Citat:
Ursprungligen postat av
Marqueso
Var på väg att skriva att jag hoppas att flera spelare av det gamla gardet lägger av efter VM, samtidigt känns det dumt att bygga om laget för mycket inför Nations League-spelet som drar igång i september. Placeringen där ligger till grund för lottningen till EM-kvalet och det vore på tiden att få en lite lättare lottning för en gångs skull.
Det kommer bli minst 2-3 som lägger av skulle jag tro.
Granqvist tror jag är rätt given sen tror jag Berg/Toivonen vill lägga av snart med. Utöver det har vi Seb och lustig blir inte yngre heller. Dock tycker jag Lustig är som en 22åring i spel och sinne så hoppas han stannar åtminstone.
Sett till mästerskap så hoppas jag nog hellre att vi föryngrar direkt efter VM än väntar 1-1.5 år när spelarna är ännu äldre och spelar eventuellt i sämre ligor/ännu mindre och EM närmar sig. Bättre att ha 2 år på sig då att bygga om.
Knivig situation dock med Nations league nu emellan allt att tänka på. Men personlige tror jag det är bäst att göra det så tidigt som möjligt.
-----
En annan intressant konversation är att idag är slutgiltiga trupp-uttagningen.
Vad hade ni gjort? Hade ni ersatt en halvskadad Guidetti som förmodligen inte kan spela någon av träningsmatcherna eller haft med honom endå?
Jag är kluven. Guidetti är enormt bra för truppen men samtidigt hade jag inte gnällt över en joker i anfallet.
Oavsett tror jag Janne behåller Guidetti.