2016-05-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nu har jag inte skrivit att Olssons ska starta men en plats i truppen borde han få.

Jag skrev att han är en av Sveriges bästa mittbackar, inte att han är en av det svenska landslagets bästa mittbackar.
Ok sorry, fast den meningen kan ju lätt missuppfattas.
Citera
2016-05-10, 19:54
Medlem
Sodomizer-s avatar
Jävla tjat om Sam Larsson i den här tråden. Som om han hade några tunga meriter att komma med. Han spelar i ett bottenlag i holländska ligan, som bara är marginellt bättre än allsvenskan. Han platsade inte U21-laget som spelade EM förra året. Vad skulle han tillföra på kort sikt?
Citera
2016-05-10, 19:57
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Redan i Inter gjorde han många mål, men visst har han åldrats som ett fint vin. Sen ja, vi bygger mer på Zlatan nu, och det är klart att han har gynnats av det.
0,56 målsnitt i inter, Milan 0,66 och psg 0,81. Det var inte dåligt i Inter men det har ökat bra.
Spännande om de som skriver om att det är domedagen när Z slutar får rätt eller om Janne kan få till det ändå.

Att Antonsson inte kommer med till EM är lite saksamma, vi har ganska många mittbackar på den nivån.
Citera
2016-05-10, 19:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Nu har jag inte skrivit att Olssons ska starta men en plats i truppen borde han få.

Vad är poängen att ta med honom om vi inte kan spela honom?

Citat:
Jag skrev att han är en av Sveriges bästa mittbackar, inte att han är en av det svenska landslagets bästa mittbackar.

Är det inte det senare som är viktigast?

Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Jävla tjat om Sam Larsson i den här tråden. Som om han hade några tunga meriter att komma med. Han spelar i ett bottenlag i holländska ligan, som bara är marginellt bättre än allsvenskan. Han platsade inte U21-laget som spelade EM förra året. Vad skulle han tillföra på kort sikt?

Att spela i ett bottenlag och ändå vara en av ligans bästa spelare är väl en merit? EM var ett år sedan, det är gammal skåpmat, han har visat att han ska med den här säsongen. Framför allt när våra yttrar är så svaga. Det är bara Forsberg och till viss mån Durmaz som har något att komma med.
Citera
2016-05-10, 19:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-

Han lär tillföra betydligt mer än den 30 år gamla bajenturken Erkan Zengin vars landslagskarriär enbart verkar handla om att han vill spela med sin idol Zlatan.
Citera
2016-05-10, 20:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Vad är poängen att ta med honom om vi inte kan spela honom?

Om Granqvist blir skadad så kan vi ju spela med honom.

Citat:
Är det inte det senare som är viktigast?

Jo men samtidigt inbillar jag mig inte att Olsson är oförmögen att spela bra i landslaget.
Citera
2016-05-10, 20:11
Medlem
Citat:
Om Granqvist blir skadad så kan vi ju spela med honom.

Jo men samtidigt inbillar jag mig inte att Olsson är oförmögen att spela bra i landslaget.
Olsson har mig veterligen utifrån vad jag själv sett aldrig gjort en bra match i landslaget så varför skulle han helt sonika bli en av dom bästa försvararna?
Citera
2016-05-10, 20:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Olsson har mig veterligen utifrån vad jag själv sett aldrig gjort en bra match i landslaget så varför skulle han helt sonika bli en av dom bästa försvararna?

Han var bra mot Frankrike i EM 2012 om jag inte minns helt fel. Visst, fransoserna visade sig inte från sin bästa sida men ändå.
Citera
2016-05-10, 20:19
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Att spela i ett bottenlag och ändå vara en av ligans bästa spelare är väl en merit? EM var ett år sedan, det är gammal skåpmat, han har visat att han ska med den här säsongen. Framför allt när våra yttrar är så svaga. Det är bara Forsberg och till viss mån Durmaz som har något att komma med.

Han var bättre förra säsongen i.a.f. sett till antal mål. Ja, vi har svaga yttrar men att ta in Sam är bara att byta svag ytter mot en annan svag ytter, som dessutom helt saknar landslagserfarenhet. Zeneli tror jsg mycket mer på än Sam.

Citat:
Han lär tillföra betydligt mer än den 30 år gamla bajenturken Erkan Zengin vars landslagskarriär enbart verkar handla om att han vill spela med sin idol Zlatan.

Zengin har varit värdelös senaste matcherna. Även i klubblaget verkar det ha gått åt hel.... det är väl dock tveksamt om han blir uttagen.
Citera
2016-05-10, 20:19
Medlem
Citat:
Han var bra mot Frankrike i EM 2012 om jag inte minns helt fel. Visst, fransoserna visade sig inte från sin bästa sida men ändå.
Du tar alltså en helt betydelselös match som exempel? Men aja bättre än ingenting.
Citera
2016-05-10, 20:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du tar alltså en helt betydelselös match som exempel? Men aja bättre än ingenting.

Det var den första som kom upp i huvudet. Men om betydelselösa matcher inte räknas så kan vi alltså bortse från alla träningslandskamper?
Citera
2016-05-10, 20:45
Medlem
Citat:
Det var den första som kom upp i huvudet. Men om betydelselösa matcher inte räknas så kan vi alltså bortse från alla träningslandskamper?
Nåja du har givetvis rätt att tycka vad du vill och jag respekterar det. Blir dock väldigt motsägelsefullt att säga att han är en av Sveriges bästa backar men inte i landslaget. Det blir ju i själva verket ett skott i foten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in