Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 22:43
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Genom att alla som bor i landet arbetar och betalar skatt? Och är lojala till Sverige och våra värderingar. Räcker det?

Varje person som inte arbetar och gör rätt för sig åker ut med huvudet före i SD's Sverige, om du menar det. Större delen av Rinkeby, Bergsjön mm skulle åka rakt ut med avloppsvattnet.

Ok? I vilket land runt om i världen, nämn ett, har man en fungerande välfärd samt även en massiv heterogen befolkning?
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-06-01 kl. 23:16.
Citera
2018-06-01, 22:43
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Du verkar ju ha lite svårt att läsa, detta fenomen kan man ofta se i "heta" frågor med personer som brinner starkt för en fråga, utan att riktigt förstå den själv. Jag får säga att jag uppskattar och beundrar din "inre eld", tips är att försöka styra om den till något produktivt.

Here vi go again:

Flytta till Sverige - Integrera dig totalt från start, vi vill bara ha in produktiva och bidragande högutbildade personer.

Född i Sverige / eller uppväxt av helt integrerade föräldrar - Vi vill givetvis hjälpa dig att komma till rätta i samhället igen, om du har hamnat på glid.

Kan du förstå?

Du ändrar frågan och fortsätter att undvika svaret (varför vet vi, då du inte kan få fram ett rationellt och logiskt svar utan att överge din "Sverigedemokratiska" position).

Bidrags-Mohammed är född av bidragstagande somaliska föräldrar i Sverige. Mohammed likt sina somaliska föräldrar är helt värdelösa.

Cevin är född i Sverige av bidragstagande värdelösa Gittan och Bosse.

Ska värdelöse Mohammed ut ska Cevin det också enligt dina nyliberala definitioner. Om inte får du förklara varför Cevin ska få stanna. Kan det ha att göra med etnicitet?
Citera
2018-06-01, 22:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Integration funkar inte, i varje fall inte om man ska tro den något mer stabila Jimmie Åkesson vi kände innan 2014.

Givetvis menar vi "assimilation" med detta begrepp, dvs "ta seden dit man kommer". Detta gamla slitna uttryck som man knappt får använda längre i detta PK-samhälle. Åkesson sa just "ta seden dit man kommer" i sitt Tal till Nationen för några dagar sedan.

Spela in dum.
Citera
2018-06-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
(1) Bidrags-Mohammed är född av bidragstagande somaliska föräldrar i Sverige. Mohammed likt sina somaliska föräldrar är helt värdelösa.

(2) Cevin är född i Sverige av bidragstagande värdelösa Gittan och Bosse.

Bra och intressant exempel, bra framställt!

(1) Kan inte förekomma, eftersom somalisk invandring till Sverige inte förekommit tidigare än de senaste 20 åren. Om Bidrags-Mohammed är värdelös, samt hans föräldrar, så åker de ut. För länge sedan.

(2) Gittan och Bosse hade redan de fått hjälp i ett Sverigedemokratiskt Sverige. Så frågan är lite hypotetiskt ställd. Men givetvis kommer det att finnas denna typ av situationer. Både Gittan, Bosse och Cevin kommer att få hjälp.
Citera
2018-06-01, 22:51
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
En fråga till publiken:

Vad var det som fick er att ta beslutet att stödja AFS och nu i september lägga er röst på partiet?

För mig personligen var det:

-AFS erkänner svenskar som folkgrupp och inte öppen svenskhet som de andra partierna.

-Platt skatt

- Lagen om hets mot folkgrupp

-Rensa ut i träsket och viljan att minska antal ledamöter i Riksdagen.

-Större fokus på återvandring än SD.

Jag vill ha ett aktivt parti i RD. Ett parti som rör om och som skapar svallvågor. Åkesson, Jomshof, Karlsson, Kronlid, Herrstedt, Bieler, Skalin, Sällström, o.s.v. gör inte det och jag vill inte ha fyra år till med tystnad, feghet, passivitet, inställsamhet mot M, trots att SD under inget scenario kommer få det minsta inflytande.

