2018-06-04, 16:55
Medlem
TeenageFanclubs avatar
Olsen (30)
------------------------------
Lustig (C) (33) - VNL (25) - Jansson (29)- Augustinsson (26)
------------------------------------------
Claesson (28) - Ekdal (30) - Johansson (29) - Forsberg (29)
-----------------------
Guidetti (28) - Thelin (27)

Avb
MV: K-J Johansson (30), Dahlberg (21)
HB: Krafth (25)
MB: Helander (27), Holmen (28)
VB: Olsson (32)
YM: Sam Larsson (27), Sema (26)
CM: Hiljemark (27), Fransson (26)
ANF: Ishak (27), Nyman (27)

Kan slå sig in under kvalet: Isak (20), Asoro (21), Rakip (24), Tibbling (25), Une Larsson (26), Wahlqvist (23), Quasion (26) (Finns säkert flera jag glömt)

Parenteserna är ålder under EM om 2 år och jag tror att de här spelarna startar när Nations League börjar i höst. Då har jag förutsatt att Granqvist, Seb Larsson, Berg, Toivonen, Durmaz och Svensson slutar efter VM. Om någon av de här 6 fortsätter kommer de nog fortsatt vara med i truppen för att inte generationsväxlingen ska vara för stor.

Tycker det ser ut som att svensk fotbolls framtid ser väldigt ljus ut, det finns bra täckning på alla positioner och unga spelare på väg upp som kan, om de tar kliv i utvecklingen, vara nära trupp och startplatser i landslaget. Det är egentligen bara mittbackspositionen där det finns ett tydligt hack efter Helander, men förhoppningsvis kan någon av de unga mittbackarna i allsvenskan flytta utomlands och ta kliv i utvecklingen. Samtidigt har Lindelöf och Jansson två mästerskap i sig rent åldersmässigt tillsammans, så kanske inte är något jätteproblem just nu.
Citera
2018-06-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeenageFanclub
Olsen (30)
-----------------------

Avb

Kan slå sig in under kvalet: Isak (20), Asoro (21), Rakip (24), Tibbling (25), Une Larsson (26), Wahlqvist (23), Quasion (26) (Finns säkert flera jag glömt)

Parenteserna är ålder under EM om 2 år och jag tror att de här spelarna startar när Nations League börjar i höst. Då har jag förutsatt att Granqvist, Seb Larsson, Berg, Toivonen, Durmaz och Svensson slutar efter VM. Om någon av de här 6 fortsätter kommer de nog fortsatt vara med i truppen för att inte generationsväxlingen ska vara för stor.

Tycker det ser ut som att svensk fotbolls framtid ser väldigt ljus ut, det finns bra täckning på alla positioner och unga spelare på väg upp som kan, om de tar kliv i utvecklingen, vara nära trupp och startplatser i landslaget. Det är egentligen bara mittbackspositionen där det finns ett tydligt hack efter Helander, men förhoppningsvis kan någon av de unga mittbackarna i allsvenskan flytta utomlands och ta kliv i utvecklingen. Samtidigt har Lindelöf och Jansson två mästerskap i sig rent åldersmässigt tillsammans, så kanske inte är något jätteproblem just nu.

Hade lagt till Mrabti, Salétros och Beijmo i kan slå sig in. Annars håller jag med till stor del. Jag kan faktiskt se Martin Olsson lägga av med efter VM om han är missnöjd för han lär inte se mer speltid om inte Ludde skadar sig och Ludde är yngre och given.
Citera
2018-06-04, 17:27
Medlem
TeenageFanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Hade lagt till Mrabti, Salétros och Beijmo i kan slå sig in. Annars håller jag med till stor del. Jag kan faktiskt se Martin Olsson lägga av med efter VM om han är missnöjd för han lär inte se mer speltid om inte Ludde skadar sig och Ludde är yngre och given.
Kan också se Martin sluta, just av dem skälen du nämner. Jag hoppas dock att han fortsätter då han fortfarande gör nytta i landslaget, framförallt för att hålla Augustinsson på tårna. Om Martin slutar tar antagligen Hult till en början back-up platsen.

Lustig är jag också osäker på, han kan lika bra sluta han med och då har vi en bra spelare i Krafth som tar över högerbacksplatsen. Bakom honom finns flera spelare som kan ta en trupplats; Beijmo (som du nämner), M. Johansson, J. Larsson och Wahlqvist. Spännande, men lite osäkert, bakom Krafth.
Citera
2018-06-04, 17:38
Medlem
Citat:
Kan också se Martin sluta, just av dem skälen du nämner. Jag hoppas dock att han fortsätter då han fortfarande gör nytta i landslaget, framförallt för att hålla Augustinsson på tårna. Om Martin slutar tar antagligen Hult till en början back-up platsen.

Lustig är jag också osäker på, han kan lika bra sluta han med och då har vi en bra spelare i Krafth som tar över högerbacksplatsen. Bakom honom finns flera spelare som kan ta en trupplats; Beijmo (som du nämner), M. Johansson, J. Larsson och Wahlqvist. Spännande, men lite osäkert, bakom Krafth.

Håller med på allt. Det som får mig att tro att Lustig stannar lite till är att han verkar så sjukt övertänd och pigg än och är nog den som får störst chans att behålla sin plats ett tag till. Tror t.e.x Berg/Toivonen kommer ryka innan nästa EM även ifall dom vill stanna, Granen är rätt given att han lägger av då han mer eller mindre sagt det och går till Superettan + ålder, Seb är gubbe, Olsson får inte lira och är redan drabbad av föryngring, Durmaz är redan drabbad av föryngring, lite äldre och får inte spela i klubb osv.

