Citat:
Ursprungligen postat av
TeenageFanclub
Kan också se Martin sluta, just av dem skälen du nämner. Jag hoppas dock att han fortsätter då han fortfarande gör nytta i landslaget, framförallt för att hålla Augustinsson på tårna. Om Martin slutar tar antagligen Hult till en början back-up platsen.
Lustig är jag också osäker på, han kan lika bra sluta han med och då har vi en bra spelare i Krafth som tar över högerbacksplatsen. Bakom honom finns flera spelare som kan ta en trupplats; Beijmo (som du nämner), M. Johansson, J. Larsson och Wahlqvist. Spännande, men lite osäkert, bakom Krafth.
Håller med på allt. Det som får mig att tro att Lustig stannar lite till är att han verkar så sjukt övertänd och pigg än och är nog den som får störst chans att behålla sin plats ett tag till. Tror t.e.x Berg/Toivonen kommer ryka innan nästa EM även ifall dom vill stanna, Granen är rätt given att han lägger av då han mer eller mindre sagt det och går till Superettan + ålder, Seb är gubbe, Olsson får inte lira och är redan drabbad av föryngring, Durmaz är redan drabbad av föryngring, lite äldre och får inte spela i klubb osv.
Så Lustig är väl den mest troliga att stanna men som du säger, kan se han försvinna men är rätt trygg med Krafth och gillar de yngre bakom honom.
Är riktigt exalterad över hösten efter VM med just p.g.a detta. Mycket att se fram emot som svensk.