Jag är också djup oroad över SDs iver för assimilering och integrering. Jag vill varken assimileras eller integreras med de ca: 1,5 miljoner invandrare som kommit hit på någon form av asylgrund. Jag vill inte att Limhamn ska assimileras eller integreras med Rosengård. Jag vill riva Rosegård, hus för hus, i takt med att återvandringen fortlöper och ersätta de fula höghusen med vackra hus och lundar där vi svenskar bor.

Jag vill ta tillbaka vårt land, inte för evigt och oåterkalleligt omöjliggöra det p.g.a. assimilering och integration.
Citera
2018-06-01, 22:54
Bannlyst
Citat:
(*den) Definiera vad du menar med främlingar i detta fall är du snäll.

Ungefär samma grupp som du pratar om. Araber, MENA, afrikaner samt utomeuropeér som inte sköter sig.
Citera
2018-06-01, 22:59
Medlem
Citat:
Du verkar ju ha lite svårt att läsa, detta fenomen kan man ofta se i "heta" frågor med personer som brinner starkt för en fråga, utan att riktigt förstå den själv. Jag får säga att jag uppskattar och beundrar din "inre eld", tips är att försöka styra om den till något produktivt.

Here vi go again:

Flytta till Sverige - Integrera dig totalt från start, vi vill bara ha in produktiva och bidragande högutbildade personer.

Född i Sverige / eller uppväxt av helt integrerade föräldrar - Vi vill givetvis hjälpa dig att komma till rätta i samhället igen, om du har hamnat på glid.

Kan du förstå?
Svenskhet definieras inte av hur produktiv man är. Nu är du inne på reinfeldtism, där tanken var att Sveriges gemensamma nationella identitet skulle vara att man har jobb. Svenskarna är ett folk, inte en samling siffror du kan byta ut.

Faktum är att det är mycket bättre att ha inkompetenta och värdelösa invandrare, om vi ska ha invandring alls. Etnisk lojalitet sitter inte i intelligensen, produktiviteten eller utbildningsnivån. Om vi nödvändigtvis ska ta hit en massa etniska konflikter är det alltså bäst att ta hit odugliga människor - som inte har nån chans att tränga undan oss svenskar.

Den värsta mardrömmen skulle vara en stor välutbildad östasiatisk minoritet. Det skulle göra dagens blatteupplopp till rena nöjestrippen.
Citera
2018-06-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Ungefär samma grupp som du pratar om. Araber, MENA, afrikaner samt utomeuropeér som inte sköter sig.

Aha, tillåt mig feta den centrala skillnaden mellan SD och AfS.

SD: Denna passus ska vara med i din mening.
AfS: Det fetade ska inte vara med.

Givetvis ska alla som kommit till Sverige och inte sköter sig åka ut med huvudet före i SD's Sverige. Skillnaden gentemot AfS är just detta "och inte sköter sig" som AfS inte tar hänsyn till eftersom de anser att endast etniska Nordbor ska kunna verka fullt ut i Sverige.
Citera
2018-06-01, 23:05
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Bra och intressant exempel, bra framställt!

(1) Kan inte förekomma, eftersom somalisk invandring till Sverige inte förekommit tidigare än de senaste 20 åren. Om Bidrags-Mohammed är värdelös, samt hans föräldrar, så åker de ut. För länge sedan.

(2) Gittan och Bosse hade redan de fått hjälp i ett Sverigedemokratiskt Sverige. Så frågan är lite hypotetiskt ställd. Men givetvis kommer det att finnas denna typ av situationer. Både Gittan, Bosse och Cevin kommer att få hjälp.

Men då gör du skillnad på Cevin och Mohammed...

Om jag är snäll så säger jag att jag förstår vad du menar. Men om vi drar det tillbaka till nuvarande verklighet, dvs att vi har värdelösa tredje- och fjärde generationen invandrade. Vad gäller då?

