2018-06-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Ofan trodde vi diskuterade nuläget hur VM truppen ser ut och skall brukas. Helt fel av mig att ta upp hur vi skall spela mot sydkorea när ändå det finns överflöd av yttrar att nyttja när EM kvalet startar i höst. My bad.
Vet inte om du ber om ursäkt på riktigt eller är sarkastisk men jag var faktiskt rätt otydlig i mitt inlägg där med tidslinjen jag pratade om så sorry!
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Inget fel att diskutera framtiden bara för att ett VM står runt hörnet.

Sverige efter VM enligt mej:

Folk får gärna fylla på

Tibbling är mer central. Föredrar att spela centralt i ett diamant-system.

Sen tror jag spelare som Isak/Asoro/Wahlqvist/Salétros/Mrabti inte är alls långt i från att spela om 6mån. Salétros och Mrabti ryktas til väldigt bra mellanklubbar (Anderlecht för Mrabti och Rysslands klubb för Salétros) samt att Asoro är en av spelarna Sunderland håller hårdast i men klubbar som Arsenal jagat i ett år osv. Isak lär lånas nu i sommar ELLER spelas i höst. Dom lär inte låta han sitta i limbo längre. Wahlqvist är bra som fan när han väl är i form.. lite som Beijmo tror jag dom 2 är våran framtid på högern efter Krafth.

Mrabti hade jag väldigt gärna sett göra det bra. Gillar han som spelare. Fysisk men smart och teknisk i en position där det är exakt vad vi behöver i landslaget.

Quaison hoppas jag ges chansen i höst med. Underskattad som satan.

Btw om du menar Astrit Ajdarevic så är han inte Svensk fotbollslirare. Kosovo tror jag han spelar för
Senast redigerad av znorlax 2018-06-03 kl. 19:04.
Citera
2018-06-04, 08:44
Medlem
Marquesos avatar
Var på väg att skriva att jag hoppas att flera spelare av det gamla gardet lägger av efter VM, samtidigt känns det dumt att bygga om laget för mycket inför Nations League-spelet som drar igång i september. Placeringen där ligger till grund för lottningen till EM-kvalet och det vore på tiden att få en lite lättare lottning för en gångs skull.
Citera
2018-06-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Var på väg att skriva att jag hoppas att flera spelare av det gamla gardet lägger av efter VM, samtidigt känns det dumt att bygga om laget för mycket inför Nations League-spelet som drar igång i september. Placeringen där ligger till grund för lottningen till EM-kvalet och det vore på tiden att få en lite lättare lottning för en gångs skull.

Det kommer bli minst 2-3 som lägger av skulle jag tro.

Granqvist tror jag är rätt given sen tror jag Berg/Toivonen vill lägga av snart med. Utöver det har vi Seb och lustig blir inte yngre heller. Dock tycker jag Lustig är som en 22åring i spel och sinne så hoppas han stannar åtminstone.

Sett till mästerskap så hoppas jag nog hellre att vi föryngrar direkt efter VM än väntar 1-1.5 år när spelarna är ännu äldre och spelar eventuellt i sämre ligor/ännu mindre och EM närmar sig. Bättre att ha 2 år på sig då att bygga om.

Knivig situation dock med Nations league nu emellan allt att tänka på. Men personlige tror jag det är bäst att göra det så tidigt som möjligt.

-----

En annan intressant konversation är att idag är slutgiltiga trupp-uttagningen.

Vad hade ni gjort? Hade ni ersatt en halvskadad Guidetti som förmodligen inte kan spela någon av träningsmatcherna eller haft med honom endå?

Jag är kluven. Guidetti är enormt bra för truppen men samtidigt hade jag inte gnällt över en joker i anfallet.

Oavsett tror jag Janne behåller Guidetti.
Senast redigerad av znorlax 2018-06-04 kl. 14:51.
Citera
2018-06-04, 15:11
Medlem
Ref Nations League så är det inte att förglömma att det också står direktplatser till EM på spel.

Sverige efter VM

Olsen
------------------------------
Lustig - VNL - Jansson - Augustinsson
------------------------------------------
Forsberg - S. Larsson - Hiljemark - Claesson
-----------------------
Guidetti - Strandberg

Andra att spela in i truppen:
Asoro, Isak, L. Wahlqvist, M. Svanberg, E. Rakip, A. Saletros
Citera
2018-06-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Austrianschool
Ref Nations League så är det inte att förglömma att det också står direktplatser till EM på spel.