Så Lustig är väl den mest troliga att stanna men som du säger, kan se han försvinna men är rätt trygg med Krafth och gillar de yngre bakom honom.

Är riktigt exalterad över hösten efter VM med just p.g.a detta. Mycket att se fram emot som svensk.
Citera
2018-06-04, 17:49
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Olsen (30)
-----------------------

Avb

Kul att spekulera men det kan ske mkt på två år, förhoppningsvis kan fler svenska utlandsproffs etablera sig som startspelare i hyfsade klubbar ute i Europa tills nästa mästerskap. Man har förhoppningar på många men som vi sett många gånger förut så är det en del som faller av, ganska sällsynt att svenska spelare får en utväxling i Europa likt Forsberg haft sista åren. Det var en bra period runt 1990-2006 med många som presterade där ute. Men det ser ändå ljust ut med spelare som Augustinsson/Claesson/VNL etc så kan vi alltid hoppas att Isak och Asoro slår igenom.
Citera
2018-06-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Kul att spekulera men det kan ske mkt på två år, förhoppningsvis kan fler svenska utlandsproffs etablera sig som startspelare i hyfsade klubbar ute i Europa tills nästa mästerskap. Man har förhoppningar på många men som vi sett många gånger förut så är det en del som faller av, ganska sällsynt att svenska spelare får en utväxling i Europa likt Forsberg haft sista åren. Det var en bra period runt 1990-2006 med många som presterade där ute. Men det ser ändå ljust ut med spelare som Augustinsson/Claesson/VNL etc så kan vi alltid hoppas att Isak och Asoro slår igenom.

Asoro specifikt har en väldigt fin sitts om han kan undvika skador. Gjort det bra i Sunderland och krigat sig in där samtidigt som han gjort det bra på planen. Flera klubbar vill ha honom men Sunderland värderar honom högt. Han kommer få speltid så man får hoppas starkt att de går bra! Sen ett lån för Isak i sommar till en mellanliga vore kanon
Citera
2018-06-04, 17:59
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Asoro specifikt har en väldigt fin sitts om han kan undvika skador. Gjort det bra i Sunderland och krigat sig in där samtidigt som han gjort det bra på planen. Flera klubbar vill ha honom men Sunderland värderar honom högt. Han kommer få speltid så man får hoppas starkt att de går bra! Sen ett lån för Isak i sommar till en mellanliga vore kanon

Riktigt kul att han redan gjort sig ett namn i Sunderland vilket är imponerade med tanke på sin ålder, har inte sett någonting eg av hur han är som spelare mest läst om honom. Sett en del av Isaks matcher i Dortmund då han kommit in från bänken och får ändå säga att det kan bli något riktigt stort av honom , han har haft en del oflyt med avsluten men i övrigt har det sett lovande ut, ändå stort steg från allsvenskan in i bundesliga för en kille på 18 år. Hamnar han i rätt miljö nu nästa säsong samt lägger på sig några kilo kan han explodera i vilken liga som helst.
Citera
2018-06-04, 18:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Du tror Seb larsson stannar alltså? Jag tro fanimej han, berg, toivonen och Granen lägger av.

Lustig hänger kvar lite till men även ifall han skulle lägga av är jag trygg med Krafth bakom honom och sen om Beijmo får till ett bra byte har vi han+Wahlqvist som prospects efter.

I anfallet kan även Ishak bli ett namn om han har en fin säsong i bundesliga nu när NUrnberg gått upp och han är given där.

Jag hoppas även att Mrabti går till Club brugge eller Anderlecht och gör det bra som beryktat samt att Salétros gör det bra i Rostov. Bra mellansteg för dem och det är bra spelare i roller vi verkligen behöver förstärkning.

Är det någon svensk som lyckats i Belgien sen Pär Zetterberg? IKT har varit upp ner, just nu funkar det helt okej men han spelar i ett lag på undre halvan om inte Anderlecht plockar hem honom.
Citera
2018-06-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det någon svensk som lyckats i Belgien sen Pär Zetterberg? IKT har varit upp ner, just nu funkar det helt okej men han spelar i ett lag på undre halvan om inte Anderlecht plockar hem honom.

Dålig koll faktiskt men jag tror inte riktigt på den där "svenskar i belgien" förbannelsen. Men visst är de många som inte gjort det bra.

Club brugge och Anderlecht är dock bra klubbar så om man får lira där är det ett fint mellansteg
Citera
2018-06-04, 20:30
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Christian Wilhelmsson också, samt Erdin Demir spelar väl där nu? Majoriteten av svenskar som går dit är för dåliga dock, så det är väl inte alltid klubbarnas fel.
Citera
2018-06-04, 20:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Christian Wilhelmsson också, samt Erdin Demir spelar väl där nu? Majoriteten av svenskar som går dit är för dåliga dock, så det är väl inte alltid klubbarnas fel.

Du har rätt han spelar i samma klubb som IKT spelade i Waasland-Beveren.

Fasiken svagt att missa två Malmöbor.
Citera
2018-06-04, 21:38
Medlem
Joelfrogs avatar
På tal om efter VM är det någon som vet när em kvalets lottning är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in