Samt tillbaka till ursprungsargumentet, vad skiljer Cevin från Mohammed annat än föräldrarna? Om ursprung och etnicitet inte spelar roll, varför straffas värdelösa Mohammed framför värdelösa Cevin vilka båda har lika värdelösa föräldrar?

Och som sista punkt, har du nu förstått och gett upp att spamma tråden angående farorna med proportionell skatt då de facto nästan alla skatter i dagens Sverige är just proportionella?

Du kan uttrycka ditt ogillande, men kom inte och påstå att det är ultraliberalt MUF-skit.
Senast redigerad av Vryzas 2018-06-01 kl. 23:08.
Citera
2018-06-01, 23:16
Medlem
Citat:
Om jag är snäll så säger jag att jag förstår vad du menar. Men om vi drar det tillbaka till nuvarande verklighet, dvs att vi har värdelösa tredje- och fjärde generationen invandrade. Vad gäller då?

Du menar exemplet med en icke-Nordisk (etnisk) familj som bott i Sverige i 3-4 generationer och ett barn hamnar på glid? Då är det givetvis samma sak som för Cevin, givetvis. Som exempel "Bianca" vars familj har kommit från Italien för 3-4 generationer sedan, givetvis gör jag ingen skillnad på henne och "Lars Larsson" vars familj har bott i Sverige sedan Istiden.

Citat:
Samt tillbaka till ursprungsargumentet, vad skiljer Cevin från Mohammed annat än föräldrarna? Om ursprung och etnicitet inte spelar roll, varför straffas värdelösa Mohammed framför värdelösa Cevin vilka båda har lika värdelösa föräldrar?

Exemplet var att Mohammed och dennes föräldrar kommit till Sverige och föräldrarna inte jobbat alls. Om föräldrarna är värdelösa vid invandringstillfället, och Mohammed är ett litet barn, så kan man fundera på att adoptera Mohammed och uppfostra honom svenskt till en Civilingenjör och skicka ut föräldrarna, men jag har aldrig sett något sådant exempel hittills, så det är knappast relevant i frågan om massinvandringen.

Citat:
Och som sista punkt, har du nu förstått och gett upp att spamma tråden angående farorna med proportionell skatt då de facto nästan alla skatt i dagens Sverige är just proportionell?

Nej, jag vet inget parti eller grupp (förutom ultraliberala C) som vill införa platt inkomstskatt i Sverige. Detta förslag från AfS är ultraliberalt, rent ekonomiskt. Allt annat än Sverigevänligt och sammanhållande. Känns som MUF på 80-talet.
Citera
2018-06-01, 23:18
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Givetvis menar vi "assimilation" med detta begrepp, dvs "ta seden dit man kommer". Detta gamla slitna uttryck som man knappt får använda längre i detta PK-samhälle. Åkesson sa just "ta seden dit man kommer" i sitt Tal till Nationen för några dagar sedan.

Spela in dum.

Får man gissa att det handlar om sånt som slöj-och burkaförbud samt nedstängning av muslimska skolor? Vad är det mer för tvångsåtgärder och förbud som SD kan ha i åtanke månne? Tvångsförflyttningar för att öka ”integrationen” kanske? Ett tips är att ni studerar vad Stalin gjorde i Sovjet. Men det har väl MK redan gjort förstås.
Citera
2018-06-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ok? I vilket land runt om i världen, nämn ett, har man en fungerande välfärd samt även en massiv heterogen befolkning?

Jag tror inte det finns något faktiskt, iallafall inte ännu. Själva "medborgarkoden", detta att man måste göra rätt för sig för att få bosätta sig i landet kommer troligtvis att (iallafall än så länge) att förhindra att befolkningen blir heterogen, rent etniskt/rasmässigt.

Undantaget är kanske microländer, typ Monaco. Vem som helst, svart, vit, gul, röd kan flytta dit, men man måste ha en stor penningpåse med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in