Sverige efter VM

Olsen
-----------------------
Guidetti - Strandberg

Du tror Seb larsson stannar alltså? Jag tro fanimej han, berg, toivonen och Granen lägger av.

Lustig hänger kvar lite till men även ifall han skulle lägga av är jag trygg med Krafth bakom honom och sen om Beijmo får till ett bra byte har vi han+Wahlqvist som prospects efter.

I anfallet kan även Ishak bli ett namn om han har en fin säsong i bundesliga nu när NUrnberg gått upp och han är given där.

Jag hoppas även att Mrabti går till Club brugge eller Anderlecht och gör det bra som beryktat samt att Salétros gör det bra i Rostov. Bra mellansteg för dem och det är bra spelare i roller vi verkligen behöver förstärkning.
Citera
2018-06-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Du tror Seb larsson stannar alltså? Jag tro fanimej han, berg, toivonen och Granen lägger av.

Lustig hänger kvar lite till men även ifall han skulle lägga av är jag trygg med Krafth bakom honom och sen om Beijmo får till ett bra byte har vi han+Wahlqvist som prospects efter.

I anfallet kan även Ishak bli ett namn om han har en fin säsong i bundesliga nu när NUrnberg gått upp och han är given där.

Ser att jag glömde Ekdal också...
Citera
2018-06-04, 15:16
Medlem
BarryHeros avatar
Sebastian Larsson kommer garanterat sluta efter VM. 100+ landskamper. 33 år gammal. Allsvensk spelare (troligtvis). Varit med i 3 EM och får nu avsluta med ett VM. Klart han lägger av.

Citat:

Sverige efter VM

Olsen
-----------------------
Guidetti - Strandberg

Citat:

Citera
2018-06-04, 15:17
Medlem
Citat:
Ser att jag glömde Ekdal också...
Förstog det
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Sebastian Larsson kommer garanterat sluta efter VM. 100+ landskamper. 33 år gammal. Allsvensk spelare (troligtvis). Varit med i 3 EM och får nu avsluta med ett VM. Klart han lägger av.

Tror med det.

Jag är trygg med Jansson som Granqvist ersättare med. Älskar Granen men Jansson är en Granen jr på alla sätt så det är fint och enkelt att slotta in.
Citera
2018-06-04, 15:19
Medlem
Uppdaterad trupp/startelva:

Olsen
Lustig (C) - VNL - Jansson - Augustinsson
Forsberg - Ekdal - Hiljemark - Claesson
-----------------------
Guidetti - Strandberg

Citera
2018-06-04, 15:27
Medlem
Citat:
Uppdaterad trupp/startelva:

Olsen
Lustig (C) - VNL - Jansson - Augustinsson
Forsberg - Ekdal - Hiljemark - Claesson
-----------------------
Guidetti - Strandberg

Glöm inte Jakob Johansson på bänken.

Sen tycker jag Mrabti och Ishak bör läggas till i "Spela in i truppen".

Som förövrigt nu blev officiell i Rennes:

https://www.staderennais.com/jakob-johansson-nouveau-milieu-de-terrain-rennais
Citera
2018-06-04, 15:30
Medlem
Citat:
Glöm inte Jakob Johansson på bänken.

Sen tycker jag Mrabti och Ishak bör läggas till i "Spela in i truppen".

Som förövrigt nu blev officiell i Rennes:

https://www.staderennais.com/jakob-johansson-nouveau-milieu-de-terrain-rennais

Tveksam om Jakob Johansson tar sig tillbaka.
Mrabti är nog dessvärre förlorad för Sverige.
Ishak är i mitt tycke för enkelspårig.

Janne kommer väl oavsett satsa på "Kisetellin" och Nyman
Citera
2018-06-04, 15:33
Medlem
Citat:
Tveksam om Jakob Johansson tar sig tillbaka.
Mrabti är nog dessvärre förlorad för Sverige.
Ishak är i mitt tycke för enkelspårig.

Janne kommer väl oavsett satsa på "Kisetellin" och Nyman
Mrabti är mer eller mindre bekräftad för Sverige.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/mrabti-tackar-nej-till-tunisiens-landslag/

- Jag har meddelat mitt beslut och jag har tackat nej. Det hade blivit ett alldeles för snabbt beslut för min del. Det är ett för stort beslut att fatta med så kort varsel. Och jag har ändå spelat i Sverige, gjort A-landskamper och spelat i U21-landslaget, säger han kort, innan han skyndar i väg.

Jag tycker Ishak är logisk faktiskt. Bra avslut och orkar kämpa och ta defensivt ansvar likt Berg. Passar nog bra in i vår modell just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in