion, dvs tre länsbokstäver (Gävleborg, Västernorrland, Jämtland)?

Det kan inte sägas ha varit en omfattande rapportering som den radion gjorde.
Citera
2018-06-08, 15:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Spaningarna efter den försvunne.

Citat:
Att han knackade på hos PJ är mycket märkligt. Varför har man inga närmare detaljer om "tjoandet"? Dvs hur det lät, huruvida det gick att uppfatta ett innehåll etc. Om man var ganska klar över att det var Benny som hördes i det lilla villaområdet, och man visste att han försvunnit, har man då knackat dörr i området för att försöka klarlägga mer? Det verkar inte som man gjort detta.

XYZ-radion låter som ett förstadium till lokalradion, dvs tre länsbokstäver (Gävleborg, Västernorrland, Jämtland)?

Det kan inte sägas ha varit en omfattande rapportering som den radion gjorde.

Jag vet inte om det i den ursprungliga polisutredningen kan ha funnits ytterligare detaljer om "tjoandet".

I en promemoria från 1983-01-14 så finns det en förteckning som omfattar 15 bilagor. Jag har erhållit bilagorna 1-9.

Citerar rakt av gällande bilagorna 10-15 som jag aldrig har sett. Börjar med bilaga 10 och slutar med bilaga 15. Fetstilsmarkeringarna gjorda av mig.

"1976-12-13 företogs skallgång av ett 70-tal personer bl a från F 15 i aktuella områden.

Flygspaning företogs även samma dag.

1976-12-17 företogs dykning av grodmänfrån landsvägsbron över Lötån i Vågbro till mynningen där den mynnar ut i Söderhamnsfjärden.

1977-04-25 förtogs undersökning av en brunn.

1977-04-29 företogs efterforskning efter stränderna i Lötån och Söderhamnsfjärden.

1977-06-03 företogs förnyad efterspaning i Lötån och Söderhamnsfjärden med hjälp ab Kustbevakningsbåten TV 104 från Umeå med bl a två grodmän. Lötån och fjärden var nu helt isfria.

Utöver vad som här har redovisats har ett stort antal tips bearbetats, radioklubbar, orienterare och arbetskamrater har spanat i de aktuella omgivningarna. Båtägare har spanat vid stränderna samt har F 15 helikopterförare varit observanta vid sina flygningar.

Spaningarna har icke givit något resultat. Inget har framkommit som tyder på att ett brott skulle föreligga."

Troligtvis handlade Forsgrens försvinnande om en olycka men faktum kvarstår att trots ordentliga spaningar påträffades aldrig hans kvarlevor.

XYZ-radion var troligtvis en föregångare till lokalradion som finns idag. Nej man kan inte säga att de gjorde en omfattande rapportering.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-06-08 kl. 15:37.
Citera
2018-06-09, 14:55
Medlem
Citat:
Det är en något yngre syster som fortfarande bor kvar i Söderhamn. Det var inte många år mellan syskonen. Även om systern har jag fått PM om. Kände inte själv till detta innan.

Tänkte här ta och citera från en promemoria daterad 1976-12-15 gällande förhör med en försäkringsman vid namn E. som arbetade extra som taxichaufför natten 11-12 december.

Först en kort sammanfattning:

Det började med att E. någon gång runt midnatt plockade upp tre ynglingar som hade beställt en taxi till någonstans i centrala Söderhamn. Dessa ynglingar skulle till Fridsbacka i Norrala. Under sin körning mot Fridsbacka hör E. på polisradion att polisen letade efter en man som uppträtt konstigt vid en fastighet i Vågbro och att denne man skulle ha gått från den här fastigheten i riktning mot Shell bensinstation i Vågbro.

Citat:

"Framkommen till bilfirmn Vågbro Bil fick E. se en yngling, som gick på vägens högra sida i E:s färdriktning mot Forsbacka. Ynglingen gick således på fel sida av vägen. E. lade märke till hur ynglingen vinglade något. E. uppger, att han vinglade så pass mycket att det framgick att han var påverkad. E. funderade på om det kunde vara den yngling som polisen hade letat i Vågbro och som skulle ha uppehållit sig vid Shell bensinstation, men tänkte att ynglingen i så fall var för långt bort från det aktuella området."

Kort sammanfattning:

E. körde sedan fram till Fridsbacka där han avlämnade sina passagerare. Därefter kör han uppskattningsvis ca tre minuter tillbaka i riktning mot Söderhamn.

Citat:

"Sedan han kört förbi Forsbacka-kiosken och befann sig emellan denna och kurvan i Nyhem i Norrala, mötte han samme yngling som han sett tidigare. Ynglingen hade alltså förflyttat sig från i trakten av Vågbro Bil till ungefär mitt emellan Nyhems-kurvan och Forsbacka-kiosken. Ynglingen hade samma vinglande uppträdande och gick fortfarande på vägens vänstra sida och i riktning mot Forsbacka-kiosken. E. tittade nu noggrant på ynglingen och förstod att det ändock var den yngling som polisen tidigare hade letat och då han samtidigt hört att en polisbil uppgivit sig vara i Borg i Norrala, svängde E. framkommen till Vågbro norrut längs riksväg 13 för att försöka få kontakt med den polisbilen."

Kort sammanfattning:

När E. hade passerat nedfarten till Pripps gamla depå såg han en civil bil som svängde ner mot Vågbro. Detta var polisbilen men E. uppfattade inte denna civila bil som ett polisfordon utan fortsatte till Borg. Väl framme där förstod E. att detta hade varit polisbilen som han hade sett i närheten av Pripps gamla depå. E. vände därför tillbaka till Söderhamn.

Citat:

"Framkommen till Vågbro-kiosken mötte han där en vit och svart polisbil av märket Saab 99, vilken han lyckades stanna och meddela sina iakttagelser. Kort därefter hörde E. på polisradion att att den civila polisbilen, som han mötte tidigare, och andra polisbilar begivit sig ut mot Forsbacka för att försöka få tag i den yngling som E. iakttagit. Den tid som förflöt mellan det E. andra gången iakttagit ynglingen och till det att han lyckats stoppa den svart/vita polisbilen vid Vgbro-kiosken, uppger han till ca tio minuter."

Ytterligare två vittnen uppgav sig ha sett en berusad i yngling på väg i riktning mot Forsbacka den här natten mot den 12 december. Tiden är då ca 00.45. Detta måste ha varit Forsgren som dessa tre vittnen såg.

Ligger Fridsbacka och Forsbacka alldeles intill varandra? Är själv mycket dåligt bevandrad i geografin över Söderhamn med närliggande samhällen. Hur långt är det från Vågbro till Forsbacka/Fridsbacka?

Ah okej, då hade han en syster i alla fall. Hon kanske känner till någon mera info?

Tack Skaraborg2! , Intressant att läsa detta Det måste ju varit Forsgren taxichauffören såg då?
Så det var en del polisbilar som sökte Forsgren då, intressant!

/Nattman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in