Citat:
Ursprungligen postat av
Loney
Jag är uppväxt i vågbro och var ung när det här hände, vad jag vill minnas så knackade han på hemma hos A*ne den kvällen, att han sen skulle vara sedd på 2 andra ställen är inte helt säker, kan ha varit en annan person som taxichaffisen och metallarbetaren sett, däremot så är det säker att han var hemma hos A*ne.
Om denne A*ne är samma polis som såg Forsgren komma gående när han tittade ut genom sitt fönster har inte framkommit.
Det som gör det du skriver intressant är att du bodde i Vågbro då han försvann. Ingenstans har jag dock läst att han skall ha varit inne hos A*ne under natten mot den 12/12 1976.
Måste fråga dig hur du fick reda på detta? I s f lär A*ne ha berättat om besöket för någon och sedan så spred sig den uppgiften i villsamhället.
Taxichauffören skall ha sett honom i Nyhem i Norrala och verkstadsarbetaren på Granvägen mellan Tallvägen och Norrmyravägen i Söderhamn. Det andra vittnet kom körande från Forsbacka i Norrala och såg honom
första gången då han körde hustrun till Söderhamns sjukhus där hon arbetade.
Andra gången efter att han lämnat henne där och var på väg hem till Forsbacka.
Bodde polismannen A*ne i något av dessa områden? Är det långt mellan Nyhem i Norrala och Granvägen i Söderhamn?